Здравейте! Тези дни ми се случи нещо доста интересно. По време на движение колата-Audi A3 1.9 TDI 110 к.с. се самофорсира до краен предел-напълни оборотомера до последната възможна чертичка. Самофорсирането беше съпроводено от доста пушек сивкав на цвят с мирис на масло. За късмет се случи да има отбивка и в рамките на 30 секунди успях да отбия и да загася колата с ключа, та не стахах зрелище за минаващите покрай мен и двигателя остана цял. Това което ми идва на ум като обяснение на случката е пробив на масло от турбото в кулера и от там в мотора. Към тази идея ме насочват няколко неща: колекторите са омаслени дори и видимо отвън, по маркучите има масло, турбината на колата не се държи адекватно/включва на около 3000 оборота, но това вероятно е отделна повреда в клапана който управлява геометрията/, също така колата губи и масло, но само когато се кара във високите обороти. Колата не я карам аз и търсейки кога и дали ще включи турбото след 3000 об./ мин. се случи самофорсирането.
Друга възможна причина е нещо електрониката на помпата или на педала на газта да е забила и от там газ до дупка,, но помпата би трябвало да е ограничена по някакъв начин и да не може да развие максимални обороти. Изключвам като възможна причина закачен педал на газта в стелката щото не беше закачен.
Иначе двигателя се гаси посредством затваряне на управляема с вакум клапа в смукателния колектор. Може би спират и тоците в момента в който се врътна ключа. Някой с идеи или опит от подобна случка? Поздрави!
Друга възможна причина е нещо електрониката на помпата или на педала на газта да е забила и от там газ до дупка,, но помпата би трябвало да е ограничена по някакъв начин и да не може да развие максимални обороти. Изключвам като възможна причина закачен педал на газта в стелката щото не беше закачен.
Иначе двигателя се гаси посредством затваряне на управляема с вакум клапа в смукателния колектор. Може би спират и тоците в момента в който се врътна ключа. Някой с идеи или опит от подобна случка? Поздрави!
Коментар