Здравейте колеги ползвах търсачката, но нищо.Въпросът е, срещнах на места в мрежата, че по-късият ход на буталото водел до по дълъг живот на двигателя, и обратното дългоходовия двигател бил с по-малък ресурс, вярно ли е?
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Ресурса на двигателя и хода на буталото
Свий
Темата е затворена.
X
X
-
От: Ресурса на двигателя и хода на буталото
Според мен е точно обратното , двигателите с дълъг ход на буталото са с по-ниски обороти и голям въртящ момент , това са двигатели за трактори , тежки камиони , катери , локомотиви ,военна техника , ...... Двигателя с къс ход на буталото е бързооборотен , колкото е по-бързооборотен , толкова хода е по-къс.В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода
Коментар
-
От: Ресурса на двигателя и хода на буталото
Ами.. незнам просто го прочетох на 3-4 места, не ми стана ясно, няма информация и реших да питам... доколкото разбрах става въпрос за съотношението на широчината на буталото и хода му, но пак казвам не ми е ясно.
Коментар
-
От: Ресурса на двигателя и хода на буталото
Първоначално публикуван от tabu_bg Преглед на мнениеЗдравейте колеги ползвах търсачката, но нищо.Въпросът е, срещнах на места в мрежата, че по-късият ход на буталото водел до по дълъг живот на двигателя, и обратното дългоходовия двигател бил с по-малък ресурс, вярно ли е?. Позволява по-големи клапани, естествено повече разход на гориво
и по-голяма кубатура на двигателя при сравнително разумен размер и тегло. Другите двигатели с "цилиндри-спринцовки" (тесни и дълги) са много по-малки по размер, с по-нисък разход на гориво и са направени за малки автомобили с предно предаване и напречно разположен двигател. Ресурсът на двата вида двигатели се показва от практиката.
P.S. Съотношението bore/stroke не оказва никакво влияние върху оборотите, нито пък тракторите са с тесни и дълбоки цилиндърчета.България е единствената страна на тая плоска земя, която има цели СЕДЕМ рилски езера!
Коментар
-
От: Ресурса на двигателя и хода на буталото
При два двигателя с еднакъв диаметър на буталото и различен ход-този с по-късия ход ще е по-високо оборотен от дългоходовия.Сещаш се,че повече обороти=на повече триене,повече изминат път за единица време.Yamaha Yz450F
Suzuki Vitara V6 ''леко'' повдигната
Всичко с ''рошави''гуми!
Коментар
-
От: Ресурса на двигателя и хода на буталото
Първоначално публикуван от ivo929 Преглед на мнениеПри два двигателя с еднакъв диаметър на буталото и различен ход-този с по-късия ход ще е по-високо оборотен от дългоходовия.Сещаш се,че повече обороти=на повече триене,повече изминат път за единица време.България е единствената страна на тая плоска земя, която има цели СЕДЕМ рилски езера!
Коментар
-
От: Ресурса на двигателя и хода на буталото
Първоначално публикуван от tabu_bg Преглед на мнение.Въпросът е, срещнах на места в мрежата, че по-късият ход на буталото водел до по дълъг живот на двигателя, и обратното дългоходовия двигател бил с по-малък ресурс, вярно ли е?
Каква е логиката?- По дългия ход по-голям "път" на сегментите по ризата...при равни обороти....
Не съм виждал късоходов двигател да стигне 1 000 000 км.,но дългоходови бол.....
Коментар
-
От: Ресурса на двигателя и хода на буталото
http://www.tuning.bg/forums/index.ph...2%D0%B5%D0%BB/
4 пост
Коментар
-
От: Ресурса на двигателя и хода на буталото
Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнениеЗа да е реалистично сравнението трябва да говорим за два двигателя с еднакъв ходов обем или еднаква мощност.
От линка в уЙкито, даден по-горе.България е единствената страна на тая плоска земя, която има цели СЕДЕМ рилски езера!
Коментар
-
От: Ресурса на двигателя и хода на буталото
Първоначално публикуван от ivo929 Преглед на мнениеПри два двигателя с еднакъв диаметър на буталото и различен ход-този с по-късия ход ще е по-високо оборотен от дългоходовия.Сещаш се,че повече обороти=на повече триене,повече изминат път за единица време.
