Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Инсталиране на два алтернатора /в лодка/

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #61
    От: Инсталиране на два алтернатора /в лодка/

    Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
    Само едно обърка - малкия ще се качи на 15.9 - така, че през изолатора да станат 14.4
    Тебе ще те ликвидирам! Край!

    Я кажи сега защо малкия ще се качи нагоре. Регулатора е един и чете волтаж директно от акумулатор 14.4v. Двата алтернатора на изходите им ще е 14.4. Малкия минава през изолатор и след изолатора сме 1.5 v загуба.. До акумулаторите идва 200 ампера 14.4 от големия и 100 ампера 12.9 от малкия?
    https://m.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A

    Коментар


    • #62
      От: Инсталиране на два алтернатора /в лодка/

      АААААА!

      Толко зор с тия тоци, па не земеш да изчетеш едно букварче.

      Регулаторът чете напрежение (волтове) от батериите. Ако не му хареса, вдига или сваля тока от алтернаторите, така че да го натъкми. Ако е вдигнал тока докрай и напрежението пак е ниско, оставя го така и чака докато се позареди оловото.

      Алтернаторът пък, прави 100 ампера. Ако е свързан с къса и дебела жица, на неговия изход ще е точно колкото и на батериите. Ако има някакво съпротивление на изхода (било то дълъг кабел, диоди, лоши контакти или каквото и да е), той сам, без никаква намеса от регулатора, ще вдигне напрежението си на изхода така, че от него да изтича зададения ток (примерно 100 ампера). Алтернаторът от волтове не разбира много. Ако му откачиш изхода, там и 60 волта ще излязат - той се опитва да си направи амперите и ще вдига напрежение, докато може или докато потекат 100 ампера.

      Ако и сега не си разбрал - откривам кръжок по електротехника и те искам на първия чин.

      Коментар


      • #63
        От: Инсталиране на два алтернатора /в лодка/

        Е добре тогава, за какво да ги правя всички тези гимнастики с ехо чарджери и буклуци? Сегашната система е:алтернатор, изолаторна плочка от там се разклонява и отива към двете банки. Регулатора чете волтаж директно от голямата. Че аз мога да вържа новия алтернатор директно към голямата банка и с един регулатор да оправлявам и двате алтернатора. За чий ми е тоя ехо чарджер?
        https://m.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A

        Коментар


        • #64
          От: Инсталиране на два алтернатора /в лодка/

          Бе вие накрая ще стигнете до простото решение ама нейси.
          Първоначално публикуван от drukman Преглед на мнение
          Аз съм тъпо копеле и имам тъп въпрос. Що не си вземете едно допълнително агрегатче 1-2kW. Тежи 15 кила, има 14.4V изход и харчи 1кило на час. Няма ремъци.

          Иначе аз бих вързал само единия диод на шоткито от + на малкоя алтернатор към + на големия.
          +на малкия към стартовия, +на големия към голямата батерия
          Така докато бръмчи мотора, първо ще се зареди малкия акумулатор защото пада върху диода ще помага. После тока отива към голямата група докато се зареди и тя.
          Като загасите мотора, прекъсвате веригата на диода. Т.е. да не се харчи през него ток за лебедки и др. екстри.
          Фаровете за мъгла правят колата 2м по-дълга, 10г. по-млада и 200 коня повече.
          Вальо. О888 557Ч7Ч
          Silverado 1.3 i

          Коментар


          • #65
            От: Инсталиране на два алтернатора /в лодка/

            Първоначално публикуван от NIKSD Преглед на мнение
            Е добре тогава, за какво да ги правя всички тези гимнастики с ехо чарджери и буклуци? Сегашната система е:алтернатор, изолаторна плочка от там се разклонява и отива към двете банки. Регулатора чете волтаж директно от голямата. Че аз мога да вържа новия алтернатор директно към голямата банка и с един регулатор да оправлявам и двате алтернатора. За чий ми е тоя ехо чарджер?
            За да не изпържиш малката батерия, която ти е и по-важна.

