Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Що е то акумулатор и с какво се яде?

Свий
Това е залепена тема.
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Пък и тия литиевите и всичките им производни не държат на студ.
    Има разни модели дето при под 5 градуса сами почват да се греят, но пак не стават за стартови.

    Решението на Sobax е 2ри акумулатор.

    Коментар


    • Въпросната синя Varta от пост 1510 снощи приключи. И понеже гаранцията и включваше закарване на място за мерене на зареждането, което не ми се получи, предвид перипетиите покрай возилото в началото, от снощи съм не до там горд собственик на Varta Silver 85Ah - такова имаше на прИмоция в Практикер. Питах ги трябва ли да ходя накъде да мерят, казаха не, но ще проверя задължително.

      Първия ми свършил акумулатор в гаранция, и то на бензинов автомобил. Вярно че някъде миналата година имаше един дълбок разряд (не чак до нула, но до състояние да не може да завърти), вярно че покрай смяната на повдигачи имаше няколко продължителни въртенета за вдигане на масло (на които не показа никакви признаци за проблем), но не мисля че нещо от това е било чак велик тормоз. Акумулатор върху дизел вижда драстично по-голям тормоз при всяко палене, особено първо за деня.

      Свърши ей-така, от нищо, докато правих 20-ина минутни опити за ъпдейтване на разни модули. По някое време взе да пищи че напрежението е ниско, което в началото игнорирах, докато не мернах 10.8V. Пробвах палене - изгаснаха всички лампи почти на нула. Беше толкова зле че даже при заключване LED мигачите светеха на 1/3. Явно окъсила клетка. От никакъв зор, след час шофиране и час-два престой след него, при които обстоятелства трябва да е в перфектна кондиция.

      ПП: Гаранцията при тия, от които съм го купил (6Plus пред Практикер Люлин), била 2 години, при положение че нявсякъде стандартно за Bosch/Varta е 3 години. Това освен че искат и заверка.
      Еми, единственото, което мога да кажа - не си купувайте акумулатор от 6Plus. , или поне гледайте внимателно раранционните условия спрямо цената.
      Последно редактирано от sparkybg; 10-11-24, 11:01.
      Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

      Коментар


      • sparkybg
        sparkybg коментира
        Редактиране на коментар
        MONBAT, купен от Praktiker, не изискяа заверка на гаранцията. Доколкото ровичках, от 2013 насам.

        Откак ползвам Bosch и Varta, нямам и една капка течове и клемите са като вчера сложени, без точица окис. Една от причините да НЕ купувам Monbat.

      • trapper
        trapper коментира
        Редактиране на коментар
        До сега 7 години карах с Bosh AGM 95 Ah - няма разлика - пали от 1/8.
        Освен цената - 3х

      • sparkybg
        sparkybg коментира
        Редактиране на коментар
        Ми не е по 3. Не знам от къде пазаруваш акумулатори, ама и никога не е била по 3. Bosch/Varta AGM 95Ah в момента е 410 кинта. MONBAT 95Ah AGM e 350. При ниския клас е същото - 170 срещу 240-260.

        Bosch/Varta са с 3 години гаранция стандартно. Това че аз съм го купил от нефелен търговец не променя факта. MONBAT са с 2 години гаранция. Точно моя случай е емблематичен - сега щях да имам чисто нов акумулатор или върнати пари, а заради двете години при въпросния търговец имам гол в ръката....

        И да, особено в началото разлика няма. Разликата е колко време е така и на какво приличат клемите и мястото около акумулатора след няколко години експлоатация. Колата ми до преди да се скапе палеше точно както палеше и когато беше чисто нов.

        Хич не съм хард фен на Bosch/Varta и още по-малко напирам да дам едни допълнителни пари данък марка (което несъмнено го има). През годините съм купувал и Monbat, и Arno, и Iskra и какво ли още не.

    • Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
      Въпросната синя Varta от пост 1510 снощи приключи. .....
      Аз съм тъп и упорит - ТРИ Варти ми свършиха до половин година след изтичане на тригодишната гаранция. Реално третата я взех щото беше в Събота и дадоха сервизна отстъпка..
      Но повече Варта няма да вземам. А с Монбата приключих още преди 10-тина години.
      Може да направим тема за 'класация на акумулатори' според /цена/качество.
      Засега при мен води Toopla и Exide.
      Последно редактирано от Гаврил Груев Хлътев; 13-11-24, 19:35.