Ето два мотора за сравнение , от една марка и почти еднаква кубатура , кой е по-издържливия ?
http://www.motorcyclespecs.co.za/mod...f450x%2009.htm
http://www.motorcyclespecs.co.za/mod...r400r%2098.htmВ НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода
Коментар
-
От: Ресурса на двигателя и хода на буталото
На поддръжниците на дълговечните дизели, ето ви малко тема за размисъл:
Caterpillar 1140/1145 V-8 (bore 4.5", stroke 4.1"): 1.098:1 B x S ratio
Caterpillar 1150 V-8 (bore 4.5", stroke 4.5"): 1:1 B x S ratio
Caterpillar 1160/3208 V-8 (bore 4.5", stroke 5"): 0.9:1 B x S ratio
Caterpillar 3116 I-6 (bore 4.125", stroke 5"): 0.825:1 B x S ratio
Caterpillar 3126/C7 I-6 (bore 4.333", stroke 5"): 0.867:1 B x S ratio
Caterpillar 3304 I-4 and 1673C/1674/3306 I-6 (bore 4.75", stroke 5"): 0.95:1 B x S ratio
Caterpillar 1693/3406 I-6 (bore 5.4", stroke 6.5"): 0.831 B x S ratio
Caterpillar 3408 V-8 (bore 5.4", stroke 6"): 0.9:1 B x S ratio
Cummins V555 series V-8 (bore 4.65", stroke 4.125"): 1.129:1 B x S ratio
Cummins V6-200 (VIM) and V8-265 (VINE) (bore 5.5", stroke 4.125"): 1.333:1 B x S ratio
Cummins V6-140 (VAL) and V8-185 (VALE) (need more information)
Cummins V903 series V-8 (bore 5.5", stroke 4.75"): 1.158:1 B x S ratio
Cummins B series (bore 4.02", stroke 4.72"): 0.852:1 B x S ratio
Cummins C series I-4 / I-6 (1950s) (bore 4.438", stroke 5"): 0.888:1 B x S ratio
Cummins C series I-6 (1980s) (bore 4.49", stroke 5.32"): 0.844:1 B x S ratio
Cummins L10 I-6 (bore 4.921", stroke 5.354"): 0.919:1 B x S ratio
Cummins M11/ISM I-6 (bore 4.921", stroke 5.787"): 0.85:1 B x S ratio
Cummins ISL I-6 (bore 4.49", stroke 5.68"): 0.79:1 B x S ratio
Cummins H/NH-743 series (bore 5.125", stroke 6"): 0.854:1 B x S ratio
Cummins N/NH-855 series (bore 5.5", stroke 6"): 0.917:1 B x S ratio
Cummins Super 927 (bore 5.5", stroke 6.5"): 0.846:1 B x S ratio
Cummins K19 series (bore 6.25", stroke 6.25"): 1.0:1 B x S ratio ("square engine")
Detroit Diesel Series 51 (bore 4.1", stroke 4.1"): 1.0:1 B x S ratio
Detroit Diesel Series 53 (bore 3.875", stroke 4.5"): 0.861:1 B x S ratio
Detroit Diesel Series 71 (bore 4.25", stroke 5"): 0.85:1 B x S ratio
Detroit Diesel Series 92 (bore 4.84", stroke 5"): 0.968:1 B x S ratio
Detroit Diesel 8.2 (bore 4.25", stroke 4.41"): 0.964:1 B x S ratio
GM Toro-Flow D/DH-478 V-6 and D/DH-637 V-8 (bore 5.125", stroke 3.859"): 1.328:1 B x S ratio
IHC DV-462 V-8 (bore 4.125", stroke 4.3125"): 0.957:1 B x S ratio
IHC DV-550 / D-150/170/190 V-8 (bore 4.5", stroke 4.3125"): 1.043:1 B x S ratio
IHC DVT-573 V-8 (bore 4.5", stroke 4.5"): 1.0:1 B x S ratio
IHC/Navistar 9.0L V-8 (bore 4.51", stroke 4.312"): 1.046:1 B x S ratio
IHC/Navistar DT-466 (1st-gen) (bore 4.3", stroke 5.35"): 0.804:1 B x S ratio
Navistar DT-466 (2nd-gen) (bore 4.59", stroke 4.68"): 0.981:1 B x S ratio
IHC/Navistar 6.9L V-8 (bore 4.0", stroke 4.18"): 0.957:1 B x S ratio
Navistar 7.3L V-8 (bore 4.11", stroke 4.18"): 0.983:1 B x S ratio
Navistar DT-360 (bore 4.01", stroke 4.75"): 0.844:1 B x S ratio
Navistar DT-408 (bore 4.3", stroke 4.68"): 0.919:1 B x S ratio
Perkins 4.236 I-4 and 6.354 I-6 (bore 3.875", stroke 5"): 0.775:1 B x S ratio
Perkins V8.510 V-8 (bore 4.25", stroke 4.5"): 0.944:1 B x S ratio
Perkins V8.540 V-8 (bore 4.25", stroke 4.75"): 0.895:1 B x S ratio
Perkins V8.640 V-8 (bore 4.633", stroke 4.75"): 0.975:1 B x S ratioБългария е единствената страна на тая плоска земя, която има цели СЕДЕМ рилски езера!
Коментар
-
От: Ресурса на двигателя и хода на буталото
Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнениеЗа да е реалистично сравнението трябва да говорим за два двигателя с еднакъв ходов обем или еднаква мощност.
- Въпроса на Веско разкрива "трудността" да сравняваме двигатели с различна степен на сгъстяване и термичен режим....тези двигатели са много различни....
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар