Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Харчат ли допълнително гориво фаровете и колко?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Харчат ли допълнително гориво фаровете и колко?

    С уловките и недомлъвките почти сте стигнали в темата до "Възможно ли е някой да е глупак - да или не?"
    Спарки изчисли ясно едно "не", но то е към друг въпрос.

    Коментар


    • От: Харчат ли допълнително гориво фаровете и колко?

      Та, и ти и цецо добре смятате. По-добре от мен

      Но кажи ми пропускаш ли основни неща,ако не се сещаш за Потенциалната енергия набирана с височина!? А тя въобще не е едно нищо!

      Ето ти го обяснено от доктор на техн.науки автор на поне 50 полезни модела,патенти и т.н http://n-t.ru/ac/gnv/

      А ето и още една книжка, която е за "шестикласников" и там ще научиш, че с 30Мдж можеш да изминеш 100км.

      "Автомобиль массой в 1 тонну привязали буксиром к другому автомобилю, а в буксирное устройство вставили динамометр – измеритель силы, или попросту пружинные весы. При равномерном буксировании со скоростью 60...80 километров в час динамометр показывал 250 ньютонов.
      Работа, которую затратит автомобиль, проехав 100 километров, будет равна произведению силы на путь, а именно 25 тысячам ньютоно-километров. Переведя это в обычные для нас единицы работы – джоули (а один джоуль равен одному ньютоно-метру), получим 25 миллионов джоулей, или 25 мегаджоулей (МДж)."

      Та ето откъде ви идва изненадата м/у изчисленията и замерванията.

      Аз лично , ако кажа за нещо "дето съм чел книжки" че го изчислявам че няма как да е по-малко от 100 "това е оптимистичен минимум" и после го замеря, че е 80, пък тоя резултат не се връзва с разхода на машината по-принцип,(при 30% КПД на двигателя, разхода ти при 90км/час трябва да е 5-7,5 ) То бих си признал,че явно нещо не съм оценил. Та така.

      Остана да се сберем и да опукаме кинтите


      @lodkar-ю одавна не се бях смял с глас

      Ако пак твърдите че акумулираната енергия пак е едно нищо,
      то предлагам един така "с нищо" зареден автомобил да го спрете, като зад вас има бетонна стена. Така спора ще се прекрати чрез естествен подбор Лодкарю?

      ппп
      за мен е изненада целия тоз спор и липсата на въображение, но веселба се получава. Ай Наздраве
      Последно редактирано от DBRS; 14-11-12, 17:16.
      байо, кажи ти моите и аз твоите кривици, па да се поправим и все (за)едно да вървим, ако ще бъдем хора.
      Един луд: на много простите хора всичко им се вижда сложно…
      Суперспам - спама на суперите

      Коментар


      • От: Харчат ли допълнително гориво фаровете и колко?

        Потенциалната енергия, набирана с височина е за сметка на нафтата в резервоара която си изхарчил изкачвайки височината. Само като се спуснеш след баира всичко ти е без пари, ама пак за сметка на онова, дето си похарчил за да изкачиш баира. Спирайки на мотор, мотора не харчи нищо (горивото му е спряно, поне на модерен автомобил), от там и фаровете не харчат нищо.

        Сега за 30-те мегаджаула - тия 30 мегаджаула, като тръгнат от резервоара, минат през двигателя, и се върнат обратно до колелата през трансмисията, вече далеч не са 30 мегаджаула. КПД му се вика на това, ако тоя с 50-те полезни модела и патенти вече не те е светнал. Та, с литър натфа може и да минеш 100км, ако седиш на 5 метра от предния и всичката енергия, съдържаща се в нафтата, приключва като теглителна сила, при това никъде не намаляваш и никъде не ускоряваш и пътя е водоравен. Само дето ни е малко проблемно да конструираме такъв автомобил, та с 300 зора го докарваме до троен-четворен разход дори с най-модерните тенекии, дето караме.

        В абсолютен вакуум и нулево външно влияние с кило нафта можеш да минеш безкраен брой километри. Тогава и с грам нафта можеш да минеш безброй километри, ако си достатъчно търпелив.

        ...ама какво общо има всичко това с разхода на фаровете, пак не вдянах.
        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

        Коментар


        • От: Харчат ли допълнително гориво фаровете и колко?

          Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
          ..
          ПП: И все пак не виждам акумулирането или не на енергия, какво общо има с това колко харчат фаровете? И да се акумулира, ако са включени фаровете ще се акумулира по-малко, или после ще има по-малко на разположение от акумулираното, или и двете.
          Говорим най-вече практически дали има разлика - еми няма, защото винаги имаш една презаредена с енергия система. И това презареждане се случва винаги.
          Връщането на част от него(а винаги има %-ти връщане) ти намалява въпросните 73мл/ч при всяка кола различно.

          Колкото по-лукзосна - повечето е в празния ход
          Има ли конструктор да рискува въпрос на капризен клиент Защо ми "мърдат" оборотите, като на ролса не мърдат? Ръчка в празния ход налични 500вт ток. и нищо няма да "мърда" и кочинката по-пъргава и готово. Е на празен ход грее повече(там отива излишъка), ма на кой му пука.

          За да има разлика, трябва винаги да шофираме като шампион по икономично каране и дори и тогава ще спестиш максимум половината от теоретично нужното гориво.
          Последно редактирано от DBRS; 14-11-12, 17:36.
          байо, кажи ти моите и аз твоите кривици, па да се поправим и все (за)едно да вървим, ако ще бъдем хора.
          Един луд: на много простите хора всичко им се вижда сложно…
          Суперспам - спама на суперите

          Коментар


          • От: Харчат ли допълнително гориво фаровете и колко?

            Може ли и аз да кажа нещо. Студент съм в Русенския Университет. Уча специалност транспортна техника и технологии. Днеска по време на упражнението за регулаторна характеристика на бензинов двигател от Лада. Там двигателя е закачен към генератор. Генератора служи като спирачка и може от него да се видят с точност оборотите на двигателя. Двигателя го натоварвахме през 2KW. В зависимост от режима на работа засякохме специфичен разход на гориво за KWh. Минималния е 308мл/KWh, а максималния е 1336мл/KWh.
            Даскала го питахме дали можем да засечем разхода на празен ход и разхода като закачим за динамото две крушки за фарове. На празен ход разхода е 775мл/ч, а с вклучени фарове 820мл/ч. Извода е че на празен ход за 110W товар към динамото се увеличава разхода с 55мл/ч. Да спомена че опитите ги правихме при 850об/мин. и в двата опита.
            Другата седмица ще правим същото упражнение за дизелов двигател перкинс. Там ще попитам да направим подобен опит.

            Коментар


            • От: Харчат ли допълнително гориво фаровете и колко?

              Първоначално публикуван от dimich87 Преглед на мнение
              Може ли и аз да кажа нещо. Студент съм в Русенския Университет. Уча специалност транспортна техника и технологии. Днеска по време на упражнението за регулаторна характеристика на бензинов двигател от Лада. Там двигателя е закачен към генератор. Генератора служи като спирачка и може от него да се видят с точност оборотите на двигателя. Двигателя го натоварвахме през 2KW. В зависимост от режима на работа засякохме специфичен разход на гориво за KWh. Минималния е 308мл/KWh, а максималния е 1336мл/KWh.
              Даскала го питахме дали можем да засечем разхода на празен ход и разхода като закачим за динамото две крушки за фарове. На празен ход разхода е 775мл/ч, а с вклучени фарове 820мл/ч. Извода е че на празен ход за 110W товар към динамото се увеличава разхода с 55мл/ч. Да спомена че опитите ги правихме при 850об/мин. и в двата опита.
              Другата седмица ще правим същото упражнение за дизелов двигател перкинс. Там ще попитам да направим подобен опит.
              Разгеле.
              Дай сега една оценка на грешката на тия измервания и да затварям темата.

              Коментар


              • От: Харчат ли допълнително гориво фаровете и колко?

                Ясене, не затваряй темата, щото чакаме обяснения като за учебник...

                За 110W са 55ml/h, колко ли са за близо двойно повече мощност(около 200W)?
                Да, и грешката също е важна, ама до стойностите давани от човека с въображение на откривател и кетап за даскал, едва ли ще стигне...

                ПП: Ако регулаторна характеристика е същото като регулировъчна, то не е най-подходящия момент за тези експерименти, но да кажем, че за обща представа става.
                Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                Коментар


                • От: Харчат ли допълнително гориво фаровете и колко?

