Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Ресурса на двигателя и хода на буталото

Свий
Темата е затворена.
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    От: Ресурса на двигателя и хода на буталото

    Първоначално публикуван от Веселин Русев - Vesur Преглед на мнение
    Отговор по темата: Не, не е вярно.

    Както каза Ясен - не случайно корабните главни двигатели са дългоходови.

    Накратко с теорията - механичната мощност на двигател с вътрешно горене е произведението на въртящия момент и оборотите.
    Високооборотните двигатели имат малък моторесурс, но са многократно по-компактни. Дългоходовите са с много по-голям моторесурс и значително по-икономични, но един корабен главен двигател е колкото 5 етажен блок, съответно - тежи почти толкова. Затова, високооборотните се ползват за нуждите на въоръжените сили, където "икономичност" не е фактор за сравнение, а проблема с моторесурса се решава на "агрегатния" принцип - хвърляш износения двигател и си купуваш нов - нацяло.
    Първоначално публикуван от Чичо Преглед на мнение
    При по-дългоходовите обикновенно се влагат по-качествени материали и изработка поради по-големите сили които действат в него.
    Другари, оливате се Значи на Ролс-Ройс или на Мерцедес S 500 двигателя е с некачествени мат`ряли, а на МуШибуши Галант - космически технологиЙ ?
    Я сметнете един 8-цилиндров двигател с колко хода на 1 бутало в цилиндър развива 3000 об. / мин. и с колко хода на бутало в един цилиндър става това при 4-цилиндров двигател ? Или при едноцилиндров или двуцилиндрова "резачка" - мотоциклет, ъм ?
    И защо корабни, бе, дайте пример с парен локомотив, там ехе-е-е-ей какъв ход имат цилиндрите, знаете нали ?
    В БГ пътната безопасност се решава със знаци 40 км/ч.

    Коментар


    • #32
      От: Ресурса на двигателя и хода на буталото

      Първоначално публикуван от Bogoljub Gagic Преглед на мнение
      Другари, оливате се Значи на Ролс-Ройс или на Мерцедес S 500 двигателя е с некачествени мат`ряли, а на МуШибуши Галант - космически технологиЙ ?
      Я сметнете един 8-цилиндров двигател с колко хода на 1 бутало в цилиндър развива 3000 об. / мин. и с колко хода на бутало в един цилиндър става това при 4-цилиндров двигател ? Или при едноцилиндров или двуцилиндрова "резачка" - мотоциклет, ъм ?
      И защо корабни, бе, дайте пример с парен локомотив, там ехе-е-е-ей какъв ход имат цилиндрите, знаете нали ?
      Я помисли по това което си написал
      В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

      Коментар


      • #33
        От: Ресурса на двигателя и хода на буталото

        Съществува понятието средна бутална скорост. Обикновено се дава за номинален режим. При еднакви обороти тази скорост е по-малка при двигателя с по-малък ход на буталото. Като цяло тази скорост не варира в много широки граници, та по важни са другите фактори(натоварване и термично такова, мазане, и най-вече материалите на изработка). Толкова. Другите щуротии са просто наименования, дългоходов, късоходов в зависимост от това дали ход или диаметър на буталото са по-големи. И тук старата соц- техника със стремежа си за максимална унификация ни е дала съвсем прост и очевиден пример в двигателите на лекия автомобил ВАЗ. Първоначално имаме четири ходови обема(1200, 1300, 1500, 1600) на четири максимално унифицирани двигателя. Блоковете и коляновите валове за късоходовите мотори са едни(ход66мм), а за дългоходовите съответно същите но с различен(по-голям)размер(за ход 80мм)http://wikimotors.ru/vaz-2103-15/. Съответно буталата на 1200 и 1500 са еднакви, с диаметър 76мм http://www.motors-vaz.ru/blok_vaz03_23r.html, а за 1300 и 1600 с размер 79мм. Материяли, изработка, характеристики, експлоатация и ресурс са известни (и поне за последното може да се попита всеки трети шофьор над 40 годишна възраст у нас). Какви са тия хемита, къминси, парни локомотиви и пр. космически технологии твърде неудобни за директно сравнение?! И Бай Гагич, като си е 'зел V8(дай Боже всекиму) да умотвори, че зер оборотите и броя на цилиндрите са нещо взаимносвързани... Т'аа работа не е като оная, законите на физиката и математиката, не могат да се кривят като нЕкои други...закони..

