Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Ресурса на двигателя и хода на буталото

Свий
Темата е затворена.
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: Ресурса на двигателя и хода на буталото

    Първоначално публикуван от petkov_bb Преглед на мнение
    - Въпроса на Веско разкрива "трудността" да сравняваме двигатели с различна степен на сгъстяване и термичен режим....тези двигатели са много различни....
    Аз като гледам линковете му и двата двигателя са "късоходни"

    Honda CRF 450X Bore x Stroke 96 x 62 mm
    Honda XR 400R Bore x Stroke 85 x 70 mm

    Та не ми е ясно, каква е идеята на сравнението - че единият е "по-малко късоходов" от другия ли ?
    В БГ пътната безопасност се решава със знаци 40 км/ч.

    Коментар


    • #17
      От: Ресурса на двигателя и хода на буталото

      Първоначално публикуван от Bogoljub Gagic Преглед на мнение
      Аз като гледам линковете му и двата двигателя са "късоходни"

      Honda CRF 450X Bore x Stroke 96 x 62 mm
      Honda XR 400R Bore x Stroke 85 x 70 mm

      Та не ми е ясно, каква е идеята на сравнението - че единият е "по-малко късоходов" от другия ли ?
      Дай да уточниме , сравняваме два двигателя , единия е с по-къс ход , другия с по-дълъг, не сравняваме двигател с ход по-голям от диаметъра на буталото , и такъв с ход по-малък от диаметъра на буталото.
      Това което съм дал са два двигателя с голяма разлика на хода спрямо диаметъра.
      В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

      Коментар


      • #18
        От: Ресурса на двигателя и хода на буталото

        това не пречи за 40 календарни години да навъртят 40 мото-години.
        То и Титаник е бил с подобен ресурс, ама..

        за два века - два мото-века?..

        Коментар


        • #19
          От: Ресурса на двигателя и хода на буталото

          Първоначално публикуван от motor_men Преглед на мнение
          Дай да уточниме , сравняваме два двигателя , единия е с по-къс ход , другия с по-дълъг, не сравняваме двигател с ход по-голям от диаметъра на буталото , и такъв с ход по-малък от диаметъра на буталото.
          Това което съм дал са два двигателя с голяма разлика на хода спрямо диаметъра.
          1,548 на първия срещу 1,214 на втория ? Все едно да сравним Caterpillar 1140/1145 V-8 с Caterpillar 1160/3208 V-8 от линка горе ? Щото на мен нито двата модела "Хонда", нито двигателите ми говорят нещо , предлагам да сравним Cummins с Golf 2 ?
          В БГ пътната безопасност се решава със знаци 40 км/ч.

          Коментар


          • #20
            От: Ресурса на двигателя и хода на буталото

            Първоначално публикуван от Bogoljub Gagic Преглед на мнение
            ....предлагам да сравним Cummins с Golf 2 ?
            Грешка, те пък "ГоУфовете" почти всички били "квадратни" или "каре" мотори, отношение bore / stroke = 1. Сигурно затова са тъй издръжливи
            В БГ пътната безопасност се решава със знаци 40 км/ч.

            Коментар


            • #21
              От: Ресурса на двигателя и хода на буталото

              Ако им сравним живота на двигателите , ще е 1 към 5 в полза на този с по-дългия ход. Намерих нещо за сравнение с много дълъг ход , мощността е същата , само кубиците са повече , но такива мотори се движат още.

              http://www.motorcyclespecs.co.za/mod...l600r%2085.htm
              В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

              Коментар


              • #22
                От: Ресурса на двигателя и хода на буталото

                Първоначално публикуван от motor_men Преглед на мнение
                Ако им сравним живота на двигателите , ще е 1 към 5 в полза на този с по-дългия ход. Намерих нещо за сравнение с много дълъг ход , мощността е същата , само кубиците са повече , но такива мотори се движат още.

                http://www.motorcyclespecs.co.za/mod...l600r%2085.htm
                Много ти е тясно специализиран примерът и не мога да кажа нищо. Но ми прави вЧепетление, че моделите са от 1985 г., от 1998 и от 2009/10 г. Защо си сигурен, "дългоходовото" е с по-голям ресурс ? Защото има такива в движение, а откъде знаеш, че тия от 2010 г. не могат да изкарат също така дълго и "късоходството" ли ще е причина за това ? То и ГАЗ-69 и Москвичи с "оригинални" (дългоходови) двигатели се срещат в движение, но това означава ли, че ресурсът им е по-дълъг от на боксер на "Субару" (късоходов) ? Нито по пробег, нито по брой основни и какви ли не ремонти, нито по "пърформънс" Газката и Москвича не са сравними със "Субаруто" .
                В БГ пътната безопасност се решава със знаци 40 км/ч.

