Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Инсталиране на два алтернатора /в лодка/

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    От: Инсталиране на два алтернатора /в лодка/

    Първоначално публикуван от NIKSD Преглед на мнение
    Ооопс, чакай че на 12исто прочитане го видях. Малкия алтернатор sense wire искаш да го сложим на стартовата. Слагаме sense вире на зареден акумулатор. Регулатора никога няма да срита алтернатора да бачка здраво. Ще я премери, че е заредена и ще пусне едни 10 ампера и ще се наложи да го сритам с големия чук.
    Нцъ.

    За алтернатора батерията никога не е "напълно" заредена, нейния Float Voltage е по-ниско от това, което той знае за зареждането. Той ще пусне едни 10 ампера, но те няма да отидат в малката, защото голямата е с по-ниско напрежение. Малката няма да се качи, защото в нея не ходи ток. Регулаторът ще пробва с 20 ампера и пак няма нищо да качи. После ще пусне всичките 100, а напрежението на малката ще почне да се вдига едва когато голямата се поналее. Problem Solved.

    А че не се ползват алтернатори с водно е жалко - но сигурно ще почнат. Те се ползват в най-супер-новите коли, които само за двигателя лющят 50-70 ампера, отделно фарове, радио, зареждане и други глупости. Т.е. могат непрекъснато да дават много ампери, а водата ги държи под 100 градуса - тя двигателя успява да охлажда, а какво остава за мижавите намотки.

    Коментар


    • #32
      От: Инсталиране на два алтернатора /в лодка/

      Първоначално публикуван от NIKSD Преглед на мнение
      [ATTACH=CONFIG]319924[/ATTACH]
      http://www.xantrex.com/power-product...y-charger.aspx

      Намерих нещо! Я си кажете мнението.
      Това малкото стои между двете банки акумулатори. Под 13v стои затворено и не пропуска ток. Над 13v отваря веригата и пуска максимум 15А. Идеята- зае..вам Шотки, връзвам и двата алтернатора на голямата банка. Ползвам един регулатор. Това го връзвам между някои от 14 акумулатора и стартовата. Като са под 13v стартовата ми е изолирана. Като запаля мотора и вдигна волтажа над 13v това отваря и пропуска 15 ампера в стартовата. След всяко палене мотора работи поне час. Тия 15А достатъчни ли са.
      Пише, че е ок... Да викам ли ЕВРИКАААА?
      Става. Всъщност е най-доброто, само виж да не харчи някакви значими тоци в покой. Чета и аз.

      Коментар


      • #33
        От: Инсталиране на два алтернатора /в лодка/

        Само един въпрос - на стартерната батерия нещо закачено ли е освен стартерът? Т.е. да не се окаже, че докато двигателят работи, смуче за себе си някакви ампери? Ако не, си решил въпроса с echo charger-a.
        Последно редактирано от Ясен; 15-04-11, 02:03.

        Коментар


        • #34
          От: Инсталиране на два алтернатора /в лодка/

          Първоначално публикуван от drukman Преглед на мнение
          Аз съм тъпо копеле и имам тъп въпрос. Що не си вземете едно допълнително агрегатче 1-2kW. Тежи 15 кила, има 14.4V изход и харчи 1кило на час. Няма ремъци.
          Харчи какво? Бензин ли? Тоя бензих къде да го съхранявам на 40 градуса жега на лодка дето клати по 45 градуса във всяка посока. Носим само синтетични дрехи, статично електричество колкото искаш... Бензиновите изпарения по-тежки от въздуха, собственика пуши по кутия на ден...

          Генератор си имаме. 9kw дизел с негов си алтернатор. Към него има вързани 3 различни зареждачки. Имаме и 3 соларни панела по 8А всеки. Имаме и 15А мах. ветрови генератор. Всеки от тия източници на енергия можем да го насочим към коя да е банка акумулатори. Отделно носим дебели кабели за подаване на ток. Кой и акумулатор да изтреска се изолиза веднага.
          Ако сме само аз и брат ми само на ветрови генератор ще я закараме до Европа. Ние харчим по 3-5 ампера. Със собственика харчим по 45-60 ампера. Сегашния алтернатор влиза в авариен режим /прегрява/ само за няколко минути. Оправията- всеки път като запалим главния двигател да паллим и генератор да помага на алтернаторчето. За това нафта няма. Другия вариант е нещо да помага на алтернаторчето- ГОЛЯМ алтернатор. Та за това... /Абе не е лесна и нашта както се вижда/
          https://m.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A

          Коментар


          • #35
            От: Инсталиране на два алтернатора /в лодка/

            Виж горе семпла идея дописах.
            Фаровете за мъгла правят колата 2м по-дълга, 10г. по-млада и 200 коня повече.
            Вальо. О888 557Ч7Ч
            Silverado 1.3 i

            Коментар


            • #36
              От: Инсталиране на два алтернатора /в лодка/

              Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
              Само един въпрос - на стартерната батерия нещо закачено ли е освен стартерът? Т.е. да не се окаже, че докато двигателят работи, смуче за себе си някакви ампери?
              Първия дето закачи нещо за стартовата батерия /освен стартера де/ отива храна на акулите. Стартовата батерия влиза към "аварийно спасителни средства". Да си виждал триста метра кораб да минава на 3 метра от тебе само защото Пешо си вързал стереото за грешния акумулатор?

