Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Харчат ли допълнително гориво фаровете и колко?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Харчат ли допълнително гориво фаровете и колко?

    Първоначално публикуван от DBRS Преглед на мнение
    точността на щатните датчици за оборотите приема ли се за ок?
    Търтьо щатни датчици няма. Взима сигнал предполагам от алтернатора. 1% от стрелкови уред не можеш да искараш. Не и от тоя.


    Тъй, значи ако е под 70 ние с Ясен губим, а ако е над 28 (първо беше нула, после под 20, а сега е 28. Последно?), не значи че губиш, а че не печелиш.

    Значи ние може или да спечелим, или да загубим, а ти може или да спечелиш, или да не загубиш. Сори, ама ме напушва смях вече.

    ПП: За падането/увеличаването при включване/изключване - казах го няколко пъти вече.
    Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

    Коментар


    • От: Харчат ли допълнително гориво фаровете и колко?

      28мл, за да не се мъчиш с прецизности. никога не твърдял че е нула, или ще трябва да си обясняваме ~0 що значи?

      и ок, кажи ти как виждаш условията

      Имам задача отнасяща се към нашия случай:

      в тяло движещо се с 25м./с
      с маса >=2000кг ,100кг от които са маховици с d >= 0,5m. и 1000об./мин

      има ли >= 3MJ енергия ? приемаме, че маховиците са със 100% кпд.
      Последно редактирано от DBRS; 15-07-12, 10:47.
      байо, кажи ти моите и аз твоите кривици, па да се поправим и все (за)едно да вървим, ако ще бъдем хора.
      Един луд: на много простите хора всичко им се вижда сложно…
      Суперспам - спама на суперите

      Коментар


      • От: Харчат ли допълнително гориво фаровете и колко?

        Това, което вие ще се опитате да направите, по същество е снемане на част от товарна характеристика на конкретен мотор. В случая на RD28T при 1500об/мин. Иначе казано, как се променят ефективните показатели на двигателя в зависимост от натоварването му, при определени постоянни обороти.
        По-напред в темата, дадох един линк, от който да се добие представа за характера на изменение на показателите при снемането на товарни характеристики.(http://mech-ing.com/journal/Archive/...41_Babanov.pdf) Графиките се изменят по подобен начин за всички бутални ДВГ, с разлики само в конкретните стойности в зависимост от конкретния двигател. Ясно се вижда, как винаги часовият разход на гориво се повишава с повишаване на натоварването на ДВГ. Дали натоварването се повишава с 2кW или 200W, часовият разход е все нагоре. (Няма начин да е хоризонтална линийка, само щото е малко изменението). Разхода с който ще се повиши часовият разход, е равен на мощността с която се повишава натоварването на двигателя умножена по специфичния разход на гориво в този режим(който също се изменя, но сравнително плавно и не съществено при толкова малка разлика в мощността, т.е.–натоварването).
        Минималния специфичен разход на двигатели от типа на RD28Т, е най-малко към 200-240g/kWh. Това в най-добрия случай, при натоварване на мотора близо до 100% и някакви обороти около половината от максималните. В такъв режим, разхода за 200W механична мощност отиват около 60-70ml/h(без претенции за абсолютна точност). А за 200W електричество, се включва и КПД на алтернатора и стават повече. В нашия случай, сме много далече от цитирания специфичен разход на гориво, заради ниското натоварване. Разликата ще е по-осезаема... Вече виждам пълен резервоар на един Нисан

        Няма смисъл от чак такава точност 28ml/h... 73ml/h... Разликата ще е доста повече. Освен това, тя зависи и от конкретния двигател, някои ще имат по-висок специфичен разход при описния режим, други доста по-нисък. Но във всички случаи ще е над спорните 70ml/h.

        Тая работа с маховиците, я забравете, щото нещата отиват към създаване на Перпетум Мобиле... Маховика е просто акумулатор на енергия, той не я произвежда, а само я съхранява и то не на 100%(има си КПД).
        Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

        Коментар


        • От: Харчат ли допълнително гориво фаровете и колко?

          Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
          Тъй, значи ако е под 70 ние с Ясен губим, ...
          ок, това ми стига.
          Твърдеше че ще е повече и то не с малко повече. Та?

          Според мен вече има и данни, че ще е под 20мл.
          байо, кажи ти моите и аз твоите кривици, па да се поправим и все (за)едно да вървим, ако ще бъдем хора.
          Един луд: на много простите хора всичко им се вижда сложно…
          Суперспам - спама на суперите

          Коментар


          • От: Харчат ли допълнително гориво фаровете и колко?

            Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
            .....

            Тая работа с маховиците, я забравете, щото нещата отиват към създаване на Перпетум Мобиле... Маховика е просто акумулатор на енергия, той не я произвежда, а само я съхранява и то не на 100%(има си КПД).
            Цецо не знам де виждаш перпетум мобиле.

            Можеш ли сметна задачата дето пуснах?
            байо, кажи ти моите и аз твоите кривици, па да се поправим и все (за)едно да вървим, ако ще бъдем хора.
            Един луд: на много простите хора всичко им се вижда сложно…
            Суперспам - спама на суперите

            Коментар


            • От: Харчат ли допълнително гориво фаровете и колко?

              Мога да я сметна, но не знам ти къде виждаш връзка с нашия случай? Щото инерцията е интересно нещо, за да я акумулираш, трябва да похарчиш барем същата енергия, която ти чакаш да ти се върне и разчиташ на 100%КПД
              Има там едни прости закони у физиката, единият от които така си се нарича, Закон за запазване на механичната енергията.

              ПП: Ако Sparky се откаже, мисля че мога да намеря и аз резервоар за 70литра нафта.
              Последно редактирано от cecoa1; 15-07-12, 11:30.
              Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

              Коментар


              • От: Харчат ли допълнително гориво фаровете и колко?

                ок, сметни я и дай резултата.
                байо, кажи ти моите и аз твоите кривици, па да се поправим и все (за)едно да вървим, ако ще бъдем хора.
                Един луд: на много простите хора всичко им се вижда сложно…
                Суперспам - спама на суперите

                Коментар


                • От: Харчат ли допълнително гориво фаровете и колко?

