Обява

Свий
Няма добавени обяви.

За качеството на М16Д

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    От: За качеството на М16Д

    Първоначално публикуван от davc Преглед на мнение
    Чета темата и ми става интересно следното: На какъв интервал се сменя маслото на този трактор? Става въпрос, според предписанията, а не според разните "текезарски" практики. Най-вероятно е на някакви моточасове, а не на пробег. Масово предписваният и прилаган пробег за смяна на масло е 10 000км, ако приемем, че средната скорост за движение е 50км/ч то това са 200моточаса. Любопитен съм за сравнението.
    Говорим си за трактор и М16Д, което изключва Кольо да е притежател на Джон Диър, Мейс Фергюсън и т.н., щото тогава Кольо пръв щеше да анатемоса тоя мазут.
    Остават Болгар, ЮМЗ и някое ДТ - за какви засичане на пробег/моточасове говорим за едно количество масло, като те текат като лейки и се долива ако не всеки ден, през ден.
    Ако пък ги понапънеш в нивата с някой по-сериозен прикачен инвентар и загреят и почне да ври боба в радиатора, освен да го хвърлят това масло и го ядат доста охотно/като не са прегрели, прилично/.
    Уж са идиотоустойчиви ЮМЗ-тата, но ако си сметнеш ежедневните ремонтчета, загубени часове за работа на полето, която да носи приходи, а не разходи заради ремонти и консумативите - сметката излиза твърде крива, Ако и двигателя да не умира лесно - умираш ти да се въртиш и плащаш всеки ден за нещо.
    А колко площ може да опатка един американец или англичанин, докато Болгара/ЮМЗ-то се чудят как да паднат в браздата, дето примерно трябва да я фрезоват/орат, друга работа и не по темата.Колко нафта тоя или оня за декар площ, пак.
    Последно редактирано от maxxx; 23-02-11, 14:35.

    Коментар


    • #47
      От: За качеството на М16Д

      ''- конструкцията на Москвич е с логика , която трябва да се изучава , защото по принцип трудно може да се открие ''
      Специално на двигателя е с колянов вал(5 опорен,5 чифта основни лагери) и 4 биели(с 4 чифта биелни лагери),които лагери са черупков тип,разчитащи на масло под налягане (поправете ме ако не съм прав)

      ''- два еднакви Москвича няма !''
      съгласен , но с еднакви модели мотори, и най-вече с масло М10/16Д от един и същ производител

      ''Сравнявайки работата на маслото при два Москвича е трудна работа , камо ли при Москвич и съвременен автомобил .''

      предполага се , че резултата на М16Д би бил още по-трагичен в ,,съвременен автомобил''(използващ също черупкови лагери , нуждаещи се от мазане под налягане),т.к. в него не се допуска липсата на мазане ( за разлика от м-ч и ЮМЗ,които откоровено биха карали и с нафта вместо масло)

      ''. Поради влиянието на ред други фактори , най-главните от които са вида на конструкцията на двигателя и качеството на изпълнението му. ''

      Вида на конструкцията го избистрихме,освен ако съм пропуснал въвеждането на нано-органични подложки по лагерите,които самозарастват и не се износват никога.Качеството специално на лагерите на М-ч е плачевно,от достата ,,дисекции'' на ДВГ 412 съм установил , че няма лагер без язви и накопаване (сигурно поради качествените масла,навременната им смяна,и ред фактори по подръжката на един двг,които предполагам повече знаете от мен).

      ''Що се отнася до М16Д . Главното му преимущество , както и на М10Д впрочем ( не че имахме кой знае какъв избор на масла де ) при Социализма беше именно в това , че можеше да се открадне за без пари ''

      За избора виновни няма.Похвално е че ,,можеше да се открадне за без пари'' е виден плюс,в дискусия за качествата на един продукт.Похвално е, че сте можели да крадете.и не само масло,ами много неща.Кажете и аз откъде да си ,,открадна'' масло за москвича...Сега е друго,сега има избор и няма за без пари...

      ''Следователно : ако заводската препоръка за смяна е на 6000 км. , то желателно е то да се смени най-много на 4000. Ей това главно спасяваше двигателите . ''

      не ги е спасявало, на по 100 000 км и ВАЗ-ови и 412 и 408 мотори , карани с М 10/16 масло имат трагични ,,рани'' по триещите се повърхности, които е трябвало да имат мазане.