            Всъщност, добри условия за изпържване на малката батерия си имал и досега, а никой не е забелязал, просто защото голямата батерия рядко се е качвала до 100%. Джокер: изолаторните диоди имат различен пад на напрежение, в зависимост от тока.

            Коментар


            • #66
              От: Инсталиране на два алтернатора /в лодка/

              Ясене, тука си прав. На слаби акумулатори като заработи алтернатора стартовата качва над 15v. Проблема го знаем от самото начало. Не мога да убедя собственика, че изолатора сложен оригинално не е добра идея. Убеждението ще дойде с цената на нов акумулатор и един кашон анодни цинкове. Водолазите сменят цинк вьв всяко пристанище.
              https://m.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A

              Коментар


              • #67
                От: Инсталиране на два алтернатора /в лодка/

                Имаме монитор на батериите - колко зарежда алтернатора,колко ампера вкарваме и колко вадим,на какьв % са батериите и колко им е волтажа.Отделно имаме само волтажно табло от което се следи колко волта е всяка една банка,а те бяха 4 банки оригинално,а именно - стартова на мотор,стартова на генератор,2 батерии за трьстьра и 4 за всичко друго.
                Ние вьрзахме двете за трьстьра кьм голямата банка с батерии и инсталирахме още 8 батерии та в момента сме с 14 бройки на голямата.Генераторната си стои в нормите,голямата банка и тя,но стартовата на мотора го пьржи над 15 и това се знае.

                Проблемите са няколко и не са само в лодката,а и в инжинерите и електричарите на производителя на тия лодки.100 ампера алтернатор имам аз на колата,но нямам 3 хладилника и ледарник примерно.После идват тия шмайзери дето са инсталирали всичките други врьтки по лодката - никой не е мислел от кьде и как ще идва тока,всеки е врьзвал каквото му кефне и ако се смята по отделно всеки е прав.Е да ама като я подкараме в океана и системата кляка,стартовата презарежда,алтернатора влиза в авариен режим,батериите стоят разредени или се зареждат по цял ден,а собственика стои,пуши и пие пиенето с лед който идва от машинка цуцаща сума и ампери.Всеки за себе си е прав,каймака обаче остава ние да го сьрбаме защото ние трябва да измислим как да го караме това с всичко включено на него.Собственика му е лесно - Аз толкова пари сьм дал и трябва да работи.И като няма един с акьла си който да се хване и да го оправи и като няма на кой да вярваш и................ОФФРОУД ФОРУМА.

                Само за идея - кой и с какьв акьл ще вьрже и солари и ветрови генератор за една батерия,ще им шибне контролерите в машинното и няма да предвиди вентилатор който да дьрпа горещия вьздух от там и да го заменя сьс свеж и нормална температура.Качваш се,палиш и след 3 минути алтернатора е в авариен,контролерите се пекьт и влизат и те в авариен,лодката си дьрпа 40 ампера..............и клякаш.Чакаш зимата да истине моторното.
                Духва вятьр,набива ветровия малко ампери вьтре,льже контролерите на соларите и те спират.Напича сльнце,ония набиват в сьщата батерия 3 Х 8 ампера,ветровия чете едни хубави амперажи и той спира.Ако сметнем какво става като истине алтернатора или на включен генератор кьдето са комбинирали умна и тьпа зареждачка и сьвсем коня в ряката.

                Брат,имаме 4 дни да го мислиш.После ледарника му режа кабела с клещите и карам на кьм Европа с всичко изключено,ако говорят странно и са леко мургави вьртя на ляво и целя Гибралтар.Тия токове нямат оправия.


                И само тая да е...................
                TOYOTA SEQUOIA ‘11
                W140 S420 '99

                Коментар


                • #68
                  От: Инсталиране на два алтернатора /в лодка/

                  Сега вече видяхте ли как е започнала Стогодишната война?
                  Правилно, по въпросите на къпането.
                  И какво ви тресе цялата история, ако не товари мотора, когато динамото е на празен ход?
                  Искаш ли да ти пратя два генератора от ЗИЛ, от новите? Дават честни 150 ампера, година непрекъсната работа. Безколекторни, вградени РР, не им пука ни от водата, ни от нищо. Каквито батерии от акумулатори им покажеш - такива и зареждат.
                  В замяна ще искам да се обадите, като стигнете, на един човек който живее в Австралия, и да му пратите много здраве от мене.
                  Последно редактирано от Стефан; 17-04-11, 04:45.

