Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Инсталиране на два алтернатора /в лодка/

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    От: Инсталиране на два алтернатора /в лодка/

    Е ние за Ница сме трьгнали и дано да има,не ни бьрка и какьв ще е - 30 ампера или 50 вход.Зависи и какьв е плана,ние двамата спокойно караме с галон на ден ако сме на котва,ако се напьнем и галон на 3 дни може да го докараме или 3 години без да зареждаме.С гости на борда стоим на 25-35 ампера без да има нищо сериозно включено или грубо 6 галона на ден,че и горница.Ако е ветровито може и втори ветрови да шибнем или още 2 солара по 8 ампера,но това ще го мислим на място,аз стискам палци да има контакт за Американски стандарт,че за Европейския ни искаха 6000$,а ние сме скрьндзи и по 1000$ на месец за кутийка не даваме ако друг да ги плаща.

    Линковете брата ги дебне,той е жичкаджията на борда,аз нямам толкова тьрпение.Спи като гледам обаче,утре 6 трьгваме да караме една друга лодка та след 2-3 дни ще ги имаш тия линкове.За кола обаче 300-350 ампера батерийки не са никакьв проблем,всяка скапана лодка идва с толкова и нормален единичен алтернатор с единичен ремьк и единичен изолатор като само имаме 3 ключа за откачане на системата - един минус,един позитив за старта и един позитив за всички други 2-3 батерийки.При нас проблема е по 100 ампера на час в някои случай,АГМ батерии които дьрпат колкото им дадеш както и 14 броя,а не само 2-3.

    Представи си ледарник който смуче 35-40 ампера и който като се напьлни се трьшка в хладилни куфари и така нонстоп.Е има студена бира за 20 човека постоянно,но само ледарника гьлта колкото 2 нормални лодки ако ние ги караме.Всичкото осветление е ЛЕД,хладилниците са кил кульри водно,автопилота е на минимум,големия инвьртьр го изключваме и пердашим само с мальк...............и пак като погледнеш смучем 50-60 ампера,с тостер 150,с кафеварка 200,да ти е кеф тока да мислиш как е.
    TOYOTA SEQUOIA ‘11
    W140 S420 '99

    Коментар


    • #47
      От: Инсталиране на два алтернатора /в лодка/

      Ясен е написал основното.
      С този Echo-charger си решавате ядовете.
      Вижте му и патраметрите:

      Switch ON voltage (12 VDC mode) 13.0 VDC
      Switch ON voltage (24 VDC mode) 26.0 VDC
      Output amps 15.0 A (maximum)
      Voltage limiting (12 VDC mode) 14.4 VDC ±1%
      Voltage limiting (24 VDC mode) 28.8 VDC ±1%

      Изберете Морската версия и ..... вземете поне 2-3 бр. Не знам колко струват ама .... да има.

      Другото, натоварете поне още две AGM батерии. Заредете ги, и ги скрийте там, където само вие си знаете!
      Ако искате, сложете им по един echo~charge за да сте сигурни, че постоянно ще са на макс.
      Да не са вързани никъде другаде. Потрябват ли ... подавате ток с допълнителни кабели.
      Защото с 15 батерии .... вероятността някоя да даде фира, ми се струва доста възможна. А с тия 200А за добро утро на борда .... кабелите трябва да са дебели, колкото пръста ми, отделно кънекторите и т.н.
      Кольо "Дупетата вървят и с мастика... "

      Ясен Супер Модератор: "Абе при мене как не увисва?" "хм, представих си Багера по бельо."

      Коментар


      • #48
        От: Инсталиране на два алтернатора /в лодка/

        Първоначално публикуван от BENZBOSS Преглед на мнение
        харчиме люти ампери...
        Виж ся, пич. Има още един фактор в цялата работа и той е пълният баланс. Сигурно знаеш, де - ама ако не знаеш, май сега е моментът.

        Ако имаш едни денонощни 50 ампера харч, усреднено генераторите пак требе да са толкова, че и малко отгоре за резерв. 350 ампера срещу 50 е 7 към 1, значи това чудо трябва да работи 1/7 от времето на пълна мощност. А то не можело на пълна мощност, значи трябва да работи 1/4 или нещо такова, 6 часа на ден. Вие май нямате толкова нафта.

        Разбира се, солари и ветрогенератори малко отместват проблема, но нямам идея с колко.

