Обява

Свий
Няма добавени обяви.

На колко градуса под нулата се желира нафтата? Размисли, експерименти.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • До: На колко градуса под нулата се желира нафтата? Размисли, експерименти.

    Първоначално публикуван от Lazar Преглед на мнение
    Гледам го тоя Алпин дизел от средата на темата и... Хубаво, ама моя трактор с т'ва гориво хич не върви и пуши яко черно...А виж, с лукойлското е съвсем друго положението...Нещо, цетанови числа, т'ва он'ва...
    Същата работа,вчера го напълних/ТЛК80/с Алпин дизел и като подам рязго газ едни яки пушилки. С други горива изпушва много леко.
    ТЛК 80 4,2ТД-95г

    Коментар


    • До: На колко градуса под нулата се желира нафтата? Размисли, експерименти.

      Първоначално публикуван от mbenz
      Ъ-ъ-ъ...абе какво става с темата,защо никой-нищо не пише...?
      Да не са се получили заплахи към авторите,към Клуба,или форума?Не бих се учудил-доста интереси биха се накърнили!
      Не сме се отказали. Има си хас.
      Просто времето ми е малко компресирано, а и чакам да събера пробите и от чужбина.
      Ники /huko/ ми изпрати великия "стандарт" и Тодор /Zaarin/ е намерил ценна информация.
      На мен фактите ми говорят, че тук е приет занижен стандарт за да може да се продават боклуците.
      Със сигурност ако е взета средногодишна температура за нашия умерен климат, стандарта -15* е достатъчен,
      но какво правим с тези 10-30 дни в годината когато е под -18* та дори и под -25*?
      Или трябва някой да замръзне в колата заради калпава нафта та тогава да се активизират институциите.

      Точно както каза Стефан - стандарта е сбъркан.

      Интереса към темата е голям и ако сме упорити и последователни,
      ако имаме и по-широка подкрепа, можем и да настояваме напълно аргументирано за промяна на стандарта.
      Само си представете ако успеем.

      Поздрави.

      Коментар


      • До: На колко градуса под нулата се желира нафтата? Размисли, експерименти.

        Първоначално публикуван от rumbata Преглед на мнение
        Или трябва някой да замръзне в колата заради калпава нафта та тогава да се активизират институциите.

        Точно както каза Стефан - стандарта е сбъркан.

        Интереса към темата е голям и ако сме упорити и последователни,
        ако имаме и по-широка подкрепа, можем и да настояваме напълно аргументирано за промяна на стандарта.
        Само си представете ако успеем.

        Поздрави.
        Ех мечти...По нагоре се споменава за еди пари,за едни калпави горива където се продават тука...Кой ще вземе да сменява стандартите?
        А и някой да замръзне,заради калпава нафта,нама кой да го докаже!
        Където Бирата, Там и Аз...

        Коментар


        • До: На колко градуса под нулата се желира нафтата? Размисли, експерименти.

          Първоначално публикуван от rumbata Преглед на мнение
          ... можем и да настояваме напълно аргументирано за промяна на стандарта. ...
          Най-вероятно ответните аргументи ще са свързани със средните стойности на температурите, както и ти си споменал.

          ... В равнинните и хълмисти земи на Северна България най-ниската средномесечна температура се проявява през м.януари
          (
          -1,4о и -2,0о С), а в Южна България (извън обсега на котловинните полета), средно-януарската температура е между 0о и 1-2оС.
          В планинските райони (1000-1200м) и котловинните полета средните януарски температури са –2о и –4оС. В по-високите височинни пояси средномесечният минимум се измества през февруари, като средномесечните февруарски температури са между-8о и -10оС. На връх Мусала температурата е -11,6оС. По Черноморското крайбрежие средномесечните януарски и февруарски температури са положителни. По северното крайбрежие те са 0,8о – 2оС, а по южното 2,4 - 3,2оС
          . ...
          А, тъй като едно сваляне на температурната граница в стандарта ще означава и едни допълнителни (и вероятно немалки) разходи за производителите на горива ...
          Ние не сме неутрални!

