Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Странно държание на турбина

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    От: Странно държание на турбина

    Привет!Номерът на двигателя под ръка ли ти е?
    Човешкият прогрес е резултат от обмен на информация?Аз поне съм съгласен.

    Коментар


    • #47
      От: Странно държание на турбина

      Лек ъпдейт на темата...
      Все още не ми е останал ред за мерене на налягане но докато сменях ремъците се загледах в турбината, и... осъзнах че този уейстгейт нещо не стои както трябва. След малко по внимателно разглеждане и търкане на очи стигнах до заключението че това всъщност е "променлива геометрия". Самоуправлява се директно от налягането на компресора точно както би билo при уейстгейт. Не бях чувал на този двигател да слагат такова чудо на технологията (е, аз и за демпферната шайба не вярвах на очите си) но след кратко интернет проучване се оказа че наистина така излизали от завода.
      В един френски форум дори назоваха Garrett VNT 25.
      Свиренето се оправи след смяна на част от тръбата близо след турбината.
      Двигателя е J8S B612 а според Аутодейта трябва да е В621 ??? Според Гого, и двете номерации съществуват.

      Коментар


      • #48
        От: Странно държание на турбина

        Първоначално публикуван от MAP Преглед на мнение
        В един френски форум дори назоваха Garrett VNT 25.
        Свиренето се оправи след смяна на част от тръбата близо след турбината.
        Двигателя е J8S B612 а според Аутодейта трябва да е В621 ??? Според Гого, и двете номерации съществуват.
        J8S B612 е точно с Garrett VNT25. http://www.dieselevante.it/turbochar...sp?idfam=VNT25
        Това вероятно е и причината за по-бързата реакция на манометъра(което не изключва той да си отчита неверни показания).
        Това е и причината за малко по-осезаемото надуване при ППХ. Обяснявам(това което и лодкаря се опита): В режим на ППХ, двигателя играе ролята на компресор(бутален), чрез който захранва турбината с достатъчно въздух за да създаде тя някакво надналягане. Трябва да уточним обаче, че поради спецификата на газоразпределението, ДВГ не е типичен бутален компресор и налягането което дава към турбината за сметка на външната работа(това което го движи в ППХ) е сравнително малко, поради което и налягането на турбото в ППХ е малко. При уейстгейт турбина поради оразмеряването ѝ, ще е по-малко отколкото при VNT. Казано просто, точно заради предимството на VNT да дава по-високо налягане, още при по-малко изпускани през турбината газове(в случая на ППХ въздух). Когато геометрията се управлява от компютъра(случая с Еспейс-а не е такъв), може в режим на ППХ, да се настрои така че да няма налягане или да е много ниско. Отделна тема са вече усложненията с цел екология (и пр), като EGR-и, дроселови клапи и пр.

        Щеше ми се и навреме да се включа в коментарите по видовете ГНП, техните функции и действие, защото виждам по някоя и друга заблуда или неправилно обобщение, но съм изпуснал момента, а и не е баш по темата. Затова само за автора ще спомена, че всички помпи VE на Бош имат функцията(съответното устройство) за промяна на момента на впръскване и според натоварването на мотора(подаването на гориво). Болшинството ГНП за автомобилни сравнително бързооборотни двигатели го правят дори и някои от редовите помпи.
        Последно редактирано от cecoa1; 27-10-14, 17:55.
        Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

        Коментар


        • #49
          От: Странно държание на турбина

          Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
          J8S B612 е точно с Garrett VNT25. http://www.dieselevante.it/turbochar...sp?idfam=VNT25
          Това вероятно е и причината за по-бързата реакция на манометъра(което не изключва той да си отчита неверни показания).
          Това е и причината за малко по-осезаемото надуване при ППХ. Обяснявам(това което и лодкаря се опита): В режим на ППХ, двигателя играе ролята на компресор(бутален), чрез който захранва турбината с достатъчно въздух за да създаде тя някакво надналягане. Трябва да уточним обаче, че поради спецификата на газоразпределението, ДВГ не е типичен бутален компресор и налягането което дава към турбината за сметка на външната работа(това което го движи в ППХ) е сравнително малко, поради което и налягането на турбото в ППХ е малко. При уейстгейт турбина поради оразмеряването ѝ, ще е по-малко отколкото при VNT. Казано просто, точно заради предимството на VNT да дава по-високо налягане, още при по-малко изпускани през турбината газове(в случая на ППХ въздух). Когато геометрията се управлява от компютъра(случая с Еспейс-а не е такъв), може в режим на ППХ, да се настрои така че да няма налягане или да е много ниско. Отделна тема са вече усложненията с цел екология (и пр), като EGR-и, дроселови клапи и пр.

          Щеше ми се и навреме да се включа в коментарите по видовете ГНП, техните функции и действие, защото виждам по някоя и друга заблуда или неправилно обобщение, но съм изпуснал момента, а и не е баш по темата. Затова само за автора ще спомена, че всички помпи VE на Бош имат функцията(съответното устройство) за промяна на момента на впръскване и според натоварването на мотора(подаването на гориво). Болшинството ГНП за автомобилни сравнително бързооборотни двигатели го правят дори и някои от редовите помпи.
          При ППХ масата на изходящия газ (въздух) е = на масата на входящия. Единствено обема им е по голям заради температурата която са отнели от бутала, цилиндри, глава и тракт. Съответно скоростта им би била по голяма ако изпускателния колектор е с проходните характеристики на всмукателния. просто не предполагах колко температура успява да отнеме въздуха. Двигателите с които се занимавам никога не изпадат в режим ППХ.
          Не всички VE помпи имат компенсация на аванса към натоварването. Помпата на старата Спаска го нямаше този канал

