Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Инсталиране на два алтернатора /в лодка/

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Инсталиране на два алтернатора /в лодка/

    Идеята- искам да инсталирам втори алтернатор на една лодка. Лодката сега има един 100А алтернатор с външен регулатор /P type external/. Искам да сложа още един алтернатор 250А. Регулатора ще се смени със същия като досегашния само, че оправляващ 2 алтернатора /има два кабела - field output алтернатор 1 and 2/. Регулатора има ЕДИН кабел чрез които чете волтажа на акумулаторите ... /positive voltage sense wire/. До тук ми е кристално ясно как става, обаче...

    Акумулаторите които зареждаме са 14 AGM по 100А всеки вързани заедно /това за електроника, лебедки, радари.../ и един за стартови. За да имаме винаги един зареден стартови акумулатор, тока от алтернатора минава през този изолатор. Изолатора е диоден тип от рода /нещо като шотки, шутки... беше/. Пред тези диоди има пад на напрежението между 0.7 волта и 1.5 волта /лодката е на майната си и няма как да видя какъв е пада точно на тоя изолатор/.

    Не може да вържем двата алтернатора през изолатора. Никoй не продава диоден изолатор за 320 Ампера. Това означава, че малкия алтернатор минава през изолатора а големия отива директно на акумулатора. И точно там е проблема- малкия алтернатор винаги ще подава 1.5 волта по-малко защото минава през изолатора. Къде да закача кабела на регулатора показваш колко волта са ми батериите /кабела е един/ като на практика ще имам два алтернатора подаващи ток с 1.5В разлика?
    -ако закача кабела преди изолатора големия алтернатор ще е ОК, малкия ще подава 1.5V по-малко /кофти/
    -ако закача кабела след изолатора, регулатора компенсира тия 1.5V пад от диодите и ще вдигне волтажа с 1.5V. Малкия ще подава ОК, големия ще подава с 1.5V повече. /още по кофти/
    Варианти да махам изолатор няма. В морето няма кой да ти подаде ток.
    По голям изолатор не прави никoй.
    Втори алтернатор слагаме, няма как.
    Махане на изолатора и слагане на ключ да ги комбинирам акумулаторите като запалим мотора не става. Със такъв собственик на лодка трябва да е автоматично изолирането на акумулаторите.

    Давайте акъл!

    Ясене, моля те оправи терминологията, че от много повороти, гикове, мачти... не ми остана време да науча електротехниката.
    Последно редактирано от NIKSD; 14-04-11, 07:20.
    https://m.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A

  • #2
    От: Инсталиране на два алтернатора /в лодка/

    Добре де .... що трябва, да управляваш двата генератора с един регулатор???
    Те това само, не можах да разбера ....

    Ако са с отделни регулатори ... никакви ядове. Малкия генератор на стартовия ... големия на ... каквото е останало.
    Кольо "Дупетата вървят и с мастика... "

    Ясен Супер Модератор: "Абе при мене как не увисва?" "хм, представих си Багера по бельо."

    Коментар


    • #3
      От: Инсталиране на два алтернатора /в лодка/

      Първоначално публикуван от CarTest™ Преглед на мнение
      Добре де .... що трябва, да управляваш двата генератора с един регулатор???
      Те това само, не можах да разбера ....

      Ако са с отделни регулатори ... никакви ядове. Малкия генератор на стартовия ... големия на ... каквото е останало.
      И аз бая се чудих!

      Коментар


      • #4
        От: Инсталиране на два алтернатора /в лодка/

        Връзването на алтернаторите отделно е вариант, но си има много негативи.
        Искаме да зареждаме акумулаторите максимално бързо. Слагането на 100А алтернатор само за стартовата си е живо разхищение на ампери. Стартовата само пали мотора за 5 секунди, после алтернатора работи 1 минута, зарежда я и заспива.
        Акумулаторите AGM приемат около 40% от капацитета си. Ние през шунт/шънт знаеме точно колко ампера сме изгорили. Зарежда се като падне ампеража на 50% /700Ан/. Теоретично можем да ползваме доста повече от 250А зарядно напрежение.

