Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Колко опасни са китайските "електрожени" (ксенонови лампи за фарове)?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Колко опасни са китайските "електрожени" (ксенонови лампи за фарове)?

    Преди около месец се позачетох из уикипедиа относно ксенон системите. Статията беше много положителна и реших да си купя биксенони от Ибей. Спрях се на едни китайски с мисълта, че така или иначе всичко днешни дни се прави там. Платих 100$, китчето пристигна за няма и 5 дни, инсталирах го на Хондата и запалих гумите да видя как е. Установих, че свети несравнимо по-силно на къси. НО, като застанах пред колата на 30 метра в тъмното и се уплаших. Оказа се, че свети малко по-ярко от ядрен взрив. Намалих ъгъла драстично и хората спряха да ми присвяткат. Приятел ми каза, че неоригиналните ксенони монтирани на рефлекторни фарове ги наричали китайски електрожени. Та се поразрових из нета и открих някои притеснителни факти относно тези така наречени електрожени:

    1. Ако си сложиш такива в Хонг Конг, те чака до 10000 евро глоба или до 6 месеца затвор.
    2. Фаровете, които са пригодени за халогенни крушки, не са пригодни за ксенони.
    3. Ксеноните изискват да са в прожектори с лещи, иначе разпръскват светлина навсякъде адски неприятно.
    4. Единственият вариант на стара кола да се сложат ксенони, е да се смени целия фар, чрез ретрофит или с фар, който се предлага за модела в по-високото ниво на оборудване.

    След всички тези факти реших да разкарам китчето от колата и да върна халогените, тъй като ми е гузно да пържа околните. Какво мислите вие по въпроса? Дали наистина са толкова опасни колкото си мисля или са като газовите - гърми ама рядко.
    223
    Много са опасни и задължително трябва да се забранят.
    53.81%
    120
    Опасни са, но употребата им не трябва да се забранява.
    22.42%
    50
    Екстра са, никакви проблеми не създават.
    23.77%
    53
    Последно редактирано от Ясен; 11-06-09, 22:32.
    Vitara 2.0 V6
    Honda CRV (Gen 1)
    Honda CRV 2.2 I-CTDI (Gen 3)
    ВАЗ 2131

  • #2
    До: Колко опасни са китайските електрожени?

    Първоначално публикуван от ixeos Преглед на мнение

    тъй като ми е гузно да пържа околните.
    ....достойно за уважение Колкото за другото..... Понеже живея малко извън Сф. съм карал срещу много със стари фарове и ксенони и не ми пречат, а по ЕГН вече съм чувствителен към силните (нерегулирани) фарове....мисля че добре регулиран не трябва да "пържи" околните, а да ти помага.
    0877 17 07 27 Понеделник - ден за почивка

    Коментар


    • #3
      До: Колко опасни са китайските електрожени?

      При H4 фарове го има тоя ефект. При фарове с H7, например, и отделна крушка на дълги, обикновено проблема го няма.

      На колата съм от 2 години с H7 ксенони - за 2 години са единици хората, които са ми присветкали.

      Дали реално светиш в очите на насрещните се вижда перфектно като застанеш срещу стена и запалиш фаровете. Там се вижда и колко да ги свалиш или вдигнеш.

      На тераното съм с H4 ксенони, и има по едно петно, което свети по-горе отколкото трябва, но само ако си плътно зад някой. Надалеч отива нагоре, и им свети над главите. Също никой не ми е присветкал за около половин година. Това си има оправия, но все не намирам време, понеже е сръткавеж. Трабва да се добави по една ламаринка, дето да отваря/затваря прозорчето за дълги. Тогава и отблясъка ще изчезне.

      ПП: Не съм гласувал, понеже моя отговор го няма. А именно - опасни са, монтирани неправилно, или на някои модели неподходящи фарове.
      Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

      Коментар


      • #4
        До: Колко опасни са китайските електрожени?

        Аз лично много страдам от това, че не виждам почти нищо, когато вали и пътят е мокър
        Обаче пък много мразя, когато ме заслепява някой отсреща... защото пак не виждам нищо.
        От друга страна пък не очаквам някой да уреди законово нещата по въпроса... В смисъл, да следи за спазване на закона.
        Затова си решавам сам проблема - нормални, стандартни къси и дълги светлини и допълнителни "дълги" халогени за моментите, когато ми трябва видимост на всяка цена.
        На тях ще сложа от въпросните "електрожени" без никакви угризения. Имам и 200-ватови самолетни крушки, но просто ще стопят рефлекторите, това ме спира да ги сложа...
        Щом ще сме джунгла, трябва да сме готови за изненади.