                  Хе, хе, другия който се опитваше да ме препитва в темата, спря да пише. Кажи каква е връзката с нашата задача, и ще ти я сметна. Мързелив човек съм, не обичам да върша излишни неща. Което не значи, че не мога(въпрос на две формулки и правилно използване на мерни единици). И още един жокер, при пресмятане на автомобили, масата на въртящите се части се пренебрегва като незначителна. Влиза в сметките, когато се пресмятат железопътни превозни средства, щото там не е пренебрежимо малка общата им инерция.
                  То и без друго условието ти е зададено грешно, неточно и неясно. Дори това d=0,5m да е външен диаметър на колелата(което на нас за пресмятаме на инерцията им не ни върши работа). Дай го като инерчен момент вместо да ми даваш тегло на "маховиците" и диаметър(вярвам, че се сещаш защо и къде е разликата. Може и така да се смята с известни условности, но и без друго е пренебрежимо малко, в сравнение с енергията на другото движение). Оборотите за минута ще се превърнат в правиланата единица(rad/s) за мерене на ъглова скорост(която влияе на квадрат) и готово. При другото движение скоростта е на квадрат и се умножава по масата и се дели на 2 ...мно'о слоожно... Мери с в Джаули(J)
                  И к'во?! За какво ти е да знаеш, каква енергия е акумулирана в автомобил движещ се с 90км/ч и с тегло 2 тона? Какво общо има това с фаровете, с характеристиките на двигателите?(И няма нищо общо с това, каква мощност е необходима на автомобила да се движи при описаните условия).
                  Аз мога да те питам да ми сметнеш теоритичния КПД на нЕкой термодинамичен цикъл за да разводним темата и да се правя на много знаещ и изпитващ другите за да докажа колко са некомпетентни. Грешен подход е това. Аз дори когато питам, обяснявам. Щото знам, че не може всеки да знае всичко и това въобще не е нещо лошо(аз също съм много бос, в много области). Но за конкретното съм сигурен.Ако няма желаещи за облога, аз ще участвам.Рискувам единствено, ако меренето не е достатъчно точно, то затова и Sparky се дърпа.
                  И хич не ми се смятат глупости, но щом си рекъл, смятам една бакалска сметка лично за теб: 25m/s го вдигаме на квадрат =625(помня от училище) И сега по 2000кг и делим на 2... =625 000J(Джаула). За колелата е излишно, ама нали е принципен въпроса... 1000об/мин= 104,.... rad/s Закръгляваме на 105rad/s, че да е в твоя полза(до 3MJ доста ще ти трябва де). Вдигаме го на квадрат= 11025. Масата и диаметъра на маховиците също ги взимаме в твоя полза, така както си ги дал. Трябва ни радиуса им на квадрат, демек 0,25м на квадрат е 0,0625. Умножаваме тези двечките и после по масата(всичко в твоя полза, дано стигне 3MJ) и делим на 2= 34453,125J.
                  И к'во, да ги съберем, може пък да стане 3MJ?! Ама не, само 659 453,125J. И един мегаджаул няма.
                  Сега обяснявай к'ъв е замисъла, щото аз нещо не виждам връзката. К'во доказахме, освен, че сметките не са ми силна страна?
                  Или искаш да ни кажеш, че 1kWh=3,6MJ ?! Ако е така, обясненията ми трябва доста да се проточат... (То е така, ама... ще дообяснявам после)
                  Последно редактирано от cecoa1; 15-07-12, 14:28. Причина: Допълване.
                  Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                  Коментар


                  • От: Харчат ли допълнително гориво фаровете и колко?

                    Здравейте колеги , по повод дискусията дали автомобила харчи повече с фарове , направих малко изчисления. Колата е служебната Тойота Хайлукс с 2.5 двигател. Понеже съм шофьор и си пазя записките от зарежданията сметнах по 10 зареждания през есента когато не се ползва климатик и фарове . 10 - зимата естествено с фарове , и 10 зареждания сега лятото с климатик но без фарове. Резултатите - есента 8.6 среден разход . Зимата - 10.3 среден разход . Лятото с климатик - 10.3 среден разход. В измервания период имам около 20 % офроуд. Разликата сами виждате че е малка.
                    На нас клиренс ни трябва , не скорост

                    Коментар


                    • От: Харчат ли допълнително гориво фаровете и колко?

                      Климатика "дърпа" повече от фаровете. Но пък зимата, заради студа и други субективни фактори, разхода се увеличава и без друго. В движение може да се хване, само в заводските лаборатории, примерно от онези кръговите трасета, където да могат да се гарантират еднакви условия при измерване със и без фарове(или пък климатик).
                      Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                      Коментар


                      • От: Харчат ли допълнително гориво фаровете и колко?

                        Аз продължавам да твърдя че практически разлика с и без фарове няма.

                        Ама за целта трябват поне някакви замервания.
                        Ше продам патрула преди да мерим бе пичови
                        И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

                        Коментар


                        • От: Харчат ли допълнително гориво фаровете и колко?

                          Има, има.... Ама не можеш да я хванеш, щото разлика от +/– 1-2l/100km(за Патрула), може да зависи и от това каква музика слушаш в колата.
                          Трябва да мина нЕкой ден през бившото ми училище и да погледна дали лабораторията още работи. И без друго да се мерят такива разлики в действащ джип е трудно. Дори и на място. За да се хване, тре'е бръмчи по половин-един час, трябват съдове, съответни кранове, измервателни прибори(да мерим оборотите точно) и пр. А неточност може да има и даже ако не се откачат и закачат правилно маркучите. Трудно се мери.
                          Та ако е същия даскал от едно време, може да го спазаря да мерим на стенда. Има си всичко нужно за измерването, на сянка е, само нафта му трябва. Не помня имаше ли алтернатор, но можем да му закачим ако трябва. Може и със спирачката да го натоварим, ама регулирането не е толкова точно и ще е трудно. Може и някой от другите стендове да са пуснали, или да са получили нЕкой нов. Там ще се види лесно, как теорията се случва и на практика.

