Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Кабели за подаване на ток

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Ех, мишмашев.
    много неща.
    А най простото е че на повечето коли нямаш достъп до акумулатора
    И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

    Коментар


    • Първоначално публикуван от mishomishev Преглед на мнение

      А какъв е проблема да се подаде точно на клемите на стария акумулатор? Кое му пречи?
      Винаги съм закачал точно там - без да чета книжките.
      Бил си късметлия и явно не си виждал как падат по гръб едновременно 5 човека при взрив на "отслабнал" акумулатор
      Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
      Из "Златния телец"

      Коментар


      • Кольо
        Кольо коментира
        Редактиране на коментар
        Чак пък да падат по гръб... Гърмяли са ми няколко акумулатора, вярно-бая си трещят, ама чак пък да събарят човек...

      • коко келеша
        коко келеша коментира
        Редактиране на коментар
        Добре де, от 5 човека трима паднаха, ударени от парчетата а двама залегнаха. Така става ли )))

        П.П. Говорим за стар обикновен киселинен акумулатор 125 Ач на мотокар, който не искаше да запали.

    • От една година имам "дефибрилатор" Лемания–хибрид на кондензатор и батеирия. Пържил съм бусове без проблеми. Диметъра и дължината на кабелите имат значение.
      FORD Maverik-2,3L, AWD, XLT-2 броя

      Коментар


      • Първоначално публикуван от mishomishev Преглед на мнение
        А какъв е проблема да се подаде точно на клемите на стария акумулатор? Кое му пречи?
        Винаги съм закачал точно там - без да чета книжките.
        По-важният въпрос е: а какъв е проблемът да се изпълни толкова елементарна инструкция като "включете + в т. А, включете – в т. Б"?
        Да, знам че производителите на автомобили са кръгли идиоти и квадратни олигофрени, и всеки средностатистически ганьо ги слага в малкия джоб като знания, но все пак?
        Не чета коментари и не отговарям на такива.

        И коментаторите...

        Коментар


        • Аз като някакъв остатъчен авторитет по темата да напомня
          - минуса се включва след плюса и после се изключва преди него.
          - минуса се закача на блок на двигателя, глава на двигателя, корпус на стартер или алтернатор или в краен случай на някоя дебела гайка по шаси или купе. Това ако не са непосредствено достъпни инструкциите на производителя.

          Това и на двете коли.

          Целта на този ритуал е
          - да се избегне образуването на искри около акумулаторите, което винаги носи риск от взрив на отделения в акумулатора водород. Това може да се случи и в здрав, и в повреден акумулатор.
          - при по-модерни автомобили - да се спести на системата за управление на акумулатора объркването вследствие на протичане на голям ток от и към акумулатора в обход на токовия шунт, с който му се следи състоянието.

          Обратно на народното творчество, съпротивлението на кабела свързващ минуса на акумулатора със стартера рядко е съществено (и ако е, колата трябва да се ремонтира за да престане на е съществено).

          ---

          Производителите на автомобили, без да са кръгли идиоти, често имат разминаващи се интереси със собственика на автомобила.

          И производителя, и собственика обаче имат един съществен общ интерес - собственикът да остане жив, здрав и по възможност платежоспособен.

          Винаги отчитайте това последното когато се мислите за по-хитри.

          Коментар


          • Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
            Аз като някакъв остатъчен авторитет по темата.... .
            Я кажи ей тея как се ползуват?
            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Screenshot_20220807_135218_com.android.chrome.jpg
Прегледи:449
Размер:99.0 КБ
ID:6883216

            Коментар


            • s_s1
              s_s1 коментира
              Редактиране на коментар
              Баси, колко глупости за нула време...

            • Roninn
              Roninn коментира
              Редактиране на коментар
              Мисля че Кольо ,първи започна

            • Кольо
              Кольо коментира
              Редактиране на коментар
              На мен ми идва отвътре. По-силно е от мен, не мога да му резистирам...

          • Няколко колеги по-горе са го писали, та се сетих нещо. В една стаара книжка за любителя-шофьор, някъде около 85-та /ученик бях/, за даването на ток простичко е написано - плюсът обича да е самичък. Лесно се помни и означава както казаха вече - слагаш плюс после минус, махаш минус, после плюс. Минус на корпуса на двигателя и това е. Давам си сметка че всички писали тука са наясно, ама все пак ако чете някой аджамия тепърва, хаха.
            Там за дължини, дебелини и времена в темата е описано подробно, полезно четиво е.

            Коментар


            • Я, да попитам запознатите.
              Кое е по-подходящо за направи си сам кабели ШКГД или ПВ-А2?
              Поздрави.



              Георги Тонев

              Коментар


              • Roninn
                Roninn коментира
                Редактиране на коментар
                Първия е по....но и втория става.....който ти е на сърце и кисия.

              • коко келеша
                коко келеша коментира
                Редактиране на коментар
                От първия поне 25мм2 и можеш да ги пуснеш по 3м да речем. Щипките гледай да са с възможно най-голяма контактна площ. Едрите зъби на купешките кабели са пълна измама.

