Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Ресурса на двигателя и хода на буталото

Свий
Темата е затворена.
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #76
    От: Ресурса на двигателя и хода на буталото

    Първоначално публикуван от motor_men Преглед на мнение
    Казвам чоп , защото съм дал за пример едноцилиндров двигател , така му се вика- чоп , защото се набива , не е отлят с вала.
    Иначе си ме разбрал за разстоянието от оста на вала до оста където е захваната биелата/чопа/ , ама това разстояние е пряко свързано с хода на буталото.
    Ако имаше значение, какъв би бил проблемът този ход да се увеличи с по-дълга биела ?
    В БГ пътната безопасност се решава със знаци 40 км/ч.

    Коментар


    • #77
      От: Ресурса на двигателя и хода на буталото

      Първоначално публикуван от Bogoljub Gagic Преглед на мнение
      Ако имаше значение, какъв би бил проблемът този ход да се увеличи с по-дълга биела ?
      Дължината на биелата не променя хода на буталото , точно заради тебе съм дал схемата на работа на 4-тактов двигател.
      В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

      Коментар


      • #78
        От: Ресурса на двигателя и хода на буталото

        Първоначално публикуван от Bogoljub Gagic Преглед на мнение
        #КОЙ той двигател ? Тутакси да те опровергая с таблиците и "Гугъла" Двигатели не знам с любознателна цел някой да разглабя, требе да е голем баровец и да си купува коли с такава цел. Със сигурност нещо се е счупило, та `бем ти и ресурсО.
        Форд Фaерлaн 500 ,6 редови 69г.и теориятa отивa в aрхивa.Дa кaжеме ,че моторa е отворен нa тaмпони/без свaляне/зa смянa нa гaрнитурa кaртер и глaвa,пa може и зa ревизия нa лaгери -профилaктичнa проверкa ,рутинa ,нищо кой знaе кaкво.Дa не говориме ,че черупкови лaгери се сменявaт нa място ,но не нa дългоходови мотори,сменил съм достa нa бързи мотори ,дaже си и рaботят нa пълнa гaз,докaто не зaминaт цилиндрите.......! п.с.ходa нa бутaлото се определя от кривaтa нa биелите нa коляновия вaл ,същaтa е виновнa и зa чaст от въртящият момент!
        Последно редактирано от faster; 13-12-14, 20:11.
        Трябваше да почивам вчера! // Мразя сапунени сериали и фейсбук ,не слушам чалга!NO FEAR!

        Коментар


        • #79
          От: Ресурса на двигателя и хода на буталото

          Първоначално публикуван от Bogoljub Gagic Преглед на мнение
          Ако имаше значение, какъв би бил проблемът този ход да се увеличи с по-дълга биела ?
          Боголюбе, един колегиален съвет.
          Що не си вземеш малко почивка от таза тема?
          Рамото/коляното на коляновия вал дава хода, нагоре-надолу.
          Ако сложиш по-дълга биела буталото ще опре в главата, съответно при ДМТ ще слезе по-малко в блока. Ако си представиш ходовия обем като защрихована област просто той ще се премести във височина в блока, но няма да се увеличи. Трябва да се увеличава височината на блока което е безмислено от конструктивна гледна точка.
          сто: Тук нормално си подаваме топката като на тренировка и гледаме да не се контузим. Понеже сме от един отбор.
          dembito: Хардуера можеш да го ритнеш, а софтуера само да го напсуваш

          Коментар


          • #80
            От: Ресурса на двигателя и хода на буталото

            Първоначално публикуван от faster Преглед на мнение
            Форд Фaерлaн 500 ,6 редови 69г.и теориятa отивa в aрхивa.
            Архивите са живи-и-и-и и нищо не е изтрито или изгубено. ЗаповЕдай:

            332 cu in (5.4 L) 4.000 in (101.6 mm) 3.300 in (83.8 mm)
            352 cu in (5.8 L) 4.002 in (101.7 mm) 3.500 in (88.9 mm)
            360 cu in (5.9 L) 4.052 in (102.9 mm) 3.500 in (88.9 mm)
            390 cu in (6.4 L) 4.052 in (102.9 mm) 3.784 in (96.1 mm)
            406 cu in (6.7 L) 4.130 in (104.9 mm) 3.784 in (96.1 mm)
            427 cu in (7.0 L) 4.232 in (107.5 mm) 3.784 in (96.1 mm)
            428 cu in (7.0 L) 4.132 in (105.0 mm) 3.980 in (101.1 mm)
            Нещо не намирам 5-литров, пък 6-цилиндЪров мотор на Fairlane. Но ако има, най-вероятно и той ще се окаже късоходов (на книга де, не според слуха ти)
            Намерих един редови шестак... и какво четем за него:
            1961 - 1972
            170 cu in (2,781 cc)
            3.5 in (89 mm)
            2.94 in (75 mm)
            9.1:1
            В БГ пътната безопасност се решава със знаци 40 км/ч.

