Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Що е то акумулатор и с какво се яде?

Свий
Това е залепена тема.
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Покрай празниците Хондата ме изненада неприятно - акумулаторът угасна тотално за една нощ - на сутринта изобщо не завъртя, при положение, че вечерта бях минал 30-тина километра без спиране и гасене. Стигна се до спешно търсене на японски тип акумулатор и се наложи купуването на неизвестна марка "РосБат" най-вероятно руско-китайска измислица. По рождение даваше 12.6V и не помръдна дори след дозареждане с лидълско зарядно за цяла нощ. Предполагам, че и той е висял по рафтовете, което евентуално може да ми докара още една покупка за следващата зима
    Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
    Из "Златния телец"

    Коментар


    • Ако заводски е зареден на 100%, докато стигне до към 60% (когато уж започват проблемите), може да мине доста време.

      ПП: Впрочем, ако това клипче е вярно: https://www.youtube.com/watch?v=zo7sMhLSCR4 тоя акумулатор е произведен м.Октомври 2021, което хич не е зле.

      ППП: Ей ви тука едно сайтче дето чете номерата. Твърди че 31 октомври 2021 година е правен, в Чехия:
      https://battery-code.info/web/index....=index%2Fbrand
      Последно редактирано от sparkybg; 06-02-22, 11:23.
      Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

      Коментар


      • коко келеша
        коко келеша коментира
        Редактиране на коментар
        Да де, ама това сайтче е специално за Бош. Съмнявам се, че е като вин декодер за всички известни и неизвестни марки акумулатори

      • sparkybg
        sparkybg коментира
        Редактиране на коментар
        Тъкмо напротив. Те ти списък с марките:
        https://battery-code.info/web/index.php

        Е, за РосБат няма.

    • През май ми изтича 3-годишната гаранция на акумулатор Banner. На всеки 6 месеца ходя на проверка заради гаранцията. Винаги ме питат - много ли го караш? Карам го един-два пъти седмично по 15 км и най-много един път месечно до София и обратно около 60 км. Никакъв проблем - и в най големия студ пали като пушка. В големия сняг един съселянин ме пита: Гранда ще запали ли? Отрових го от снега и веднага запали за да помогна на съсед, излязъл извън пътя и легнал върху бордюра. Та си мисля, че е много важно да е изправна ел. системата. Дневните светлини са ми на 6.6 волта с нормалните крушки на късите, нощно почти не карам.
      Grand Cherokee 3.0 CRD 2006 г.
      Kia K5 LPG 2012 г.
      LZ1DED

      Коментар


      • IvanIvanovi
        IvanIvanovi коментира
        Редактиране на коментар
        за пръв път чувам за такова условие, а съм купувал има няма 6-7 акумулатора през годините, включително и Банер.

    • С това ходене на 6 месеца заради гаранцията "лекинко" са прекалили. Никой до сега не ми е искал подобно нещо.
      Последно редактирано от sparkybg; 06-02-22, 18:40.
      Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

      Коментар


      • denkov
        denkov коментира
        Редактиране на коментар
        Пише го в гаранционната карта. Не е проблем да мина оттам - цялата процедура отнема минута. Апаратчето, с което мерят, вади нещо като касова бележка и я прикрепят към гаранционната карта. Но така се проверява и системата за зареждане - добре е да се знае изправна ли е.

      • sparkybg
        sparkybg коментира
        Редактиране на коментар
        То ясно че го пише. Но такова нещо обикновено се пише не от екзистенциална необходимост или велика смисленост, а от надежда че повечето хора няма да го свършат и после ще има оправдание за отказ да се подмени дефектен акумулатор.