      Коментар


      • Не че съм фен на Монбат, но преди време имах такъв на един автомобил. Изкара над пет години без да създава проблеми. Започна да сълзи около клемите и го пенсионирах. Иначе беше в прилично здраве.
        Не чета коментари и не отговарям на такива.

        И коментаторите...

        Коментар


        • Първоначално публикуван от ittso Преглед на мнение
          ...Започна да сълзи около клемите и го пенсионирах...
          Именно! А личния ми опит е че ако се случи да вижда повече зор, "сълзи" и не само от там.

          Bosch и Varta никога не са пускали и капчица. Една от главните причини да ги купувам. По дизеляците ми винаги си изкарваха гаранцията и винаги свършваха след издевателства от моя страна. Не очаквах да се предаде на активно карана бензинка без никакви съществени издевателства и без никакви намеци за проблем до сега.

          А въпроса беше спешен, извън София и в Практикер имаше Varta на прИмоция. Бях настроен да опитам друго, но... другия път.
          Последно редактирано от sparkybg; 11-11-24, 08:03.
          Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

          Коментар


          • alexalex69
            alexalex69 коментира
            Редактиране на коментар
            Имах три дизелови автомобили , на ренджъра батерията от 2007 до 2016г без проблеми , форд фокус от 2015 до 2024 също , форд транзит от 2016 до 2022 първа смяна и то защото изкара повече от месец в сервиз и ми го върнаха напълно разреден , изкара още месец и сдаде . Колите се ползваха всеки ден и май единствено само фокуса се е ползвал изключително на къси разстояния

        • За феновете на направи си сам: Ето как се "яде" акумулатор по индийски.
          Не чета коментари и не отговарям на такива.

          И коментаторите...

          Коментар


          • Моята листа на доволност:
            Обикновени киселинни:
            Гигават(над 7г. Се търкаля по различни коли!)
            Мутлу(над 5 години изкара на малко тракторче с неособено отделено внимание и палене от оран на култивиране и накрая го заредиха наобратно и загинА)
            Бош (над 7г. Изкара на акивно караща се кола, но колата беше забравена на фарове за повече два дни и после ни вопъл ни стон...щеше да кара още
            Варта (страотен боклук едва избута гаранцията на активни караща се кола, може просто да е бил кофти бройка)
            Банер-колкото да има нещо(няколко бройки, течове, "плаващи" клетки, ту има ту нЕма)
            ​​​​​​Искра-вечно течащи, ама аз инатест доливам...-инак държат по 3-4-5г.
            Енеос-ако има ниво под боклука е те тва е


            За агм нямам поглед над много бройки заради цената 3-4 съм сложил на роднини и приятели и май вече карат над 4-5г.
            ​​​​​​



            Коментар


            • В Европа Bosch и Varta е едно и също с различни лепенки, от много време (поне 20 години). Gigawatt се прави в чешкия завод на Bosch, но е доста надолу като цена, което няма как да е случайно.

              Banner преди години се осраха зверски, според "показанията" на доста хора. А преди това имаха репутацията на добри акумулатори.

              Следващия ще е поне EFB, ако не AGM. Може би ще пробвам Exide, макар че и там е мутна и кървава - в Америка след 3-4 фалита и измъкеане на косъм ги прави Johnson Controls, барабар с Bosch, в Европа били едни от най-големите с 8 завода и 2 изследователски центъра, от което според мен следва че или различните серии се правят на различни места, или на всички серии потенциално може да има разлика в качеството в зависимост от това от кой завод е партидата. Поне имат серии в уникални за марката кутии като дизайн.

              Но предполагам че между всички европейски производители върви як алъш вериш и разнасяне на едни шарени лепенки и кутии между фабриките, където има свободен капацитет към момента на поръчката.