        Алтернаторите произвеждат максималния си ток само като са студени. Като загреят 100те ампера стават на 85 а 210 ампера на 180. При обороти на мотора 2000rpm, скоростта на алтернаторите ще е около 4000. Цифрите са взети директно от диаграмите на производителя.
        Двата загрели алтернатора ще произвеждат 265А. Акумулаторите ще поемат на 100% произведеното. И така с часове. За да не стопим диодите, алтернаторите имат температурни датчици вързани кум регулатора- при температура от 108С, регулатора сваля алтернаторите на 50% /132А/. След 3-5 минути ги пуска пак на 100%.
        За да избегнем този цикъл, регулатора се наглася на максимално 80% работа на алтернаторите /212А/.
        Сега само с малкия aлтернатор отнема по цяла нощ докато заредим тия 700аh.

        След всички тия сметки грубо изчислявам, че за да заредя липсващите 700аh с тия 212А ни трябват 3-4 часа /пак няма да са на 100% заредени ама колкото-толкова. Ако бръмча през Атлантика по 6-7 часа на денонощие, на Азорите ще съм останал само с аварийното гориво.
        Ако махна малкия алтернатор от сметките- 1/3 повече бръмчене=2/3 от пътя и паля кандилниците /нафта няма.../
        Абе с две думи- максимален брой маймуни с минимум трици. Че и автоматично трябва да е... /после защо ми побелявала косата.../
        Връзването на двата алтернатора с два отделни регулатора щяло да доведе до пререгулиране- всеки регулатор чете другия и сваля алтернатора надолу. И това май не е вариант.
        https://m.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A

        Коментар


        • #5
          От: Инсталиране на два алтернатора /в лодка/

          Трябват ни всичките 350 ампера да зареждат батериите защото мнооооого ни сьмнява,че ще прегрява алтернатора даже да е 250 ампера.Стартовата батерия е лесна,мотора се пали минимум за 5-6 часа,максимума му е до смяна на масло или поне седмица та батерията не му пада много и реално губим тия 100 ампера зарядка от малкия алтернатор.

          На 80% разредени батерии при паленето на генератора / 12 кв. май беше / и на включено едно зарядно само батериите почват да дьрпат около 160 ампера за около 2 часа поне.Това е почти без никакви консуматори,а такива имаме колкото искате - обезсоляването на водата е 35,радар 9,2 броя плотьри по 4.5 ампера,вентилатора в моторното 20,конвьртора 8-10 ако не включваме кафето примерно или някоя фурна..............На 60% не ми се мисли,а това е нормалното разреждане на тия батерии и това го има на монитора им.

          Другата идея е да не товарим алтернатора.Ако кьм това прибавим 3 електрически лебедки и електрическата лебедка за котвата и точно на петата минута и тия 250 ще го вкараме в авариен режим и ще пада на 50%.И двата ни трябват,350 ампера вьтре.По наши сметки не ни уреждат 250 ампера само,ако ни уреждаха щяхме само да сменим 100 с 250 ампера алтернатор и двоен ремьк и готово.



          С барата сме писали заедно,той е по сметкит
          е
          TOYOTA SEQUOIA ‘11
          W140 S420 '99

          Коментар


          • #6
            От: Инсталиране на два алтернатора /в лодка/

            Я да задам един тъп въпрос- свързваме малкия алтернатор през изолатора. Губим 1.5v. Свързваме регулатора да чете след изолатора. Големия алтернатор вкарва /примерно/ 200А 14.4v, малкия вкарва 100А 12.9v?
            Тези сметки верни ли са? За акумулаторите пише, че трябва заряден ток да е 14.4v. Големия ще ги докара до този волтаж. Въпроса е дали ще влизат 300А в акумулаторите. Това, че единия акумулатор е с по-малъл волтаж пречи ли?
            https://m.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A