              Стартовата се мери по 5 пъти на ден за да сме сигурни че е ОК. Даже и монитор няма закачен за нея /да не даде нещо на късо и да прецака далаверата/. Имаме и авариен ключ които комбинира 14+1 и тогава палим на всичко което е акумулатор на борда. Ключа е защитен "глупакоустойчив" - натиснал съм го без да искам...

              Двигателя не се нуждае от електричество за да работи /имах си аз и да се нуждае, егати курника.../ Няма никакви електрически подкачващи помпи, релета, компютри... Даже горивни филтри сменяме беа да го гасим /трябва да може да се сменят на ход без инструменти, на тъмно с една ръка по 2 на минута /това като Калашник в казармата/ Абе трактор. Направен е така за да не гасне по средата на нищото. Или да не гасне точно на входа на Мичурин да речем /камъниии... "чакай бе, сменям тука едни филтри, подай ключ 14..."
              Онова Хантех го гледам харчи половин ампер. Това не е проблем, ако ги харчи от голямата банка.
              Последно редактирано от NIKSD; 15-04-11, 02:14.
              https://m.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A

              Коментар


              • #37
                От: Инсталиране на два алтернатора /в лодка/

                Първоначално публикуван от NIKSD Преглед на мнение
                Първия дето закачи нещо за стартовата батерия /освен стартера де/ отива храна на акулите. Стартовата батерия влиза към "аварийно спасителни средства". Да си виждал триста метра кораб да минава на 3 метра от тебе само защото Пешо си вързал стереото за грешния акумулатор?

                Стартовата се мери по 5 пъти на ден за да сме сигурни че е ОК. Даже и монитор няма закачен за нея /да не даде нещо на късо и да прецака далаверата/. Имаме и авариен ключ които комбинира 14+1 и тогава палим на всичко което е акумулатор на борда. Ключа е защитен "глупакоустойчив" - натиснал съм го без да искам...
                Онова Хантех го гледам харчи половин ампер. Това не е проблем, ако ги харчи от голямата банка.
                Решено. Вземаш Xantrex Echo Charger и си готов.
                Харчи много по-малко от половин ампер, когато е свършило със зареждането.
                Планът ти е верен.

                Коментар


                • #38
                  От: Инсталиране на два алтернатора /в лодка/

                  Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                  Решено. Вземаш Xantrex Echo Charger и си готов.
                  Харчи много по-малко от половин ампер, когато е свършило със зареждането.
                  Планът ти е верен.
                  Еврикааааа, ще яде Асан баница. Това работи на толкова тъп режим, че даже и аз мога да го сложа. Отивам да взема едно. Ще се похваля какво е станало /ако не затрием коритото през Атлантика де/. Егати кефа, ръгам всички алтернатори на куп през един регулатор и слагам онова ефтинкото с 3 кабела. Че и автоматично, с лампичка /собственика се кефи на лампички/.
                  Мерси много!!!
                  https://m.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A

                  Коментар


                  • #39
                    От: Инсталиране на два алтернатора /в лодка/

                    Първоначално публикуван от NIKSD Преглед на мнение

                    Има един изолатор през които мога да прекарам 320 ампера- не е "морски" /ако утре се запалим застрахователите няма да платят защото имаме неодобрени детайли по електриката/ и цената my е $1400.00.

                    В страни от темата ма да ти кажа,че бьш ма бОли .........гика,аз цял танкер шибнах с тая лодка и застрахователите още не знаят па какво остава ако изгори цялата.
                    Чети и помни кое кьде беше,че аз 3 пьти го чета и все греда,ако трябва да го правя ще ми трябва телефон и жичкаджия.Мисли и кьде врьзваме ветровия генератор и соларите,че да не стане едното да льже другото както беше преди време,че тоя пьт коктейлчетата ще са само с чадьрче без лед,ледарника ше има да взима с неговите 40 ампера.Мисли и за резервни части,че знам ли у Франция примерно какви Ойро за Китайска джица искат.
                    TOYOTA SEQUOIA ‘11
                    W140 S420 '99

                    Коментар


                    • #40
                      От: Инсталиране на два алтернатора /в лодка/

                      Разбрах го бе! Сичкото ток отива в голямата банка. Ветровия го качвам на 15 волта да не се бърка от соларите. Двата алтернатора отиват директно към акумулаторите. Оправляват се от един регулатор с два Field /мах charge 612 dual/. Стартовата ще взима ток от голямата банка през Хаnтех echo charge. Стартовата на генератора си остава така както си е. Кретеноустойчивия бутон за аварийно палене и той остава там.