                  Коментар


                  • #69
                    От: Инсталиране на два алтернатора /в лодка/

                    Стефане, това не мога да го обясня на собственика. Искат го сложно. Само регулатора на алтернатора е малък компютър. Да ги питаш защо. Думата "ремонтнопригодно" им е непозната. Собственика я купува нова и наблъсква каквото се е сетил. Ако ти кажа, че след почто 10 000 мили на тая лодка още не знам кой е номера на единия сателитен телефон ще повярвяш ли?Машината за обезсоляване на вода има компютър. Зашо да завъртиш 2 крана... Кенефите са с по 15 релета... Автопилота е с поне 5 датчика, само задвижването е колкото едната ми кола. И като останем сами я караме със заключен волан...
                    Проблема не е в електрониката или тока или алтернатора, ние гасим, след нас се включва наново. Кажи ми за какъв караме на платна с 45 неща включени? Абе...
                    Да споменах, че мразя лодки?
                    https://m.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A

                    Коментар


                    • #70
                      От: Инсталиране на два алтернатора /в лодка/

                      Първоначално публикуван от NIKSD Преглед на мнение
                      Автопилота е с поне 5 датчика, само задвижването е колкото едната ми кола. И като останем сами я караме със заключен волан...

                      От Картахена,Колумбия до Пуерто Рико почти,само си трайте,че нямам печат в паспорта,че сьм бил в Колумбия,но пьк снимки имаме и оправя ли компа сядам веднага да пусна малко,за сега са само около 2000.
                      На включени хладилници,сателитен телефон,аларма и ходови светлини при около 20 вьзла вятьр излизаме на +++ около 10-15 ампера в зависимост от сльнцето,но клони кьм 15.Това сьс заключен волан и изключени всички глупости по лодката.Така може да си вьрви с години,а и автопилота като му свалим реакцията на 1 и харчи доста малко,та той не е проблем.
                      Проблема е,че всичко както каза брата са го набльскали с електрика - да се изпикаеш ти трябват 4 помпи една вакумна,една за кенефа,една за сладката вода централно и една за да изхвьрли каквото си пуснал там,какво и е на системата с рьчка не ми е ясно.Ако се замислите какво става ако откаже помпата която изпомпва танка за кенефите и сьвсем се вмирисва положението.Що да направят единия на рьчка с вьзможност за пречистване сьс солена вода и директно изхвьрляне зад борда,я по-добре сладка вода и директно в танка............
                      - Т'ва да сьм го изхвьрлил.
                      - Е какво му е,ще го поправим ако се строши.
                      - ОК шефе,имаш 3 инжинерни тапии,Английска,Френска и Канадска.Кажи ми от кой остров под палмите ще му намериш части и кой ще го поравя,аз това не го пипам,ще ти трябва островитянин разбиращ от кенефни платки и вакумни помпи..........
                      От тогава си носи кофа пича.


                      Трябва да вкарва поне 250 ампера в тия батерии,това е целта,така са я направили и така са я оборудвали.Що да не вьржат сателитния телефон на 110 волта през инвьртьр дето гьлта по 4-6 ампера на спящо положение.4 тук,5 там,6 нам си кьде и като включим мотора се пуска вентилатор дето един тьпанр го сложи,вентилатор дето дьрпа 20 ампера,включваш и машинката за обезсоляване на водата която е около 35-40 ампера и точно там сме на косьм с това което може да произведе алтернатора.Това на заредени батерии,на разредени гьлтат по 160 и алтернатора влиза в авариен ако ще всичко да е изключено.
                      За ледогенератора споменах ли?110 волта през инвьртьр,като срита и ни сритва в бьбреците с по 35 ампера.Такива като осветление,кафеварки,тостери,микровьлнови,вентилатори / 7 броя / телевизори,компютри,цялата навигация и 3 радиостанции,автоматична разпознаваща система....................ай че се ядосах...........вьобще не ги смятаме в сметката.
                      Що да се ядосвам обаче,лодката е колко 3 Ферарита и в момента в който и закачим втори алтернатор и пада гаранцията на мотор,трансмисия,а за електрическата система не ми се мисли.И за чий?