          Коментар


          • #50
            От: Странно държание на турбина

            Не е само до масата и температурата на въздуха... Имаме външна работа върху него при ППХ. Буталата всмукват и избутват въздуха за сметка на външна работа. Т.е. във всмукателния ако се държи около атмосферно налягане(примерно), в изпускателния налягането зависи от съпротивлението на турбината. А то зависи от това как е оразмерена и в случая и от положението на променливата геометрия. Чисто ориентировъчно, ако налягането в цилиндрите при максимално натоварване(максимално подаване на гориво) е около 5 пъти по-високо, от налягането в тях, което се достига при ППХ(при еднакви обороти, например 2500об/мин), то и енергията на въздуха при ППХ ще е около 5 пъти по малка за завъртане на турбината. Но при пълна газ имаме надналягане от поне половин-един бар, та дори и до над 2 бара(в някои мотори). Следователно и пет пъти по-ниско да е на ППХ, при същите обороти, пак ще го има поне към 0,1-0,2 бара(ако не се избягва с управление на турбината от компютър).
            Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

            Коментар


            • #51
              От: Странно държание на турбина

              И ето как се изобрети перпетум мобиле
              От двигателя да излиза газ с дадена енергия, която обаче върши работа на входа на двигателя (със съпътсващите преноса загуби), като на входа успява да прекара повече въздух отколкото е излязъл от изхода на двигателя Т.е. печелим енергия
              Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
              Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

              Коментар


              • #52
                От: Странно държание на турбина

                Първоначално публикуван от slowtraveler Преглед на мнение
                И ето как се изобрети перпетум мобиле
                От двигателя да излиза газ с дадена енергия, която обаче върши работа на входа на двигателя (със съпътсващите преноса загуби), като на входа успява да прекара повече въздух отколкото е излязъл от изхода на двигателя Т.е. печелим енергия
                Дали?! Ако включиш в сметката кой движи буталото при ППХ може и да стигнеш до верния отговор.
                Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                Коментар


                • #53
                  От: Странно държание на турбина

                  Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
                  Дали?! Ако включиш в сметката кой движи буталото при ППХ може и да стигнеш до верния отговор.
                  Да де, но турбината навярно е сметната да се задвижва от много по-голям обем газове, докато компресорното колело да вкарва по-малко като обем и маса въздух...
                  Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
                  Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

                  Коментар


                  • #54
                    От: Странно държание на турбина

                    Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
                    Не е само до масата и температурата на въздуха... Имаме външна работа върху него при ППХ. Буталата всмукват и избутват въздуха за сметка на външна работа.
                    Ами да де, за масата е ясно а енергията от външната работа се поема от въздуха като топлина която от своя страна увеличава обема му спрямо обема който е заемал на вход. Другото което прави двигателя в качеството си на обемен компресор е да избута въздуха от себе си въпреки съпротивлението на турбината в изпускателния колектор като по този начин създава налягане пред турбината което пък я върти. До тук всичко е ясно, но остава само гатанката с КПД на турбината от около 80% (до колкото си спомням) което означава че ако я надуеш с 1 бар, компресора и ще произведе 0.8 бара. Само дето тези 0.8 бара биха се надули в затворен обем а не във всмукателен колектор на въртящ се двигател който непрекъснато изсмуква продукцията на компресора.
                    Искам да отбележа че това са само принципни разсъждения и не се базират на познания за автомобилните турбини. При двигателите които познавам, турбините са големи и тежки и при някои двигатели при ниски натоварвания дори се налага да им се помага с електрически духалки

                    Коментар


                    • #55
                      От: Странно държание на турбина

                      Първоначално публикуван от MAP Преглед на мнение
                      При двигателите които познавам, турбините са големи и тежки и при някои двигатели при ниски натоварвания дори се налага да им се помага с електрически духалки
                      Ясно, ти работиш във Формула 1. Тази година техните двигатели са точно такива.

                      Според мен турбокомпресорът при ППХ взима толкова от енергията на въртящия се двигател, колкото да се развърти на изхода и да не създава въздушно съпротивление на входа. За производство на налягане дума може да става само в преходни моменти, например от ППХ на 3000 об. рязко мине на ПХ 700 об.
                      Така става ли?

                      Коментар


                      • #56
                        От: Странно държание на турбина

                        Забравате за ЕГР-a в цялата хава, и от там са ви всичките чуденки. Също има значение и маркучето до манометъра къде точно е вързано - преди или след дросела. Макар че не се сещам за повод да е преди.
                        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                        Коментар


                        • #57
                          От: Странно държание на турбина

                          Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                          Забравате за ЕГР-a в цялата хава, и от там са ви всичките чуденки. Също има значение и маркучето до манометъра къде точно е вързано - преди или след дросела. Макар че не се сещам за повод да е преди.
                          Махни го ЕГР-а, той и без това не работи на ПХ и ППХ.
                          Освен това изключи от уравнението и дросела за по-лесно. Все едно стар турбодизел с уейстгейт или някакво управление на геометрията на турбината, но така или иначе и те не работят на ППХ иПХ.

                          Коментар


                          • #58
                            От: Странно държание на турбина

                            Първоначално публикуван от Паджеровод Преглед на мнение
                            той и без това не работи на ПХ и ППХ.
                            Сигурен ли си в това?
                            Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                            Коментар


                            • #59
                              От: Странно държание на турбина

                              Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                              Сигурен ли си в това?
                              За ЕГР-а да. Идеята му е да намалява токсичността при големи натоварвания.

                              Коментар


                              • #60
                                От: Странно държание на турбина

                                ЕГР работи най- силно на празен ход. При пълно натоварване не работи.
                                Затова и като се затапи сутрин по 10 минути няма сгряване зимата.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X