Здравейте колеги.
След 10+ щастливи години със Спаска I, вчера се сдобих с продължение на сериятa - Рено Еспейс II, 2.1 TD '96г.
Двигателя е добър, работи равномерно, има подозрително малко картерни газове и най странното е че маслото (според продавача е на 700 км.) е почти бистро??? реших че е някой боклук който не мие но пък кобилиците които се виждат през капачката за наливане светят от чистота а няма признаци да е отваряно скоро там. От към пушене се държи съвсем прилично... само някоя чудна добавка може да ме излъже чак толкова.
До тук добре но... турбината свири!!! Това само по себеси не е проблем (който е чувал турбини на корабни двигатели ще ме разбере) но е необичайно за този двигател. Луфтовете на вала и са съвсем добре, и не се забелязват оръбани пера на компресорния импелер. Подозрително малко омазняване към всмукателната част (а там е отдушника на картера).
Докато я докарам от 400 км до Бургас се изприщих да гледам манометъра на таблото и да се филмирам яко. Надува налягане като дива за щяло и нещяло!!! Почти всяко ускорение я вкарва в червеното.
Естествено първо обвиних манометъра но пък дори да показва повече от колкото трябва (скала е само на сектори. няма стойности), няма как да си "измисли" налягане когато двигателя е в принудителен празен ход - няма гориво - няма изгорели газове... кой върти турбината с такива обороти че да прави налягане? Дори спирах на пътя да проверя дали има въздушен филтър!!!! Натегнати клапани отпадат заради добрата работа на двигателя, но това разбира се ще бъде проверено в най скоро време. Надявам се просто уейстгейта да е натегнат идиотски. Сега отивам да гледам.
С такова чудо не съм се сблъсквал.
Някакви идей?
След 10+ щастливи години със Спаска I, вчера се сдобих с продължение на сериятa - Рено Еспейс II, 2.1 TD '96г.
Двигателя е добър, работи равномерно, има подозрително малко картерни газове и най странното е че маслото (според продавача е на 700 км.) е почти бистро??? реших че е някой боклук който не мие но пък кобилиците които се виждат през капачката за наливане светят от чистота а няма признаци да е отваряно скоро там. От към пушене се държи съвсем прилично... само някоя чудна добавка може да ме излъже чак толкова.
До тук добре но... турбината свири!!! Това само по себеси не е проблем (който е чувал турбини на корабни двигатели ще ме разбере) но е необичайно за този двигател. Луфтовете на вала и са съвсем добре, и не се забелязват оръбани пера на компресорния импелер. Подозрително малко омазняване към всмукателната част (а там е отдушника на картера).
Докато я докарам от 400 км до Бургас се изприщих да гледам манометъра на таблото и да се филмирам яко. Надува налягане като дива за щяло и нещяло!!! Почти всяко ускорение я вкарва в червеното.
Естествено първо обвиних манометъра но пък дори да показва повече от колкото трябва (скала е само на сектори. няма стойности), няма как да си "измисли" налягане когато двигателя е в принудителен празен ход - няма гориво - няма изгорели газове... кой върти турбината с такива обороти че да прави налягане? Дори спирах на пътя да проверя дали има въздушен филтър!!!! Натегнати клапани отпадат заради добрата работа на двигателя, но това разбира се ще бъде проверено в най скоро време. Надявам се просто уейстгейта да е натегнат идиотски. Сега отивам да гледам.
С такова чудо не съм се сблъсквал.
Някакви идей?
Коментар