Напоследък се мятам между бензин и дизел, та искам да нахвърлям мои мисли.
Едното е Ауди А4 2.0 TDI 150 коня и Авенсис 2.2 D4-D
От другата страна са Авенсис 1.8 147 коня и Нисан Кашкай 2.0 141 коня.
Всичките са ръчки.
Какво ми харесва при дизела:
- вкарваш първа, не подаваш газ, колата тръгва като чук;
- Кефи ме свистенето на турбината, което обаче е обезпокоителен симптом в повечето случаи- Ако ти изгасне при потегляне, значи проблема е зад кормилото;
- Климатика дали е включен или не въртящия момент на страда. Та поне докато не дойде някакво поносимо парно зимата, може да се включи климатика, да изчисти запотените прозорци;
- Можеш да караш (по равното с двама без товар) със 150 км/ч и да си под 2000 оборота;
Какво не ми харесва при дизела:
- Потеглям с добър устрем, започвам да подавам газ (сипвам основно нафта от Еко Авио и на ОМВ от скъпата с добавка на Бардал) , докато не мине турбодупката чука се влачи;
- Минавам турподупката и имам що годе някакъв респонд до към 3500 оборота, след това пак няма никой;
- Разхода на гориво при дизела при динамично каране не е икономичен и може да стигне 9 л без много усилие;
- Грубата работа на двигателя ме кара да имам усещането, че съм камионджия;
- Пушилка отзад си има;
- Карането на студено и на къси не се отразява никак добре на катализатори и филтри;
- Парното стопля осезаемо по-бавно от бензина;
- Все чакам турбината, като е студена да стопли та да я развъртам, а в жегите като съм я пържил и искам да спра я изчаквам да не в опека;
- Маслото … ах маслото за двигателя, пак заради турбината. А то става на катран още като го сменя и джитна 10 -20 км;
- Спортните коли не са дизелови все пак;
- Много му се събра на дизела в последно време и развоя му замира;
- Колата е с по-високо тегло;
Какво ми харесва при бензина:
– вкарваш първа и като е загряла разбира се, може да развърташ до 6000 оборота и все дърпа, особено след 2500 оборота;
- И така с всяка следваща предавка- И да е студена, пак може да я сръчкаш, майната му, не е толкова фатално, все още няма турбина;
- Парното тръгва изненадващо приятно бързо;
- Ръмжането от развъртането на двигателя;
- Отзад не изпушва, въпреки грубите ми обноски;
- При изпреварване може да върнеш от 5-та на 3-та, въпреки че си със 110;
- Газов инжекцион може да се сложи дори в България, без да е някаква висша математика;
Какво не ми харесва при бензина:
- Карам ли с над 3000 оборота разхода няма таван;
- Склонен е много лесно да изгасне при потегляне, особено под наклон и в по-сложен терен, ако се омажеш с подаването на газ (няма го въртящия момент на чук);
- Лятно време климатика се усеща, особено, когато колата е натоварена идва баир, а отзад те гони някой душманин с 200 коня над твоите;
- Съединителя отнася липсата на въртящия момент – тип чук. Карането на полусъединител, в някой ситуации, води до осезаемо по-кратък живот на този възел.
Нека всеки добави негови впечатления
Едното е Ауди А4 2.0 TDI 150 коня и Авенсис 2.2 D4-D
От другата страна са Авенсис 1.8 147 коня и Нисан Кашкай 2.0 141 коня.
Всичките са ръчки.
Какво ми харесва при дизела:
- вкарваш първа, не подаваш газ, колата тръгва като чук;
- Кефи ме свистенето на турбината, което обаче е обезпокоителен симптом в повечето случаи- Ако ти изгасне при потегляне, значи проблема е зад кормилото;
- Климатика дали е включен или не въртящия момент на страда. Та поне докато не дойде някакво поносимо парно зимата, може да се включи климатика, да изчисти запотените прозорци;
- Можеш да караш (по равното с двама без товар) със 150 км/ч и да си под 2000 оборота;
Какво не ми харесва при дизела:
- Потеглям с добър устрем, започвам да подавам газ (сипвам основно нафта от Еко Авио и на ОМВ от скъпата с добавка на Бардал) , докато не мине турбодупката чука се влачи;
- Минавам турподупката и имам що годе някакъв респонд до към 3500 оборота, след това пак няма никой;
- Разхода на гориво при дизела при динамично каране не е икономичен и може да стигне 9 л без много усилие;
- Грубата работа на двигателя ме кара да имам усещането, че съм камионджия;
- Пушилка отзад си има;
- Карането на студено и на къси не се отразява никак добре на катализатори и филтри;
- Парното стопля осезаемо по-бавно от бензина;
- Все чакам турбината, като е студена да стопли та да я развъртам, а в жегите като съм я пържил и искам да спра я изчаквам да не в опека;
- Маслото … ах маслото за двигателя, пак заради турбината. А то става на катран още като го сменя и джитна 10 -20 км;
- Спортните коли не са дизелови все пак;
- Много му се събра на дизела в последно време и развоя му замира;
- Колата е с по-високо тегло;
Какво ми харесва при бензина:
– вкарваш първа и като е загряла разбира се, може да развърташ до 6000 оборота и все дърпа, особено след 2500 оборота;
- И така с всяка следваща предавка- И да е студена, пак може да я сръчкаш, майната му, не е толкова фатално, все още няма турбина;
- Парното тръгва изненадващо приятно бързо;
- Ръмжането от развъртането на двигателя;
- Отзад не изпушва, въпреки грубите ми обноски;
- При изпреварване може да върнеш от 5-та на 3-та, въпреки че си със 110;
- Газов инжекцион може да се сложи дори в България, без да е някаква висша математика;
Какво не ми харесва при бензина:
- Карам ли с над 3000 оборота разхода няма таван;
- Склонен е много лесно да изгасне при потегляне, особено под наклон и в по-сложен терен, ако се омажеш с подаването на газ (няма го въртящия момент на чук);
- Лятно време климатика се усеща, особено, когато колата е натоварена идва баир, а отзад те гони някой душманин с 200 коня над твоите;
- Съединителя отнася липсата на въртящия момент – тип чук. Карането на полусъединител, в някой ситуации, води до осезаемо по-кратък живот на този възел.
Нека всеки добави негови впечатления
Коментар