Обява

Свий
Няма добавени обяви.

За качеството на М16Д

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • За качеството на М16Д

    Отварям тази тема защото много се е изписало, че трябва да се използват качествени масла, защото иначе ще се скапе бързо двигателя, и т.н.
    Та искам да споделя това което видях в моето ЮМЗ.
    Значи, преди окло месец реших да сменя маслото на трактора, че беше станало гъсто като катран. И толкова черно. И не съм го сменял през последните 3-4 години, само доливане.
    Смених го, както личи от заглавието пак с М16Д.
    След няколко дни гумичките на цилиндрите изпуснаха, и се смесиха вода и масло. Единствения начин за ремонт е сваляне на главата, сваляне на коритото на картера, махане на биели и бутала, избиване на цилиндрите, смана на гумичките, и по обратния ред.
    Като купих трактора му направих основен ремонт на двигателя, включващ шлайф на колянов вал, и слагането на съответните лагери.
    Поради "ниското" качество на маслото очаквах, че лагерите ще са за смяна, но гледах ей така като видях в какво състояние са. Почти като нови! Съсвсем малко, почти незабележимо износване.
    А трактора си е сериозно натоварен. Понякога като види зор, от комина му излиза чист черен пушек, ако може да говори само ще псува...
    Излиза, че най-евтиното масло на пазара се е представило учудващо добре.
    Оттам и изводът, че даването на пари за безумно скъпи масла, мислейки си, е щом е скъпо значи е някакво супер масло е малко безсмислено...
    Не искам да ви убеждавам да карате джипките си с М16, но се замислете следващият път когато ви поискат 50-60 лева за литър.
    И понеже астрата започна да хапва масълце, а пък съм я прежалил-сипах и от това същото. Освен затруднен старт в студените утра не очаквам някакъв лош ефект.
    Въпреки, че на капaчката за маслото пише "Quality oil only"
    Има ли желание-има и начин!

  • #2
    До: За качеството на М16Д

    Сега остава да намерим и коли/джипки/мотори с двигатели сходни по конструкция и параметри с този на ЮМЗ, и си стискаме ръцете.
    Издъних се на Тюринг теста

    Коментар


    • #3
      До: За качеството на М16Д

      Не, бе, нали казах, че не искам да ви убеждавам да карате с такова масло. Особено ти в Америката и да искаш няма
      Смисъла, е че всички се хвърлят на скъпи и прехвалени масла, а натоварения и то сериозно трактор му няма нищо.
      Вярно, че е нискооборотен, стара концепция, но върши страхотна работа, и не се предава.
      А маслото струва 3.40 за литър...
      Има ли желание-има и начин!

      Коментар


      • #4
        До: За качеството на М16Д

        Тук работата е дебела. Може гумичките отдавна да са заминали и да са се държали само на катранозните наслоявания.

        Качеството на маслото пък определя не само текущата работа на двигателя, но и работата му при следващите смени. Това да няма катран по местата, които само маслото охлажда, това да не разяжда семеринги, са все неща, които си проличават по-натам. Като в твоя случай - сменил си маслото, а причината за повредата може да е в предишното масло.

        Иначе, че не сменяш, а само доливаш - може да е добре, ако капе/гори достатъчно, за да има винаги достатъчен процент свежо масло. Ако и филтър сменяш понякога, май всичко е наред.

        Коментар


        • #5
          До: За качеството на М16Д

          Гумичките протекоха по съвсем друг повод-прегряване поради задръстена пита на радиатора, и "опичането" им...
          Просто показах повода заради който се наложи да отварям двигателя.

          Като изключа нормалното за стар дизел почерняване , нямаше никакви наслоения и катрани никъде отвътре по блок, валове, зъбчатки....
          А семеринги не са текли, и не се очаква да текат.
          Сменяем филтър за маслото няма. Има центрофуга, веднъж съм я чистил, и понеже нямаше кой знае какви наслоения не ми е идвало на ум да я отварям повторно. Но май ще я отворя скоро, профилактично.
          Количеството свежо масло-Общо трактора взема 15-16 литра. На година я му долея 4-5, я не... И това на малки порции-по половин-един литър. Просто не гори, и няма течове от двигателя.

          То, че ЮМЗ-то е силно дуракоустойчиво се знае отдавна, и даже олио да му сипя пак ще върви, но ми направи впечатление никаквото износване на биелните лагери. Основните не съм ги пипал, но и при тях би трябвало да е същото. Ако маслото беше толкова лошо колкото е репутацията му-няма как да стане. Явно не е чак толкова зле...
          Има ли желание-има и начин!

          Коментар


          • #6
            До: За качеството на М16Д

            Напълно съм съгласен с теб Кольо. Нашия автопарк в болницата е от Волги, Латвий и УАЗки с пробег от 400-600000км. Тези коли вървят само с наливно масло М10Д и М16Д. Всичките са с оригиналните колянови валове без шлайф.
            ГАЗ 69 УАЗ 452-2 броя УАЗ 31512 Kia Sportage 2.0 16v
            Калта за УАЗа е като водата за водолаза 0886445318

            Коментар


            • #7
              До: За качеството на М16Д

              Също да добавя, че почти всичката руска земеделска техника останала в употреба се кара с М10 и М16.
              Едно К-701 набор някъде окло 1985 е карано единствено и само с такива масла. Когато работех в кооперацията съм го карал на смени, после го взеха едни арендатори, и още го ползват.
              Без да е отварян двигателя...
              Е, ако сложиш такова масло на някой Кайен може и да откаже да запали, ама УАЗките ще пеят...
              Има ли желание-има и начин!