        Коментар


        • #5
          До: Колко опасни са китайските електрожени?

          В този ред на мисли, след като си купих комплект без дълги за почти парите на биксенон и няма нито да съумея да ги продам, нито да си ги монтирам се чудя има ли H4 допълнителни фарове?

          Инак по темата ми се струва, че ако са правилно настроени, няма да пречат. Ако не могат да се настроят, разумното е да се махнат или да се сменят отразителите.

          Видимостта на фарове ми къса нервите, аз не съм се качвал на кола от преди 2000-та, дето без да са и пипани фаровете, да ми стига видимостта...

          Коментар


          • #6
            До: Колко опасни са китайските електрожени?

            Ами, тесла са. Както се оказа. Няма един чифт фокусиран, от всичките, които съм виждал, поне H4би. На мен ми светят на петна, а на насрещните - в очите. Силно и на двете места. Един си играх, играх, играх да го глася и накрая го подарих. Само защото човекът, на който го подарих си беше сложил някаква страхотевица.

            Сега съм приел предизвикателството - неподвижни H4, само къси - да станат истински къси. Дългите ще ги мисля.

            Коментар


            • #7
              До: Колко опасни са китайските електрожени?

              Първоначално публикуван от Паджеровод Преглед на мнение
              Имам и 200-ватови самолетни крушки, но просто ще стопят рефлекторите, това ме спира да ги сложа...
              То отдавна не съм се занимавал с това, но в нашия лагер захранванията на самолетите бяха на някакви нечетни стойности (36Vправ примерно и след това 112V променлив) .... забравил съм но помня че не ставаха директно на автомобили или камиони. така че пробвай, ако тръгнат добре, по скоро жиците или генератора ще го отнесе. Пък ако трябва звънкай, малко читанки са ми останали от тогава, но може като се поразровя да намеря и точните напрежения
              0877 17 07 27 Понеделник - ден за почивка

              Коментар


              • #8
                До: Колко опасни са китайските електрожени?

                Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                Ами, тесла са. Както се оказа. Няма един чифт фокусиран, от всичките, които съм виждал, поне H4би. На мен ми светят на петна, а на насрещните - в очите. Силно и на двете места. Един си играх, играх, играх да го глася и накрая го подарих. Само защото човекът, на който го подарих си беше сложил някаква страхотевица.

                Сега съм приел предизвикателството - неподвижни H4, само къси - да станат истински къси. Дългите ще ги мисля.
                Е аз имам само къси, ама нищо не измислих за дългите и се отказах, та си мисля да ги турна на диското като допълнителни халогени, в гората няма кой да стресна, пък и по пътищата, като е празно... Това с петната е малко притеснително де, нямам идея моите как ще са... Това от какво се получава, може би отразителите?

                Коментар


                • #9
                  До: Колко опасни са китайските електрожени?

                  Първоначално публикуван от Паджеровод Преглед на мнение
                  ...Затова си решавам сам проблема - нормални, стандартни къси и дълги светлини и допълнителни "дълги" халогени за моментите, когато ми трябва видимост на всяка цена.
                  На тях ще сложа от въпросните "електрожени" без никакви угризения...
                  Имай предвид, че на ксеноновите крушки им трябва време за да загреят и да достигнат номиналният си интензитет на светене. Не са подходящи за моментно "доосветяване" на пътя.
                  Не чета коментари и не отговарям на такива.

                  И коментаторите...

                  Коментар


                  • #10
                    До: Колко опасни са китайските електрожени?

                    Първоначално публикуван от Насов Преглед на мнение
                    Е аз имам само къси, ама нищо не измислих за дългите и се отказах, та си мисля да ги турна на диското като допълнителни халогени, в гората няма кой да стресна, пък и по пътищата, като е празно... Това с петната е малко притеснително де, нямам идея моите как ще са... Това от какво се получава, може би отразителите?
                    Източниците на бедата.

                    (1) рефлекторът на фара очаква светещо цилиндърче (навитата спирала на волфрамовата жица), а ксеноните имат светещ "банан", при това - с по-голям обем. При хубавите ксенони бананът е малък и относително прав, но все едно, за него си трябва малко по-друга форма на рефлектора.

