Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Странно държание на турбина

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    От: Странно държание на турбина

    Ако в тази графика има дросел - всичко е нормално. При дизелов двг. без дросел няма откъде да дойде такова разреждане.

    Коментар


    • #32
      От: Странно държание на турбина

      Аз не казах ли, че нямам подналягане на празен ход, а при ппх пък съвсем? Значи не е при всеки двигател. Ще сложа манометър специално за вакуум и да видя нещо не пропускам ли.
      Между другото, на форд транзит 2,5 дизел забелазах дросел, но не е турбо. За нещо екологично ще е сложен, и там може да има вакуум.

      Идеята ми за отрязването отдолу в графиката е че всъщност това е атмосферното налягане и стойности около него. Такова заключение може да се провали, ако дори и при реално разнообразни минимални стойности на налягането се направят достатъчно преминавания на линията там и достатъчно много минимални стойности от различни линии се насложат и направят такава права работа. Това може да се провери с по-кратко каране - да има само няколко фльонги, без да се застъпват толкова.

      Коментар


      • #33
        От: Странно държание на турбина

        Първоначално публикуван от Паджеровод Преглед на мнение
        Ако в тази графика има дросел - всичко е нормално. При дизелов двг. без дросел няма откъде да дойде такова разреждане.
        Ами сутрин като паля излиза и един символ като дросел, за който в книжката пише Electronic throttle control ... Но по разбираеми причини не съм го разхвърлял двигателя да видя 'защо работи' и да се убедя с очите си къде точно му е дросела и има ли такъв
        И при 'нормален' дизел би трябвало да има някакво разреждане (макар и много близко до атмосферното налягане) заради съпротивление на филтър и неразвъртяна турбина... Но дали е 'осезаемо' - не знам (при чист филтър би трябвало да е незначително)...
        А относно атмосферното налягане - ще опитам още един експеримент
        Дано ЕКУ-то се включи към ОБД при подаване на контакт, а не чак при палене и не се 'ресетне' при въртене на стартера...
        Тогава ще можем да видим стойности при неработещ двигател (атмосферно) и при работа на празен ход...
        Относно 'фльонгите' - лога е CSV файл, който лесно се импортира в ексел/ОО и т.н. - мога да режа от него на каквито си искаш парчета и да се покаже графиката

        П.С. тъй-като се отклонихме от основната тема, ако някой модератор прецени - може да премести мненията по въпроса 'има ли вакуум в смукателния колектор на турбодизел'
        Последно редактирано от slowtraveler; 15-10-14, 10:09.
        Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
        Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

        Коментар


        • #34
          От: Странно държание на турбина

          В сервиза на мой приятел съм виждал Октавия с полудял дросел за ЕГР. Нали се сещате какви изпълнения стават))

          Коментар


          • #35
            От: Странно държание на турбина

            Първоначално публикуван от slowtraveler Преглед на мнение
            А относно атмосферното налягане - ще опитам още един експеримент
            Дано ЕКУ-то се включи към ОБД при подаване на контакт, а не чак при палене и не се 'ресетне' при въртене на стартера...
            Тогава ще можем да видим стойности при неработещ двигател (атмосферно) и при работа на празен ход...
            Аз имам постоянно монтиран цифров манометър с точност до милибар, показващ относително налягане и в плюс, и в минус, на турбодизел без дросел и ЕГР, така че често го наблюдавам. Значително, от порядъка на 100mbar разреждане не съм виждал. Но аз си сменявам филтъра все пак от време на време На някой, пълен с кал и шума, може и да стигне толкова при ППХ и ПХ.

            Коментар


            • #36
              От: Странно държание на турбина

              При ППХ имам 0.3 бар, да докладвам, при 2500 об. и нараства с оборотите и спирачният ефект на двигателя. В съответствие с теорията се получава.
              Наличието на дросел е съвсем друго нещо, тогава няма какво да обсъждаме.