          Коментар


          • До: На колко градуса под нулата се желира нафтата? Размисли, експерименти.

            Е точно заради тези проценти, не вярвам на купешките добавки. Ще сложа една малка гроздова на 50 литра нафта и всичко ще е точно? Хомеопатия някаква, вълшебен елексир. Аромат на шунка...

            Коментар


            • До: На колко градуса под нулата се желира нафтата? Размисли, експерименти.

              За някои неща в техниката, хомеопатията работи. Ама за замръзване, само като си представя класическа диаграма на състоянието, се потискам.

              Коментар


              • До: На колко градуса под нулата се желира нафтата? Размисли, експерименти.

                Първите проби от Гърция пристигнаха, благодарение на Георги /trimata/.
                Ще видим дали има разлика между тяхната южна и северна нафта.

                Коментар


                • До: На колко градуса под нулата се желира нафтата? Размисли, експерименти.

                  Първоначално публикуван от Ясен
                  темата наистина много се разпиля и в най-скоро време ще я разделя на техническа и обществена
                  Май е нужно.
                  Има ли желание-има и начин!

                  Коментар


                  • До: На колко градуса под нулата се желира нафтата? Размисли, експерименти.

                    Първоначално публикуван от kolonal
                    Пиша малко в тази тема,защото не разбирам от дизели и защото изобщо не съм в час с химия, физика и т.н. Днес отидох при моя позната, управителка на една от "Лукойл" бензиностанциите. Разпитах я подробно и жената ми каза, че добавка в нафтата са започнали да слагат от вчера, 22.12. Което автоматично означава, че пробата, която са взели колегите, е от лятната "колекция". Хванах фотоапарата и я помолих да ми покаже добавката да я снимам. Оказа се в проста пластмасова туба без етикет. Каза ми, че се казва "Керафлук" и се сипват по 200 грама на един тон нафта. Според нея е "органика", каквото и да означава това. Подаде ми шишето-фуния и по дъното му имаше от въпросното вещество. Мерише на бензин, ама не точно. И лепне като смола. Два пъти си мих ръцете, обилно със сапун, докато лепкавото вещество изчезне. Това от мен. Засега.
                    Аха! Топло, топло... Най вероятно става въпрос за Keraflux 3501 или 5486 - депресорна добавка ("depression additive", "депрессорная присадка" на руски) - CFPP (cold filter plugging point depression). Производителят най-вероятно е Хенкел. Ама това което четох по разните индустриални сайтове е писано на непознат за мене език (изобщо не съм силен в органичната химия) и не ми говори много. Ето състава на една добавка на АМСОЙЛ:
                    http://www.amsoil.com/msds/acf.pdf

                    Още малко интересна информация:
                    http://bibl.tikva.ru/base/B1247/B1247Part61-409.php - таблица 4.47 - температурни класове в различните държави

                    Коментар


                    • До: На колко градуса под нулата се желира нафтата? Размисли, експерименти.

                      Първоначално публикуван от Tougi Преглед на мнение
                      ...състава на една добавка на АМСОЙЛ:
                      http://www.amsoil.com/msds/acf.pdf
                      ...
                      Това не е състав, а само списък на веществата, контролирани за токсичност.

                      Коментар


                      • До: На колко градуса под нулата се желира нафтата? Размисли, експерименти.

                        Бърборилникът за качествата на горивата извън чисто техническите неща е преместен тук:
                        http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=48346

                        Коментар


                        • До: На колко градуса под нулата се желира нафтата? Размисли, експерименти.

                          Лукойл минава на стандарта „Евро 5”,

                          Горива по стандарта „Евро 5” с ниско съдържание на сяра (10 ppm) вече се продават по всички обекти от веригата Лукойл България, съобщиха от компанията. Според изискванията на ЕС от 1 януари 2009 г. всички горива, които се продават в страните членки на общността, трябва да отговарят на „Евро 5”.
                          В момента автомобилните бензини и дизеловото гориво, които се продават в бензиностанциите на Лукойл, в пласментно-снабдителните бази или се закупуват директно от Лукойл Нефтохим, отговарят изцяло на този стандарт.