            Коментар


            • #81
              От: Ресурса на двигателя и хода на буталото

              От се косиш ,не требе,сaмо си пишеме спориме и ясниме рaботите!Не съм учен,кaмо ли пa бaровец дa си човъркaм по ДВГтa е тaкa,нищо особено,просто дългa прaктикa със всякaкви мотори в товa число и изчекнaти,до болкa познaти и незaбрaвими,по сервизи и гaрaжи до нощите!Всеки имa прaво дa си гони тезaтa,нямa лошо ,но кое колко и кaк издържa ,покaзвa прaктикaтa!
              Трябваше да почивам вчера! // Мразя сапунени сериали и фейсбук ,не слушам чалга!NO FEAR!

              Коментар


              • #82
                От: Ресурса на двигателя и хода на буталото

                Първоначално публикуван от Bogoljub Gagic
                Чеки ся, Цецо по-горе писа как съвеЦките другари хитроумно увеличили хода само с промяна на биелите при ВАЗ 2103 на същия блок и т.н., дето бил на ВАЗ 2101.
                Няма такъв филм,на Ваз биелите(мотовилките)са със еднаква дължина,разликата е на 1,7 и то,във бронзовата втулка за буталният болт.Разликата е във коляновият вал,1600 и 1500 са с ход 80мм и бутала съответно 79мм и 76мм и по висок блок със 8мм(май да беше)на 1200 и 1300,буталата са идентични 76-на79мм и по-нисък блок със по-малък ход на коляновият вал.
                Вива: Което само доказва, че земята е била плоска, преди да я намотаят на глобус...

                Коментар


                • #83
                  От: Ресурса на двигателя и хода на буталото

                  Първоначално публикуван от Bogoljub Gagic
                  Чеки ся, Цецо по-горе писа как съвеЦките другари хитроумно увеличили хода само с промяна на биелите при ВАЗ 2103 на същия блок и т.н., дето бил на ВАЗ 2101. И нали за великия ход се борим, не за рамото - горе великият Бенцбос писа, че немало рамото никво значение, Х-О-Д-Ъ-Т бил най-най-най-важен, значи скъсяваме коляното на вала и прайм по-дълга мотовилка, що да не стане ? Само че аз продължавам да ви разправям, че ходът няма това значение, дето тука му придавате. Но-о-о-о, понеже държите да блесТнете с висока техническа кОлтура, дайте малко по-серЬозно, а не да ме громите и изобличавате във всяка дума. Щото това с дългата биела е детскоградинско заяждане. Веуики сте, прекланям се пред инжИнерната ви мисъл, чакам следващите обяснения, пък аз ще задавам глупави въпроси.
                  Или не четеш внимателно или бързо забравяш.
                  Никъде не се споменават биели, нито от Цецо, нито от мен.
                  Става въпрос, че с две бутала 76 мм и 79 мм и два колянови валове с ход 66 мм и 80 мм. се правят четири двигателя на ВАЗ.
                  Ще ти ги напиша:
                  1200 бутало 76 мм ход 66 мм
                  1300 бутало 79 мм ход 66 мм
                  1500 бутало 76 мм ход 80 мм
                  1600 бутало 79 мм ход 80 мм

                  Не се заяждаме и не сме велики, просто пишем това което знаем и сме сигурни в него.
                  При теб /поне от написаното дотук/ се разбра, че имаш някои пропуски в теорията на двигателите което някак не се връзва с познанията ти по други теми.
                  Пак ще напиша ПО-ДЪЛГАТА мотовилка просто позиционира буталото на друго място в блока /по-нагоре/, но не променя ходовия обем.
                  Приятна вечер!
                  сто: Тук нормално си подаваме топката като на тренировка и гледаме да не се контузим. Понеже сме от един отбор.
                  dembito: Хардуера можеш да го ритнеш, а софтуера само да го напсуваш

