Обява

Свий
Няма добавени обяви.

На колко градуса под нулата се желира нафтата? Размисли, експерименти.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • До: На колко градуса под нулата се желира нафтата? Размисли, експерименти.

    [

    Един въпрос"
    Каква е логиката и ефекта на двойно, тройно и т.н. подгряване?

    а/ пали по-лесно
    b/ съкращава живота на подгревните свещи
    c/ пие повече от акумулатора
    d/ ...друго си е цветомузика в колата

    Поздрави![/quote]
    Относно горното:
    не зная точната логика, но факта с по-лесното запалване е на лице.

    За живота на свещите: преди години, поради залепващо реле за подгряване, на НЯКОЛКО пъти ми се случваше след престой от около час акумулатора да е на 0 (ама пълна ), т.е. през цялото това време свещите са работили.
    Решаване на проблема- свързване на светодиод директно на шината и шут по релето ако диода свети след запалване на двигателя.СВещите още са си същите (от преди проблема с релето).
    Извод - здрави са.
    За акумулатора: Ако е читав и добре зареден, мисля, че не му е проблем, още повече, че при подгряването се покачва температурата на електролита, което осигурява по-голям стартов ток.
    Аз когато имам неотложна работа рано сутрин, при прогнозиран голям студ, го качвам у дома и на зареждачката. Пали на кибрит!

    Коментар


    • До: На колко градуса под нулата се желира нафтата? Размисли, експерименти.

      Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
      Хм. Така ще трябва да прекарате значително количество нафта през филтъра, за да натрупате критична (запушваща) маса парафин в него. Повечето проби от предните измервания бяха просто мътни. Каква полза, че двигателят е запалил, ако филтърът се запуши на втория литър (15-тия км)? Е, дотогава двигателният отсек ще се е постоплил, но това само прикрива проблема.
      Пробите не само бяха мътни, но и не минаваха през филтъра за кафе.
      Нито една! Значи гравитационно нафтата не минава.
      Затова ще приложим налягане, както е при горивната система на дизелите
      и ще видим на изхода на филтъра дали ще протече нещо.
      За симулиране в лабораторни условия на продължителна работа при минусови температури не смея и да мечтая.
      Това всеки си го прави през зимата и има някакъв поглед.

      В случая целта е същата.
      Коя нафта е с най-добра филтруемост при зимни условия?

      Коментар


      • До: На колко градуса под нулата се желира нафтата? Размисли, експерименти.

        Първоначално публикуван от Пенчо Преглед на мнение
        Относно горното:
        не зная точната логика, но факта с по-лесното запалване е на лице.

        За живота на свещите: преди години...
        Хубаво е да се отчете, че автомобилите не ги измислят идиоти и ако е имало необходимост от продължително подгряване при конкретния модел, е щяло да бъде реализирано заводски.
        Не чета коментари и не отговарям на такива.

        И коментаторите...

        Коментар


        • До: На колко градуса под нулата се желира нафтата? Размисли, експерименти.

          Първоначално публикуван от ittso Преглед на мнение
          Хубаво е да се отчете, че автомобилите не ги измислят идиоти и ако е имало необходимост от продължително подгряване при конкретния модел, е щяло да бъде реализирано заводски.
          Да така е, но ако говорим за фабрично нови коли. Не мисля, че всички тук са такива. И при мен докато беше нова (от магазина през 1991г) не се налагаше.

          Коментар


          • До: На колко градуса под нулата се желира нафтата? Размисли, експерименти.

            Първоначално публикуван от rumbata Преглед на мнение
            Все още очаквам проби от различни места.
            Усложняването на експеримента засега ще бъде само в посока доближаване до естествените условия на придвижване на нафтата.
            Ще включим и налагане.
            По идея на Станко ще направим установка копираща пътя на нафтата от резервоара до изхода на филтъра.
            Т.е. няма да ползваме филтър за кафе, а истински горивни филтри и на горивото ще упражним нормалното налягане,
            с което се придвижва нафтата по горивопровода и филтъра.
            Но това след празниците.

