Обява

Свий
Няма добавени обяви.

За качеството на М16Д

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    До: За качеството на М16Д

    Първоначално публикуван от Кольо Преглед на мнение
    Скъпо си купувай ти!
    ЮМЗ-то ще продължава да си оре с М16
    А скъпите масла са скъпи не толкова заради качеставата им, не ги отричам, наистина са много по-добри, а заради алчността на производителите и търговците. И заради рекламата.
    И пишлеметата с голфовете се лъжат, и купуват ли купуват...

    Всички минерални масла се правят от наколко вида базови масла, към които се слагат различни добавки.
    Именно от тях идва всичката разлика. И изискването за несмесване на различните масла е именно заради несъвместимостта на добавките. Но май напоследък почти не се чува за пресечени масла поради смесване с друг вид масло. Може и да са намерили цаката...
    А ,м10д и м16д се правят от отработено (изгоряло) масло .И да те питам колега , твоето ЮМЗ работи ли зимата ,и ако да колко време. Защото ,аз една зима опесъчавах с ИФАТА на Пампорово, до -13 -14 градуса нямаше проблем ,но от там нагоре.... ,едно че трудно пали ,друго че когато запали не качва мосло около 4-5минути ,въздух вдига ,масло неще.И така на пролет се наложи да правя основен ремонт,заради масло М 16 Д Така че твоя познат който ти е казал ,че освен за ПАНТИ за друго не става, е ПРАВ.
    0887632135-Краси

    Коментар


    • #17
      До: За качеството на М16Д

      Наистина темата е за М16Д,но искам да вметна две неща:
      -нека се има предвид износването на мотора при студен старт,особенно зимата,когато синтетиката е без конкуренция!
      -моторните масла не се "пресичат"при смесване,и никога не са се "пресичали",независимо какъв тип са,и с какъв вискозитет!ако някой не вярва нека купи 2 литра синтетика 0/40,или 5/40;2 литра полусинтетика 10/40;2 литра минерално 15/40,и пред него източвам сегашното(нищо,че е на 1500км.),и наливам на магарето горната смес!
      А,че цената на синтетичните висококачествени масла у наше село е висока е така!Сравнете ги с цените им в Хамерика...
      М16Д може да си е добро за тежконатоварени(но бавнооборотни мотори),ама за що-годе съвременен мотор на лек автомобил,или "жипка"...ще ме прощавате!
      М/у другото каква е литровата мощност на въпросния трактор...?
      много автомати-слаби резултати!

      Коментар


      • #18
        До: За качеството на М16Д

        Първоначално публикуван от krasi0573 Преглед на мнение
        А ,м10д и м16д се правят от отработено (изгоряло) масло .
        Че откъде намират отработено масло в промишлени количества?

        Коментар


        • #19
          До: За качеството на М16Д

          Първоначално публикуван от krasi0573 Преглед на мнение
          А ,м10д и м16д се правят от отработено (изгоряло) масло .И да те питам колега , твоето ЮМЗ работи ли зимата ,и ако да колко време. Защото ,аз една зима опесъчавах с ИФАТА на Пампорово, до -13 -14 градуса нямаше проблем ,но от там нагоре.... ,едно че трудно пали ,друго че когато запали не качва мосло около 4-5минути ,въздух вдига ,масло неще.И така на пролет се наложи да правя основен ремонт,заради масло М 16 Д Така че твоя познат който ти е казал ,че освен за ПАНТИ за друго не става, е ПРАВ.
          Първо от отработено масло се добиват след очистване около 60-70% от базовите масла, които се ползват не само за М10 и м16, а и за всякъкви останали всесезонни минерални масла!
          Ако си мислите че във минералните масла на Кастрол или коя да е друга реномирана марка не ползват пречистени базови масла , ама много се лъжете.
          Както е казал колегата всичко е лакомеене и високи печалби!
          А това че проблемите са започнали след като температурата е паднала под -14 градуса е напълно нормално- това е около температурата на прокапване на М16. Тоест критичната температура на изпомпвате на маслото.
          За такива ниски температури си има също едни обикновенни едносезонни масла, само че със друг вискозитет, но малко са хората които знаят че съществуват!
          Не знам за какво е малкия лост на Джипа ми!!!