                          Ама ги няма маховиците от четирите колела, които ще обърнат експеримента срещу законите на физиката.
                          Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                          Коментар


                          • От: Харчат ли допълнително гориво фаровете и колко?

                            Цецо, kJ които даде,
                            са ти минималната енергия която всъщност си заредил предварително, та тя колко вт/h е

                            към нея прибавяш и енергията, нужна да ускориш до 40-50км./час и май вече сме разпилели достатъчно за фарове.

                            оттук нататък, тя е налична, просто избираш дали със 140вт/ч ще си стоплиш спирачки и гуми, или ще стоплиш крушките.

                            Но "икономията" от изключени фарове практически е около 30лв/мес. ако караш по 10ч. всеки ден.
                            като прибавиш и че всички тез сметки са при идеални други условия,а те не са.

                            То разхода за фарове напрактика не съществува, покриват го други, например недонапомпена гума. По-точно казано, имаш го винаги в сметката
                            Последно редактирано от DBRS; 15-07-12, 22:06.
                            байо, кажи ти моите и аз твоите кривици, па да се поправим и все (за)едно да вървим, ако ще бъдем хора.
                            Един луд: на много простите хора всичко им се вижда сложно…
                            Суперспам - спама на суперите

                            Коментар


                            • От: Харчат ли допълнително гориво фаровете и колко?

                              Познах. И представа си нямаш как стоят нещата(без да искам да те обидя). Да, вярно е, че има режими на принудителен празен ход, в които двигателят не изразходва гориво, но ел.енергия се произвежда. Именно заради тези режими, реалният разход за светенето на фаровете, в движение се намалява(но не се знае кога с колко). Да, част от изразходваната енергия за ускорение на автомобила се оползотворява, но това е само в тези режими. Каква част са те от всички други при реални условия не може да се каже категорично, защото зависи от много неща. Някои хора или пък автомобили въобще не се възползват от енергията получавана при принудителния празен ход. Например Вартбург с муфа за свободен ход, не работи никога(почти) в режим на принудителен празен ход(ако муфата не се блокира). Някои хора изключват от скорост и пускат "по инерция" всеки път когато двигателя не им е необходим за задвижване. И при тях същата работа. А при старите карбураторни ДВГ се изразходваше и гориво в режим на ППХ.
                              Нека поставим задачката така(максимално опростено). Караш с 90км/ч (25m/s) по прав, хоризонтален път. За да поддържаш тази скорост ти трябва определена мощност, която е примерно точно 20kW. Пускаш фаровете и вече за да поддържаш тази скорост при същите условия са ти нужни 20,3kW. Кога двигателя ще има нужда от повече гориво? И с колко точно повече? Отговорите съм ги дал в предишни мои постове по темата.

                              При работа на място, пак същата работа, ако оборотите на мотора остават постоянни.
                              Последно редактирано от cecoa1; 15-07-12, 23:08.
                              Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                              Коментар


                              • От: Харчат ли допълнително гориво фаровете и колко?

                                Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
                                ...(но не се знае кога с колко)....
                                Е точно затва тряя се замери,
                                с вдигнати 4 колела въртящи се на 5-та , няма да е като с 90км/ч , но ще е близко.
                                двигател на стенд, ще е по-далеч от практиката.
                                байо, кажи ти моите и аз твоите кривици, па да се поправим и все (за)едно да вървим, ако ще бъдем хора.
                                Един луд: на много простите хора всичко им се вижда сложно…
                                Суперспам - спама на суперите

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X