Обява

Свий
Няма добавени обяви.

уредба на олио (Дизел)

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    И сега какво? Като ще караш на олио трябва да си инсталираш и фритюрник! А за маистора незнам обаче вектрата е била перфектна, човека я е карал до разпадане на кабелите!

    Коментар


    • #17
      добрата стара вектра

      Наистина беше перфектна - маслото стоеше бистро дори преди смяна, може и от газта да е, мощността и разхода не мръднаха за 6 години. Иначе уредбата не е слагана от същия майстор. Газовата уредба я сложих при Любен в Орландовци - руско изобретение, казва се ГИГ 3, само той я слага. Харчеше 9 на сто газ градско и 7 извънградско при 10 бензин градско и 6.5 извънградско за 2.0 двигател (90 година), имаше собствен компютър с автоматични и ръчни настройки - кеф ти резачка, кеф ти каруца с разход 5 на сто. Дадох 1300лв за цялата система, но се изби поне 2 пъти заради по-ниския разход от обикновена уредба, да не говорим за стабилната работа и липсата на проблеми в газовата инсталация. Като стана на 16 години и я продадох, взел, че изгорял компютъра на бензиновата система от странични токове, породени от изгнилите вече кабели. Сменили компютъра, и кабелите, но и новия компютър изгорял. Извода беше, че заради газта може да се е разцентровала системата.

      Зная, че е много лесно да се оплюва тоя-оня, обаче е много трудно да се намери оптималния баланс между цена/качество/удобство. Ходил съм в голям, реномиран сервиз, плащал съм по 10 лв за смяна на гарнитура на капака на двигателя на тая вектра с цена 2 лв, който протече пак след 1 седмица, и като си го смених сам издържа 3 месеца.

      Това, което търсех с тази тема, е някой, който може да гарантира за уредбата на олио, така, както аз мога да гарантирам за газовата система ГИГ 3 - 6 години безпроблемна работа.

      Между другото аз още нямам Паджеро. Собственика заминал в чужбина и продавача не може да набави необходимите документи за прехвърляне и затова още чакам. Мерак голям, джипка още няма

      Коментар


      • #18
        ти си позвал гиг, а това с олиото тук не е познато мнго много. знам за човек карал на олио без да го подгрява. така че става, подгряването е за да няма нагар и да можеш да си го караш маса време...

        Коментар


        • #19
          Re: добрата стара вектра

          [Това, което търсех с тази тема, е някой, който може да гарантира за уредбата на олио, така, както аз мога да гарантирам за газовата система ГИГ 3 - 6 години безпроблемна работа...[/quote]

          хехе... гаранция-франция, мой човек! ...или по-скоро канада.

          инфо за устройството може да ти даде тоя дето я продава/монтира - пловдивчанина. иначе в момента повече от 150 коли бусове камиони се движат с това устройство в бг. някои вече повече от година. във щатите и канада (кадето се произвежда) изискванията и очакванията от едно такова устройство са далеч над нашите смешни балкански предубеждения...тип Бай Вълчо "..ма като е ново да не ееее...???"

          между колите на които е монтирано устройството има доста чисто нови комън рейл-ови дизели и до колкото зная няма нито проблеми нито се налага някяква допълнителна модификация при този тип мотори.

          олиото се нагрява не "за да не прави нагар"а за да се докара вискозитета му до необходимия (този за който са проектирани помпата и дюзите 2-7 cSt) в противен случай помпата се товари, разпръскването в цилиндъра става не добро изгарянето също и т.н. нагрято до около 75-80 градуса (от охлаждащата течност) олиото влиза в оптималните параметри за изгарянето му в дизелов мотор - съвпадение.

          олиото не прави нагар и не способства за създаването на киселинна корозия при истиване а обратно предпазва от такава. това което може да се случи ("най-лошото") е да ти се задръсти горивния филтър или да замръзне олиото през зимата...

          олиото има превъзходни смазочни качества в сравнение с нафтата и особено с евродизела или "новата нафта" с намалена сернистост под 0.035% чиито смазочни качества са драстично ограничени и няма нищо общо с едно времешната нафта освен миризмата.

