Идеята- искам да инсталирам втори алтернатор на една лодка. Лодката сега има един 100А алтернатор с външен регулатор /P type external/. Искам да сложа още един алтернатор 250А. Регулатора ще се смени със същия като досегашния само, че оправляващ 2 алтернатора /има два кабела - field output алтернатор 1 and 2/. Регулатора има ЕДИН кабел чрез които чете волтажа на акумулаторите ... /positive voltage sense wire/. До тук ми е кристално ясно как става, обаче...
Акумулаторите които зареждаме са 14 AGM по 100А всеки вързани заедно /това за електроника, лебедки, радари.../ и един за стартови. За да имаме винаги един зареден стартови акумулатор, тока от алтернатора минава през този изолатор. Изолатора е диоден тип от рода /нещо като шотки, шутки... беше/. Пред тези диоди има пад на напрежението между 0.7 волта и 1.5 волта /лодката е на майната си и няма как да видя какъв е пада точно на тоя изолатор/.
Не може да вържем двата алтернатора през изолатора. Никoй не продава диоден изолатор за 320 Ампера. Това означава, че малкия алтернатор минава през изолатора а големия отива директно на акумулатора. И точно там е проблема- малкия алтернатор винаги ще подава 1.5 волта по-малко защото минава през изолатора. Къде да закача кабела на регулатора показваш колко волта са ми батериите /кабела е един/ като на практика ще имам два алтернатора подаващи ток с 1.5В разлика?
-ако закача кабела преди изолатора големия алтернатор ще е ОК, малкия ще подава 1.5V по-малко /кофти/
-ако закача кабела след изолатора, регулатора компенсира тия 1.5V пад от диодите и ще вдигне волтажа с 1.5V. Малкия ще подава ОК, големия ще подава с 1.5V повече. /още по кофти/
Варианти да махам изолатор няма. В морето няма кой да ти подаде ток.
По голям изолатор не прави никoй.
Втори алтернатор слагаме, няма как.
Махане на изолатора и слагане на ключ да ги комбинирам акумулаторите като запалим мотора не става. Със такъв собственик на лодка трябва да е автоматично изолирането на акумулаторите.
Давайте акъл!
Ясене, моля те оправи терминологията, че от много повороти, гикове, мачти... не ми остана време да науча електротехниката.
Акумулаторите които зареждаме са 14 AGM по 100А всеки вързани заедно /това за електроника, лебедки, радари.../ и един за стартови. За да имаме винаги един зареден стартови акумулатор, тока от алтернатора минава през този изолатор. Изолатора е диоден тип от рода /нещо като шотки, шутки... беше/. Пред тези диоди има пад на напрежението между 0.7 волта и 1.5 волта /лодката е на майната си и няма как да видя какъв е пада точно на тоя изолатор/.
Не може да вържем двата алтернатора през изолатора. Никoй не продава диоден изолатор за 320 Ампера. Това означава, че малкия алтернатор минава през изолатора а големия отива директно на акумулатора. И точно там е проблема- малкия алтернатор винаги ще подава 1.5 волта по-малко защото минава през изолатора. Къде да закача кабела на регулатора показваш колко волта са ми батериите /кабела е един/ като на практика ще имам два алтернатора подаващи ток с 1.5В разлика?
-ако закача кабела преди изолатора големия алтернатор ще е ОК, малкия ще подава 1.5V по-малко /кофти/
-ако закача кабела след изолатора, регулатора компенсира тия 1.5V пад от диодите и ще вдигне волтажа с 1.5V. Малкия ще подава ОК, големия ще подава с 1.5V повече. /още по кофти/
Варианти да махам изолатор няма. В морето няма кой да ти подаде ток.
По голям изолатор не прави никoй.
Втори алтернатор слагаме, няма как.
Махане на изолатора и слагане на ключ да ги комбинирам акумулаторите като запалим мотора не става. Със такъв собственик на лодка трябва да е автоматично изолирането на акумулаторите.
Давайте акъл!
Ясене, моля те оправи терминологията, че от много повороти, гикове, мачти... не ми остана време да науча електротехниката.
Коментар