                Коментар


                • #23
                  От: Ресурса на двигателя и хода на буталото

                  Давам ти пример , тази Хонда ХЛ600 се състезава в рали "Дакар" в началото на 80-те години , и го печели. Сервизния "камион" и се свежда в една раница и една чантичка с инструмент , които се носят от състезателя , цялата пустиня без основен ремонт или смяна на двигателя. Съвременният вариант ЦРФ 450 , му е нужен поне един камион с оборудване и механици , поне два двигателя , и пак не е сигурно че ще завърши състезанието.
                  В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

                  Коментар


                  • #24
                    От: Ресурса на двигателя и хода на буталото

                    Първоначално публикуван от motor_men Преглед на мнение
                    Давам ти пример , тази Хонда ХЛ600 се състезава в рали "Дакар" в началото на 80-те години , и го печели. Сервизния "камион" и се свежда в една раница и една чантичка с инструмент , които се носят от състезателя , цялата пустиня без основен ремонт или смяна на двигателя. Съвременният вариант ЦРФ 450 , му е нужен поне един камион с оборудване и механици , поне два двигателя , и пак не е сигурно че ще завърши състезанието.
                    И причина за това е ходът на буталото ?
                    Дай пример с автомобили, щото само с мотоциклети и само с "Хонда"... Ето в тунингаджийския форум, дето имаше линк по-горе, пишат за "по-голям пробег за по-къс период с доста по-висока средна скорост" при дефинирането на "ресурс" на двигателя. Ако си бръмчиш с 50-80 км/ч макс. с едно бусче всеки ден София-Силистра, ще наврътиш някакви милиони километри безаварийно, пък ако юркаш Мерцедес S 500 (яка късоходка bore 97 mm / stroke 84 mm) веднъж годишно на магистрала с 240 и останалото време спри-тръгни и висИ в задръстванията, ще излезне, че бусчето е "с по-голям ресурс" и по-добър двигател ?
                    В БГ пътната безопасност се решава със знаци 40 км/ч.

                    Коментар


                    • #25
                      От: Ресурса на двигателя и хода на буталото

                      Давам пример с мотоциклетни двигатели , защото е най-лесно сравнението , близки по кубатура , карат се по един и същи начин , много колеги от форума са имали от двата модела и могат да ги сравнят. При автомобилите се съмнявам , че ще намериме два двигателя с подобна кубатура и мощност , и много голяма разлика в хода.
                      В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

                      Коментар


                      • #26
                        От: Ресурса на двигателя и хода на буталото

                        Първоначално публикуван от Bogoljub Gagic Преглед на мнение
                        ...при 100 км/ч Гранд Черокито се движи с 1800 - 2000 оборота.
                        Малко извън темата ни ми стана интересно. От къде идва тая разлика при Хеми ? При мен на 4,7 двигател, при 120км/ч залепя на 2000 оборота. Не трябва ли твоя мотор да държи още-по ниски обороти?
                        О, ефимерност! О, най-безсилно и позорно време в живота на моя народ — времето от разсъмване до отварянето на магазините за спиртни напитки! Колко излишни бели косми е вплело то във всички нас, в бездомните и страдащи шатени!

                        Коментар


                        • #27
                          От: Ресурса на двигателя и хода на буталото

                          Отговор по темата: Не, не е вярно.

                          Както каза Ясен - не случайно корабните главни двигатели са дългоходови. Няма друг двигател с вътрешно горене, който да доближава техния КПД и икономичност, както и надеждност. Главните корабни двигателите в момента, имат срок за ревизия, замер и евентуално подмяна на уплътнения след 25-30 хиляди работни часа. Ако се приравни към автомобилен двигател и да кажем колко - средна скорост 40км/ч - това са минимум 1 000 000 км... М??? А са конструирани за експлоатация стотици пъти такъв период за моточистка.
                          Друг е въпроса, че корабните двигатели нямат нищо общо с автомобилните - нито като принцип, нито като кинематика, газоразпределение, натоварване и условия за работа. Но пък си имат бутала

                          Накратко с теорията - механичната мощност на двигател с вътрешно горене е произведението на въртящия момент и оборотите. Ако приемем мощността за еднаква при сравняване на два двигателя, то дългоходовия постига същата мощност при по-ниски обороти. Обратно, двигателя с по-малък ход, има много по-високи обороти при същата мощност. Износването в първоначален етап е право пропорционално на изминатия път /респективно оборотите/, след това - расте експоненциално /поради промяната на структурата и характеристиките на метала при износване/. Извода сам се налага.