        ПП: Та...ресурса... Ми навсякъде много различни фактори влияят, каза се вече. А и не винаги буталата са ограничаващия фактор за ресурса, както нормално би трябвало да бъде . Ама ей на, дал съм ви баш пример, еднакви прости мотори, с еднаква технология, приблизително еднакви обороти на максимална мощност, и в практически еднакви автомобили(разлика в ламарини, диференциали и гуми). Да, мощността различна и най-важното правено в Русия, кое в понеделник, кое в сряда, та пак малко сравнението...нали...но толкова.
        Последно редактирано от cecoa1; 12-12-14, 22:52.
        Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

        Коментар


        • #34
          От: Ресурса на двигателя и хода на буталото

          Що търсите топлaтa водa.По къс ход ,по високи обороти,ускоренa,форсирaнa рaботa нa моторa,повече динaмикa ,но по-къс живот,бързо износвaне нa цилиндрите в еднa зонa,от високите обороти и по-нaтовaренa рaботa нa цялaтa биелнa групa до лaгери нa колянов вaл,зa гaзорaзпределителнa групa вaл,повдигaчи,незaвисимо кaкъв тип ,a те при бързaците сa пулови-хидрaвлични ,нaтовaрвaнето е по-голямо,порaди повишенaтa динaмикa.Зa по дълъг живот нa бързaк е решението двa рaзпределителни вaлa,облекченa рaботa нa моторa с гaзонaгнетявaне и гaзоотвеждaне,кaкто кaзвaт мотор дишa по-леко,евентуaлно и бaлaнсирaщи вaлове,но товa сa не голямa серия мотори
          специфични ,но се рaзвъртaт в обороти жестоко и сa жилaви,aко мaслоохлaдителнaтa системa е нa 6.С дълъг ход нa бутaлото мотори минaвaт нaд 500хил.при добрa подръжкa!Стaвa въпрос зa леки и средни МПС,не зa индустриaлни и корaбни двигaтели нa тaнкери и контейнеровози!
          Трябваше да почивам вчера! // Мразя сапунени сериали и фейсбук ,не слушам чалга!NO FEAR!

          Коментар


          • #35
            От: Ресурса на двигателя и хода на буталото

            [QU
            OTE=Bogoljub Gagic;2652227]Другари, оливате се Значи на Ролс-Ройс или на Мерцедес S 500 двигателя е с некачествени мат`ряли, а на МуШибуши Галант - космически технологиЙ ?
            Не съм казал такова нещо. Силите които действат в двигателя и материалите които се използват се инжинерно-конструкторски въпрос. За по-големи сили трябват по-здрави/качествени материали. Или ще отречеш?
            Не знам ходовете на Ролса и Мерцедеса и не ги сравнявам с Митсубиши. посочих само пример за въртящия момент, предавките и скоростта /оборотите на колелата.


            Я сметнете един 8-цилиндров двигател с колко хода на 1 бутало в цилиндър развива 3000 об. / мин. и с колко хода на бутало в един цилиндър става това при 4-цилиндров двигател ? Или при едноцилиндров или двуцилиндрова "резачка" - мотоциклет, ъм ?
            [/QUOTE]

            Тук ти си се олял. И 32 цилиндъра да има двигателя за един оборот всички бутала минават от ГМТ до ДМТ, а искрата се подава за всеки цилиндър на два оборота веднъж при четиритактовите.
            Ако не вярваш питай някой първокурсник в Механото.
            сто: Тук нормално си подаваме топката като на тренировка и гледаме да не се контузим. Понеже сме от един отбор.
            dembito: Хардуера можеш да го ритнеш, а софтуера само да го напсуваш

            Коментар


            • #36
              От: Ресурса на двигателя и хода на буталото

              Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
              Съществува понятието средна бутална скорост. Обикновено се дава за номинален режим. При еднакви обороти тази скорост е по-малка при двигателя с по-малък ход на буталото. .
              Добре, защо тогава по-горе се тръби как били по-високооборотни "късоходовите" двигатели ?
              Иначе с оборотите съм се изложил Друго имах предвид. Айде пак да пробвам:
              - едноцилиндров четиритактов двигател - буталото на 2000 оборота прави 8000 такта, от които само 2000 работни (възпламеняване на горивната смес)
              - двуцилиндров - имаме пак 8000 такта на всяко бутало, но 4000 работни за двигателя (сбор от тактовете на двете бутала), т.е. на всеки два оборота имаме работен такт.
              - четирицилиндров - на всеки оборот на коляновия вал имаме работен такт
              - шестцилиндров - надявам се, не си мислите, че се палят по двойки или тройки цилиндрите (поне на мойто 6 ц. не е така) ?
              - осем и т.н. - на всеки оборот имаме 2 и повече "експлодиращи" цилиндъра.
              Какво се получава - по-голяма мощност и по-голям въртящ момент, което позволява колата да се движи на много по-висока предавка и висока скорост с НИСКИ обороти. На наклон където "Нива" трябва да включи бавните, "Гранд Чероки" си го взима с леко натискане на педала на газта. Там, където "Нива" бръмчи с 4000 оборота, за да поддържа 120 км/ч, другата кола е с 1800 оборота със същата скорост.
              За какъв по-голям ресурс говорим ? Малки двигателчета със съотношение диаметър / ход по-голям от 1 няма. Големите ги правят такива и НЯМА да намерите висок клас Мерцедес или висок клас БМВ или кавото и да било друго сериозно возило със съотношение < 1. Включително и доста дизели, горе съм ви дал пример. Правят го, за да е по-лек и компактен двигателят. А двигател, на който му трябват много по-ниски обороти, за да поддържа скорост или катери наклони, нИ мой мъ убеждавате, че бил с "малък ресурс".
              В БГ пътната безопасност се решава със знаци 40 км/ч.

              Коментар


              • #37
                От: Ресурса на двигателя и хода на буталото

                Дълъг ход,малко коне,ниски обороти,голям въртящ момент и от там дълъг живот.

                Кьс,коне,вдига обороти,въртящ момент в горните и живот колко дойде.

                Лада не съм карал и след нея моторите не ги имам за космически технологии,тоя долу е тип трактор
                TOYOTA SEQUOIA ‘11
                W140 S420 '99

                Коментар


                • #38
                  От: Ресурса на двигателя и хода на буталото

                  Първоначално публикуван от BENZBOSS Преглед на мнение
                  Дълъг ход,малко коне,ниски обороти,голям въртящ момент и от там дълъг живот.

                  Кьс,коне,вдига обороти,въртящ момент в горните и живот колко дойде.

                  Лада не съм карал и след нея моторите не ги имам за космически технологии,тоя долу е тип трактор
                  Нема такваз зависимост. Хамериканските що са с къс ход, па малко коне и ниски обороти? А па ти що си се прекарАл с тия Мерцедеси, те всичките са с къс ход, па ми ги фалиш тука ? И за "Лада" лъжеш, че не си бил карал У една тема се фалеше как си си бил купил навремето една и не знам си какво си, ще я намеря утре. Или не било, "Лада", ми "Жигула" ?
                  В БГ пътната безопасност се решава със знаци 40 км/ч.

                  Коментар


                  • #39
                    От: Ресурса на двигателя и хода на буталото

                    Първоначално публикуван от tabu_bg Преглед на мнение
                    Здравейте колеги ползвах търсачката, но нищо...
                    Търси за средна бутална скорост! Cm
                    Животът е това, което се случва, докато ние кроим планове....

                    тел. имаше преди, ама сега е в профила щото ...

                    Коментар


                    • #40
                      От: Ресурса на двигателя и хода на буталото

                      Гагич, объркАл си всичко. За един оборот се правят два такта при едноцилиндровия. Четирите такта(единият от които само полезен/работен) се случват за два оборота. От там всичките ти сметки са грешни, ако и да оставим това, че са и абсолютно безсмислени по тази тема. Броя на цилиндрите има отношение за равномерността на работата на ДВГ т.е. през какви интервали се извършва работен ход в някой от цилиндрите. Само за да знаеш, на четирицилиндровия е на половин оборот, на шест е на 120 градуса, на V8 е на 90 градуса(четвърт оборот). Толкова. За 720 градуса(два оборота) завъртане на коляновия вал се извършват четирите такта във всички цилиндри на ДВГ. Обикновено ги правят работните да следват равномерно, затова просто делиш 720 на броя цилиндри и получаваш през колко градуса завъртане на коляновия вал имаш работен ход. Но нищо общо с ходове, ресурс и пр.
                      Има всичко, има компактен мотор на Хонда, четирицилидров(за лек автомобил D16) с максимална мощност при 6200-6500об/мин и е дългоходов(90х75). http://wikimotors.ru/d16a/ - в същия сайт има изброени и доста други двигатели, а в табличката е написан и ориентировъчен ресурс от практиката.