                  Първоначално публикуван от DBRS Преглед на мнение
                  ...липсата на въображение...
                  Такава точно липса нямам нищо против да имам.

                  Имаш система, от която смучеш допълнително енергия. Щом я смучеш, дори в системата да има акумулиране, то и акумулирането ще е по-малко, освен ако на входа не подадеш повече, за да компенсираш. Тук място за велико въображение не виждам.

                  Единствения начин нещо да е "фрий" е да намалиш останалите загуби в системата, за да компенсираш, само дето в средностатистическа купчина ламарина, такива системи налични няма.
                  Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                  Коментар


                  • От: Харчат ли допълнително гориво фаровете и колко?

                    Грешката не мога да определя колко е. Има резервоарче от 52мл. На празен ход го изгаря за 4мин. и 1сек. без товар. С вклучени лампи го изгори за 3мин и 51сек. Пускането на хронометъра става с датчик и спирането му също. Не знам до каква степен е грешката в измерването. Но за обща представа е достатъчно според мене.

                    Коментар


                    • От: Харчат ли допълнително гориво фаровете и колко?

                      Един детайл - запалителната уредба на ладовия двигател ако се захрани с понижено напрежение, както е в реалната експлоатация, разходът ще се вдигне още малко.
                      За края на темата - и да се приключи не се получи изясняването на неизполваните енергии, къде мистични, къде почти реални, и какъв дял в захранването на фаровете имат. За отделна тема си е, но декларирам, че ме мързи да пиша там. Няма такива енергии, за съжаление, ако нямаме специални устройства за "улаването" им - при спиране, то другаде няма къде.

                      Регулаторна характеристика има връзка с работата при задействан някой регулатор - в случая трябва да е бил за оботори. Колегата студент да каже.

                      Коментар


                      • От: Харчат ли допълнително гориво фаровете и колко?

                        Първоначално публикуван от dimich87 Преглед на мнение
                        Грешката не мога да определя колко е. Има резервоарче от 52мл. На празен ход го изгаря за 4мин. и 1сек. без товар. С вклучени лампи го изгори за 3мин и 51сек. Пускането на хронометъра става с датчик и спирането му също. Не знам до каква степен е грешката в измерването. Но за обща представа е достатъчно според мене.
                        Значи има малка грешка в сметките ти(според мен), но Ясен имаше предвид друго. Не сте смятали грешка, щото целта е да разберете упражнението и да не си отвличате вниманието с подробности които ще учите(или сте учили) и в отделен предмет(статистика се учи почти във всички специалности, а и е застъпена по-сериозно в други упражнения в които се правят измервания).
                        Кажи как се изменя специфичния разход, кога отчетохте минималния и кога максималния?
                        Все си мисля, че става въпрос за регулировъчна характеристика, демек как се изменят показателите, като се променят някои от техническите параметри като аванса на запалването(изключен вакумен коректор или блокиран центробежен такъв), може и напрежението на запалването да се променя, луфт на прекъсвача и ъгъл на затворено състояние, състава на сместа на празен ход, хлабина на клапани и подобни... Целта е да се види кое как и върху какво влияе. Като цяло трябва да се стигне до извода, че за всичко има оптимални стойности.

                        ПП: Добрил се опитва да каже неща, които вече са казвани в самото начало на темата, и заради които се стигна до единодушното мнение, че сравнително коректно на полеви условия, може да се мери този разход само при работа на празен ход и с постоянни обороти. Само че го прави като алабализъм и нещо ново с цел замазване. Мога да кажа – Не ти прави чест това, че не можеш просто да си признаеш грешките и некомпетентността по темата. Още повече след примерите за въображението на някои хора(явно и моето), лекторския тон, високомерните риторични въпроси(впрочем доста безсмислени и периодично повтарящи се), претенциите за образованост (барем на хартия), и обещанията за писане "като от учебник"(ама кой ли, тези термини и Гугъл нЕма да ги намери...поне не и във връзка с темата). За съжаление още не виждам обещаното интересно научно четиво, специално за мен. За сметка на това виждам опити да се изкарат нещата на майтап(не че не са такива де), колкото да не се "падне по гръб"(което поне тук не е страшно).
                        Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                        Коментар


                        • От: Харчат ли допълнително гориво фаровете и колко?