    • Аз па стискам палци да изкара червената ми "Оптима" на "Либъртито" ми 10 (десет) години. Ще ги направи август месец "того". Купих я август 2012 г. преоценена (кой знае колко години преди това беше прашасвала на стелажа) за 400 лв. Ма чета, че и на тях им били влошили качеството. Вече не ги правели "Джонсън Контролс", а некви други и само името било останало... Та с какво ще я сменям - не знам. "Либито" се кара от дъжд на вятър, общо взето по 20-на км. седмично.
      "An appeaser is one who feeds a crocodile, hoping it will eat him last." Winston Churchill

      Коментар


      • Първоначално публикуван от Bogoljub Gagic Преглед на мнение
        Аз па стискам палци да изкара червената ми "Оптима" на "Либъртито" ми 10 (десет) години. .
        Какъв е номерът до баркода,, който е лепнат отстрани на акумулатора?

        Че аз се чудя кога е "родена" моята - 2004 или 2014?

        Ние не сме неутрални!

        Коментар


        • Bogoljub Gagic
          Bogoljub Gagic коментира
          Редактиране на коментар
          Не знам, трябва да ходя да го вадя, а не ми се занимава. Едва ли нещо се чете след 9 и половина години прашасване?

      • 20км седмично за бензинка не е проблем, стига да е всяка седмица или поне веднъж месечно. Проблем е за дизел, заради подгревните свещи.
        Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

        Коментар


        • Първоначално публикуван от Чавдар (V93) Преглед на мнение
          Че аз се чудя кога е "родена" моята - 2004 или 2014?
          Мисля си че си нереален оптимист. Даже оптимите не живеят по 18 години. А би-било хубаво.
          Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

          Коментар


          • Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение

            Мисля си че си нереален оптимист. Даже оптимите не живеят по 18 години. А би-било хубаво.
            Деазнам

            На аватара акумулатора е на него от над 8 години.
            Като го взех от съседа който го беше изхвърлил

            ​​​​​​И не е да се кара всеки ден.
            И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

            Коментар


            • Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение

              Мисля си че си нереален оптимист. Даже оптимите не живеят по 18 години. А би-било хубаво.
              Доколкото разбрах, на Оптима датата на производство била в първите 4 цифри на серийния номер. Първата била годината, а следващите 3 - деня от годината.
              В случая имам 4304. Т.е. 304 ден от година "4". Ама 4 коя година е?

              По вероятно е да е 2014 де. Което го прави 7.5 годишен. Засега още държи, макар че напоследък видя малко повече зор с повече палене и по-малко каране.
              Ама близо 500 км извънградско трябва да са го позаредили малко.
              Ние не сме неутрални!

              Коментар


              • 5-6 години е нормален живат на акумулатора. На жената, на Тигуана е на почти 6, малко се мъчи сутрин, ама си пали засега. Явно есента ще плаче за нов. Говорим за оригиналния акумулатор. На моята Шкода, преди 20 дена изведнъж, при обслужване, по време на гаранция ми се обадиха и ме помолиха да си взема колата на другия ден, че гаранционно щели да ми сменят акумулатора, който е 4 годишен. Ми изчаках, смениха го. Макар, че аз никакви признаци на умиране не виждах!
                יעבור
                «И това ще мине»

                Коментар


                • bullet_pk
                  bullet_pk коментира
                  Редактиране на коментар
                  Имах случка. Акумулатор на незнайни години. Пали - ток и жица. Никакви проблеми. Паля нормално (както всеки път), карам 10 км, гася. След 5 мин. пробвам - гаси всички тоци по таблото и никакъв звук. Меря на полюсите - 6-7 волта показваше. Умря от веднъж - общо 15 минути след последното нормално палене!

                  А при новите и умни коли - нещо малко да не му хареса с параметрите, излиза грешка на дисплея. Тъст ми кара стария си бензинов Пасат с акумулатора на един 5-6 годишен C-class, който директно на дисплея си изписа че акумулатора не е в ред.

                • sparkybg
                  sparkybg коментира
                  Редактиране на коментар
                  При мен последните 3 акумулатора умряха точно така. Единия даже няколкол пъти го направи тоя номер - след престой се оправя, ден-два-три-седмица палиш безгрижно и се държи като имаш доволно капацитет, и може да се случи да изгасиш, и после веднага да опиташ да палиш и да няма никой.

