Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Странно държание на турбина

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: Странно държание на турбина

    Проверих какво показва ЕКУ-то при празен ход/загрял двигател (и на студен 12С бе същото) - ВАКУУМ 3.8 in.Hg..
    Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
    Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

    Коментар


    • #17
      От: Странно държание на турбина

      Първоначално публикуван от lodkar Преглед на мнение
      Има какво да обсъдим и да се дообразоваме по засегнатите по-горе въпроси, но първо трябва да се свери манометъра. Изглежда там е проблемът. Манометрите са от 6 лв нагоре, според както го намериш, размера и класа.

      Механичната помпа от кого е правена? Всички варианти от войната насам променят непрекъснато във всеки един момент момента на впръскване според натоварването, оборотите и положението на рейката. Нормално е нещо да е неплътно, да е блокирало и да не регулира правилно. При турбо вариантите всяка неправилност се умножава сама по себе си и става още по-голяма.
      За сега се занимавам с окачване и спирачки та до турбината още не съм опрял. Имам още много и по належаща работа докато колата стане "като моя" така че надува остава за малко по нататък. Като цяло, освен шантавия прибор на таблото и свиренето, няма друго с което да се заяждам по двигателя
      Както и да е, по въпроса за помпата казах:
      не може да има различни моменти на начало и край на впръска за различните цилиндри
      Първо, далеч не всички помпи си играят с аванса но в този случай който и да я е пправил, роторно разпределителната помпа с механично управление по природа не умее да се бъзика с отделните цилиндри а само за всички заедно, което я изключва от заподозрените. В моя случай е Bosch VE. Забавено изгаряне може да се получи в единичен цилиндър поради лоша компресия или пикаеша дюза но там симптомите са други и турбината е последното по което ще се сетиш за тях.

      Коментар


      • #18
        От: Странно държание на турбина

        За различните цилиндри не съм дочел, чета до 3 през нощта и съм уморен.
        Имам предвид отклонение от правилният момент на впръскване на всички цилиндри заедно, а дали има неравномерност и колко може да е тя е друг въпрос. За функциите на помпата става дума - онези неща от типа на скоростен или мощностен регулатор.

        Коментар


        • #19
          От: Странно държание на турбина

          Първоначално публикуван от slowtraveler Преглед на мнение
          Проверих какво показва ЕКУ-то при празен ход/загрял двигател (и на студен 12С бе същото) - ВАКУУМ 3.8 in.Hg..
          3.8 in.Hg = 0.1287 бара но това не означава автоматично - подналягане!
          Всеки манометър "сравнява" подаденото му налягане с атмосферното така че то се приема за "0" а не липсата на такова (сиреч - вакуум), така че тези 0.1278 бара най вероятно са над атмосферното налягане, което си е свтъх-пълнене.
          Ако ми кажеш че при загасен двигател виждаш 29.92 in.Hg (атмосферно налягане) ще се съглася че си имаш истински барометър

          Пробора (манометър) на таблото на старата Спаска има и малко скала под "0" и там ясно виждах подналягането при студено масло (зимно време) в първия момент на повишаването на оборотите на двигателя. Просто двигателя изведнж иска да засмуче повече от колкото бавно развъртащата се турбина успява да осигури в първите 1-2 секунди.

          Коментар


          • #20
            От: Странно държание на турбина

            Първоначално публикуван от lodkar Преглед на мнение
            За различните цилиндри не съм дочел, чета до 3 през нощта и съм уморен.
            Някоя много стара или опростена помпа може и да впръсква във фиксиран момент, но не и която и да е автомобилна. ВЕ си имат всичките основни функции на регулатори и може да объркат нещата достатъчно зле. Достатъчно е да заяде клапанчето за налягането в корпуса, буталото на аванса или някой да е подменил с цел "тунинг" я гърбичната шайба, я нещо друго - има какво. Или да е "чукнал" "леко" въпросният клапан, да "държи" налягане (без да знае защо даже). Но първо трябва да се проверят началните неща - например манометъра.
            Силно авансиранно начало на впръск си има съвсем други симптоми и няма да го познаеш по турбината.
            Всяка редова механична помпа (примерно на мерцедес) НЕ се занимава с аванса. За тази цел си има центробежен механизъм на входния и вал.
            Затова пък, при много от редовите помпи може да се разбъзика началото на подаването за отделните цилиндри - индивидуално! Това вече може и да се чуе на някоя по пъргава турбинка

            Коментар


            • #21
              От: Странно държание на турбина

              Никаква връзка на темата и неравномерността на впръскване, или редовите помпи. Точно по държането на турбината на турбодвигател се познава когато помпата ти е полудяла лекичко.
              Споменах регулатори - тези неща определят с колко се променя моментът на впръскване. При 850 оборота е 6 градуса, при 3500 и минимално натоварване ще е 30.
              Гатанката е защо при 3500 оборота и пълно натоварване е 18 и дали при твоята кола не е запънало на 30.
              Градусите за примерни, за онагледяване, промяната е както си е.
              Надявам се сега се разбира за какви промени и неточността им говоря. Статичната центровка - т.н. "зацепване" е еднаква, в примерните два случая.

              Коментар


              • #22
                От: Странно държание на турбина

                Връзката е добре известна но както и да е.
                Не са много механичните помпи които за определяне на аванса отчитат и натоварването освен оборотите. Някои варианти на моята го правят, други не.
                Не знам моята от кои е, но знам че под този вол няма теле.