                          При тази верига не би трябвало да има вече останала ЛЯТНА НАФТА!
                          Suzuki Grand Vitara 2.0 TD 99г.
                          Opel Corsa 1.7д 98г

                          Коментар


                          • До: На колко градуса под нулата се желира нафтата? Размисли, експерименти.

                            Днес сутринта .... разбирайте 10 часа, температура не по ниска от -5 или -6 градуса. Вечерта може да е било малко по-студено.
                            Слагам ключа подгрявам си .. въртя .... пак въртя .......
                            Не ще.
                            Това ми се случва за първи път. А карам нафтова печка от .... 100 години.

                            Вдигам капака, свалям горивния филтър ...... пълен с парафин .....
                            Пистолета за горещ въздух ...... докато започна да ми пари, обезвъздушаване и ..... запали от раз!
                            Вече съм с друга нафта и 10% бензин вътре.

                            Последно зареждане от Шел Ямбол за 50 лв. обикновен дизел.

                            Всеки да си прави изводите сам
                            Кольо "Дупетата вървят и с мастика... "

                            Ясен Супер Модератор: "Абе при мене как не увисва?" "хм, представих си Багера по бельо."

                            Коментар


                            • До: На колко градуса под нулата се желира нафтата? Размисли, експерименти.

                              Първоначално публикуван от CarTest™ Преглед на мнение
                              Всеки да си прави изводите сам
                              Дам, ето моите изводи: Да кажа - от тази бензиностанция няма да сипвам повече... не е решение, утре ще се нахендря на същото л@*но другаде.
                              Замислям се сериозно за отопление на филтъра като обем, който е най-близо до помпата, а и от твоите думи, че като си го нагрял само него и си решил проблема. Заглеждам долния отвор на филтъра, в който при мен има датчик за вода и кранче за дренаж. Ако там се завие и отплителен патрон с достатъчна мощност и съответните защити, при случай като твоя (а те повечето са такива) проблемът може да се реши и без човек да си цапа ръцете.

                              Коментар


                              • До: На колко градуса под нулата се желира нафтата? Размисли, експерименти.

                                Първоначално публикуван от Паджеровод Преглед на мнение
                                Дам, ето моите изводи: Да кажа - от тази бензиностанция няма да сипвам повече... не е решение, утре ще се нахендря на същото л@*но другаде.
                                Замислям се сериозно за отопление на филтъра като обем, който е най-близо до помпата, а и от твоите думи, че като си го нагрял само него и си решил проблема. Заглеждам долния отвор на филтъра, в който при мен има датчик за вода и кранче за дренаж. Ако там се завие и отплителен патрон с достатъчна мощност и съответните защити, при случай като твоя (а те повечето са такива) проблемът може да се реши и без човек да си цапа ръцете.
                                Мисля че няма да стане.Моята има фабричен нагревател на филтъра,но пътя на горивото от филтъра до двигателя е пак доста голям.Вече "залагам "на бензин в нафтата 10 % и спрей за студен старт за спешни случаи.

                                А за Лук оила каквото и да си говорим за разни евра 5,6,7 и последния да затвори вратата,казвам че миналата зима ми замръзна 80 л.нафта в резервоара.Та клиенти се печелят бавно а се губят за дни...Същата верига ми доказваше че резервоара ми събира 100 л.на станция между Варна и Бургас.Е в тези бензиностанции вече няма да стъпя,така както от 10 г. не стъпвам в шел.Едно време имаха вода в бензина,сега могат да са връх на сладоледа,но аз не стъпвам,издънили са се пред мен,а тези издънки колеги на нас ни струват скъпо.
                                Последно редактирано от adwokat; 25-12-08, 20:32.
                                Някои се раждат риби...малки рибки.С израстването се оформят като дребни риби,като едри риби и като големи балъци.
                                NB !БАЛЪК-РИБА в превод от турски...

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X