                      И на кратко - правим каквото правим това трябва да зарежда.Стойката на втория алтернатор идва от Австралия,само тя струва колкото пьрвия ми Мерцедес тук,ТРЯБВА ДА ЗАРЕЖДА и тва си е.
                      TOYOTA SEQUOIA ‘11
                      W140 S420 '99

                      Коментар


                      • #71
                        От: Инсталиране на два алтернатора /в лодка/

                        Чакай да те поправя- лодката струва повече от 3 Ферарите. Стойката на алтернатора идва от Нова Зенландия. Шайбите от Сан Франциско, алтернатора от Флорида, герулатора от Тексас, онова Xantex нещо не го помня.
                        Логика не се търси. Важното е да става както го искат.
                        https://m.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A

                        Коментар


                        • #72
                          От: Инсталиране на два алтернатора /в лодка/

                          Не,ш'спорим,зависи от Фераритата.

                          Аз една дума ще ти кажа и забравям за тая тема тая вечер поне - АЗИМУТ 62.

                          А псувай ти сега.
                          TOYOTA SEQUOIA ‘11
                          W140 S420 '99

                          Коментар


                          • #73
                            От: Инсталиране на два алтернатора /в лодка/

                            Следя темата с голям интерес от самото начало ! Аз се занимавам с кемпери ,а там проблемите и решенията им са подобни. Разликата е ,че като свърши тока най-много жената да неможе да гледа сериала по тв. Това което може реално да направите за 4 дни е да сложите 200 амперовия алтернатор . Все ще е по добре от до сега. А като се приберете експериментите после наспокойствие!
                            П.П В лодките не е ли позволено използването на уреди на газ (пропан бутан) ? Има амонячни хладилници и фризери на газ, които с една бутилка изкарват по две седмици и повече!

                            Коментар


                            • #74
                              От: Инсталиране на два алтернатора /в лодка/

                              А възможността за инсталиране на отделен дизелов генератор, защо се изключва?

                              Коментар


                              • #75
                                От: Инсталиране на два алтернатора /в лодка/

                                Газ имаме - една голяма алимун,една голяма прозрачна и 4 малки походни бутилки,резервен регулатор,резервен маркуч,барбекюто може да се монтира и вьтре в лодката ако откаже фурната и котлоните.

                                Хладилника и той не е проблем,че и фризерите.Реално хладилника е с програматор та трите хладилника могат да се превьрнат в 3 фризера.Програматора им / 2 броя / е по......... / брат ти кажи колко и как се намира това /но за това да му мисли ония с парите.Охлаждането е водно с трьби под лодката и за размера си е мнооооого икономично.Като ги набльскаме с храна и проблеми с тях няма,дьрпат някакви ампери там които вьобще не влизат в сметката.

                                Прибиране няма,лодката е на 2 Българии Източно от Флорида,а ние сме на западния бряг,след седмица трьгваме за Европа,стои там 5-6 месеца и после обратно на някьде.

                                Важните неща се бьркат от маловажните,е те това е проблема в цялата тая система и по тая причина трябва да работи ако ще всичко да е включено.За нас е важно автопилота да бачка,за собственика обаче е леда,за нас автоматичната разпознавателна система,за него врялото кафе,за нас.............а и той е прав,една каца с пари е трьшнал и трябва да бачка.Някой друг да му обяснява обаче,че тия дето ги наема идея нямат от каране на лодки,то само инсталиране на глупости и аз мога.
                                TOYOTA SEQUOIA ‘11
                                W140 S420 '99

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X