Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Размисли за акумулатори за ВЕИ

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #61
    От: Размисли за акумулатори за ВЕИ

    Добре де, колко цикъла са изкарали Монбатите при тези условия и какви са точно акумулаторите?
    Subaru Forester 2.0 S Turbo + Autohome Columbus = 4x4 Light Fast Camper
    Drag Grand Canyon Daily
    Faction Prodigy + Secura Fix + G3 Alpinist
    LZ1JYM

    Коментар


    • #62
      От: Размисли за акумулатори за ВЕИ

      Това място е необитаемо и неохраняемо, така че цистерна-само заровена ще просъществува. А генератор има-бензинов шумен китаец. И дори и да се реши въпроса с помпата ел. захранване пак си трябва. А за акумулаторите дадох линк -100Ач.
      Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

      "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

      Коментар


      • #63
        От: Размисли за акумулатори за ВЕИ

        А за пластмасовите бидони по 1 кубик които са в алуминиева клетка и се ползват за возене на разни химии мислено ли е? Цената им е смешна, около 100-ина лева и едва ли са някакъв интерес за някой да ги краде, понеже за вторични не стават. Само трябва да им се отстрани алуминиевата клетка, която е разглобяема и може и да се измисли нещо да се укрепят на мястото за да не са съвсем лесни за изнасяне и това би обезмислило всякакви опити за кражба според мен.
        Subaru Legacy 2.5
        Suzuki GS500 E

        Коментар


        • #64
          От: Размисли за акумулатори за ВЕИ

          Ма...
          Ще ги откраднат като стой па гледай.
          Поне по нашия край е така.
          Само че, на нашата вила се живее постоянно.
          Your conscience is all you can take to your grave.

          Коментар


          • #65
            От: Размисли за акумулатори за ВЕИ

            Без металната клетка те се спукват при напълване.

            Коментар


            • #66
              От: Размисли за акумулатори за ВЕИ

              Аз Ви питам за акумулатори, а Вие все на цистерни отивате. Ясен е прав и TigerHunter също е прав. Така или иначе ВЕИ инсталацията е изградена, работи търсят се само акумулатори или по-евтини или издържащи повече цикли. Примерно литиеви.
              Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

              "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

              Коментар


              • #67
                От: Размисли за акумулатори за ВЕИ

                Първоначално публикуван от s_s1 Преглед на мнение
                Аз Ви питам за акумулатори, а Вие все на цистерни отивате. Ясен е прав и TigerHunter също е прав. Така или иначе ВЕИ инсталацията е изградена, работи търсят се само акумулатори или по-евтини или издържащи повече цикли. Примерно литиеви.
                Въпросът прилича на "нищо си и няма на колата, тя си върви добре, само тая вибрация да махнем, не ми обяснявай за двигателя" => счупен клапан на двигателя и не работи 1 от 4 цилиндъра.

                Коментар


                • #68
                  От: Размисли за акумулатори за ВЕИ

                  Светльо, хората баш за акумулатори ти говорят. Цистерната е прост акумулатор. Кое не можеш да разбереш от тая работа? От години съм на ветро-слънчева инсталация и наистина проблема се решава по този начин. Нещо повече - при мен като се напълни резервоара, прелива и ако реша, полива автоматично каквото има за поливане. Относно кражбите, моя резервоар е в подпокривното на къщата и не боде очите на никого. Имам бензинов генератор, който държа за всеки случай, но само хваща паяжини в бараката. Ползвам флексове, бормашини, рендета и всякакви инструменти. Номерът е в електрониката за зареждане и в механичния акумулатор (цистерната). Всякакви други въпроси за химически акумулатори се обезсмислят, не направиш ли оптимизация на системата.
                  Ако не свършва добре, значи не е свършило!
                  0888 315 794
                  LZ1UPI
                  A1 (Rh+)

                  Коментар


                  • #69
                    От: Размисли за акумулатори за ВЕИ

                    Да споделя малко познания за акумулаторите:
                    Значи както и да го мерим - оловните са най-изгодни като цена Аh/лв. Основен недостатък - голямо тегло на Ah, но това не ти е проблем.
                    Литиевите са далавера само от размери и тегло. Цената на Ah е висока, а са и по-капризни и опасни.
                    За целта ти трябват правилните оловни акумулатори - има различни серии оловни акумулатори за различни цели, едни дават голям стартерен ток, други траят дълго на подзаряд но пък имат малко цикли и т.н.
                    Намираш един каталог на някой сериозен производител (UASA например, пък дори и МОНБАТ) и четеш :
                    на теб ти трябват такива които имат много цикли (500-1000) и гледаш - какво са писали като условия за да постигнеш циклите. Най-съкращаващите живота на оловния акумулатор проблема са - презареждане и дълбоко разреждане.
                    След като си си избрал правилната серия/тип акумулатор. Подбираш си капацитета на акумулаторите според допустимия разряден ток (нормален за постигане на проектния/деклариран живот от 500-1000 цикъла). Ако не ти стигат като мощност слагаш по-големи.
                    Най-важната причина за скапването на акумулаторите е зареждащото устройство/контролер. Ако това устройство няма датчик за температура който да се слага до/между акумулаторите - значи не струва.
                    Крайното напрежение на зареждане, зарядният и допустимият разряден ток на оловните акумулатори зависят от температурата. Ако няма такъв термосензор, акумулатора се скапва за 1-2 години (или по-бързо според направените цикли), или не може да използваш пълният му капацитет, защото не се зарежда/разрежда оптимално.
                    Иначе контролера може да е шарен колкото си иска и с всякакви цветни лампички и дисплеи.