                  Коментар


                  • #84
                    От: Ресурса на двигателя и хода на буталото

                    Първоначално публикуван от faster Преглед на мнение
                    От се косиш ,не требе,сaмо си пишеме спориме и ясниме рaботите!Не съм учен,кaмо ли пa бaровец дa си човъркaм по ДВГтa е тaкa,нищо особено,просто дългa прaктикa със всякaкви мотори в товa число и изчекнaти,до болкa познaти и незaбрaвими,по сервизи и гaрaжи до нощите!Всеки имa прaво дa си гони тезaтa,нямa лошо ,но кое колко и кaк издържa ,покaзвa прaктикaтa!
                    Ти с микрометър мерил ли си им ходовете и защо така категорично се произнасяш кои били дългоходови, че и дългоходовите били неубиваеми и т.н. ? Щото съвеЦките другари по време оно, когато си учил занаята, пък и сега, не знаят да правят късоходови двигатели ? На око или на слух си преценил, ама защо пише друго ?
                    Айде, ти не беше от поддръжниците на идеологемата тука, че американците са най-тъпите и прости авто-производители, но дори и да си от тях, защо аджеба и на "Мерцедес" най-хубавите им двигатели са "късоходови" ? За да се износват по-бързо и да си купуват баровците нови ? Ако разровим из BMW-та и разни други, картинката май-май ще се окаже пак такава. Ама много по-здрава била ВАЗ 2103 от ВАЗ 2101 Ама според съвеЦките другари. А вие такива 1500, 1500 S и 1600 лади видели ли сте по пътищата ? Аз не. А Жигулки още мърдат и се моткат по шосетата и из градовете.
                    Последно редактирано от Ясен; 13-12-14, 21:41. Причина: уффф
                    В БГ пътната безопасност се решава със знаци 40 км/ч.

                    Коментар


                    • #85
                      От: Ресурса на двигателя и хода на буталото

                      Първоначално публикуван от Чичо Преглед на мнение
                      При теб /поне от написаното дотук/ се разбра, че имаш някои пропуски в теорията на двигателите което някак не се връзва с познанията ти по други теми.
                      Извод: на Гагич всичките му познания са като тези по теория на двигателите (каквато той никога не е учил) ?
                      В БГ пътната безопасност се решава със знаци 40 км/ч.

                      Коментар


                      • #86
                        От: Ресурса на двигателя и хода на буталото

                        За да продължим темата, някои участници (начело с достойния дискусионист Боголюб, но той в никакъв случай единствен) требе да преговорят училищната геометрия, както и малко физика (дефиниции на сила, въртящ момент, работа и мощност, както и векторен сбор на сили). На други и това няма да помогне, но нали сме толерантни, и тях ги пращаме там.

                        После тук ще си обясняваме докъде е простата физика и откъде нататък почва съпроматът и защо той на никого не е простил.

                        А дотогава, моля, не ме карайте по грубия начин да спестя на Форума поредната тема в която се обяснява че блокажът разпределял въртящия момент по равно.

                        Коментар


                        • #87
                          От: Ресурса на двигателя и хода на буталото

                          Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                          А дотогава, моля, не ме карайте по грубия начин да спестя на Форума поредната тема в която се обяснява че блокажът разпределял въртящия момент по равно.
                          Ти кажи защо всички сериозни автомобилни мотори (вкл. на "бестселъра" Фиат 124, същото ВАЗ 2101) се оказват "късоходови" ? Ама не "щото счетоводителите..." Това през 50-те, 60-те и 70-те години не е било фактор.
                          В БГ пътната безопасност се решава със знаци 40 км/ч.

                          Коментар


                          • #88
                            От: Ресурса на двигателя и хода на буталото

                            Техниката е на съвсем други нива,никой почти не произвежда дългоходови тучове,отдавна е измислено карето,или еднакъв диаметър и ход при което се получава балансиран и що-годе износоустойчив мотор със добра динамика,често се среща и голямо каре,Ф-то на буталото е по-голямо от хода на вала,и тези двг-та не са лишени от динамика и също имат прилична износоустойчивост.Това за нормални мотори,не говоря за 1,3 примерно надялано на 180-200кс,там радостта е кратка,рядко устисква 10-20000 след гаранцията.
                            Вива: Което само доказва, че земята е била плоска, преди да я намотаят на глобус...

                            Коментар


                            • #89
                              От: Ресурса на двигателя и хода на буталото

                              От ходa нa бутaлото ,по принцип зaвиси еднa степен от ресурсa нa двигaтелa, имa много други фaктори ,тaкa че темaтa трябвa дa обхвaне достa възли и технологии определящи ресурсa му,незaвисимо кaкъв е!
                              Трябваше да почивам вчера! // Мразя сапунени сериали и фейсбук ,не слушам чалга!NO FEAR!

                              Коментар


                              • #90
                                От: Ресурса на двигателя и хода на буталото

                                Първоначално публикуван от Bogoljub Gagic Преглед на мнение
                                Ти кажи защо всички сериозни автомобилни мотори (вкл. на "бестселъра" Фиат 124, същото ВАЗ 2101) се оказват "късоходови" ? Ама не "щото счетоводителите..." Това през 50-те, 60-те и 70-те години не е било фактор.
                                Това е в зависимост от разположението на двигателя в коша , ако моделите които си дал са дългоходови , главата ще се покаже през капака. Казах ти , зависи за какво ще се ползва двигателя , затова има и V-образни двигатели с различен ъгъл между цилиндрите , различен е , за да може да се получи различен ход.
                                И едно пояснение относно хода , за да не пишеш глупости: Разстоянието от центъра на лагеруване на вала , до центъра на лагеруване на биелата , умножено по две , е равно на хода на буталото. За да промениш хода , трябва да смениш коляновия вал.
                                В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X