          А това е поздрав за всички ФЕНОВЕ-http://vbox7.com/play:3dc959bd

          Коментар


          • #20
            До: За качеството на М16Д

            Не само M10D и M16D, а и почти всички масла по света се правят от база, в която се влагат освен свежи нефтопродукти и преработени отпадни масла. Това се нарича рециклиране и всъщност води до получаването на по-евтини и по-добри масла, а също и до по-малко замърсяване на природата. Големите количества отработено масло се събират от сервизи, работилници, пунктове за обслужване и промишлени машинни паркове, които (а) са длъжни да рециклират маслата и (б) получават пари за това.

            Коментар


            • #21
              До: За качеството на М16Д

              Първоначално публикуван от Кольо Преглед на мнение
              ...
              Със сигурност производството им е по-скъпо, но разлика от 10-15 пъти?...
              Уви, точно толкова е...

              Издъних се на Тюринг теста

              Коментар


              • #22
                До: За качеството на М16Д

                Добре, де, предавам се.
                По-скъпи са.
                Но щом масло от 3.60 ми върши работа, и то съвсем не зле, защо да купувам от 15 или 20 лева?..

                Относно карането през зимата-спомням си едно такова ЮМЗ ходеше да разчиства улиците през зимата. При подобни температури. Колко точно-не знам, но си беше доста студено. И нямаше никакъв проблем.

                Литрова мощност-не ми се смята в момента, но ето данните:

                Работен обем-4,94 литра.
                Мощност-60.5 к.с. По табелката на двигателя.
                По ремонтното ръководство кето имам е 45.6 кW, което е 62 к.с. Не е голяма разликата, но нека да сме точни. Само дето не знам кое е върното Това при 1750 оборота.
                Има ли желание-има и начин!

                Коментар


                • #23
                  До: За качеството на М16Д

                  Първоначално публикуван от Кольо Преглед на мнение
                  ...щом масло от 3.60 ми върши работа, и то съвсем не зле, защо да купувам от 15 или 20 лева?...
                  Няма причина да купуваш друго, да. Спор няма. Аз между другото не знаех че има лоша слава в Бг българското масло. Мислех че за спокойни двигатели става.
                  Издъних се на Тюринг теста

                  Коментар


                  • #24
                    До: За качеството на М16Д

                    С М-10 Д карах първия (двигател) Перкинс на Газката щото тогава1989г.нямаше друго по магазините.Изкара до 85 000 и на малки обороти започна да му свети лампата за маслотоКато го запалех зимата при под-5 градуса и броиш до 10 лампата не гаснето сигурно става на грес и помпата не може да го засмуче.Във втория двигател сипвах само 15-40 OMW взимах го от един гараж с рейсове те го караха по 30 000 аз го сменявах на 15 000.Изкара над 200 000 перкинсчето и можеше да кара още но ми изпадна един камион с нов двигател за750лева та го качих него.Сега карам с Мобил и съм по доволен .За зимното палене разликата между вносните и нашите масла е огромна а на дизела зимата му трябват обороти за да запали.А иначе ЮМЗто е много корава машина.Ти сам знаеш как ги караха из ТКЗСтата като луди и пак деянеха .Та един такъв трактор каран с хубави масла сигурно ше ни надживее.Поздрави
                    К мирной жизни не пригоден.
                    Най обичам, обстановката да е максимално близка до бойната.
                    ГАЗ 69 ГАЗ 53 ЗИЛ 157

                    Коментар


                    • #25
                      До: За качеството на М16Д

                      То Юмз-то може да ме надживее и с това масло.

                      А относно налягането на маслото-като купих трактора манометъра показваше на ниски обороти под 1 атм. На работни обороти-1.2-1.5.
                      Далеч от желаните 2-3 атм. Това беше и една от причините да направя ремонт на двигателя. Първата ми мисъл естествено беше, че вала е силно износен, и затова не може да вдигне налягане.
                      След шлайф на вала, и смяна на лагерите налягането беше пак толкова. Тогава се усъмних в помпата. Отварям наново, и преглеждам помпата. Клапана за опеделяне на налягането заседнал в отворено положение. Оправих го, и оттогава насам на тихи обороти държи 2 атм. а при работни-1300-1400 3-3.5 атм. При палене налягането се вдига докъм 4атм, и като загрее си стои на 3-3.5 атм.