      С поста си не се заяждам,останах с впечатлението,че не М16Д е виновно че не обезпечава мазане в каквито и да било режими на работа,а видиш ли москвичите е трябвало да ги направят ако можеше и без масло да вървят.
      масло,което при под -5 затруднява паленето,и при +90 градуса на охл.течност на ДВГ да се разрежда до степен,че да капе от щеката та да не можеш да му видиш нивото,за мен не е качествено и няма приложение в съвременните ( и не толкова) ДВГ.Няма добри миещи добавки,отлага нагар и става на битум...това са недостатъци,които в качествените продукти са премахнати,и не се проявяват в изправните ДВГ,независимо от произхода и легендите,разказващи се за тях.

      Коментар


      • #48
        От: За качеството на М16Д

        Горното е съвсем вярно и точно същите неща съм твърдял много пъти когато става въпрос за сравнения и оценки на техника, и в частност автомобили, и съвсем конкретно джипки. С тракторите всъщност съм много на "Вие" и затова ми е интересно как се предписва да се сменя маслото: След "стандартните" 200моточаса, след 20, след 300?

        п.п. Пак бавно... Писах след maxx
        Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!

        Коментар


        • #49
          От: За качеството на М16Д

          Първоначално публикуван от davc Преглед на мнение
          Горното е съвсем вярно и точно същите неща съм твърдял много пъти когато става въпрос за сравнения и оценки на техника, и в частност автомобили, и съвсем конкретно джипки. С тракторите всъщност съм много на "Вие" и затова ми е интересно как се предписва да се сменя маслото: След "стандартните" 200моточаса, след 20, след 300?

          п.п. Пак бавно... Писах след maxx
          Селскостопанската техника е на моточасове и сезонно обслужване на трансмисии и т.н. цял агрегат, сещай се на ЮМЗ-то къде му е дисплея за работа на ДВГ-то.
          Позна, точно там е.

          п.п.а на колко се сменят на тези, дето пищят в кабината или някой стриктно води работата на човешка машина и тя не шурти - според производителя, не са големи разликите в часове, но те си искат конкретните масла, за да си държат и на моточасовете, които указват.
          Приеми 200 часа за нормален "преход", но ако мериш 50км преход спрямо часове работа на двигателя, а не скорост - и с придвижване от нива до нива не могат да добият 40км/ч средна скорост.
          Последно редактирано от maxxx; 23-02-11, 14:57.

          Коментар


          • #50
            От: За качеството на М16Д

            Да си имаме уважението. Виждал съм моточас-метъра на нов ЮМЗ.

            Коментар


            • #51
              От: За качеството на М16Д

              Първоначално публикуван от maxxx Преглед на мнение
              А колко площ може да опатка един американец или англичанин, докато Болгара/ЮМЗ-то се чудят как да паднат в браздата, дето примерно трябва да я фрезоват/орат, друга работа и не по темата.Колко нафта тоя или оня за декар площ, пак.
              Да опатка, да опатка, колко площ да опатка. Ако са 200 дка кога ще му се избият парите на "западняка"? Че и 500 дка да са. Или пък ако са разпокъсани парчета.

              Коментар


              • #52
                От: За качеството на М16Д

                Първоначално публикуван от Ivanov Преглед на мнение
                Да опатка, да опатка, колко площ да опатка. Ако са 200 дка кога ще му се избият парите на "западняка"? Че и 500 дка да са. Или пък ако са разпокъсани парчета.
                Те ако са 200 декара, да не ги обработваме и с карбамиди, зер ако има градушка да не се хабим?После - фуражна пшеница и царевица с един кочан на стрък, мъничък.
                За 200 декара е изгодно да си платиш, а собственика на машината да си чупи главата с това, което е преценил за изгодно да има.Ако са разпокъсани площи - още повече, има резон за пазарлък по регион нивата къде и край кого е.
                А колко да опатка, ами неговите/на сдружението/ 5000 декара/примерно/ и няколко по 200 чужди срещу заплащане.

                Коментар


                • #53
                  От: За качеството на М16Д

                  Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                  Да си имаме уважението. Виждал съм моточас-метъра на нов ЮМЗ.
                  Това в мототехника и с една усмихната мамаша до него, държаща китка пшеница?
                  Аз и на две годишни не видях такива опции, ти пиян тракторист виждал ли си, хеле на нощна оран/мале колко им е сладко - не е истина/?
                  Трактор да не си им в ръцете.

                  п.п.с работещи уред за моточас, москвето или жигулито с вода в картера ли?
                  Последно редактирано от maxxx; 23-02-11, 15:48.

                  Коментар


                  • #54
                    От: За качеството на М16Д

                    Не бе, баща ми го купи. Така го и продаде.

                    Пиян тракторист - има късмет завалията, че не съм го виждал последните 3 години. Иначе да.