              Изключително би ми било любопитно срсвнение например между син Bosch и Gigawatt отвътре.
              Последно редактирано от sparkybg; 10-11-24, 22:38.
              Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

              Коментар


              • stefsab
                stefsab коментира
                Редактиране на коментар
                Миналата година "оригинален" VAG акумулатор, Bosch правен за VAG,95Ah двама едвам го измъкнахме от нишата при задния калник на едно Ауди. Новият акумулатор, със същия номер по Bosch, го сложих със зор сам с една ръка. Новият акумулатор със същите параметри по книжка, беше осезаемо по-лек с около 1/4 до 1/3 от теглото на стария.

                "Изключително би ми било любопитно срсвнение например между син Bosch и Gigawatt отвътре." - Обърни внимание, че Gigawatt има същият тип 10 цифрен парт номер, както всички бошови иделия.....
                Последно редактирано от stefsab; 11-11-24, 18:31.

              • sparkybg
                sparkybg коментира
                Редактиране на коментар
                Да, Gigawatt e Bosch-овско творение и се брои май-ниския им клас. Затова писах че би ми било интересно сравнение на разглобен Gigawatt със син Bosch чисто физически, защото може разликата да е само в гаранционния срок, който при Gigawatt е една година по-малко, поне на нашия пазар.

                Скапалата се Varta е именно от синята серия, същата като син Bosch.

            • Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
              В Европа Bosch и Varta е едно и също с различни лепенки, от много време (поне 20 години). Gigawatt се прави в чешкия завод на Bosch, но е доста надолу като цена, което няма как да е ....
              Изключително би ми било любопитно срсвнение например между син Bosch и Gigawatt отвътре.

              Коментар


              • Това,че нещо някога е било читаво,не значи,че и сега е така. Нивата я купих с Гигават. Акумулатора живя някъде около 10 години,въпреки тежката експлоатация. Колата не се кара редовно,защото е риболвна. По време на излетите от акумулатора вечно се зарежда нещо-телефони,батерии,рутер.... Акумулатора го изхвърлих без да е тоално умрял. Естествено пак взех Гигават,а по препоръка на Ясен,най-големия който влезе в дупката. Със стария акумулатор(60+ Ач) на едноседмичен излет не се е налагало да припалвам колата. С новия (72 Ач) на 2-3 дена трябва да я припалвам,че тока застрашително изфирясва.
                Ситроена го купих с ТАВ Поларис. На четвъртата година от моето ползване на -17°С завъртя някак мудно. Колата се кара ежедневно. Преди много години след една неприятна случка взех решение-акумулатор който даде какъвто и да било признак за влошено здраве,веднага го изхвърлям. Сега Ситроена пак е с ТАВ,но Меджик.
                Риболовът е болест,която не се лекува,а само се задълбочава.

                Коментар


                • Разгледах. Въпросния син Varta F17, който сдаде, всички го продават с 2 години гаранция. Тоест упреците ми към 6Plus са неоснователни. Явно някои от моделите на ниската синя серия са с такава гаранция, ерго току-що изхвръкнаха трайно от списъка ми с покупки занапред - ако ще търся бюджетно решение ще е Gigawatt или нещо такова, поне да не плащам данък марка.

                  Потенциални кандидати от по-висок клас - Yuasa (макар че ги правели в UK май), Exide. Exide имат много примамлив 105Ah с 5см по-висок при еднакви други размери, който мисля че мога да побера безгрижно, но ако дойде сгода ще премеря. Има и междунен размер AGM/EFB с 15мм по-висок, който със сигурност мога да побера.

                  ...но, всичкото това при следваща смяна. А дотогава има поне 3 години, надявам се и повече.
                  Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                  Коментар


                  • sparkybg
                    sparkybg коментира
                    Редактиране на коментар
                    Еми там е работата че въпросните далеч не са най-евтините. Цените им са по-скоро по средата или една идея под това. Има достъа по-евтини от тях.

                    И както по-рано писах, освен цената, за мен е важно химиите им да си стоят в тях, а не при всеки зор (или изобщо без зор) да тръгват по клемите или ламарините наоколо. ISKRA бяха емблематични в това отношение.

                  • ИВАН НЕДОКЛАНОВ
                    ИВАН НЕДОКЛАНОВ коментира
                    Редактиране на коментар
                    Станьо във физическяи магазаи, като отида и цената ще е 40% отгоре на това което ти плащаш нали знаеш

                  • sek.1
                    sek.1 коментира
                    Редактиране на коментар
                    Казваш им трите ми имена и о чудо пазаруваш на моите цени . Регистрацията ми е валидна в цялата страна . Спарки на акумолаторите на АС със сигурност нищо не излиза . За да го завра в еспрейса трябва да го завъртя нагоре на дългата страна и да го навирам в кутията . Днес го вадих .

