Обява

Свий
Няма добавени обяви.

За качеството на М16Д

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    До: За качеството на М16Д

    Естерните базови масла използвани за прозводство на моторни масла са около 6 пъти по скъпи от минералните(абсолюлютно сигурно), но те се използват основно за производство на масла за състезателни автомобили при ,които маслото обикновено се сменя след всякосъстезание.Осигуряват по малко триене и изгарят без да дават нагар.За съжаление обаче са нестабилни при попадане на влага,а такава винаги попада в маслото на един нормално експлоатиран автомобил(конденз при изстиването на двигателя или при проникване на димни газове в картера при по износените двигатели.

    Коментар


    • #32
      До: За качеството на М16Д

      Първоначално публикуван от s_s1 Преглед на мнение


      Добре, а от къде сте сигурен, че последната група естерните масла са точно толкова скъпи? От къде знаете, че таблицата е вярна?
      И какво е включено в тази цена: добиване на маслата, развойна дейност, продължителни тестове, закупено ноу хау, търговска марка, реклами, спонсорство на състезатели, или...
      Таблицата ми е дадена в информационните бюлетини които получавам от Максима, чийто вносител съм. Аз просто съм я превел и съм я качил на сайта. Цените са за Щатите.

      Цената е цената на суровината, която плаща производителя. Както пише и в таблицата - "относителна цена на базовите масла". Базовото масло е суровина, не краен продукт.

      При крайния продукт разликите в цената са далеч по-ниски. При Максима - някъде от порядъка на едно към пет.

      Което и показва от кои масла производителите печелят най-много. Със сигурност не от най-скъпите.
      Издъних се на Тюринг теста

      Коментар


      • #33
        До: За качеството на М16Д

        Здравейте и честита нова година на всички!
        Аз съм напълно съгласен с мнението на Кольо за маслото М10Д и М16Д.Навремето дядо ми е изкарал с него до 350 000км с Москвич 412/форсиран/.Другият ми дядо има москвич на 100 000км без ремонт на двигателя,който е и на газ и мога да кажа,че маслото М10Д или М16Д хич не е лошо масло.Има една подробност още,че сегашното качество не е като едно време.Сега маслата са редки и при достигане на оптимални температури на двигателя то става на вода-говора именно за маслото М16д,което се продава и до днес по бензиностанциите и при дилърите.
        Навремето единия ми дядо(човекът с москвича на 350 000км) e изкарал с едно Иже 350 до 95 000км без ремонт на двигателя и даже аз сега го експлоанирам този двигател.Наистина няма компресия но той е каран и доста километри и все в полски условия.
        Има и още нещо.Двигателите на Ц-100 са с двуцилиндрови четиритактови пускови двигатели,които са с две скорости.Именно тези двигатели палят дизеловия двигател на Ц-100-то.Първо се отваря декомпресора на дизеловият двигател,пали се пусковия и се включва на първа скорост да върти леко дизеловият докато качи маслото до всички подвижни точки на двигателя.След няколкоминутна работа се включва втора скорост и се затваря декомпресора на дизеловия агрегат и той пали,след което се гаси пусковия.Така е и при ЮМЗ-то,но само че той няма скорости ,а има само един съединител и декомпресор на основния двигател.Палиш пусковия двигател,отваряш декомпресора на основния двигател,зацепваш пусковия двигател за дизеловия и почваш да го въртиш на средни обороти,след около 5 минути работа на двата двигателя в синхлон се сваля декомпресора и се възпламенява дизела и така в същата последоветелност като при С-100.
        Руските инженери са мислели нещата в обширен аспект,въпреки че доста народ плюе руската техника,но нека не се отклонявам много от темета.
        Поздрави но всички!

        Коментар


        • #34
          От: До: За качеството на М16Д

          Да попитам м16д къде се вмества в редичката-5w40..........................20ww50?
          "Джипът започва да върви, като спре да ти е жал за него"УАЗ 469ТЕРАНО 2,7ТДПЕЖО 307 1,6хди

          Коментар


          • #35
            От: До: За качеството на М16Д

            Първоначално публикуван от kra_kra Преглед на мнение
            Да попитам м16д къде се вмества в редичката-5w40..........................20ww50?
            Представяй си го като 40W40. Или само 40, без W индекс.

            Коментар


            • #36
              От: За качеството на М16Д

              Би трябвало да е 15w30 ,но съм срещал няколко разновидности ,които ги пише на кутиите масло.

              Коментар


              • #37
                От: За качеството на М16Д

                Ей, ама сте много бързи, благодаря за отговора.
                Мисля да сложа на УАЗа 15W50, досега бе с М16Д.
                Какво мислите?
                "Джипът започва да върви, като спре да ти е жал за него"УАЗ 469ТЕРАНО 2,7ТДПЕЖО 307 1,6хди

                Коментар


                • #38
                  От: За качеството на М16Д

                  Слагай

                  Коментар


                  • #39
                    От: За качеството на М16Д

                    въобще никво 15w40 не е м16 д.W идва от winter(демек за зимна експлотация) а м 16 е едносезонно масло само за лятото и както каза колегата по горе е само 40.
                    Където не мога пеш продължавам с Уаза.
                    Съдействие за закупуване на гуми с отстъпка срещу
                    Съдействие на закъсали автомобили