            Един въпрос"
            Каква е логиката и ефекта на двойно, тройно и т.н. подгряване?

            а/ пали по-лесно
            b/ съкращава живота на подгревните свещи
            c/ пие повече от акумулатора
            d/ ...друго си е цветомузика в колата

            Поздрави!
            За логиката - няма такава. Двойното и т.н. подгряване е резултат или от неправилно работещ електронен блок за управление, или фалшиви свещи, или на издухан двигател и хората се принуждават да го правят от чудо. Такива работи...

            А за филтъра - правилно сте решили, но за да осигурите правилно налягане ще трябва да сложите и цяло ГНП, защото помпата за ниско налвгане в повечето случаи е в него, ще трябва да сложите и филтъра, който е в резервоара и понякога става и той на таралеж от парафина. Става сложно...

            Коментар


            • До: На колко градуса под нулата се желира нафтата? Размисли, експерименти.

              Двойното,или тройно подгряване с малко изчакване затопля повече вътр. обем,и освен това "събужда" замръзналия акумулатор,който ще отдаде повече ток при стартиране,т.е.-ще завърти по-енергично.Но това в случай,че акумулатора е читав-ако е тръгнал ще клекне и...дотам...

              За залепнали гумени уплътнения най-много съм доволен от силиконовия спрей на Шел.НО се нанася на чисти и сухи уплътнения.Добре е след напръскването да се оставят вратите отворени за около 15мин.,за да попие силикона.

              За миенето при студове-колата я мия,ако ще и -20С да е.Просто добре подсушавам уплътненията и повърхността,където опират.

              Май се отклонихме от темата-модераторите да местят,ако преценят.
              много автомати-слаби резултати!

              Коментар


              • До: На колко градуса под нулата се желира нафтата? Размисли, експерименти.

                За разлика от вчера (обикновен дизел + доза Лики Моли), когато ми отне поне 15-тина минути + мъчене на стартера и акумулатора, днес с Ви-пауър дизел + долупосочената добавка, запалих много по-бързо и по-лесно.





                • Improves cold weather starting. • Disperses water and reduces smoking. • Prevents fuel waxing and gelling. • Treats 20 gallons. Item UPC#: 073905610001
                Pack: 12/12 fl. oz. [12/355mL]


                ПП. Според етикета, за разлика от другите добавки, които трябва да се наливат до 0 градуса, тази може да се налива при температура до -9 градуса.
                proud founder of Anna Veith fan club Bulgaria
                NISSAN Terrano II R20 2.7 TDi [A1 Rh+]
                Заедно в борбата срещу злокачествените мозъчни тумори

                Коментар


                • До: На колко градуса под нулата се желира нафтата? Размисли, експерименти.

                  Вчера в Бистрица, без всякакъв лют студ, шеловската помия леко и непринудено замръзна в резервоара на брат ми.

                  Коментар


                  • До: На колко градуса под нулата се желира нафтата? Размисли, експерименти.

                    То е ясно, че трябва да е в добра кондиция и двигател и акомулатор и свещи и и ииии като замръзне парафина, ко правим? Божа работа. Не пожелавам никому нищо подобно.

                    Исках да попитам, а има ли разлика метален спрямо пластмасов резервуар по отношение на замръзването? Примерно металните да замръзват 1-2 градуса по-рано?

                    Аз като се замисля, диското е с нафта от лятото, май преди да тръгна да го паля, ще трябва да дойде топла вълна.

                    Коментар


                    • До: На колко градуса под нулата се желира нафтата? Размисли, експерименти.

                      Първоначално публикуван от Насов Преглед на мнение
                      То е ясно, че трябва да е в добра кондиция и двигател и акомулатор и свещи и и ииии като замръзне парафина, ко правим? Божа работа. Не пожелавам никому нищо подобно.

                      Исках да попитам, а има ли разлика метален спрямо пластмасов резервуар по отношение на замръзването? Примерно металните да замръзват 1-2 градуса по-рано?

                      Аз като се замисля, диското е с нафта от лятото, май преди да тръгна да го паля, ще трябва да дойде топла вълна.
                      Вчера сутринта палих и разхождах Пасата. С лятна нафта е. Няма проблем, от раз, с 'дълго' подгряване.

                      Коментар


                      • До: На колко градуса под нулата се желира нафтата? Размисли, експерименти.

                        Първоначално публикуван от Насов Преглед на мнение
                        То е ясно, че трябва да е в добра кондиция и двигател и акомулатор и свещи и и ииии като замръзне парафина, ко правим? Божа работа. Не пожелавам никому нищо подобно.

                        Исках да попитам, а има ли разлика метален спрямо пластмасов резервуар по отношение на замръзването? Примерно металните да замръзват 1-2 градуса по-рано?

                        Аз като се замисля, диското е с нафта от лятото, май преди да тръгна да го паля, ще трябва да дойде топла вълна.
                        В пластмасовия предполагам,че ще се образува по-малко конденз от вътрешната страна...
                        много автомати-слаби резултати!

                        Коментар


                        • До: На колко градуса под нулата се желира нафтата? Размисли, експерименти.

                          За свещи - мойте дърпат 3 пъти по-малко ток от това по книга. Ама равномерно и всичките. С "едно" подгряване пали, но в началото се случва да попрекъсне тоя-оня цилиндър. Като подгрея 2 пъти, или изчакам малко след изгасването на лампата (те продължават да греят и след това - такава била системата), пали от четвърт, и без прекъсвания. Свещите дърпат 20-25А, при норма 80. Като ги сваля тия дни, ще докладвам.

                          Ясно е че нещо не е в ред. Ама е ясно че и така мога да си карам още сума време безгрижно. И сигурно много хора го правят. Ето и логиката от двойното подгряване.

                          Досега бях с OMV Sprint, с чистеща + антигел добавка на STP. Днес свърши. Налях OMV Alpin, и сложих добавка на ABRO. Не знам какъв ще е резултата на студено, но доста бързо усетих сериозна разлика в работата на двигателя, при това към добро. Стана осезаемо по-тих, и като че ли с по-малко вибрации. Нямам идея дали от нафтата или от добавката.
                          Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                          Коментар


                          • До: На колко градуса под нулата се желира нафтата? Размисли, експерименти.

                            Няма нужда от многократно подгряване, това че лампата на таблото гасне не означава че свещите спират веднага, в зависимост от външната температура, при някои модели продължават да работят до няколко минути след старта на ДВГ. Обикновено при сериозни студове е добре да стартирате ДВГ 10-15 секунди след като е изгаснала лампата на таблото

                            Коментар


                            • До: На колко градуса под нулата се желира нафтата? Размисли, експерименти.

                              Първоначално публикуван от Crusader Преглед на мнение
                              Няма нужда от многократно подгряване, това че лампата на таблото гасне не означава че свещите спират веднага, в зависимост от външната температура, при някои модели продължават да работят до няколко минути след старта на ДВГ. Обикновено при сериозни студове е добре да стартирате ДВГ 10-15 секунди след като е изгаснала лампата на таблото
                              Със свещи в ред, биха дърпали 3 пъти повече ток. Това е 3 пъти повече мощност, отделяна като топлина върху свещите, или 3 пъти по-бързо загряване. Тогава ще си пали и веднага след като загасне лампата.
                              Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                              Коментар


                              • До: На колко градуса под нулата се желира нафтата? Размисли, експерименти.

                                Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                                ...

                                Ясно е че нещо не е в ред.
                                ...
                                Не, не е ясно. Може и в ред да са си. Нито са линейни, нито независими от температурата.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 0 потребители онлайн. 0 потребители и 0 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X