                          Първоначално публикуван от dimich87 Преглед на мнение
                          Грешката не мога да определя колко е. Има резервоарче от 52мл. На празен ход го изгаря за 4мин. и 1сек. без товар. С вклучени лампи го изгори за 3мин и 51сек. Пускането на хронометъра става с датчик и спирането му също. Не знам до каква степен е грешката в измерването. Но за обща представа е достатъчно според мене.
                          52х3600/241 =776.76 52х3600/231 = 810.39 разлика 33.63мл/ч

                          33.63мл/ч*35000 = 1177050/3600 = 327вт/ч 110/327 = 33.7% КПД гориво->ток ?

                          на динамото друг товар има ли?

                          и може ли да му се сложи по-голям резервоар за да се замери при 1500об

                          @Цецо щом писанията на академик са безполезни за тебе и не са научно четиво, аз определено съм никой
                          аз вече написах че м/у различните коли ще има не малки разлики и обясних защо.
                          Обясних и защо се получават супер КПД-та като горното и на спарки и моето при измерванията. Мен ме интересува истината, тона на дискусията не е от мен
                          Последно редактирано от DBRS; 14-11-12, 22:18.
                          байо, кажи ти моите и аз твоите кривици, па да се поправим и все (за)едно да вървим, ако ще бъдем хора.
                          Един луд: на много простите хора всичко им се вижда сложно…
                          Суперспам - спама на суперите

                          Коментар


                          • От: Харчат ли допълнително гориво фаровете и колко?

                            Първоначално публикуван от DBRS Преглед на мнение

                            @Цецо щом писанията на академик са безполезни за тебе, аз определено съм никой
                            Приятелю, бях рязък, извинявай. Това съвсем сериозно, но редакцията сега е безсмислена. Просто исках да те накарам да се ядосаш малко и да се поинтересуваш по-сериозно от нещата. Наистина няма начин да си прав и няма такива включени енергии.

                            Аз също сметнах с телефона сметките на Димича, още преди теб видях, че има грешка(написал съм горе). Обаче ако са правили регулировъчни характеристики, има шанс да са пообъркали нещо, а също така и точността е доста под въпрос. Тук произвеждаме тока за фаровете с повече от максималния КПД за двигателя, което е невъзможно.
                            Последно редактирано от cecoa1; 14-11-12, 22:23.
                            Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                            Коментар


                            • От: Харчат ли допълнително гориво фаровете и колко?

                              Ич не ми пука, за мен е интересно и забавно

                              малкия резервоар също внася голяма доза грешка, поне 2-3% според мен. Но всъщност пак става, просто да замерят при 1500об. но на алтернатора да има постоянно едни 50вт

                              към които да включват фаровете.
                              Последно редактирано от DBRS; 14-11-12, 22:29.
                              байо, кажи ти моите и аз твоите кривици, па да се поправим и все (за)едно да вървим, ако ще бъдем хора.
                              Един луд: на много простите хора всичко им се вижда сложно…
                              Суперспам - спама на суперите

                              Коментар


                              • От: Харчат ли допълнително гориво фаровете и колко?

                                Уредбата има 3 резервоара свързани последователно. Така може и от трите да се изчака да изгори горивото, но ние ги правихме само с най-малкия. Реголировачната характеристика я правихме само като променяхме натоварването, и за да са постоянни оборотите подавахме допълнително газ. Така се и променя и до известна степен въздушното съотношение. И него го пресмятахме. В общи линии специфичния разход е доста висок при високи натоварвания и при много ниски. Най-ниското натоварване което мерихме беше при 2KW товар, а най-високото при 30KW. При 2KW товар специфичния разход е 478мл/KWh. При 18KW товар дава най-икономична характеристика 308мл/KWh, при повишаване на товара има едно колебание около 350-400мл/KWh и при 30KW натоварване става 450мл/KWh. Даскала каза че при увеличаване на товара още има тенденция да се увеличава и разхода. Изследването го правихме на 2800об/мин. Към алтернатора на двигателя има закачен един малък акумулатор, който осигурява необходимия ток за запалителната уредба. Ние там боцнахме и двете крушки от фара. Двигателя предварително е подгрят и има охладителна система която усигурява оптимална постоянна температура.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X