Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Ресурса на двигателя и хода на буталото

Свий
Темата е затворена.
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Ресурса на двигателя и хода на буталото

    Здравейте колеги ползвах търсачката, но нищо.Въпросът е, срещнах на места в мрежата, че по-късият ход на буталото водел до по дълъг живот на двигателя, и обратното дългоходовия двигател бил с по-малък ресурс, вярно ли е?

  • #2
    От: Ресурса на двигателя и хода на буталото

    При равни кои други условия?

    Корабните двигатели понякога имат 2-3 метра ход и това не пречи за 40 календарни години да навъртят 40 мото-години.

    Коментар


    • #3
      От: Ресурса на двигателя и хода на буталото

      Според мен е точно обратното , двигателите с дълъг ход на буталото са с по-ниски обороти и голям въртящ момент , това са двигатели за трактори , тежки камиони , катери , локомотиви ,военна техника , ...... Двигателя с къс ход на буталото е бързооборотен , колкото е по-бързооборотен , толкова хода е по-къс.
      В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

      Коментар


      • #4
        От: Ресурса на двигателя и хода на буталото

        Ами.. незнам просто го прочетох на 3-4 места, не ми стана ясно, няма информация и реших да питам... доколкото разбрах става въпрос за съотношението на широчината на буталото и хода му, но пак казвам не ми е ясно.

        Коментар


        • #5
          От: Ресурса на двигателя и хода на буталото

          Първоначално публикуван от tabu_bg Преглед на мнение
          Здравейте колеги ползвах търсачката, но нищо.Въпросът е, срещнах на места в мрежата, че по-късият ход на буталото водел до по дълъг живот на двигателя, и обратното дългоходовия двигател бил с по-малък ресурс, вярно ли е?
          Вярно и, има много по-малко триене и оттам "фрикционни загуби" при oversquare или short-stroke двигателите, където съотношението bore (диаметър на цилиндъра) / stroke (ход на буталото) е по-голям от 1. Мойто "Хеми" напр. в подписа ми е с "тиганчета" - широки и плитки цилиндри . Позволява по-големи клапани, естествено повече разход на гориво и по-голяма кубатура на двигателя при сравнително разумен размер и тегло. Другите двигатели с "цилиндри-спринцовки" (тесни и дълги) са много по-малки по размер, с по-нисък разход на гориво и са направени за малки автомобили с предно предаване и напречно разположен двигател. Ресурсът на двата вида двигатели се показва от практиката.

          P.S. Съотношението bore/stroke не оказва никакво влияние върху оборотите, нито пък тракторите са с тесни и дълбоки цилиндърчета.
          България е единствената страна на тая плоска земя, която има цели СЕДЕМ рилски езера!

          Коментар


          • #6
            От: Ресурса на двигателя и хода на буталото

            При два двигателя с еднакъв диаметър на буталото и различен ход-този с по-късия ход ще е по-високо оборотен от дългоходовия.Сещаш се,че повече обороти=на повече триене,повече изминат път за единица време.
            Yamaha Yz450F
            Suzuki Vitara V6 ''леко'' повдигната
            Всичко с ''рошави''гуми!

            Коментар


            • #7
              От: Ресурса на двигателя и хода на буталото

              Първоначално публикуван от ivo929 Преглед на мнение
              При два двигателя с еднакъв диаметър на буталото и различен ход-този с по-късия ход ще е по-високо оборотен от дългоходовия.Сещаш се,че повече обороти=на повече триене,повече изминат път за единица време.
              Няма такъв филм. Прочети, ако не верваш на "джипарите" тука, че при 100 км/ч Гранд Черокито се движи с 1800 - 2000 оборота. Имаше тема на колко оборота автоматикът сменя предавките и разни беемвейци и голфаджиЙ нададоха вой до небесата, че това било лъжа. Накрая заключиха темата
              България е единствената страна на тая плоска земя, която има цели СЕДЕМ рилски езера!

              Коментар


              • #8
                От: Ресурса на двигателя и хода на буталото

                За да е реалистично сравнението трябва да говорим за два двигателя с еднакъв ходов обем или еднаква мощност.

                Коментар


                • #9
                  От: Ресурса на двигателя и хода на буталото

                  Първоначално публикуван от tabu_bg Преглед на мнение
                  .Въпросът е, срещнах на места в мрежата, че по-късият ход на буталото водел до по дълъг живот на двигателя, и обратното дългоходовия двигател бил с по-малък ресурс, вярно ли е?
                  -Ако ВИ е възможно дайте препратка, за да се запознаем с това което сте прочели.
                  Каква е логиката?- По дългия ход по-голям "път" на сегментите по ризата...при равни обороти....
                  Не съм виждал късоходов двигател да стигне 1 000 000 км.,но дългоходови бол.....

                  Коментар


                  • #10
                    От: Ресурса на двигателя и хода на буталото

                    Ааа сега ми се изясни ясно, благодаря ви !

                    Коментар


                    • #11
                      От: Ресурса на двигателя и хода на буталото

                      http://www.tuning.bg/forums/index.ph...2%D0%B5%D0%BB/

                      4 пост

                      Коментар


                      • #12
                        От: Ресурса на двигателя и хода на буталото

                        Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                        За да е реалистично сравнението трябва да говорим за два двигателя с еднакъв ходов обем или еднаква мощност.
                        Although oversquare engines have a reputation for being high-strung, low-torque machines, the Subaru EJ engine EJ181 develops peak torque at speeds as low as 3200 rpm.
                        От линка в уЙкито, даден по-горе.
                        България е единствената страна на тая плоска земя, която има цели СЕДЕМ рилски езера!

                        Коментар


                        • #13
                          От: Ресурса на двигателя и хода на буталото

                          Първоначално публикуван от ivo929 Преглед на мнение
                          При два двигателя с еднакъв диаметър на буталото и различен ход-този с по-късия ход ще е по-високо оборотен от дългоходовия.Сещаш се,че повече обороти=на повече триене,повече изминат път за единица време.
                          Но този с по-късия ход ще е с по-малка кубатура.
                          Ето два мотора за сравнение , от една марка и почти еднаква кубатура , кой е по-издържливия ?

                          http://www.motorcyclespecs.co.za/mod...f450x%2009.htm

                          http://www.motorcyclespecs.co.za/mod...r400r%2098.htm
                          В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