                • След разочарованията си през годините от някои марки акумулатори-да не изброявам, и много чудене и сондиране на мнения, за мен лично избора се сведе до два. Yuasa, и MOLL. Спрях се на MOLL. Сега съм с три MOLL-а и един крафт. Още са топли, на година, та времето ще покаже.

                  Коментар


                  • sparkybg
                    sparkybg коментира
                    Редактиране на коментар
                    Напротив - изброявай марки. Темата е и за това.

                • Спарки ако искаш мога да ти дам един 100 Ач на АС за проба . Купихме го за буса на съседа преди повече от година и седи в склада при мен на топло . Човека е постоянно живущ от повече от 30 години в Англия и не си е идвал . Има и една марка някакви турски също са много добри . С такъв вече 100 Ач 3 години съм на камиончето и не е свалян . Пак от толкова е и на мотокара в Бусманци само че 180 Ач. Утре ще го снимам. Сега си правя е един експеримент . Преди три години купихме един АС 60 Ач за колата на сина на един колега само че и той не се прибра от Франция . Колегата междувременно почина а сина му дойде миналия месец да си вземе колата . Естествено акумолатора беше умрял и сложи нов а новия / стар ми го остави . Днес го включих на зарядното и цял ден поема заряд . Утре го продължавам със заряда от сутринта . Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20241114_115341_594.jpg Прегледи:0 Размер:255.2 КБ ID:6979401
                  Последно редактирано от sek.1; 16-11-24, 06:00.
                  Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

                  Коментар


                  • Те това са турските . Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20241116_101328_783.jpg
Прегледи:208
Размер:405.3 КБ
ID:6979683
                    Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

                    Коментар


                    • Първоначално публикуван от sek.1 Преглед на мнение
                      Спарки ако искаш мога да ти дам един 100 Ач на АС за проба.
                      Реших си въпроса за поне 3 години, та няма да е нужно. Благодаря.

                      И... купеният от Praktiker се оказа с гаранционна карта на Ауто баттери трейд, и все пак, въпреки че в Практикер ми казаха че не трябва заверка (бяха написали серийния номер и сложили печат) отидох за такава, където си дописаха данните на колата и премериха 14.4V.

                      Изобщо не знам как се прави рекламация на купен от Практикер акумулатор - дали при тях директно и замяна с нов, или при доставчика, та съм си вързал гащите доколкото зависи от мен.
                      Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                      Коментар


                      • cnc82
                        cnc82 коментира
                        Редактиране на коментар
                        При доставчика или там сервиза, който обслужва съответната марка акумулатори.
                        Пролетта закупих акумулатор от Практикер и като отидох да му заверят гаранцията в един магазин за акумулатори, това ми каза човека там, т. е. в моя случай ако не изкара гаранцията, трябва да отида при него.

                      • sparkybg
                        sparkybg коментира
                        Редактиране на коментар
                        Да затова реших да си вържа гащите. И без друго често минавам покрай тях. Мернаха, написаха квото трябва за 2 минути и си тръгнах по живо по здраво.

                        Надявам се да не се налага да се възползвам от гаранция, но знае ли човек... То при нормални обстоятелства щях да метна един MOLL от кварталния магазин, покрай който минавам още по-често. Не намирам оплаквания засега. Не че и особено многхо съм търсил.

                      • IvanIvanovi
                        IvanIvanovi коментира
                        Редактиране на коментар
                        правилно си направил, за акумулаторите гаранцията важи, ако е заверена от оторизиран сервиз, че нямаш проблеми със зареждачката.
                        на мен същите /ауто батери/ не ми дадоха гаранция за акаумулатор, защото по спецификация трябвало да е AGM, но аз настоях за обикновен.
                        това беше мой съзнателен избор де, не се оплаквам от тях - купувам акумулатори над 10г. само от там, 3 пъти са ми съживявали "умрял" по моите мерки акумулатор.

                    Активност за темата

                    Свий

                    В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                    Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                    Зареждам...
                    X