                      ПП: А за Лада и Жигула съм го дал като добър пример за сравнение не защото съм ги карал, а щото са до болка познати у нас. Повечето народ тука и по звук няма да ги различат, че единия дългоходов, па другия късоходов.
                      ПП2: Някога ни караха в техникума да смятаме буталната скорост. Тя навсякъде я дават в m/s, така че превръщаме хода в метри. За минута оборотите се знаят, но за един оборот, буталото прави два хода. И понеже като умножим всичко това резултата е за минута, го делим на 60 секунди, та да е в m/s. Това е, формулката даже нещо се опростяваше за по-бързо смятане. Стойностите за повечето двигатели са между 8-9 до 18-20m/s. Това в километра в час е между 30 и 70км/ч горе долу, с което излиза, че буталата се движат по-бавно от максималната скорост на автомобила. Но трябва да се има предвид, че тяхното движение не е равномерно и това е средна скорост.
                      Последно редактирано от cecoa1; 13-12-14, 01:01.
                      Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                      Коментар


                      • #41
                        От: Ресурса на двигателя и хода на буталото

                        Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
                        Гагич, объркАл си всичко. ...
                        Има всичко, има компактен мотор на Хонда, четирицилидров(за лек автомобил D16) с максимална мощност при 6200-6500об/мин и е дългоходов(90х75). http://wikimotors.ru/d16a/ - в същия сайт има изброени и доста други двигатели, а в табличката е написан и ориентировъчен ресурс от практиката.
                        Е, за какво ми я даваш тази "Хонда" за пример ? Високооборотна малолитражна 4-цилиндрова бръмчилка с твърдян ресурс някакъв много голям ?
                        Разгледай Мерцедесите
                        Ход поршня, мм 85
                        Диаметр цилиндра, мм 96.5
                        и прочети какво казват за техния ресурс ?
                        И ми намери късоходова малолитражка, това съм писал по-горе, че няма такива. Ма нали Гагич само глупости пише.
                        В БГ пътната безопасност се решава със знаци 40 км/ч.

                        Коментар


                        • #42
                          От: Ресурса на двигателя и хода на буталото

                          Лелее! Чак сега виждам как се е развила темата. Ма вие сериозно ли мислите, че за няколко страници ще се обясни теорията на ДВГ? Вервайте ми няма да стане! Ма за сметка на това ще бъде забавно четиво.
                          Животът е това, което се случва, докато ние кроим планове....

                          тел. имаше преди, ама сега е в профила щото ...

                          Коментар


                          • #43
                            От: Ресурса на двигателя и хода на буталото

                            Първоначално публикуван от Bogoljub Gagic Преглед на мнение
                            Нема такваз зависимост. Хамериканските що са с къс ход, па малко коне и ниски обороти? А па ти що си се прекарАл с тия Мерцедеси, те всичките са с къс ход, па ми ги фалиш тука ? И за "Лада" лъжеш, че не си бил карал У една тема се фалеше как си си бил купил навремето една и не знам си какво си, ще я намеря утре. Или не било, "Лада", ми "Жигула" ?
                            Намери я да те видя,ни Лада съм имал моя ни жигула,а да ми обясниш,че осмаците ми са бавно оборотни с въртящ момент в ниските мммммммалко ме съмнява ако не сравняваш с Хаябуса.

                            Спри пиенето или го смени поне,лъжа те точно теб да знаеш хахахахах
                            TOYOTA SEQUOIA ‘11
                            W140 S420 '99