                          Коментар


                          • #14
                            От: Ресурса на двигателя и хода на буталото

                            На поддръжниците на дълговечните дизели, ето ви малко тема за размисъл:
                            Caterpillar 1140/1145 V-8 (bore 4.5", stroke 4.1"): 1.098:1 B x S ratio
                            Caterpillar 1150 V-8 (bore 4.5", stroke 4.5"): 1:1 B x S ratio
                            Caterpillar 1160/3208 V-8 (bore 4.5", stroke 5"): 0.9:1 B x S ratio
                            Caterpillar 3116 I-6 (bore 4.125", stroke 5"): 0.825:1 B x S ratio
                            Caterpillar 3126/C7 I-6 (bore 4.333", stroke 5"): 0.867:1 B x S ratio
                            Caterpillar 3304 I-4 and 1673C/1674/3306 I-6 (bore 4.75", stroke 5"): 0.95:1 B x S ratio
                            Caterpillar 1693/3406 I-6 (bore 5.4", stroke 6.5"): 0.831 B x S ratio
                            Caterpillar 3408 V-8 (bore 5.4", stroke 6"): 0.9:1 B x S ratio
                            Cummins V555 series V-8 (bore 4.65", stroke 4.125"): 1.129:1 B x S ratio
                            Cummins V6-200 (VIM) and V8-265 (VINE) (bore 5.5", stroke 4.125"): 1.333:1 B x S ratio
                            Cummins V6-140 (VAL) and V8-185 (VALE) (need more information)
                            Cummins V903 series V-8 (bore 5.5", stroke 4.75"): 1.158:1 B x S ratio
                            Cummins B series (bore 4.02", stroke 4.72"): 0.852:1 B x S ratio
                            Cummins C series I-4 / I-6 (1950s) (bore 4.438", stroke 5"): 0.888:1 B x S ratio
                            Cummins C series I-6 (1980s) (bore 4.49", stroke 5.32"): 0.844:1 B x S ratio
                            Cummins L10 I-6 (bore 4.921", stroke 5.354"): 0.919:1 B x S ratio
                            Cummins M11/ISM I-6 (bore 4.921", stroke 5.787"): 0.85:1 B x S ratio
                            Cummins ISL I-6 (bore 4.49", stroke 5.68"): 0.79:1 B x S ratio
                            Cummins H/NH-743 series (bore 5.125", stroke 6"): 0.854:1 B x S ratio
                            Cummins N/NH-855 series (bore 5.5", stroke 6"): 0.917:1 B x S ratio
                            Cummins Super 927 (bore 5.5", stroke 6.5"): 0.846:1 B x S ratio
                            Cummins K19 series (bore 6.25", stroke 6.25"): 1.0:1 B x S ratio ("square engine")
                            Detroit Diesel Series 51 (bore 4.1", stroke 4.1"): 1.0:1 B x S ratio
                            Detroit Diesel Series 53 (bore 3.875", stroke 4.5"): 0.861:1 B x S ratio
                            Detroit Diesel Series 71 (bore 4.25", stroke 5"): 0.85:1 B x S ratio
                            Detroit Diesel Series 92 (bore 4.84", stroke 5"): 0.968:1 B x S ratio
                            Detroit Diesel 8.2 (bore 4.25", stroke 4.41"): 0.964:1 B x S ratio
                            GM Toro-Flow D/DH-478 V-6 and D/DH-637 V-8 (bore 5.125", stroke 3.859"): 1.328:1 B x S ratio
                            IHC DV-462 V-8 (bore 4.125", stroke 4.3125"): 0.957:1 B x S ratio
                            IHC DV-550 / D-150/170/190 V-8 (bore 4.5", stroke 4.3125"): 1.043:1 B x S ratio
                            IHC DVT-573 V-8 (bore 4.5", stroke 4.5"): 1.0:1 B x S ratio
                            IHC/Navistar 9.0L V-8 (bore 4.51", stroke 4.312"): 1.046:1 B x S ratio
                            IHC/Navistar DT-466 (1st-gen) (bore 4.3", stroke 5.35"): 0.804:1 B x S ratio
                            Navistar DT-466 (2nd-gen) (bore 4.59", stroke 4.68"): 0.981:1 B x S ratio
                            IHC/Navistar 6.9L V-8 (bore 4.0", stroke 4.18"): 0.957:1 B x S ratio
                            Navistar 7.3L V-8 (bore 4.11", stroke 4.18"): 0.983:1 B x S ratio
                            Navistar DT-360 (bore 4.01", stroke 4.75"): 0.844:1 B x S ratio
                            Navistar DT-408 (bore 4.3", stroke 4.68"): 0.919:1 B x S ratio
                            Perkins 4.236 I-4 and 6.354 I-6 (bore 3.875", stroke 5"): 0.775:1 B x S ratio
                            Perkins V8.510 V-8 (bore 4.25", stroke 4.5"): 0.944:1 B x S ratio
                            Perkins V8.540 V-8 (bore 4.25", stroke 4.75"): 0.895:1 B x S ratio
                            Perkins V8.640 V-8 (bore 4.633", stroke 4.75"): 0.975:1 B x S ratio
                            България е единствената страна на тая плоска земя, която има цели СЕДЕМ рилски езера!

                            Коментар


                            • #15
                              От: Ресурса на двигателя и хода на буталото

                              Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                              За да е реалистично сравнението трябва да говорим за два двигателя с еднакъв ходов обем или еднаква мощност.
                              Трудно е да се приложи коректно сравняване,защото много фактори влияят върху "живота" на буталната група:-да добавя- еднаква степен на сгъстяване,еднакъв "материал" на бутала ,сегменти и ризи, еднакви смазочни материали и условия,равностоен термичен режим,равностойно натоварване и.тн.- мисия абсурдна.
                              - Въпроса на Веско разкрива "трудността" да сравняваме двигатели с различна степен на сгъстяване и термичен режим....тези двигатели са много различни....

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X