Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Странно държание на турбина

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Странно държание на турбина

    Здравейте колеги.
    След 10+ щастливи години със Спаска I, вчера се сдобих с продължение на сериятa - Рено Еспейс II, 2.1 TD '96г.
    Двигателя е добър, работи равномерно, има подозрително малко картерни газове и най странното е че маслото (според продавача е на 700 км.) е почти бистро??? реших че е някой боклук който не мие но пък кобилиците които се виждат през капачката за наливане светят от чистота а няма признаци да е отваряно скоро там. От към пушене се държи съвсем прилично... само някоя чудна добавка може да ме излъже чак толкова.
    До тук добре но... турбината свири!!! Това само по себеси не е проблем (който е чувал турбини на корабни двигатели ще ме разбере) но е необичайно за този двигател. Луфтовете на вала и са съвсем добре, и не се забелязват оръбани пера на компресорния импелер. Подозрително малко омазняване към всмукателната част (а там е отдушника на картера).
    Докато я докарам от 400 км до Бургас се изприщих да гледам манометъра на таблото и да се филмирам яко. Надува налягане като дива за щяло и нещяло!!! Почти всяко ускорение я вкарва в червеното.
    Естествено първо обвиних манометъра но пък дори да показва повече от колкото трябва (скала е само на сектори. няма стойности), няма как да си "измисли" налягане когато двигателя е в принудителен празен ход - няма гориво - няма изгорели газове... кой върти турбината с такива обороти че да прави налягане? Дори спирах на пътя да проверя дали има въздушен филтър!!!! Натегнати клапани отпадат заради добрата работа на двигателя, но това разбира се ще бъде проверено в най скоро време. Надявам се просто уейстгейта да е натегнат идиотски. Сега отивам да гледам.
    С такова чудо не съм се сблъсквал.
    Някакви идей?
    Последно редактирано от MAP; 07-10-14, 11:13.

  • #2
    От: Странно държание на турбина

    За наляганията - не знам как е при еспейса, но при мен при празен ход турбината не надува, а има лек вакуум... При ППХ би трябвало да е още по-голям вакуум (но не съм го гледал)...
    Да не би да имаш проблем с манометъра?
    Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
    Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

    Коментар


    • #3
      От: Странно държание на турбина

      Турбината с променлива геометрия ли е.Възможно е от там да е проблема.
      Провери също и управляващият клапан на турбото.
      P.S. Да не би колата да е ремпната и надута до високи стойности ?
      First Man, then Machine!
      Lada Niva
      Honda XR 400

      Коментар


      • #4
        От: Странно държание на турбина

        Не е с променлива геометрия...

        Провери си изобщо турбината дали не е насаждана някакъв друг модел. Правилно си се насочил и към разтоварването на турбината.
        Всеки трети е шести

        Коментар


        • #5
          От: Странно държание на турбина

          Необичайни и вредни скокове в налягането се получават от ненавременно изгаряне на впръсканото гориво - по-рано или по-късно. То пък е от ненавременно впръскване, а това знаете от какво е - зле пипана или/и повредена помпа.
          По-лесен вариант е не действа разтоварващата клапа, или устройството с тази функция на конкретния двигател. Или турбото да е неоригинално.
          Последсвията са останалата част от въпроса, искат още писане.

          Коментар


          • #6
            От: Странно държание на турбина

            Но поне доколкото разбрах обясненията на колегата, има показания, че турбината 'надува' и при ППХ....
            Което и аз не мога да си го представя практически как ще стане и затова се усъмних в показанията...
            Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
            Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

            Коментар


            • #7
              От: Странно държание на турбина

              Първоначално публикуван от MAP Преглед на мнение
              Естествено първо обвиних манометъра но пък дори да показва повече от колкото трябва (скала е само на сектори. няма стойности), няма как да си "измисли" налягане когато двигателя е в принудителен празен ход - няма гориво - няма изгорели газове... кой върти турбината с такива обороти че да прави налягане? Дори спирах на пътя да проверя дали има въздушен филтър!!!!
              Да, тук е малко объркващо. При ППХ също надува, двигателят като прекара въздуха го загрява и така излизащият е достатъчно повече, че да развърти турбината. Налягането е забележимо, но е ниско. Например да е 0,1 - 0,2. Ако паля колата, ще проверя.
              Наличието на въздушен филтър няма значение.
              Сложи един манометър и мери.

