Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Странно държание на турбина

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Странно държание на турбина

    Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
    На турбото изобщо не му дреме колко са жежки изходящите газове - иска само налягане и поток. Температурата дори му пречи, та по тоя повод един куп технологични проблеми са решавани, за да е надеждно.
    Напротив, топлината пряко участва в производството на механична енергия, доколкото имаме намаляване на налягането и температурата преди и след турбината съответно.

    Коментар


    • От: Странно държание на турбина

      Първоначално публикуван от slowtraveler Преглед на мнение
      И отново не отчиташ предадената към охладителната система енергия/топлина
      Никога не съм отричал че има такава.

      Като коефициента на вътрешно триене на въздуха е толкоз малък, що совалката има защитен слой?

      Нещо за Е=mc^2?

      И въобще, къде смяташ че отива разликата като енергия в спирането между двигател със свещи на място и с отвити такива?

      Друго - въздуха освен че има нисък коефициент на вътрешно триене, има и кофти топлопреносни качества. Като и двете се менят с налягането към по-високи стойности. Какви ли са като се свие 20 пъти?
      Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

      Коментар


      • От: Странно държание на турбина

        Първоначално публикуван от Паджеровод Преглед на мнение
        Напротив, топлината пряко участва в производството на механична енергия
        Да, ама на ДВГ-то, а не на турбината. При турбината това са загуби, а не полезности, и тя не работи заради температурите, а заради потоците и наляганията, създадени именно заради работата на ДВГ-то.
        Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

        Коментар


        • От: Странно държание на турбина

          Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
          Никога не съм отричал че има такава.

          Като коефициента на вътрешно триене на въздуха е толкоз малък, що совалката има защитен слой?

          Нещо за Е=mc^2?

          И въобще, къде смяташ че отива разликата като енергия в спирането между двигател със свещи на място и с отвити такива?

          Друго - въздуха освен че има нисък коефициент на вътрешно триене, има и кофти топлопреносни качества. Като и двете се менят с налягането към по-високи стойности. Какви ли са като се свие 20 пъти?
          Ееее, намесихме и космоса чак Нали можеш да си представиш, че въздуха при ДВГ не се движи със скорост няколко км/с
          Относно разликата в енергията при спиране между двигател с и без свещи(компресия) - нищо не и пречи да отива към охладителната система... Пробвал съм няколко километра да си тегля колата да запали (ама в последствие се оказа, че малко е объркано запалването и затова дори не припукваше), и колата си загря нормално
          Но и никога не съм пробвал спиране с двигател с извадени свещи... Това, че се ДВГ развърта по-трудно заради компресията не означава, че 'изгладената' енергия за цял оборот не е същата - в края на краищата след ГМТ двигателя със свещи ти бута ръката - връща енергия... И като цяло енергията при спиране на двигателя не е толкова голяма - затова и там, където се търси по-голяма енергия за усвояване се използва ретардер... Където клапаните се отварят в ГМТ, за да се избегне връщането на енергията към буталото, и се използват само тактовете на сгъстяване/компресия... ...

          А в конкретния случай с турбината трябва да разглеждаме разликата в енергията на въздуха на входа и изхода на ДВГ....
          Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
          Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

          Коментар


          • От: Странно държание на турбина

            Първоначално публикуван от slowtraveler Преглед на мнение
            ...Пробвал съм няколко километра да си тегля колата да запали (ама в последствие се оказа, че малко е объркано запалването и затова дори не припукваше), и колата си загря нормално
            От което следва да заключим че и температурата на изходащите газове си е била "нормална", след като са успели дори да загреят двигателя. Точно за това говорим.

            Първоначално публикуван от slowtraveler Преглед на мнение
            Но и никога не съм пробвал спиране с двигател с извадени свещи... Това, че се ДВГ развърта по-трудно заради компресията не означава, че 'изгладената' енергия за цял оборот не е същата
            Напротив - точно това означава. Помисли малко. За да се преодолее компресията се извършва определена работа, която акумулира определена енергия в сгъстения въздух.
            Дори разликата между бензинов и дизелов двигател с еднакъв обем е съществена. Простичък вариант - мериш консумация на стартера при въртене с отвити и завити свещи. А поетата енергия расте с квадрата на оборотите на двигателя. Затова и спиране с ППХ на 1000 оборота осигурява доста по-малко спирачно усилие от спиране с 2000 оборота.

            Първоначално публикуван от slowtraveler Преглед на мнение
            - в края на краищата след ГМТ двигателя със свещи ти бута ръката - връща енергия...
            Да, и? Не помниш ли че при всяко преобразуване на енергия чяст от нея се изфирясва като топлинна такава? Когато "връща" това връщане е от потенциалната енергия на налягането на газа, натрупана по време на сгъстяването. Ако не му пуснеш фъндък ще си стои под налягане там и ще си трае. Чак като го пуснеш част от нея ще се превърне в кинетична такава на буталото, а част от нея в топлинна заради триенето, както на буталото в цилиндъра и т.н., така и заради триенето между молекулите на въздуха.

            Първоначално публикуван от slowtraveler Преглед на мнение
            И като цяло енергията при спиране на двигателя не е толкова голяма
            Не е и толкова малка. Сметни енергията на 2 тона тяло, движещо се със 100км/ч да речем. Онова "космическо" E=mc^2.

            Първоначално публикуван от slowtraveler Преглед на мнение
            А в конкретния случай с турбината трябва да разглеждаме разликата в енергията на въздуха на входа и изхода на ДВГ....
            Именно де. По-точно ефектите от тая разлика - повишеното налягане и обем.
            Последно редактирано от sparkybg; 30-10-14, 16:01.
            Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

            Коментар


            • От: Странно държание на турбина

              Сложих си и аз манометър на колата. В режим на ППХ и 2500 оборота имам 0.1 надналягане.
              Става въпрос за 1.9 тди с уестгейт турбо.

              Коментар


              • От: Странно държание на турбина

                Първоначално публикуван от slowtraveler Преглед на мнение
                Горните сметки ми се струват доста 'бакалски' Пък и фактите / графиките с реални данни показват друго....
                Темата има развитие и реално измерени данни. Коментари?![emoji6]
                Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                Коментар

                Активност за темата

                Свий

                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                Зареждам...
                X