            Коментар


            • #7
              От: Инсталиране на два алтернатора /в лодка/

              Оставяте си схемата като до сега. 14 акумулатора Х 100Ah свързани в паралел към изхода на регулатора, които обединява двата алтернатора и през изолатора със Шотки диод 180А, свързан стартовия акумулатор.
              Кабела, който чете напрежението да се свърже към големият брой акумулатори.
              Пада върху Шотки диода е 1.4 V, само при големи токове. При малки токове пада върху Шотки диода би трябвало да слезне до 0.5 V.
              Последно редактирано от Nik Nikolov; 14-04-11, 20:07.
              Не ми пука за лака , а за пропуснатите приключения ))

              Коментар


              • #8
                От: Инсталиране на два алтернатора /в лодка/

                Първоначално публикуван от Nik Nikolov Преглед на мнение
                Оставяте си схемата като до сега. 14 акумулатора Х 100Ah свързани в паралел към изхода на регулатора, които обединява двата алтернатора и през изолатора със Шотки диод 180А, свързан стартовия акумулатор.
                Така де ама по този начин регулатора чете 14.4v и толкова правят и двата алтернатора. Малкия обаче ще минава през Шотки и до акумулаторите ще е 1.5v по малко от големия. Колко ампера ще влизат в акумулаторите?
                Другия проблем е, че стартовата получава само 12.9v /14.4-1.5/. Можем да вдигнем регулатора с 1.5v ,но тогава многото акумулатори отиват на 15.9v /14.4+1.5/
                https://m.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A

                Коментар


                • #9
                  От: Инсталиране на два алтернатора /в лодка/

                  Споко, умните глави в момента смятат, а на Стефан му е рано. До утре ще имате необходимото инфо.
                  подаръци за мъже от FACOM
                  промоция на читави инструменти

                  и на хоби такива

                  тел. О879 Ч8Ч 2З5

                  Коментар


                  • #10
                    От: Инсталиране на два алтернатора /в лодка/

                    Нека разгледаме процеса подробно. Алтернаторите зареждат акумулаторния масив с напрежение 14.4 волта и с 13 волта стартовия акумулатор, ако всички са напълно изтощени.
                    Шотки диодът дава голяма потенциална разлика, защото и зарядния ток на стартовия акумулатор е голям
                    В момента схемата работи така - доколкото разбрах. Когато основния масив се зареди с необходимия ток, регулаторът изключва алтернаторите.
                    Заряда на стартовия акумулатор не спира, обаче. Той се дозарежда от акумулаторния масив, докато се зареди на ниво с 0.5 волта по ниско от нивото на масива. Този процес е по-бавен защото Шотки диода продължава да провежда ток докато потенциалната разлика между масива и акумулатора не достигне ниво 0.5 Волта.
                    Виж тук:http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%94%...82%D0%BA%D0%B8
                    Ако дръпнеш ток от стартовия акумулатор, дърпаш и от масива през диода, като след това процеса на дозаряд на стартовия акумулатор от масива се възобновява. Когато масива падне се включват алтернаторите и му набиват канчето отново с 14.4.
                    Акумулаторите поддържат постоянно напрежение на изхода си , когато са изправни. Като поискаш от тях ток в границата на параметрите, изходното напрежение не се мени много когато са заредени. След като се разредят, напрежението започва да пада в зависимост от тока макар тока да е в експлотационните граници.
                    В зависимост от начина за автоматично установяване на заряда, по-горе каза, че е със шунт, стартовия акумулатор може да попадне в лек презаряд, но това не е фатално защото Шотки диода ще поеме разликата в напреженията и ще ограничи зарядния ток на стартовия акумулатор..
                    Последно редактирано от Nik Nikolov; 14-04-11, 21:02.
                    Не ми пука за лака , а за пропуснатите приключения ))

                    Коментар


                    • #11
                      От: Инсталиране на два алтернатора /в лодка/

                      Не. Сега сме- 1 алтернатор отива до Шотки, на Шотки се се разклонява и отива до двете банки /стартова и голямата/. Регулатора мери от едната от многото. Изхода на алтернатора 15.9v, акумулаторите по 14.4v /загубата от шотки се компенсира от регулатора. Как да вьржа големия алтернатор като шотки няма капацитет за два алтернатора?
                      https://m.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A