          а да те питам преди да искараш 6 години с това газово кой ти даде гаранция че това ще стане а няма да ....се взривиш примерно докато още не си му се нарадвал?! риска е част от веселбата!!!

          пробвай сега системата с олиото па може и до пенсия да те искара!
          "..there is no substitute for cubic inches.."

          Коментар


          • #20
            за разпрашаването и налягането ясно, но аз съм чувал и че студено не съумява да изгори добре поради горните причини и съответно има малък остатък, който нагаря по дюзите. това не съм го проверил така че ако не съм прав няма проблеми.

            Коментар


            • #21
              познавам таксиметрови шофьори които си карат такситата така и са много доволни и им излизало доста евтино обаче самата уредба е скъпичка такаче слагай и карай без да се претисняваш
              OFFROAD CLUB STARA ZAGORA

              Коментар


              • #22
                Ще рискувам

                Като взема колата ще я покарам 1 месец и ще и сложа тази уредба. Не че ми е проблем да го карам на нафта, но мисълта да прескоча петролната мафия много ме блазни. Дано само не се налага да ходя често за настройки от София до Пловдив Благодаря на всички за ценната информация!

                Коментар


                • #23
                  Нещо което забравих, ако автомобила използва подгревател от охлаждащата течност, то тогава задължително колата трява да има два горивни резервоара, един за дизела, един за олиото, както и подходящ превключвател. Колата се пали задължително на дизел, чака се да загрее и след това се пуска олиото. Подобно е като с газ. С електрическо подгряване може да си се кара само с един резервоар, поне така четох в
                  http://www.diesel-therm.com/veggie-kit.htm

                  Ако пък искаш, можеш да си поръчаш тук
                  http://www.elsbett.com/de/online-shop.html
                  Като можеш да си избараш за съответния модел, май има и за твоя - има и инструкция за монтаж доколкото видях.
                  Аз специално отдавна съм се замислял за тази работа и доста четох в нета за нея но още не съм се пробвал. Както казах мойта помпа не бива да се нагрява над 70 градуса а тази температура не е достатъчна за олиото. Но кой знае като дигнат още малка дизела сигурно ще ме принудят и аз да заобиколя държавно-петролната мафия. Като гледам с ква скорост зеха да махат газовите колонки дай боже да доживеем да понамалеят и бензиностанциите(имам в предвид да има алтернативни горива, а не да се върнат ония шантави времена да чакаме по опашки да зареждаме гориво)
                  Поздрави и успех и разбира се ако го направиш пиши два реда за резултата
                  ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО

                  Коментар


                  • #24
                    Fakir е развил обстойно темата,бих добавил само това,че най общо растителните масла се делят на-трудно съхливи,средно съхливи и съхливи.Безира е съхлив,слънчогледовото масло е средно съхливо,а палмовото е трудно съхливо.Това струва мисе има значение от гледна точка на това че ДВГтата част от времето си прекарват в покой.Моите наблюдения са върху ровър и МБ камион карани с гадно отработено олио от фитюрници.И двата си вървяха,но филтрите им не удържаха.Аз изхарчих един резервоар биодизел от Темпо след което си смених горивния филтъра.
                    Пътят е целта.

                    Коментар


                    • #25
                      До: уредба на олио (Дизел)

                      Мен също живо ме интересува темата за олиото. Вече карам на смес олио и нафта в съотношение 30/70. Всичко е ОК и искам да карам на 100% олио защото нафтата вче е 2,10 а догодина ще става 2,25 лв/литър.

                      Чух за някаква варненска фирма която произвеждала такива системи които подгряват олиото и тогава можеш да караш на 100% олио.

                      Някой има ли координати на тази фирма ? Давайте че цената на нафтата се побърка.

                      Коментар


                      • #26
                        До: уредба на олио (Дизел)

                        аве момчета знам за мередеса на един прятел във германия колата е мерц 190 дизел 89 год е маи,и си го кара само на олио от макдоналтс маняка ,обаче казва че на новите дизели не става ?