              Коментар


              • #8
                От: Странно държание на турбина

                Първо благодаря за интереса и отговорите.
                За няколкото възникнали въпроса:
                Двигателя е добър стар предкамерен дизел - същия който ще видите в Чероки до 90 и някоя година.
                с разпределителна помпа, с механично управление заради което не може да има различни моменти на начало и край на впръска за различните цилиндри. Също така не може да се чипосва или ремапва чрез хакерски приоми.
                Турбината е проста, с фиксиран направляващ апарат, значи не променлива "геометрия" (не че на другите им се променя геометрията но са кръстени така за да се радва ширпотребата)) и се самоуправлява чрез waste gait.
                Прибора на таблото си е истински манометър и до него ходи маркуче от всм.колектор а няма датчик и ток с които да се заяде човек.
                Според аутодата, налягането трябва да е 0.58 - 0.63 бара на 2500 об/мин. Не се говори за никакъв товар а просто 2500 об/мин което ми е малко странно.
                Днес въпреки че се занимавах с други преработки, намерих време да огледам това животинче. Първо установих че надувайки с уста (което си е смешно налягане) успявам да докарам прибора на таблото почти до положението което ми показва при ППХ на около 2000 об/мин.
                Успях да видя че уейстгейта сработва в някакъв момент при рязко ускорение на оборотите но естествено нямаше как едновременно да гледам и манометъра на таблото.
                Сега търся читав манометър до 1 - 1.5 бара.
                А за колегата лодкар ще отбележа че дроселирането на входа на компресора неминуемо се отразава и на изхода му
                Последно редактирано от MAP; 07-10-14, 22:32.

                Коментар


                • #9
                  От: Странно държание на турбина

                  Надувайки с уста може да докараш и до 0.2 бара, така че може и вярно да показва

                  Коментар


                  • #10
                    От: Странно държание на турбина

                    Първоначално публикуван от lodkar Преглед на мнение
                    Да, тук е малко объркващо. При ППХ също надува, двигателят като прекара въздуха го загрява и така излизащият е достатъчно повече, че да развърти турбината. Налягането е забележимо, но е ниско. Например да е 0,1 - 0,2. Ако паля колата, ще проверя.
                    Наличието на въздушен филтър няма значение.
                    Сложи един манометър и мери.
                    Според мен бъркаш постановката... Щом при празен ход турбината не надува (наблюдавах го на моя автомобил), а е умерен вакуум, едва ли при ППХ би имало някакво налягане.
                    А наблюденията си ги обяснявам с това, че изходящите газове са достатъчно малко и оборотите на турбината спадат, като от дадени обороти надолу тя не може да създаде налягане дори при доста по-малкия дебит на входящия въздух.. Това е и причината за турбо-дупката - трябват време и достатъчно изгорели газове, за да се развърти турбината до такива обороти, че да започне да 'надува'...
                    Затова и се съмнявам в манометъра/индикатора.... Добре е да се дублира с някакъв 'истински' манометър
                    Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
                    Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

                    Коментар


                    • #11
                      От: Странно държание на турбина

                      Ами вярно ще е само ако целия бял сектор на скалата покрива 0.8 бара
                      0.2 бара би трябвало почти да не ги виждам а не да ми заема 1/4 от скалата.
                      Старата Спаска е със същата турбина и с малко по-голям компресор. Никога не е стигала повече от 3/4 скалата и никога не съм виждал някакво отчитане при ППХ, както си е правилно.

                      Коментар


                      • #12
                        От: Странно държание на турбина

                        Колега [QUOTE=slowtraveler;2602994] това подналягане на ПХ за което говориш ми прилича на дебело масло (за да не те плаша с коксуване)

                        Коментар


                        • #13
                          От: Странно държание на турбина

                          Първоначално публикуван от MAP Преглед на мнение
                          Колега slowtraveler, това подналягане на ПХ за което говориш ми прилича на дебело масло (за да не те плаша с коксуване)
                          При автомобил на 15х.км с все още заводското масло? Не вярвам....
                          Утре ако ми остане време ще смъкна параметри през Torque...
                          Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
                          Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

                          Коментар


                          • #14
                            От: Странно държание на турбина

                            .................

                            Коментар


                            • #15
                              От: Странно държание на турбина

                              Има какво да обсъдим и да се дообразоваме по засегнатите по-горе въпроси, но първо трябва да се свери манометъра. Изглежда там е проблемът. Манометрите са от 6 лв нагоре, според както го намериш, размера и класа.

                              Механичната помпа от кого е правена? Всички варианти от войната насам променят непрекъснато във всеки един момент момента на впръскване според натоварването, оборотите и положението на рейката. Нормално е нещо да е неплътно, да е блокирало и да не регулира правилно. При турбо вариантите всяка неправилност се умножава сама по себе си и става още по-голяма.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X