              Коментар


              • #37
                От: Странно държание на турбина

                Първоначално публикуван от lodkar Преглед на мнение
                При ППХ имам 0.3 бар, да докладвам, при 2500 об. и нараства с оборотите и спирачният ефект на двигателя. В съответствие с теорията се получава.
                Не съвсем. Кое произвежда това налягане, при положение, че помпата вкарва същото количество гориво както при ПХ, а обемът на газовете е еднакъв в топлата и студената част на турбото?

                Коментар


                • #38
                  От: Странно държание на турбина

                  Газовете в изпускателният колектор преди турбинната страна са с повече енергия, получена от работата на двигателя като компресор минус загубите от топлообмен в горивната камера. Която в случая не е горивна вече - при ППХ гориво няма, с някои изключения, невалидни при 2500 оборота.

                  Коментар


                  • #39
                    От: Странно държание на турбина

                    Газовете се свиват в такт сгъстяване, но и се разширяват в "работния" такт, където губят по-голямата част от енергията си и чак след това се изхвърлят навън принудително с четвъртия такт с минимално налягане и температура. И енергия, съответно. Това, ако няма гориво, както казваш.

                    Но при механично ГНП горивото не може да се спре, особено при високи обороти като в ППХ, защото то охлажда и маже плунжера на помпата. Така че то е колкото в ПХ.

                    Като резултат налягане примерно 0.3 бара във всмукателния колектор при ППХ 2500об. няма. Аз поне не съм виждал. А по навик често поглеждам манометъра.

                    Нали разсъждавам правилно? Защото не съм учил това.

                    Коментар


                    • #40
                      От: Странно държание на турбина

                      Такааа... Направих последния експеримент...
                      Та значи фактите показват следното:
                      Сгрешил съм - при съвременен дизел с управляема турбина, манайсе впръсквания на такт (май бяха 5 или 7) и т.н. все пак има леееко надуване на турбината на празен ход известно време след стартиране на двигателя... Дали това ще е в сила за обикновена неуправляема турбина - продължавам да се съмнявам (поради не съвсем ефективната и работа при ниски обороти), но не мога да го твърдя на 100% - все пак там трябва да се сложи манометър...
                      Това е графиката от две стартирания на двигателя, и едно изгасяне... При самия процес на спиране на двигателя няма точна графика, защото ЕКУ-то се обезточва моментално и спира подаването на информация към ОБД...
                      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:start_turbo.jpg
Прегледи:1
Размер:56.2 КБ
ID:5616678
                      Какво виждам на графиката - при 0rpm налягането е атмосферното (във турбо/вакуум метъра навярно не е отчетена корекцията за надморска височина и времето, или пък взема за основа 100кПа)...
                      В момента който тръгват нагоре оборотите, налягането почва да спада под атмосферното - турбината не е развъртяна и оказва допълнително съпротивление на входящия въздух...
                      До устойчивото стартиране на двигателя и развъртането му до около 800об/мин (явно стартовата процедура) налягането продължава да спада под атмосферното.
                      След това ЕКУ-то явно подава сигнал за връщане към IDLE - оборотите спадат, а турбината вече започва да се развърта - налягането се увеличава равномерно, като увеличението е НАД атмосферното.
                      Т.е. при дадените условия (почти на морското ниво) управляемата турбина успява да създаде някакъв, макар и много малък наддув - +2кПа над атмосферното налягане...
                      Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
                      Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

                      Коментар


                      • #41
                        От: Странно държание на турбина

                        Към по-горното мнение, на Паджеровод:
                        Трябва да се погледне теорията на работата на двигателя като помпа и там пише каквото ни трябва.
                        Не мога да поясня с повече подробности без да съм си припомнил тези неща, но двигателят се разглежда като помпа, турбинното колело след него оказва съпротивление и отнема енергия, и съответно компресорното отдава тази енергия преди входа. В тази последоватеност участват ред други процеси, може да се нарекат загуби за нашите цели. След "изхвърлянето", което споменаваш, налягането не е минимално - турбината е преградила пътя на газовете.