                Коментар


                • #23
                  От: Странно държание на турбина

                  Примерът е ясен, може да се провери за ВЕ с турбокоректор като се видят градусите в трите посочени режима.

                  Коментар


                  • #24
                    От: Странно държание на турбина

                    Първоначално публикуван от MAP Преглед на мнение
                    3.8 in.Hg = 0.1287 бара но това не означава автоматично - подналягане!
                    Всеки манометър "сравнява" подаденото му налягане с атмосферното така че то се приема за "0" а не липсата на такова (сиреч - вакуум), така че тези 0.1278 бара най вероятно са над атмосферното налягане, което си е свтъх-пълнене. .....
                    Както повечето манометри за вакуум (подналягане) и надналягане, за референтна стойност се приема "0"... Такъв изглед има и 'софтуерния' манометър, като ясно си изписва VACUUM, а не PRESSURE когато стойността стане по-ниска от нула....
                    Това и имах предвид...
                    Примерно:
                    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:product_large_35814.jpg
Прегледи:1
Размер:38.3 КБ
ID:5615662

                    При следващите опити ще смъкна цели логове, че явно не стана ясно обяснението ми - как при празен ход тиктака с вакуум във всмукателния колектор, а при подаване на газ - турбината започва да надува и стрелката на манометъра преминава към стойности по-големи от '0'....
                    Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
                    Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

                    Коментар


                    • #25
                      От: Странно държание на турбина

                      Сега те разбрах добре колега. Не че е голяма странност, просто се уточнявахме
                      Просто не допуснах че компа ти изписва думата "Vacuum" вместо да ти сложи един - (минус) пред стойността. Вакум е доста силна дума за да се използва за такива работи

                      Коментар


                      • #26
                        От: Странно държание на турбина

                        Първоначално публикуван от MAP Преглед на мнение
                        Вакум е доста силна дума за да се използва за такива работи
                        Програмата, която ползва slowtraveler се използва и при бензинови двигатели, а там определено си има вакуум. -0.8 бара хич не е малко.
                        Друг е въпросът, че дава разлика в показанията на МАР сензора (intake на снимката) и VACUUM данните, които неизвестно откъде сваля. Показанията на МАР-а са абсолютно налягане, където 0 kPa са асолютния вакуум.
                        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Screenshot_2014-10-03-21-04-38.jpg
Прегледи:1
Размер:79.7 КБ
ID:5615754

                        Коментар


                        • #27
                          От: Странно държание на турбина

                          Първоначално публикуван от Паджеровод Преглед на мнение
                          Програмата, която ползва slowtraveler се използва и при бензинови двигатели, а там определено си има вакуум. -0.8 бара хич не е малко....
                          Да, но при атмосферната бензинка има друг фактор - дросела
                          Днес направих една съвсем кратък лог (за около 2км) как се държи турбодизела (точно Turbo boost gauge)...
                          Виждат се отрицателните стойности...
                          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:boost.jpg
Прегледи:1
Размер:43.9 КБ
ID:5616488
                          А който иска налягането в смукателния колектор (след турбината) - тя работата е практически същата (информацията би трябвало да е директно от MAP сензора, а в лога е отделна колонка)...
                          Виждат се стойностите под 100кПа :
                          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:intake.jpg
Прегледи:1
Размер:35.0 КБ
ID:5616489
                          Графиката в дясната част на графиката е ППХ - вижда се как слиза към липса на наддув, като в цифрово изражение наддува спада до около нулев (в абсолютно цифрово изражение 88-99кПа)...
                          При празен ход държи 87-88кПа (това при надморска височина около 40м)...

                          П.С. по хоризонтала са оборотите на двигателя ..
                          Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
                          Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

                          Коментар


                          • #28
                            От: Странно държание на турбина

                            Бих обсъдил защо долната граница е така характерно отрязана с хоризонтална линия, но не ми се обяснява. Ако някой се досеща какво означава това, да пише. Ниското налягане от аеродинамично съпротивление би трябвало да е с различни стойности в зависимост от оборотите, но методът на измерване има значение.
                            Защо оборотите слизат до малко над 500? Или това е еднократно, при палене или някое тръгване, а дебелината на линията заблуждава, че има много преминавания през тази област на графиката?
                            При мен подналягане няма, на лек автомобил е, почти само механична ГНП, разтоварващият клапан на турбото отваря на 0,8.

                            Коментар


                            • #29
                              От: Странно държание на турбина

                              Долната граница може да се отреже така от обхват на датчика или на софта. Но както изглежда реално слиза и по-надолу, което ми е интересно как става без дросел

                              Коментар


                              • #30
                                От: Странно държание на турбина

                                Графиките са само в движение - няма палене/гасене и т.н.
                                В конкретния случай оборотите редовно слизат до около 630-640 об/мин при обичайно шофиране...
                                А празния ход при изключена предавка е 700 (при включена са леко надолу)... Защо налягането забива на ниската стойност и при по-високи обороти на ДВГ - не знам... Очаквах да има пик още по-надолу при ППХ, но може управлението на турбината или дросела да компенсират и да не позволяват по-дълбок вакуум.
                                Подналягането се получава при всеки ДВГ.. Къде по-малко къде повече, заради засмукването на въздуха/или горивната смес/ от двигателя... Турбината започва да действа само от определени нейни обороти нагоре. До там е само 'тежест' в смукателния тракт... Така, че не виждам нищо странно...
                                А ако наистина качва високо налягане, то наистина разтоварващия клапан трябва да се прегледа - заседнал или 'натегнат', че да стане колата бИгачка
                                Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
                                Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X