                          Високооборотните двигатели имат малък моторесурс, но са многократно по-компактни. Дългоходовите са с много по-голям моторесурс и значително по-икономични, но един корабен главен двигател е колкото 5 етажен блок, съответно - тежи почти толкова. Затова, високооборотните се ползват за нуждите на въоръжените сили, където "икономичност" не е фактор за сравнение, а проблема с моторесурса се решава на "агрегатния" принцип - хвърляш износения двигател и си купуваш нов - нацяло.
                          Харесвам хората с претенции. В повечето случаи са ужасно забавни.

                          www.facebook.com/BgOffroadPhotographer

                          Коментар


                          • #28
                            От: Ресурса на двигателя и хода на буталото

                            Трудно е да се даде еднозначен отговор, защото трябва да се вземе предвид и качеството на изработка и материалите от които е изработен съответния двигател. Теоретично късоходовия двигател трябва да е по-износоустойчив защото средната скорост на буталото при него е по-ниска и "изминатия път" е по-малък.
                            Късоходовия по-лесно се развърта и по-бързо се ускорява, но въртящия момент му е по-малък.
                            Разликата в качествата на двата двигателя донякъде се изравняват с предавателните числа в скоростите и дифа. Ресурса все още се мери в изминати километри или моточасове. Сто километра или един моточас късоходовия ще ги направи с повече обороти от по-дългоходовия, така, че нещата се изравняват. Работния оборотен диапазон на дългоходовия е по-нисък от късоходовия.
                            За пример ще дам моя дизелов Митсубиши Галант. Основно го карам в диапазона 1200-2000 оборота. На пета предавка с 2000 оборота е на 97 км/ч., а при 3000 е с 145 км/ч. при максимални 5000 об/м.
                            При по-дългоходовите обикновенно се влагат по-качествени материали и изработка поради по-големите сили които действат в него.
                            Има значение и стила на каране, бързообортните, нервни двигатели по-бързо се издухват поради по-честото каране на високи обороти.
                            Може би ако се сложат на стенд два еднакви двигателя от еднакни материали, но с различен ход и обем /различни колянови валове/ и се експлоатират при едни и същи обороти и натоварване за определено време, експериментално може да се установи нещо.
                            сто: Тук нормално си подаваме топката като на тренировка и гледаме да не се контузим. Понеже сме от един отбор.
                            dembito: Хардуера можеш да го ритнеш, а софтуера само да го напсуваш

                            Коментар


                            • #29
                              От: Ресурса на двигателя и хода на буталото

                              Първоначално публикуван от droba Преглед на мнение
                              Малко извън темата ни ми стана интересно. От къде идва тая разлика при Хеми ? При мен на 4,7 двигател, при 120км/ч залепя на 2000 оборота. Не трябва ли твоя мотор да държи още-по ниски обороти?
                              Дадох го индикативно, че е под 2000. Нали си спомняш оная тема, да не я търся Как се развикаха разни другари с ...ъ-ъ-ъ-ъ дългоходови двигатели сигурно: "Нема такъв филм !!! Глупости, поне на 4000 оборота требе да бъде с тая скорост !!!" А то при 4000 оборота е с 220 км/ч.
                              В БГ пътната безопасност се решава със знаци 40 км/ч.

                              Коментар


                              • #30
                                От: Ресурса на двигателя и хода на буталото

                                Дълъг пред къс винаги ако трябва да ми вади часове без да го пипам.

                                Има и други фактори - колко масло събира,колко охладителна,как се охлажда,какви инжектори,размер на турбина ако има такава........и от там колко коня е.Един и сьщ мотор с една и съща кубатура може да вади тройно на конете,на единия му дават 800 часа на година средно,а на другия 8000.Пьрвия можеш да го натискаш на 90% един на всеки 8 часа,а втория е 100 на 100 или ръчките в ламарината.Пьрвия го мислят за пожарни и линейки,втория за тегачи примерно.

                                Като мотор трудно можеш да ги различиш,модела им същия,на фаца едни и същи,ход на бутало същия.........та не е само хода,други фактори правят един мотор як,а втори бърз.Като цяло обаче дългия ход аз го предпочитам,обороти на дизел да речем около 1100.

                                Да ви снимам един долу?Кьминс КСМ 430 коня шестак от якия модел,брьмча го вече седмица с 1200 оборота,има само малко под 4000 часа.
                                TOYOTA SEQUOIA ‘11
                                W140 S420 '99

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 0 потребители онлайн. 0 потребители и 0 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X