        Коментар


        • #49
          От: Инсталиране на два алтернатора /в лодка/

          През океана духа и там се слага една сметка от сбора на ветровия / 15 макс или десетина средно / и едни 20 ампера солари за 12 часа от времето,айде 10 часа да са и сметката излиза.Другото което е,че това не е чак толкова важно за движението на лодката при положение,че стартерите са нови и изолирани - и мотора и генератора имат отделни изолирани батерии,а всичките други 14 се подпират от солари и ветрови.Ако е много зор се врьзват соларите за една батерия и палим каквото ни потрява.
          Целта на занятието е да заредим за кратко време тия 14 и 2 алтернатора ще свьршат работа.С генератора си ги зареждаме,но там зареждачките бухат по 160 ампера и става номера.В края на краищата изключваме ледогенератора и една торба с лед вьв фризера и караме,все за коктейлчета има.И веднага излиза сметката.


          Това малкото струвало 150 кинта което сравнено с цялата игра по тая лодка е нищо или близо до сьвсем нищо.Брата май е взел едно,ще видим поне за още едно.
          TOYOTA SEQUOIA ‘11
          W140 S420 '99

          Коментар


          • #50
            От: Инсталиране на два алтернатора /в лодка/

            Казвайте, ако става наистина - това е полезна твар и за всички експедиционни джипки.

            Коментар


            • #51
              От: Инсталиране на два алтернатора /в лодка/

              Отговарям на въпросите и съветите от по-горе.
              Да си носим резервни акумулатори- Имаме 14 акумулатора към които е вързано почти всичко. Те се зареждат от 2 зарядни на 110v с капацитет 180А. Всяко зарядно зарежда отделно, не е проблем кое да е от двете да спре да работи. Голямата банка акумулатори се зарежда и от соларни панели и ветрови генератор с отделни регулатори. Тези 14 акумулатора са разположени на 3 различни места- даже и да се запалим, наводним, изтърва нещо тежко върху тях..., можем да изолираме неработещите и да продължим без проблеми. Към тези акумулатори са вързани 3 аларми за слаб ток /двете свирят, едната свети/. Много преди да паднем под 11.9v ще пищят пищялки из лодката.

              При тотално загубване на електричеството от тази банка ще знаем след секунда, пищялки свирят и автопилота спира, лодката хваща на майната си... Като спре тока от 3те радиота едното автоматично минава на батерии, от двата сателитни телефона единия минава на батерии, от 4 екрана за навигацията 2 минават на батерии и поне 2 GPSа минават на батерии. Носим батерии достатъчни 35 дни да не гасим поне 2 GPS и едно радио. Винаги можем да намерим един добър акумулатор, да го вържем за вятър и слънце да се зарежда и да теглим от него 12v или през инвертор 110В. Стартовата на мотора е отделно. Стартовата на генератора е отделно. Зареждат се от елтернаторите на съответната машина. Зареждат се и от отделна зареждачка на 110В. Носим отделни стартери, алтернатори, термостати, ремъци, регулатори, кабели, чанта с бушони, кабели... Повечето системи са четворно подсигурени. Престарали сме се.

              Ясен вика няма нафта през океана за зареждане. Този втори алтернатор го слагаме за да не прегряваме малкия. Сегашния прегрява за минути. Срамота е да бръмчим мотора и за да не ни прегрява алтернаторчето да палим 9 киловата генератор. Ако лодката е на платна и с дни не ни трябва мотор, зареждането се прави с генератор и двете зареждачки 180 ампера. Генератора на 50% натоварване може да работи около 450 часа с наличната нафта /аварийната не я броя/. На практика можем да запалим генератора в Калифорния и да го огасим в Хавай. Проблема се получава в момента в който няма вятър- палиш мотора, алтернатора прегрява и си палиш и генератора. Аз да не съм американец глупости да правя?