                      Така, че не винаги ниското налягане се дължи непременно на лошо масло, или износен двигател.
                      Има ли желание-има и начин!

                      Коментар


                      • #26
                        До: За качеството на М16Д

                        20-25 лева на литър са long life маслата на BMW/Castrol и се сменят на 20к километра.
                        А обикновените масла са 15-20 лева, е колко ще спестиш от каране с масло за 4 лева?
                        И защо сравняваш трактор с кола, BMW-то ми събира 4 литра, джипа ми 6-7, трактора 16 ... а и пробега на един трактор как може да го сравниш с този на кола?? ... колко за бога ще спестя?? 30 лева на година??

                        Коментар


                        • #27
                          До: За качеството на М16Д

                          Има хубави масла по 6-7-8 лева литърът.Ама къде казваш тези машини и с тези масла ше ни надживеят
                          К мирной жизни не пригоден.
                          Най обичам, обстановката да е максимално близка до бойната.
                          ГАЗ 69 ГАЗ 53 ЗИЛ 157

                          Коментар


                          • #28
                            До: За качеството на М16Д

                            Спорът за М16Д според мен е безсмислен,това е моносезонно масло покриващо изискванията по API-CD,SAE40.Това не означава,че е нискокачествено,а че е предназначено за среднонатоварени дизелови двигатели без турбонаддув изискващи това експлоатационно ниво.
                            С други думи двигатели модели до 1985г.Може да се използва до минус 5 градуса.
                            градуса.На този сайт всеки може да провери(http://eolcs.api.org/) дали купуваното от него масло отговаря на написаните на етикета експлоатационни нива по API и да ги сравни с предписаните от производителя на двигателя.Относно цените на базовите масла съотношението е следното група 1(минерални)-600евро,група2-720евро
                            група 3-870евро,група4-2000евро група5(естери)-4000евро.Рециклирани базови масла в България почти не се използват.Дори в Европейския съюз
                            използването им и не достига повече от 5%.В България се внасят малки количества готови моторни масла произведени от рециклирани масла на фирма"ЦИКЛОН"-Гърция

                            Коментар


                            • #29
                              До: За качеството на М16Д

                              Първоначално публикуван от Стария Преглед на мнение
                              Има хубави масла по 6-7-8 лева литърът.Ама къде казваш тези машини и с тези масла ше ни надживеят
                              И кои са тези масла, от къде да си ги купим на тези цени?
                              "Нормалната" цена за масло като гледам по магазините е в рамките на 14-20 лв/лт.

                              Първоначално публикуван от Goblin Преглед на мнение
                              Уви, точно толкова е...

                              Добре, а от къде сте сигурен, че последната група естерните масла са точно толкова скъпи? От къде знаете, че таблицата е вярна?
                              И какво е включено в тази цена: добиване на маслата, развойна дейност, продължителни тестове, закупено ноу хау, търговска марка, реклами, спонсорство на състезатели, или...
                              Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

                              "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

                              Коментар


                              • #30
                                До: За качеството на М16Д

                                Първоначално публикуван от s_s1 Преглед на мнение
                                И кои са тези масла, от къде да си ги купим на тези цени?
                                "Нормалната" цена за масло като гледам по магазините е в рамките на 14-20 лв/лт.



                                Добре, а от къде сте сигурен, че последната група естерните масла са точно толкова скъпи? От къде знаете, че таблицата е вярна?
                                И какво е включено в тази цена: добиване на маслата, развойна дейност, продължителни тестове, закупено ноу хау, търговска марка, реклами, спонсорство на състезатели, или...
                                За нормалната цена - всичко опира до това, какви са точно изискванията на разглеждания агрегат. Мисля, че в момента няма масов автомобил, който да изисква спецификации на моторното масло, не-вместващи се в 10лв/л. Е, щяло да е българско маслото, в проста опаковка и т.н. - това го няма в задачата. Машината ще върви или ако се счупи, няма да е от масло.

                                Таблицата е вярна, за добро или лошо. Казвам го като "покаял се химик", до известна степен запознат със сложността на технологията. Говорим тук за производствена цена (суровини, материали, енергия и труд), извън инвестициите, политиката и печалбата на производителя.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X