Отварям тази тема защото много се е изписало, че трябва да се използват качествени масла, защото иначе ще се скапе бързо двигателя, и т.н.
Та искам да споделя това което видях в моето ЮМЗ.
Значи, преди окло месец реших да сменя маслото на трактора, че беше станало гъсто като катран. И толкова черно. И не съм го сменял през последните 3-4 години, само доливане.
Смених го, както личи от заглавието пак с М16Д.
След няколко дни гумичките на цилиндрите изпуснаха, и се смесиха вода и масло. Единствения начин за ремонт е сваляне на главата, сваляне на коритото на картера, махане на биели и бутала, избиване на цилиндрите, смана на гумичките, и по обратния ред.
Като купих трактора му направих основен ремонт на двигателя, включващ шлайф на колянов вал, и слагането на съответните лагери.
Поради "ниското" качество на маслото очаквах, че лагерите ще са за смяна, но гледах ей така
като видях в какво състояние са. Почти като нови! Съсвсем малко, почти незабележимо износване.
А трактора си е сериозно натоварен. Понякога като види зор, от комина му излиза чист черен пушек, ако може да говори само ще псува...
Излиза, че най-евтиното масло на пазара се е представило учудващо добре.
Оттам и изводът, че даването на пари за безумно скъпи масла, мислейки си, е щом е скъпо значи е някакво супер масло е малко безсмислено...
Не искам да ви убеждавам да карате джипките си с М16, но се замислете следващият път когато ви поискат 50-60 лева за литър.
И понеже астрата започна да хапва масълце, а пък съм я прежалил-сипах и от това същото. Освен затруднен старт в студените утра не очаквам някакъв лош ефект.
Въпреки, че на капaчката за маслото пише "Quality oil only"
Та искам да споделя това което видях в моето ЮМЗ.
Значи, преди окло месец реших да сменя маслото на трактора, че беше станало гъсто като катран. И толкова черно. И не съм го сменял през последните 3-4 години, само доливане.
Смених го, както личи от заглавието пак с М16Д.
След няколко дни гумичките на цилиндрите изпуснаха, и се смесиха вода и масло. Единствения начин за ремонт е сваляне на главата, сваляне на коритото на картера, махане на биели и бутала, избиване на цилиндрите, смана на гумичките, и по обратния ред.
Като купих трактора му направих основен ремонт на двигателя, включващ шлайф на колянов вал, и слагането на съответните лагери.
Поради "ниското" качество на маслото очаквах, че лагерите ще са за смяна, но гледах ей така

А трактора си е сериозно натоварен. Понякога като види зор, от комина му излиза чист черен пушек, ако може да говори само ще псува...
Излиза, че най-евтиното масло на пазара се е представило учудващо добре.
Оттам и изводът, че даването на пари за безумно скъпи масла, мислейки си, е щом е скъпо значи е някакво супер масло е малко безсмислено...
Не искам да ви убеждавам да карате джипките си с М16, но се замислете следващият път когато ви поискат 50-60 лева за литър.
И понеже астрата започна да хапва масълце, а пък съм я прежалил-сипах и от това същото. Освен затруднен старт в студените утра не очаквам някакъв лош ефект.
Въпреки, че на капaчката за маслото пише "Quality oil only"
Коментар