                        Относно ППХ, помпите и плунжера - ППХ по условие е без гориво, изключения има, но нарочно дадох 2500 оборота, защото там всичко си е чисто. Мазането на споменатото буталце или буталца не трябва да е и не е критерий за количеството впръскано гориво. Има помпи (повечето всъщност), при които ходът на въпросното определя количеството гориво. Няма гориво - няма постъпателно движение - няма притеснения и за мазането.
                        Не само 0.3, а и повече вдигат компресорите при ППХ, зависи от оборотите. Разбира се, ако не променено заради нещо друго в конкретен автомобил или машина.

                        И грешно да разсъждаваш, важното е да продължиш, като добавиш и грешките към данните за обработка

                        Коментар към горното мнение, на Slowtraveler:
                        Дали не е повредена колата ти?! Което е добре - ако сега ти харесва, значи има как да тръгне още по-добре .
                        (пиша на шега - даже не съм се загледал в графиките, че имам да работя)
                        Хубаво е, че има изясняване на нови неща в тази тема.

                        Ако спреш двигателя някак, ще имаш пик на налягането от инертността на ротора на турбото. Отначало двигателят стартира с максимално количество гориво или поне е много. А впръскванията трябва да са 4 на цикъл, знам ли. Половината са ненужни.
                        Последно редактирано от lodkar; 15-10-14, 16:47.

                        Коментар


                        • #42
                          От: Странно държание на турбина

                          Първоначално публикуван от lodkar Преглед на мнение
                          ....
                          Ако спреш двигателя някак, ще имаш пик на налягането от инертността на ротора на турбото. Отначало двигателят стартира с максимално количество гориво или поне е много. А впръскванията трябва да са 4 на цикъл, знам ли. Половината са ненужни.
                          Да, ще има известно повишаване на налягането свързано с рязко спадане на оборотите на турбото (освен ако управлението и не я 'освобождава' в такъв момент)...
                          А относно впръскванията - оказа се, че са осем
                          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Fiet-multijet-II_thumb.jpg
Прегледи:1
Размер:32.0 КБ
ID:5616701
                          Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
                          Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

                          Коментар


                          • #43
                            От: Странно държание на турбина

                            Не се сетих за тези всичките. Броя първите само.
                            Някои от 1, 2, 3 и 4 се обединяват, 5 може да изчезва, 6, 7 и 8 също се пропускат независимо от 5. Разбота вършат впръскванията до 4 вкл, другото е донякъде неоползотворен разход на гориво. Донякъде, защото турбото спасява неголяма част от енергията, не знам колко.
                            Малко се отклонихме от темата вече, бих казал.
                            Какво стана с колата и манометъра и?

                            Коментар


                            • #44
                              От: Странно държание на турбина

                              Първоначално публикуван от lodkar Преглед на мнение
                              Има помпи (повечето всъщност), при които ходът на въпросното определя количеството гориво. Няма гориво - няма постъпателно движение - няма притеснения и за мазането.
                              Не се сещам за нито една помпа (горивонагнетателна - разпределителна) с променлив ход на плунжера.
                              При всички известни ми помпи, плунжера е с постоянен ход а дозирането става чрез отваряне и затваряне на обема по различни начини в разните помпи.
                              За "Лукас" не знам почти нищо така че евентуално там може би???
                              Мазането на плунжерната двойка не зависи от това дали нагнетява налягане или не. При ППХ, нормално работещ всережимен или мин/макс регулатор наистина гаси двигателя.

                              Коментар


                              • #45
                                От: Странно държание на турбина

                                Първоначално публикуван от lodkar Преглед на мнение
                                Какво стана с колата и манометъра и?
                                Манометър, може би утре ако остане време от другите заигравки.
                                99.99% съм сигурен че този на таблото лъже.
                                Сега пък намерих друга данна в Аутодата, 0.70-0.75 на 3000 но по номера на двигателя не съм сигурен че става въпрос точно за него.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X