                    Коментар


                    • #40
                      От: За качеството на М16Д

                      Реших и аз , като патил от М серията масла, да пиша.На 412-ката бе наливано М10Д (дядото на собственика бе Тракторист) и маслото е било без пари.Заварих го на 3 000км.И като лаик,мислех че ще трябва да го сменя на 10 000 км като стане (което е логично).След 2 000 км в ръцете ми обаче,мотора стана шумен,имаше около 1 атм. загрят на празен ход.Смених маслото пак с М10Д.На 5 000 км мотора стана още по шумен и си направих една сметка-аз дадох 18 лв маслао (412-5,5л. картер) + 3 лв за филтър(който преживее ли зимата го свалям смазан и затлачен)=21 лв. за 1/2 пробег за смяна на масло,и определено не добре отарзяващо се на двигателя (бил той и на Москвич).След това налях 15W50 Шел(42лв. + 3 лв филтър=45лв) червена туба(който вече не мога да намеря,колкото и да искам).Резултата-на 10 000 км мотора имаше 2 атм. на х.х. на работна температура,мотора не чукаше.При наляти 5 литра източих 4,700 л.И това на ,,кола'' с двигател от 60-тте(1968г. е първия 412).Сменял съм масло на един друг авер с 412 (на 13 000 км М16 Д )-беше ме гнус да пипам,вискозитета беше тип асфалт...гной...след следващото М16Д на същия М-Ч,на един от цилндрите(4-ти,каква изненада) се загубиха около 3 атм. от компресията,предполагасе строшен компр.сегмент.М10 и М16Д стават за панти,НО ако не ги вали , иначе започват да скърцат пак.Може би при 16 л . картер както на ЮМЗ-то ,М16 е маслото.Но за агрегат,който искам да може да достигне 6 000 об/мин,бил и москвичов,няма да налея никога повече М серия масла.Дори бих си налял горено западно масло от друга кола(не се обиждайте),не ми се отваря мотор заради повлекли лагери.М маслото не е това , което е било преди години.Извинявам се ако съм обидил някой...
                      Последно редактирано от medun412; 23-02-11, 11:23.

                      Коментар


                      • #41
                        От: За качеството на М16Д

                        Първоначално публикуван от medun412 Преглед на мнение
                        ....Реших и аз , като патил от М серията масла, да пиша.На 412-ката бе наливано М10Д (дядото на собственика бе Тракторист) и маслото е било без пари....
                        Колега , примерът който даваш с Москвича не дава вярна картина за експлоатацията на М16Д като цяло , по няколко причини :

                        - конструкцията на Москвич е с логика , която трябва да се изучава , защото по принцип трудно може да се открие
                        - два еднакви Москвича няма !
                        - като следствие от горните два факта : Москвича ако иска върви , ако не иска - не . Подобно на магарето .
                        С други думи : при него действа принципа "Ако се улучи! ".

                        Сравнявайки работата на маслото при два Москвича е трудна работа , камо ли при Москвич и съвременен автомобил . Поради влиянието на ред други фактори , най-главните от които са вида на конструкцията на двигателя и качеството на изпълнението му. То е все едно да търсиш нещо общо в измерването на р.Дунав в сантиметри и височината на планинските върхове в метри.

                        Що се отнася до М16Д . Главното му преимущество , както и на М10Д впрочем ( не че имахме кой знае какъв избор на масла де ) при Социализма беше именно в това , че можеше да се открадне за без пари . Следователно : ако заводската препоръка за смяна е на 6000 км. , то желателно е то да се смени най-много на 4000. Ей това главно спасяваше двигателите .

                        Изключение от това правило наистина е ЮМЗ-то , но там е друга бира . Руснаците без да искат са направили един наистина , ама много дуракоустойчив двигател Вече се писа за това , а и на какви чудесии съм се нагледал ... не е за вярване !

                        Иначе както също вече се писа , по принцип това си е летно масло и ако човек кара съветски трактор - няма смисъл да се набутва със скъпи масла . Те са си създадени един за друг
                        Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

                        Коментар


                        • #42
                          От: За качеството на М16Д

                          М10D и M16D имам по машините. Отделно със същото си смазвам паралелите на струга. При ниски температури прилича повече на мед, отколкото ма масло, буквално.

                          Едно време болшинството жигули се караха с М10Д, единствено поради причините, изтъкнати от Vlado_Ts горе. А далаверата на Кольо от масло 15W40 или 10W30 ще е по-лесно палене зимата. Ама, като знам че това обикновено ако няма акумулатори се пали дори и от един или двама човека, търкяляйки му на ръка гумите (поне нашия палеше след метър такова "търкаляне"), не ще и това да е кой-знае какъв проблем. В колата си няма да сипя никога, обаче.
                          Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                          Коментар


                          • #43
                            От: За качеството на М16Д

                            Чета темата и ми става интересно следното: На какъв интервал се сменя маслото на този трактор? Става въпрос, според предписанията, а не според разните "текезарски" практики. Най-вероятно е на някакви моточасове, а не на пробег. Масово предписваният и прилаган пробег за смяна на масло е 10 000км, ако приемем, че средната скорост за движение е 50км/ч то това са 200моточаса. Любопитен съм за сравнението.
                            Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!

                            Коментар


                            • #44
                              От: За качеството на М16Д

                              Първоначално публикуван от davc Преглед на мнение
                              Масово предписваният и прилаган пробег за смяна на масло е 10 000км, ако приемем, че средната скорост за движение е 50км/ч то това са 200моточаса. Любопитен съм за сравнението.
                              Колега, приеми го като майтап, ма много си го "забързал" това ЮМЗ. Водеха ги "бързоходни колесни трактори" Vмак. - 40 км.
                              Средна на полето сигурно около 15-20.
                              Поздрави!!
                              сто: Тук нормално си подаваме топката като на тренировка и гледаме да не се контузим. Понеже сме от един отбор.
                              dembito: Хардуера можеш да го ритнеш, а софтуера само да го напсуваш

                              Коментар


                              • #45
                                От: За качеството на М16Д

                                Хайде пак прочети какво съм написал...
                                Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X