                    (2) сенниците за къси светлини - брей, крива работа. Сенникът или трябва да е черен (и ще се опече), или да е малък (а в ксенона няма къде близо до дъгата да го напъхаш). Затова ги произвеждат с голям и лъскав, който хвърля отражения накъдето му падне.

                    (3) качеството на механиката - тези, които я имат. Лампата се мести както си иска, стоенето във фокус и на правилното място спрямо сенника е пожелателно

                    (4) цветът - 6000К и нагоре са смърт за нощното и контурното зрение. На всичкото отгоре те лъжат, че виждаш, защото пренастройват зрението като за ден. По-меки цветове (4300, което е горе-долу оптимум) съм намирал само при Явор. Там пък друга беда - гореспоменатият банан е оцветен неравномерно в обема си, което довежда до различно оцветени петна в осветяваната повърхност. Пътният знак оранжевее надалече, а наблизо изсинява, до степен да погледнеш да провериш какво друго прелита покрай теб.

                    Общо, за фарове за гората е супер. За къси и дълги с фабрична оптика за ксенон - пак супер, на някои коли. За подобряване на стара кола - тесла. Аз правя последен опит и се отказвам, но надежди много не храня.

                    Коментар


                    • #11
                      До: Колко опасни са китайските електрожени?

                      Бананчето на моите сякаш е право и не много малко, но предполагам, щото са само за къси, няма и местене за дълги. Ламаринката на отразителя е огромна и лъскава. Пълна каша. Дам, за гората ще са. Само да намеря в какво да ги сложа. Предполагам има допълнителни кръгли фарове за Н4, но пък нещо не намирамм никъде . Не че е спешно де.

                      Коментар


                      • #12
                        До: Колко опасни са китайските електрожени?

                        H4 е трудно нещо и се получава добре само с големи рефлектори - 7" е ок, 6" - пак, приблизително, по-малките вече откровено не стават. Затова не се и правят.

                        Самостоятелни (затворени) фарове H4 се намират по тракторите и мотоциклетите, иначе - не твърде.

                        Коментар


                        • #13
                          До: Колко опасни са китайските електрожени?

                          Аз съм с ксенон на късите, Н7, с лещи е фара. Свалил съм го ниско, не заслепява! Пробвал съм - карал съм с друга кола срещу моята нощно време! Пък и досега никой не ми е присвятквал! Но съм срещал по нощите и такива "ксенони", че ми се е изправяла косата! А пък и обикновени нерегулирани фарове колкото искаш!
                          יעבור
                          «И това ще мине»

                          Коментар


                          • #14
                            До: Колко опасни са китайските електрожени?

                            H7 е друга бира. Там проблемът с фокусирането и сенника практически го няма. Е, другите си седят, но те са по-маловажни.

                            Коментар


                            • #15
                              До: Колко опасни са китайските електрожени?

                              Ясене, на самарата фаровете са си криви по принцип. Аз мойта я карах със 100/90W крушки, и някак светеше. Фабията, чиито фарове пак не са цвете за мирисане, със стандартните си крушки светеше по-добре от самарата със 100/90W.

                              Понеже на тераното съм с H4, щом намеря време да сложа ламаринката, както съм я измислил, съм 99% сигурен че ще реша проблема с отблясъка в очите на насрещните. Факт е обаче че и в момента не ми присвяткат. Твойте до колкото видях с имат такива ламаринки фабрично, обаче пак не затварят плътно прозорчето - там е и белята според мен. Затова и дългите не са като хората - прозорчето е прекалено малко и не на място, заради късите.

                              Аз фабрично нямам ламаринка, а само прозорче, от което следва че дългите ми светят в тесен участък по дължината на пътя, и са леко ниски. Обаче като сложа ламаринката, ще мога да разширя прозорчето с повече от 2 милиметра в нужната посока, така че и дългитре ми да се пооправят.

                              Като свърша тия работи, ще докладвам със сигурност.

                              Другото - кристални фарове със сложен рефлектор обикновено заслепяват по-малко, предполагам заради несъвършенствата на френеловата леща, която представлява стъклото на обикновените. Хубавото е че за мойта има и такива - фаровете са ми като на голф 2-ка. Вероятно и това ще пробвам.

                              Виждал съм и G-класи със същите като размер фарове, но с лещи. Ако ми изпадне и такова ще пробвам, ама надали, понеже са скъпи.
                              Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X