От: Странно държание на турбина
Интересно е защо този "вятър" предизвиква "мърдане" на манометъра в колата на автора на темата
Даже и Лодкаря измери нещо като надналягане... бая вятър ще да е било...
Така или иначе на @MAP вероятно ще му дойде някой ден на ред да си премери налягането за да си изясни точността на показанията на манометъра...
При Паджеровода, не разбрах каква е колата, защото според мен причината да не отчита никакво налягане е някъде другаде.
"Вентилаторчетата" в турбината съвсем не са случайно подбрани и си имат съответното КПД и оказват съответното съпротивление на газовете в определените посоки. Другото е, че при всмукване и при изтласкване на газовете от буталото има известни разлики. При едното въздуха постъпва под атмосферното налягане(или на турбината), а при другото газовете биват принудително механично изтласквани, при което те могат да извършат многократно повече работа от при засмукването. Ако опростим схемата и вместо турбокомпресор, сложим бутален такъв - нещата може да се онагледят за произволни обороти тъй като скоростта и дебита на газовете няма да е съществен фактор. А при един бутален компресор(примерно само два цилиндъра с различен ходов обем) налягането при изпускане ще се поема изцяло без значение от оборотите. И да, ще има енергия и за надналягане при всмукването за сметка на ППХ... Ако се сещаш нарисувай си схемата... При турбокомпресора баш така не може да стане но принципа е същия.
Жокер: Няма да има голяма разлика ако за нагнетяване на въздуха при всмукване, ползваш бутало(примерно с по голям диаметър и ход за да има надналягане) закачено директно на коляновия вал. То ще взима от същата тази външна енергия, която се "вкарва" при ППХ. Дали ще го задвижиш механично, или с газовете при изпускане, все тая.
Първоначално публикуван от slowtraveler
Преглед на мнение
Даже и Лодкаря измери нещо като надналягане... бая вятър ще да е било...
Така или иначе на @MAP вероятно ще му дойде някой ден на ред да си премери налягането за да си изясни точността на показанията на манометъра...
При Паджеровода, не разбрах каква е колата, защото според мен причината да не отчита никакво налягане е някъде другаде.
"Вентилаторчетата" в турбината съвсем не са случайно подбрани и си имат съответното КПД и оказват съответното съпротивление на газовете в определените посоки. Другото е, че при всмукване и при изтласкване на газовете от буталото има известни разлики. При едното въздуха постъпва под атмосферното налягане(или на турбината), а при другото газовете биват принудително механично изтласквани, при което те могат да извършат многократно повече работа от при засмукването. Ако опростим схемата и вместо турбокомпресор, сложим бутален такъв - нещата може да се онагледят за произволни обороти тъй като скоростта и дебита на газовете няма да е съществен фактор. А при един бутален компресор(примерно само два цилиндъра с различен ходов обем) налягането при изпускане ще се поема изцяло без значение от оборотите. И да, ще има енергия и за надналягане при всмукването за сметка на ППХ... Ако се сещаш нарисувай си схемата... При турбокомпресора баш така не може да стане но принципа е същия.
Жокер: Няма да има голяма разлика ако за нагнетяване на въздуха при всмукване, ползваш бутало(примерно с по голям диаметър и ход за да има надналягане) закачено директно на коляновия вал. То ще взима от същата тази външна енергия, която се "вкарва" при ППХ. Дали ще го задвижиш механично, или с газовете при изпускане, все тая.
Коментар