              По въпроса с Шотки плочките. Ползват се такива на Charles. В бумагите им някъде четох, че имат пaд на волтаж между 0.7в и 1.5в /зависело от модела. Цените са грозни защото са "морски". Линка е:
              http://www.charlesindustries.com/main/ma_batiso.html

              Хантех Echo charger е в магазина. Вчера го поръчах, днеска се обадиха, че е пристигнал. Прекарва 15А максимално. Отваря на 13v. Като му дадеш зор, прегрява и изключва докато не изстине. Това може да е проблем за вас- включил съм сума и неща към акумулатора в багажника. Паля мотора да зареди, Хантеха взима от щатния акумулатор и вкарва само 15А. И ако консумирате повече акумулатора пада до умрял. Струва $120.00. Нашето ще е такова защото работи само в една посока. Не може да ни източи стартовата. За вас 15 ампера май са малко и за това се разрових /абе като сменихме снощи стратегията и се реши, че няма да е Шотки плочка и започна ровенето в друга посока/.
              http://www.xantrex.com/power-product...y-charger.aspx

              Долното чудо е автоматично реле /комбинатор или както там искате си го превеждайте/ Прекарва 75А. Да се слага на алтернатори не по-големи от 100 ампера. За по-големи има и друго по-здраво. Струва $65. Противоводно, може директно да се сложи в двигателното. Включва на 13.3v. Работи и в ДВЕТЕ посоки. Аз от чисто шубе няма да го сложа на лодката. Не ми харесва двупосочната улица. За вас става. Палиш и като вдигне над 13.3v и отваря. Ще отвори и ако подкачите акумулатора в багажника към зарядно. Да купувам ли една чанта и да врътнем бизнес? За съфорумци само 514.87 лева /за зелени човечета има увеличение от 12% като за тарикати.../

              http://www.yandina.com/c100InfoR3.htm

              http://www.yandina.com/c160Info.htm

              Всички тези релета, зареждачки... са изпитани и работят с години по лодките без проблеми. Цените са гадни ама поне е нещо изпитано. Снощи съм чел с часове лодкарски форуми от цял свят. Тия неща са на пазара с години и работят. Непроверени неща ние на лодка не слагаме. Ролята на опитното зайче в океана не ми отива на прическата.
              https://m.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A

              Коментар


              • #52
                От: Инсталиране на два алтернатора /в лодка/

                Разбрах, значи вие имате Шотки плочка, която обслужва 2 Battery
                Banks. Това всъщност са два Шотки диода с общ анод, по един за всяка батерия, обединени в един корпус.
                Не ми пука за лака , а за пропуснатите приключения ))

                Коментар


                • #53
                  От: Инсталиране на два алтернатора /в лодка/

                  Първоначално публикуван от Nik Nikolov Преглед на мнение
                  Разбрах, значи вие имате Шотки плочка, която обслужва 2 Battery
                  Banks. Това всъщност са два Шотки диода с общ анод, по един за всяка батерия, обединени в един корпус.
                  Тове ми е малко висш пилотаж... Я кажи това означава ли, че като го дават 100 ампера наптимер можеш да прекарваш 100 куъм където и да е или е 2х 50?
                  https://m.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A

                  Коментар


                  • #54
                    От: Инсталиране на два алтернатора /в лодка/

                    Това означава , че всеки един от двата диода може да прекарва 100А.
                    Като гледам тия правят само солидни неща. Вероятно са резервирани 3 пъти по ток.
                    Което значи че без проблеми ще поемат разумно претоварване.
                    Ей този те устройва според мен. 93-BI190/2-A
                    Не ми пука за лака , а за пропуснатите приключения ))

                    Коментар


                    • #55
                      От: Инсталиране на два алтернатора /в лодка/

                      Такова нещо като "разумно претоварване" във флота е неразумно, а диодните плочи не са много резервирани по ток, главно защото няма откъде да им дойде даже и преходно претоварване. Алтернаторът повече от това, което му пише на плочката, няма откъде да изкара.

                      За Echo Charger аз имам такова едно забавно предложение: той е направен да зарежда от над 13 волта, което значи, че стартерната батерия ще се зарежда чак след като голямата се понапълни и качи над 13 волта. А има такъв хитър вариант:
                      Двата алтернатора се свързват пак към голямата батерия, но малкият - през диодния изолатор (ще се ползва само единият изход на изолатора). Входът на Echo Charger пък се свързва на изхода на малкия алтернатор преди изолатора. По тази схема, изходът на малкия алтернатор ще е "повдигнат" с 0.7-1.5 волта от голямата батерия и 13-те волта ще ги имаш в момента, в който запалиш. Ако пък малкия алтернатор пукне, преместваш входа на Echo Charger на голямата батерия, както и досега.