                        Коментар


                        • #27
                          До: уредба на олио (Дизел)

                          Аз да ви кажа пичове карах едно лято на олио. Миналото лято още не бяха се усетили от земеделската мафия и не бяха надули цената толкова. Голямо возене падна. Колата е Опел Астра с Исузу мотора 1,7TDS. Всеки ми разправяше, че съм луд с тоя мотор да си правя гаргара, но все пак чичо Рудолф го е измислил точно да работи с растително масло. Не е успял да го подкара с въглищен прах. Първите застудявания си казаха думата и есента спрях щото паленето се затрудни многократно. Не съм правил никакви подобрения и промени по мотора. Критичната температура се оказа доста висока. 12-15 градуса вече започнаха да влияят. Много мислих да направя система за подгряване с топлообменник, но с тази цена в момента не е изгодно. Олиото което се намира на 1,2-1,5 лева е нерафинирано и затлачва горивния филтър за доста малко километри. Моят е леко скъп и цената му не може да се компенсира от икономията от нерафинираното олио.
                          Да споделя и как започнах експеримента. Видях една снимка в нета на немец пред супера с една количка пълна с бутилки олио. Човека си ги изливаше в резервоара на една бяла Голф тройка. Помислих си "Немците не са чак толкова прости, а са достатъчно стиснати за да си направят сметката". Вярно, че при тях земеделието се субсидира и олиото е доста евтино, но и при нас не беше на сегашните цени.
                          Не посмях да пробвам със старо олио. Не съм толкова луд, щото не знам какво е пържено в него. Купих си 10 литра олио и го сипах в резервоара заедно с 10 литра нафта. За моя изненада колата не започна да хълца, а се отприщи да върви и мотора утихна. Два дена я карах със страх и постоянно се ослушвах какво става с мотора, но той си мъркаше доволно. Като изгорих бъркоча реших и сипах само олио. Купих 20 литра, а един приятел ми подари 6. Изгорих ги с голям кеф и единствената забележка беше в сутрешното палене. Не палеше с 1/4, а с 1-2 секунди въртене. Това не беше болка за умиране. До края на лятото бях най-големия купувач на олио от Била. Края на лятото се върнах от почивка и при първото захладяване осетих края на райския период. Започнах да сипвам нафта и мотора ми пак стана по-шумен, но започна да си пали от чукване. Тази пролет дори не ми мина идеята да сипя олио. Само като видях цената и дадох на заден с мръсна гас.

                          ПП За цяло лято смених само един път горивния филтър и то щото му беше дошло времето. Почти нямаше боклуци из него. Предните и следващите филтри бяха доста по-затлачени и мизерни. Имам и прозрачен филтър преди основния и го ползвам само за да наблюдавам качеството на горивото. За две години съм го сменил само веднъж след едно зареждане от Петрол.
                          Aкълa e кaтo жeнскoтo нepaзпoлoжeниe. Нe ти ли дoйдe нa вpeмe, нe гo и чaкaй!

                          Коментар


                          • #28
                            До: уредба на олио (Дизел)

                            http://clubs.dir.bg/showflat.php?Board=doit&Number=1945683618&page=0&view=collapsed&sb=5&part=

                            http://vwclub-bg.org/forum/viewtopic...B+%EE%EB%E8%EE

                            Тука ими доста интересни работи!

                            Коментар


                            • #29
                              До: уредба на олио (Дизел)

                              А варианта олито да се разрежда с нещо - нафта, бензин, короселин, газ за рорене.....
                              Don't hunt IF you can't kill
                              първо 0883 после 333 накрая 448

                              LZ1BGD

                              Коментар


                              • #30
                                До: уредба на олио (Дизел)

                                Ето нещо по въпроса за системата за работата на дизеловите двигатели на растително масло.
                                Някаква фирма, която е разработила такива системи. Има дори и разработки за Heavy Trucks.
                                http://www.greasecar.com/

                                Има и интересна flash анимация, обясняваща местоположението и работата на всички компоненти от цялостната система.
                                http://www.greasecar.com/flashtour.cfm
                                ... to be continued

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X