                    Най-неподходящи за използване са автомобилните/стартерни акумулатори - те имат 10-на цикъла (колкото и странно да изглежда) пълен заряд/разряд ... след което капацитета им спада бързо.
                    Fear is the path to the dark side. Fear leads to anger. Anger leads to hate. Hate leads to suffering.

                    Коментар


                    • #70
                      От: Размисли за акумулатори за ВЕИ

                      Няма термосензор контролера. Зарежда колкото има вятър и слънце. Но акумулаторите са в дълбока изба и лятото е студено, а зимата е топло в сравнение с външната темп.
                      Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

                      "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

                      Коментар


                      • #71
                        От: Размисли за акумулатори за ВЕИ

                        Първоначално публикуван от s_s1 Преглед на мнение
                        Няма термосензор контролера. Зарежда колкото има вятър и слънце. Но акумулаторите са в дълбока изба и лятото е студено, а зимата е топло в сравнение с външната темп.
                        Контролерът къде е, макар че без термокомпенсация е все тая.
                        А тези простотии се правят от името на всички ни.
                        Даника
                        Ми не гълтайте бре, и не лапайте. )) Дистанцирайте се демек ... ))deyan"h

                        Коментар


                        • #72
                          От: Размисли за акумулатори за ВЕИ

                          Точно над акумулаторите свързан с дебел проводник.
                          Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

                          "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

                          Коментар


                          • #73
                            От: Размисли за акумулатори за ВЕИ

                            Мазето обикновено е по-добро от термокомпенсация.

                            Зависи от мазето де. Ама традиционното влажно и студено мазе има температурна амплитуда 10 градуса годишно. Приведено към волтове това е под точността на контролера.

                            Коментар


                            • #74
                              От: Размисли за акумулатори за ВЕИ

                              Да, такова е мазето. Влизал съм лятото. Студено е и с конденз по стените, ако остане по-дълго време отворена вратата.
                              Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

                              "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

                              Коментар


                              • #75
                                От: Размисли за акумулатори за ВЕИ

                                Да продължим :
                                температурната зависимост на крайното зарядно напрежение за оловните акумулатори да речем от NPC серията на YUASA е около минус 3-4 mV/°C/Клетка, или за 12V акумулатор имаме минус 35-50mV на градус, за 10°С разликата е 0.35-0.5V което не е никак малко. Ето тук може да разгледаш диаграми и параметри.
                                Повечето параметри за акумулаторите са дадени при 20 или 25°C, а в мазето предполагам температурите са около 10-15-20°С.
                                В зависимост от това какъв контролер ползваш има две опасности - презареждане на топло или дълбоко разреждане на студено. Но ако знаеш приблизително границите на изменение на температурата и можеш да програмираш крайните зарядно и разрядно напрежение в контролера - ще можеш да използваш акумулатора дългосрочно (3-5 и по-вече години).

                                Броят на циклите заряд-разряд зависи от това каква част от капацитета използваш например (за горните NPC - специално оптимизирани за голям брой цикли) ако цикълът ти е 100% от капацитета след 350 цикъла капацитета ти спада на 80% от първоначалният. Ако цикълът е 75% - това става след 600 цикъла, а при 30% след 1400 цикъла (зависимостта не е линейна). При стандартните серии акумулатори броят цикли е почти наполовина. За световно-неизвестните марки е още по зле. Стандартното време на живот за тези акумулатори (при което капацитета им спада до 80%) е 5 години, или броят цикли - което настъпи първо. Това всичко е вярно ако се спазват посочените в документацията правила за заряд и разряд (заряд/разряд (0.1-0.25)*капацитета, при по-големи токове циклите намаляват ). Отклоненията от тези правила бързо съкращават живота на акумулатора. За 800W помпа ти трябват около 70-75А или 12V/300Ah те устройва.
                                Цените са около 400-500лв (с ДДС) за 12V/100Ah.

                                За сравнение един литиев Li-FePO4 акумулатор 12V/100Ah - made in China от Алиекспрес е $480 + още толкова за доставката до тук (без мито и ДДС) от Китай. Принципно им дават около 2000 цикъла на 100% заряд-разряд. Колко е вярно - не знам. Предполагам че за реномирана марка, купен тук в БГ цената ще е поне х2.
                                Fear is the path to the dark side. Fear leads to anger. Anger leads to hate. Hate leads to suffering.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X