                            Коментар


                            • #44
                              От: Ресурса на двигателя и хода на буталото

                              Първоначално публикуван от Bogoljub Gagic Преглед на мнение
                              Добре, защо тогава по-горе се тръби как били по-високооборотни "късоходовите" двигатели ?
                              Иначе с оборотите съм се изложил Друго имах предвид. Айде пак да пробвам:
                              - едноцилиндров четиритактов двигател - буталото на 2000 оборота прави 8000 такта, от които само 2000 работни (възпламеняване на горивната смес)
                              - двуцилиндров - имаме пак 8000 такта на всяко бутало, но 4000 работни за двигателя (сбор от тактовете на двете бутала), т.е. на всеки два оборота имаме работен такт.
                              - четирицилиндров - на всеки оборот на коляновия вал имаме работен такт
                              - шестцилиндров - надявам се, не си мислите, че се палят по двойки или тройки цилиндрите (поне на мойто 6 ц. не е така) ?
                              - осем и т.н. - на всеки оборот имаме 2 и повече "експлодиращи" цилиндъра.
                              Какво се получава - по-голяма мощност и по-голям въртящ момент, което позволява колата да се движи на много по-висока предавка и висока скорост с НИСКИ обороти. На наклон където "Нива" трябва да включи бавните, "Гранд Чероки" си го взима с леко натискане на педала на газта. Там, където "Нива" бръмчи с 4000 оборота, за да поддържа 120 км/ч, другата кола е с 1800 оборота със същата скорост.
                              За какъв по-голям ресурс говорим ? Малки двигателчета със съотношение диаметър / ход по-голям от 1 няма. Големите ги правят такива и НЯМА да намерите висок клас Мерцедес или висок клас БМВ или кавото и да било друго сериозно возило със съотношение < 1. Включително и доста дизели, горе съм ви дал пример. Правят го, за да е по-лек и компактен двигателят. А двигател, на който му трябват много по-ниски обороти, за да поддържа скорост или катери наклони, нИ мой мъ убеждавате, че бил с "малък ресурс".
                              Хайде и аз пак да пробвам.
                              Нещо не можем да срещнем числата.
                              На един оборот при четиритактовия двигател се правят два "такта".
                              При 2000 об. има 1000 възпламенявания при едноцилиндров.
                              При двуцилиндровия на всеки оборот има работен такт.
                              При четирицилиндровия на половин оборот има работен и т.н.
                              По-късоходовите по-лесно вдигат обороти и развиват повече поради по-късия път който изминава буталото нагоре-надолу в цилиндъра и по-малките инерционн сили.
                              Нали оборотите се мерят за определено време, об/м.
                              За една минута късоходовия ще се "завърти" повече пъти заради по-малкия път който изминава буталото.
                              Да вземем споменатите от Цецо двигатели на Лада.
                              1200 куб. диаметър 76 мм, ход 66 мм. и 1500 куб. диаметър 76 мм. и ход 80 мм.
                              Два абсолютно еднакви двигателя с разлика само в коляновите валове, те дават хода на буталото.
                              Еднакви максимални обороти 5600 /често ги надхвърлят/, еднакви скорстни кутии.
                              Разлика в мощност 15 коня и разлика в максимална скорост 10 км заради различния диференциал /разлика от 0.2 в предавателното число на пиньона и короната/.
                              Ресурс по заводски данни на 1200 - 125 000 км, на 1500 - 150 000 км. до основен ремонт.
                              По спомен скоростта на буталото на 1200 при 4000 оборота беше 12.7 метра в секунда.
                              На 1500 трябва да е повече и 1200 трябва да е по-износоустойчив теоретично.
                              Обаче както писах в предния пост ресурса се мери в килсметри или моточасове, а не в брой обороти.
                              При еднакъв брой обороти 1500 ще измине повече километри заради дифа което е по-съществено от няколкото или десетина сантиметра по-висока скорост на буталото при същите обороти.
                              С другото което си написъл съм съгласен. Ресурса зависи много повече от оборотите, топлинни натоварвания, мазане, инерционни сили, отколкото от скоростта и хода на буталото.
                              сто: Тук нормално си подаваме топката като на тренировка и гледаме да не се контузим. Понеже сме от един отбор.
                              dembito: Хардуера можеш да го ритнеш, а софтуера само да го напсуваш

                              Коментар


                              • #45
                                От: Ресурса на двигателя и хода на буталото

                                Я за по-лесно викам да се говори за едноцилиндров двигател, че иначе теорията е много вероятно да стане на пух и прах.
                                И много ми е любознателно без изходни параметри за сравнение кой двигател е по-дълговечен. Примерно бензинов лиии ... дизелов лиии?
                                Животът е това, което се случва, докато ние кроим планове....

                                тел. имаше преди, ама сега е в профила щото ...

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X