                      Врътката е да не кацнем на китайска жица. Сега чета, че трябвало кабела да е tinned /абе имал някакво покритие върху медната жица/, обувките трябвало да са затворени, краищата на обувките да са в термосвиваем шлаух /heat shrink/.
                      Мама му стара, аз kapitan ли съм или електричар?! Мразя лодки!
                      https://m.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A

                      Коментар


                      • #41
                        От: Инсталиране на два алтернатора /в лодка/

                        Ще го намажем с течна изолация само виж колко градуса дьржеше и дали Китаеца дьржи на мазало и дали няма да му пречи ако го запечатаме така.
                        И учи занаят,че ще ми трябва втора батерия на танка дето го тьрся.С изолатор,да не се излагам пред чужденците.
                        TOYOTA SEQUOIA ‘11
                        W140 S420 '99

                        Коментар


                        • #42
                          От: Инсталиране на два алтернатора /в лодка/

                          Това е за домашна употреба. Запушите ли му отворите, ще прегрее. Залеете ли го с вода е аут. Снощи загубихме два часа докато се разберем, че не е Шотки диод а Шотки плочка.
                          Диода има два изхода Катод и Анод, плочката е с 3 за удобство. Понеже в схемата влизат и застрахователни съображения, най добре си вземете домашна Шотки плочка за 320А и заменете сегашната.
                          В противен случай оставете сегашната схема ще работи без промяна. Или поне си я носете с вас, което съм сигурен, че няма защо да ви казвам.
                          Не ми пука за лака , а за пропуснатите приключения ))

                          Коментар


                          • #43
                            От: Инсталиране на два алтернатора /в лодка/

                            Първоначално публикуван от Nik Nikolov Преглед на мнение
                            Това е за домашна употреба. Запушите ли му отворите, ще прегрее. Залеете ли го с вода е аут.
                            То само това да е с мед да го намажеш.Това малкото като го гледам е морски стандарт и би трябвало да е по-яко от обикновенните такива,а и уж фирмено го раздава и то добра фирма.
                            Инсталирането и то няма да е на кофти място,ще гледаме да го наврем между другите зареждачки които ги преместихме от моторното в специален за тях шкаф в който монтирахме и парно за лодката та е сухо и проветриво.Вода там ако влезе тоя фьстьк ще ни е последния проблем,зареждачка Аутбек е колкото кашон от пералня пьлен с такива,а отделно и зареждачка Чарлс има на сьщото място.Всичко това се пада на около метьр над мотора на лодката или просто казано стигне ли водата до там лодката я пиши бегала,метьр вода над мотора и над батериите и метьр и половина над всички кранове по дьното или около педя над матрака на леглото на собственика.............е време за сателитния телефон и снимки за спомен.

                            Резервните части ще ги мислим,списьци се правят всяка седмица,чак почна да ме сьрби от тая лодка.Няма начин обаче,собственика иска и това и това и онова включено и всичко това дьрпа ток който трябва да дойде от някьде.Плаща си човека и ние го мислим,но като се самисля само,че няма как да заредим тая лодка в Европа освен с нашия генератор или с алтернаторите и така ще е 5-6 месеца и после пак през океана и сьвсем ми призлява.Както винаги проблема е с тока който поне за мен е загадка.
                            TOYOTA SEQUOIA ‘11
                            W140 S420 '99

                            Коментар


                            • #44
                              От: Инсталиране на два алтернатора /в лодка/

                              Дай един линк към тези Шотки плочки, за да разгледаме. Възможно е вътре да има само един Шотки диод, а може и да са два, зависи от съображенията на производителя.
                              Този въпрос ме интересува и мен, за подготовката на експедиционни джипове. Проблема е горе долу същия, само токовете не са тъй умопомрачителни.
                              Не ми пука за лака , а за пропуснатите приключения ))

                              Коментар


                              • #45
                                От: Инсталиране на два алтернатора /в лодка/

                                Първоначално публикуван от BENZBOSS Преглед на мнение
                                Т......но като се самисля само,че няма как да заредим тая лодка в Европа освен с нашия генератор или с алтернаторите и така ще е 5-6 месеца и после пак през океана и сьвсем ми призлява.Както винаги проблема е с тока който поне за мен е загадка.
                                По мои спомени на пристана в Ница има и американски контакти на колонките за яхти. Не съм бил там с яхта, просто ползвах душ кабините пътьом.
                                Вероятно и на другите цивилизовани пристани са помислили за това.
                                Не ми пука за лака , а за пропуснатите приключения ))

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X