                    Коментар


                    • #55
                      От: За качеството на М16Д

                      Първоначално публикуван от maxxx Преглед на мнение
                      За 200 декара е изгодно да си платиш, а собственика на машината да си чупи главата с това, което е преценил за изгодно да има.Ако са разпокъсани площи - още повече, има резон за пазарлък по регион нивата къде и край кого е.
                      А колко да опатка, ами неговите/на сдружението/ 5000 декара/примерно/ и няколко по 200 чужди срещу заплащане.
                      Отиваме към друга тема. Но ако някога сте занимавали със земеделие за собствена сметка в България, горното нямаше как да го напишете.

                      Коментар


                      • #56
                        От: За качеството на М16Д

                        Първоначално публикуван от medun412 Преглед на мнение
                        .....
                        Специално на двигателя е с колянов вал(5 опорен,5 чифта основни лагери) и 4 биели(с 4 чифта биелни лагери),които лагери са черупков тип,разчитащи на масло под налягане (поправете ме ако не съм прав)

                        '.......
                        Абсолютно прав си , колега ! И Мерцедес има със същия брой чаркове . А и по конструкция и едното и другото е четиритактов двигател . Дори имат и по еднакъв брой ( по 4 ) колелета .
                        ... и до тук свършва приликата на Москвич с автомобилите . За мен това е пародия на автомобил .
                        Това чудо дори да върви с редовна смяна на пълна синтетика , но попаднало в ръцете на джигит - бе ем вист или голфаджия - ако изкара 100 000 км ще е прецедент !

                        Руснаците правеха и Жигула . И добре че не са я измислили те . Моята я продадох на 240 000 км. , без отваряне на двигателя . Карал съм я единствено с М10Д по схемата , за която споменах . При все , че това масло си е долнопробно от съвременна гледна точка .

                        Не става въпрос за заяждане и нямаше да пиша в тази тема . Но просто исках да вметна , че тя е за това как се отразява въпроснота масло на трактор , а не на автомобил . ... още повече пък за марката , която даваш за пример . Макар че съществуваше един лаф за приликата на тези возила . В смисъл , че Москвич било спортния модел на трактор Белорус .
                        Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

                        Коментар


                        • #57
                          От: За качеството на М16Д

                          Добре де. Защо преповтаряме неща, които са от началото на темата 2 пъти? Тракторът е мощен кажи-речи колкото москвича, с 4 пъти по-голям ходов обем, с 5 пъти повече масло и с 3 пъти по-ниски максимални обороти, използва се само в топлия сезон. НОРМАЛНО Е да има по-скромни изисквания към маслото.

                          Коментар


                          • #58
                            От: За качеството на М16Д

                            Първоначално публикуван от Ivanov Преглед на мнение
                            Отиваме към друга тема. Но ако някога сте занимавали със земеделие за собствена сметка в България, горното нямаше как да го напишете.
                            Прав сте, отиваме в друга тема.
                            Отказах се по ред причини, една от които е нерентабилността на техниката, с която работех '94,'95 година и 6000 разпокъсани декари аренда.
                            Уверявам Ви, че с руски автопарк и 200 декара обработваема площ, под 500кг/дка пшеница ви вкарва финансово в гроба или в заеми, с надеждата при жътвата на царевицата/слънчогледа да се разплатите.
                            Обикновено не става.
                            Имах случаи вместо за нощна жътва да взема три Е-та, да взема един Мейс Фергюсън.Всичко прибира/пшеница/, одухва я преди бункероването/непосилно чиста нито за Е, нито за Нива/, влага мери и т.н. чудни за старите руски и гедерейски машини качествени дейности.След тях колко пшеница оставаше да тори следващата обработка...

                            Коментар


                            • #59
                              От: За качеството на М16Д

                              Мога да не ям но в двигателите на моите машини ше наливам най скъпото масло и най добро.На косачката турам10на40 полусинтетикаРемонта вече сигурно гони хилядарката и кво да я убия с М10-Д не не и не

                              А за Москвича Владо не си правтова ми е първия и любим автомобил.

                              Много удобен за каране като седна на седалката е нема такова удобно

                              И мирише на Москвич

                              Волгата мирише на Волгакой е карал знае
                              К мирной жизни не пригоден.
                              Най обичам, обстановката да е максимално близка до бойната.
                              ГАЗ 69 ГАЗ 53 ЗИЛ 157

                              Коментар


                              • #60
                                От: За качеството на М16Д

                                Мойте бензинови резачки работят с М10 и М16 Д ....Идеално е това масло.....за веригите !Става и за резервоара на джипа....може и отработено,ако някой се чуди какво да прави с неговото аз съм човека ! Ама за в двигателя хората продават по-подходящи масла !
                                Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
                                Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
                                Анатолий Пейчинов o8875о9815
                                https://dvrbg.com/

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X