                      Коментар


                      • #12
                        От: Инсталиране на два алтернатора /в лодка/

                        Аз мислех, че идеята на Шотки диода е ако случайно се скапе някой от акумулаторите на масива и окъси да остане един читав акумулатор а именно стартерния.
                        Дори и сега с един алтернатор Шотки диода трябва да е свързан след клемите на масива от плюсовата клема на масива, към плюсовата клема на стартовия акумулатор.
                        Ако всички акумулатори са свързани в паралел, към плюса на алтернатора през един Шотки диод, те просто са обединени в един голям масив.
                        Повредата, в който и да било от акумулаторите на масива, ще разреди целия масив.

                        За да заредиш по бързо акумулаторите, ще трябва да им вдигнеш зарядния ток. Обикновенно, той е 1/10 от капацитета. В твоя случай 10А на акумулатор.
                        Тоест максималния ток , с който е удачно да ги зареждаш е 150А. Направи справка , какъв е максималният допустим заряден ток на акумулаторите за 1 акумулатор и пак ще говорим.
                        Може пък да са подобрени модели.
                        Не ми пука за лака , а за пропуснатите приключения ))

                        Коментар


                        • #13
                          От: Инсталиране на два алтернатора /в лодка/


                          Горната схема е сегашното положение. Алтернатор до изолатор, от изолатора губим 1.5v и се разделя на house /14 броя/и старт /1 брой/. Регулатора чете от едната от house. Понеже регулатора чете след изолатора, компенсира и на алтернатора имаме 14.4v +1.5v= 15.9v. Регулатора е цял компютър с поне 30 различни начина на нагласяне /параметри за различни видове акумулатори, температура на алтернатори, температура на акумулатори. Колко и как да пуска ток регулатора си знае. Аз само задавам вид акумулатор AGM, волтаж на зареждане като са изтощени 14.4, волтаж като се заредят 13.4v. Регулатора си чете от клемата на акумулатора и командва алтернатора. Командва по време, температура, съпротивление... Регулатора само струва колкото 3 алтернатора за Хондата ми.

                          схемата е на страница 4
                          http://www.charlesindustries.com/mar...t-batslt-1.pdf






                          А сега си представи, че на това долу трябва да вържа стартови акумулатор през шотки. Ще е на изхода на единия алтернатор и от там ще се разделя към house и към стартовата. Точно този алтернатор ще дава 1.5v по-малко. Понеже регулатора има само един кабел от които да чете връзването positive voltage sense wire/ става сложно. Ако е пред шотки другия акумулатор /които минава направо без шотки/ ще е напонпан с 1.5v повече. Ако е след шотки, алтернатора минаваш направо ще е ок но шотки алтернатора ще е с 1.5v по малко. И в двата случая или недозареждам стартовата или опичам house.

                          схемата е на страница 16
                          http://www.balmar.net/PDF/mc-612-dual-manual.pdf
                          Последно редактирано от NIKSD; 14-04-11, 23:07.
                          https://m.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A

                          Коментар


                          • #14
                            От: Инсталиране на два алтернатора /в лодка/

                            Нека се абстрахираме от зарядните устройства.
                            Как са ти вързани акумулаторите в момента ?Ако всичките 15 плюса са свързани заедно и всичките 15 минуса са свързани зедно, защо ти е този Шотки диод ?
                            Може би старият алтернатор или старият регулатор го изисква ? Виж в неговата документация. Ако там няма Шотки диод, то и в новата схема също няма .
                            Просто го махни.
                            Не ми пука за лака , а за пропуснатите приключения ))

                            Коментар


                            • #15
                              От: Инсталиране на два алтернатора /в лодка/

                              Всички 15 минуса са заедно. Шотки плочката има един вход и два изхода. На входа е вързан алтернатора. На изход 1 е вързан кабел отиващ до 14 акумулатора. На изход 2 е вързан кабел отиваш до стартовата.

                              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:41W8FHc-gkL._SL500_AA300_.jpg
Прегледи:1
Размер:17.9 КБ
ID:5267810
                              https://m.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X