                      Коментар


                      • #56
                        От: Инсталиране на два алтернатора /в лодка/

                        Ясене, по тая схема от малкия алтернатор няма ли да идва волтаж с 1.5v повече от нужните 14.4v? Не е никак добре да вдигаме волтажа до 15.9v. При закачен регулатор след изолатора- големия ще е напонпан на 15.9vПри закачен преди изолатора, малкия ще дава 12.9v.
                        Я не ме обърквайте бе, тъкмо го бях измислил!

                        И за тия yandina комбиниращи релета нищо не казвате. За вас са най-добри- прекарват ток колкото искаш, противоводни, нищо не харчат в покой, няма почти никакъв пад на волтажа....

                        Ааа и за стартовата не я мислете. Ако ми трябва ток веднага след като запаля си паля генератора и 20 ампера вътре. То и без това при маневри де що е машина работи.
                        Последно редактирано от NIKSD; 16-04-11, 09:33.
                        https://m.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A

                        Коментар


                        • #57
                          От: Инсталиране на два алтернатора /в лодка/

                          Първоначално публикуван от Nik Nikolov Преглед на мнение
                          Ей този те устройва според мен. 93-BI190/2-A
                          Защо 190 долара като за 140 взимаш реле прекарващо 160ампера продължително или 200 ампера за 5минутиИзолатора е еднопосочен и имаш пад от волт и половина. Трябва да си вдигнеш алтернатора. Релето почти няма пад, двупосочно е ама тебе това не те бърка. Под 13.1волта затваря връзката. Ти на 13.1 палиш нали?
                          Последно редактирано от NIKSD; 16-04-11, 09:45.
                          https://m.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A

                          Коментар


                          • #58
                            От: Инсталиране на два алтернатора /в лодка/

                            Първоначално публикуван от NIKSD Преглед на мнение
                            Ясене, по тая схема от малкия алтернатор няма ли да идва волтаж с 1.5v повече от нужните 14.4v? Не е никак добре да вдигаме волтажа до 15.9v. При закачен регулатор след изолатора- големия ще е напонпан на 15.9vПри закачен преди изолатора, малкия ще дава 12.9v.
                            Я не ме обърквайте бе, тъкмо го бях измислил!
                            Ти, май не разбираш как работят алтернаторите. Те дават не напрежение, а ток (ампери). Напрежението го гласи регулаторът, като мести тоя ток според каквото усеща през Voltage Sense. Voltage Sense си остава на батерията и не го мислиш. И да, двата алтернатора в тази схема ще дават различно напрежение, но и на двата ще е точно толкова, че на голямата батерия да е колкото трябва. А за напрежението на малката ще се грижи Echo Charger-a.

                            Коментар


                            • #59
                              От: Инсталиране на два алтернатора /в лодка/

                              Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                              Ти, май не разбираш как работят алтернаторите. Те дават не напрежение, а ток (ампери). Напрежението го гласи регулаторът, като мести тоя ток според каквото усеща през Voltage Sense. Voltage Sense си остава на батерията и не го мислиш. И да, двата алтернатора в тази схема ще дават различно напрежение, но и на двата ще е точно толкова, че на голямата батерия да е колкото трябва. А за напрежението на малката ще се грижи Echo Charger-a.
                              Разгелеее, разбрах го веее. Точно това питах още на първа страница в пост 6.
                              Значи- големия си отива директно на акумулатор и дава 200А 14.4v Малкия минава през изолатора и дава 12.9v ама пак 100А. Сензора за регулатора е директно на акумулатор. Акумулаторите отиват на 14.4v и получават 300А.
                              Сега ако кажеш НЕ, лично ще те издиря и ликвидирам!
                              https://m.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A

                              Коментар


                              • #60
                                От: Инсталиране на два алтернатора /в лодка/

                                Първоначално публикуван от NIKSD Преглед на мнение
                                Разгелеее, разбрах го веее. Точно това питах още на първа страница в пост 6.
                                Значи- големия си отива директно на акумулатор и дава 200А 14.4v Малкия минава през изолатора и дава 12.9v ама пак 100А. Сензора за регулатора е директно на акумулатор. Акумулаторите отиват на 14.4v и получават 300А.
                                Сега ако кажеш НЕ, лично ще те издиря и ликвидирам!
                                Само едно обърка - малкия ще се качи на 15.9 - така, че през изолатора да станат 14.4

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X