              Коментар


              • #8
                До: За качеството на М16Д

                Щом с този боклук караш толкова време то с хубаво масло ше караш три животаАз карам от години и знам как пали зимата с хубаво масло и как с М10 д .Карайте с хубаво масло това е основното в работата на един двигателХубавото масло нищо че е по скъпо във времето излиза по евтино
                К мирной жизни не пригоден.
                Най обичам, обстановката да е максимално близка до бойната.
                ГАЗ 69 ГАЗ 53 ЗИЛ 157

                Коментар


                • #9
                  До: За качеството на М16Д

                  Да, ама аз ще живея само един живот. Около 130-150 години
                  И освен затруднения старт когато е студено, друго не ме притеснява.
                  Нали писах за К-то.
                  Някои могат да се подсмихват като чуят за трактори, но не знаят, че там двигателите са доста сериозно натоварени. И щом машините устискват с най-калпавото масло, значи не е толкова калпаво...
                  А един познат казваше, че това е масло само за смазване на панти
                  Май далеч не е така.
                  Има ли желание-има и начин!

                  Коментар


                  • #10
                    До: За качеството на М16Д

                    качественото м10д и всички други произвеждани в Плама,бяха до като съществуваше,след като я унищожиха боклуците от приста ойл,маслото му падна драстично качеството.ама и на нашия бус като му се сдуха турбото и почна да тече масло ,баща ми само м10д му сипваше.иначе преди като имаше камион и буса,им сипваше само м10 на камиона и диона супер на буса.
                    тука у нашия край не познавам некой тракторист с юмз да кара с друго освен м10д и горено масло,место хидравлично...имаше един дето бачкаше в маслобойна и караше с олио

                    Коментар


                    • #11
                      До: За качеството на М16Д

                      Първоначално публикуван от Кольо Преглед на мнение
                      Да, ама аз ще живея само един живот. Около 130-150 години
                      И освен затруднения старт когато е студено, друго не ме притеснява.
                      Нали писах за К-то.
                      Някои могат да се подсмихват като чуят за трактори, но не знаят, че там двигателите са доста сериозно натоварени. И щом машините устискват с най-калпавото масло, значи не е толкова калпаво...
                      А един познат казваше, че това е масло само за смазване на панти
                      Май далеч не е така.
                      Прав е става само за пантиАко сакаш масло за двигател търси най скъпото
                      К мирной жизни не пригоден.
                      Най обичам, обстановката да е максимално близка до бойната.
                      ГАЗ 69 ГАЗ 53 ЗИЛ 157

                      Коментар


                      • #12
                        До: За качеството на М16Д

                        Скъпо си купувай ти!
                        ЮМЗ-то ще продължава да си оре с М16
                        А скъпите масла са скъпи не толкова заради качеставата им, не ги отричам, наистина са много по-добри, а заради алчността на производителите и търговците. И заради рекламата.
                        И пишлеметата с голфовете се лъжат, и купуват ли купуват...

                        Всички минерални масла се правят от наколко вида базови масла, към които се слагат различни добавки.
                        Именно от тях идва всичката разлика. И изискването за несмесване на различните масла е именно заради несъвместимостта на добавките. Но май напоследък почти не се чува за пресечени масла поради смесване с друг вид масло. Може и да са намерили цаката...
                        Има ли желание-има и начин!

                        Коментар


                        • #13
                          До: За качеството на М16Д

                          Не отваряй тая торба змии. Не знаеш какво ще изтеглиш Много е писано и спорено по въпроса. Мога да ти гарантирам че що се отнася до маслата за по-наточени двигатели - не си прав.

                          За тракторните масла не споря. Нямам наблюдения.
                          Издъних се на Тюринг теста

                          Коментар


                          • #14
                            До: За качеството на М16Д

                            Просто нема нужда да говориме-С български масла караме 100-000 С хубави масла 300-000---Маслото е в основата на всичко
                            К мирной жизни не пригоден.
                            Най обичам, обстановката да е максимално близка до бойната.
                            ГАЗ 69 ГАЗ 53 ЗИЛ 157

                            Коментар


                            • #15
                              До: За качеството на М16Д

                              Първоначално публикуван от Goblin Преглед на мнение
                              Не отваряй тая торба змии. Не знаеш какво ще изтеглиш Много е писано и спорено по въпроса. Мога да ти гарантирам че що се отнася до маслата за по-наточени двигатели - не си прав.

                              За тракторните масла не споря. Нямам наблюдения.
                              Наточените са друга работа. Там изискванията за свойствата на маслото са други. Което не пречи да се рекламират, и наивниците да се хващат...
                              Със сигурност производството им е по-скъпо, но разлика от 10-15 пъти?
                              Такава разлика в качеството определено няма.
                              А и не съм запознат с "резачките", нямам и намерение да се запознавам. Просто исках да покажа, че най-презряното масло си работи, при това съвсем съвестно, и на правилната цена
                              Има ли желание-има и начин!

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X