              • VECTOR
                VECTOR коментира
                Редактиране на коментар
                Гледам в Ташев, 25мм2:
                ШКГД: 10.02лв/м
                ПВ-А2: 7.80лв/м
                За 6 метра кабел, разликата ще е окол 13лв, така че мисля да взема по-скъпото.
                Засега мисля да ползвам едни шипки от купешки кабели, които имам и ми изглеждат горе-долу адекватни, като им добавя мост от същото ШКГД между двете "челюсти". Както стана дума по-напред в темата, шипките за маса е тегаво да се изолират и засега това ме спира.

            • Сложи 4 метра поне кабел щото почти винаги идва къс.
              Така от опит...
              Няма страшно в умирачката...
              Страшното е да си жив!...

              Коментар


              • VECTOR
                VECTOR коментира
                Редактиране на коментар
                Е ся... 4 метра.
                Винаги в колите съм имал кабели и винаги са били по 2 (два) метра дълги и нито един път не се е случило да не мога да прехвърля ток понеже са ми къси кабелите. Да, понякога трябва малко повече маневра, но да влача цял живот в колата една макара с кабели, лопати, брадви, въжета, текелаж ми идва вече малко в повече. Честно казано, мисля да си направя кабели тамън 2.5м дълги, кой каквото ще да казва.

            • Всеки сам си носи кръста както се казва.Случвало се е кола да не може да се бутне паркирана между други коли.
              Паркирам зад нея.Давам си ток и хич не ми дреме.Това с тия 2.5метра може и да стане само на смарт.
              И те така....
              Няма страшно в умирачката...
              Страшното е да си жив!...

              Коментар


              • VECTOR
                VECTOR коментира
                Редактиране на коментар
                Съгласен съм, че не е лошо да имаш 5-6 метра кабели, но нямам място да разнасям 24/7 една макара с кабели за да ги ползвам три пъти в годината и то в случаи в които аз не съм на зор, а обикновено съм решението на зора.

            • Прави се разходка до "магазина за електрожени", купува се кабел 25мм2, дължина на вкус, месингови щипки за маса или други по-елегантни и работата е готова.
              По-напред в темата съм писал по въпроса...
              Не чета коментари и не отговарям на такива.

              И коментаторите...

              Коментар


              • Първоначално публикуван от ittso Преглед на мнение
                Прави се разходка до "магазина за електрожени", купува се кабел 25мм2, дължина на вкус, месингови щипки за маса или други по-елегантни и работата е готова.
                По-напред в темата съм писал по въпроса...
                Ама щипките за маса масивен бронз, поне половин кило всяка...
                -Чем занимаетесь по жизни?
                -Ну в последнее время - в основном офигеваю от происходящего.
                -Историята се пише с кръв, а се чете с пот!

                Коментар


                • Щипки - на вкус. Подсказал съм за месинговите защото са с тънък връх. Тенекиените са по-масивни и не могат да влязат ако клемите на акумулатора са заобиколени от пластмасите му.
                  Всъщност всичко е на вкус. Правете каквото ви харесва и както си знаете.
                  Не чета коментари и не отговарям на такива.

                  И коментаторите...

                  Коментар


                  • С напредъка на техниката едно бустерче от ЛИдъл за 120 лева и си готов. Кабелите преди три години 35кв. 4 метра щипки ми излезнаха 80 лева. Сега заради войната цените може да са други.

                    Коментар


                    • m_markovski
                      m_markovski коментира
                      Редактиране на коментар
                      Малко са прехвалени лидълските бустерчета освен ако не става въпрос за стартиране на бензинка с около литър обем.
                      Опитът ми с 5-годишен френски дизел 1600 кубика и лидълската измишльотина е категорично негативен.
                      Последно редактирано от m_markovski; 08-02-23, 22:05.

                    • ИВАН НЕДОКЛАНОВ
                      ИВАН НЕДОКЛАНОВ коментира
                      Редактиране на коментар
                      Аз пък нямам проблем със стартирането на два бензинови , единия 3.0 а другия 2,5

                  • Лидълския (и всеки друг литиево-йонен) бустер с едноцифрени амперчаси (1) струва колкото нов акумулатор и (2) трябва да се зарежда през седмица-две.

                    Става ако си пътна помощ и си го държиш в работната кола, включен на заряд.

                    Бях купил едно и ВСЕКИ ПЪТ го намирах разредено. После го разглобих, направих 1-2 измервания и нещата излязоха.

                    Коментар


                    • ИВАН НЕДОКЛАНОВ
                      ИВАН НЕДОКЛАНОВ коментира
                      Редактиране на коментар
                      Абе изкарва повече от седмица две

                    • Roninn
                      Roninn коментира
                      Редактиране на коментар
                      Какъв беше проблема със саморазряда

                    • Ясен
                      Ясен коментира
                      Редактиране на коментар
                      Не съм вниквал, може да са батериите, а може и да е BMS. Освен че се саморазрежда, батерията се и разбалансираше (имаше си балансиране вътре).

                      И айде лидълското си е лидълско ама и няколко други ми попаднаха с все същия проблем.

                  Активност за темата

                  Свий

                  В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                  Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                  Зареждам...
                  X