                  При пръв такъв номер отивам и купувам нов. При мудно въртене ако имам условия опитвам едно зареждане, и ако не свърши работа - пак така. По принцип за акумулатор на над 3 години върху дизел си имам едно на ум, особено ако дизела напоследък е имал периоди на дълъг престой.

              • А бе, напоследък ми умират малко след изтичане на 2те години гаранция. Последният беше Банер Унибул. Изкара под 2.5 години.След пълно зареждане и 230 км каране едва успяваше да превърти стартера.
                Ние не сме неутрални!

                Коментар


                • BatGeorgeone
                  BatGeorgeone коментира
                  Редактиране на коментар
                  И аз съм в този клуб, за последните пет години над 5-6 акумулатора, някой малко над година, други между 1 и 2 години, най-много 3-4 ми е рекорда до момента.

                  Да не си помисли някой, че съм карък, това на 3-4 различни возила.

                • IvanIvanovi
                  IvanIvanovi коментира
                  Редактиране на коментар
                  Baner последно купувах 2016г. за пикапа, който се караше от дъжд на вятър.......... миналата година почна да пада до нула през зимата за около 10дни, при измерена нормална консумация в покой. Отидох да купувам нов от същия магазин и ми казаха че вече не ги предлагат заради влошено качество.
                  Лидълското зарядно го зареди уж напълно, но падна за една нощ, занесох го в магазина и те го тестваха и заредиха срещу 12-13 лева и пак си държеше ток, та с него продадох и пикапа.
                  Иначе на другите коли, два Боша 4-та серия изкараха по 7 години и ги смених единствено, защото почнаха да въртят мудно през лятото и то на бензинови коли. Естествено пак с Бош. Отведнъж ми е умирал един път акумулатор през 90-те, български от онези, дето се продаваха сухи и трябваше да им се налее електролит. Изхвърлих го и от тогава БГ не!

                • sparkybg
                  sparkybg коментира
                  Редактиране на коментар
                  По-горе съм писал. Всички мрат и така. Последно синя Varta/Bosch JIS ми умря точно така. Но си беше дърта и возилото в последната гопдсина се караше и палещше от дъжд на вятър. Пуснах ток, запалих, работи около половин час, изгасих, и после беше умрял.

                  Българските преди овлажняваха около клемите, както и току се промъкне някоя капка от тук от там. Може и да са ги оправили вече - нямам идея, но с това ме загубиха като клиент. За последен път съм купувал нещо разлиано от Bosch и Varta сигурно преди 20 години.

              • И по темата - акумулатора се закроти на 13.65V и 0.03А. Снощи го изключих, днес държеше 13.02 волта на "празен ход". Включих го пак за проба - тръгна от ампер и половина и много бързо (20-ина секунди) спадна до 0.2, и след половин час пак беше на 0.03А. Явно е напомпан докрай вече.
                Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                Коментар


                • Да попитам знаещите:
                  Аку гелов на мерцедес при покой ми показва 12.2 ,при въртенето,което е кратко, слиза до 10,5 . Запалва колата и зарядката показва 13.6-13.8. това обаче след 5-6 секунди. В началото държи 13 волта и при постоянен режим на оборотите на двигателя бавно си вдига до 13.6-13.8.
                  Трябва ли да го зареждам периодично,понеже въртя градско,къси растояния? С лидълското зарядно може ли да стане зареждане ,без да изпищи акумулатора?
                  При калпав акумулатор ми казват че започват да се ебават електронните модули,а не са малко и не са и евтини
                  Sent from my Nokia s fenerche

                  Коментар


                  • Геловите по някаква причина държат такива по-ниски напрежения като са заредени.

                    При въртенето 10 е нормално.

                    При работа е нормално да не вдигне напрежение веднага ама 13.8 е на долната граница (ако е лято) и по-скоро недостатъчно за зимата.

                    Я измери с друг прибор?

                    Коментар

                    Активност за темата

                    Свий

                    Тук са 2 потребители онлайн. 0 потребители и 2 гости.

                    Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                    Зареждам...
                    X