Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Със какви горива караме колите си?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #61
    От: Със какви горива караме колите си?

    Разлика, че има то е яснотака ми дойде за москвича , като гледам в Бг как всичко е менте (гориво и прочие, то и живота ни вече е менте и си мислим че живеем) гледам и отношението към автомобила се е променило, преди време автомобила се гледаше като бебе и член на семействотоа сега газ до дупка и до де изкара, продаваш и друга
    Amway,BMW F 650 GS,OPEL Omega 2.6 ,Wartburg 311(1000) 63г.

    Коментар


    • #62
      От: Със какви горива караме колите си?

      Първоначално публикуван от biol Преглед на мнение
      Като мина Италия, разхода пада с 20% . Но за това причините са много.
      Главната - в чужбина подметките странно олекват.

      Карциногените на български език са канцерогени. Количеството им в изгорелите газове не е пряко свързано със състава на горивото, освен в граничните режими когато яко си опънал смукача и около тебе мирише на бензиностанция. Такива коли са останали малко. Проблемите с тези вещества са свързани с режимите на горене, които са конструктивна особеност на конкретния двигател и изпускателната му уредба (наличието или отсъствието на разни устройства по нея). Изобщо са проблем само при дизелите и при ония екзотики с директно впръскване.

      Това за калоричността на бензина с 20% нагоре и надолу са глупости. Колебанията в калоричността на чисто въглеводородни смеси са доста по-скромни, а по-голям принос имат кислородосъдържащите вещества. Те са скъпи и ги слагат в значимо количество главно защото трябва да се постигне регулаторно съответствие (биоетанол %). Цикличните съединения са общо взето желана съставка защото имат принос в октановото число и даже са малко по-калорични - ама и те са скъпи и често специално ги вадят бензиновите фракции (не знам как е в бургаската рафинерия ама там много изненади спрямо световната практика няма).

      Сяра в съвременните горива най-общо казано няма, а и изобщо тя беше интрига в дизеловото гориво.

      Кривите на кипене на горивата са едно от най-лесните за изследване неща - трябват само тенджера, везна и термометър. Не е да не се прави. Проблемите в тях са главно от примесване на дизел в бензина - не е да няма условия и се случва понякога. Ама не е и чак такава трагедия. И това най-често става след рафинерията.

      Газхроматограф с масспектрометър (това е един прибор!) има във впечатляващо много лаборатории в България. Дали имат регулаторните органи не знам ама на бензина няма и какво толкова да му измерват там. То доскоро нямаше въобще държавна лаборатория за тези неща по горивата ама май направиха.

      Коментар


      • #63
        От: Със какви горива караме колите си?

        Първоначално публикуван от biol Преглед на мнение
        Горивата ни са отвратителни.


        Общо взето зависи от петрола, арабския е лек , руския тежък. И това определя преработката, лекия петрол - бензина е с около 50 октана, там се ползва химични процеси - свързване на веригите и получаване на разклонени вериги да дакарат октана.
        Този бензин изгаря много добре отдава цялата енергия и двигателя е чист.
        При руския петрол, нещата са по сложни, състава му е от тежки разклонени и циклични въглеводороди плюс една камара сяра и други гадости. Преработката му е по скъпа, особено в частта да се преработят цикличните и най тежките, Ако се спазва закона може да се получи хубав бензин. Ако не се преработят се получават едни неприятни нагари, силно разяждащи киселини, и най- неприятното- получават се канцерогенни газове.
        Тук е заровено кучето. Какъв е контрола на продукцията който излиза от лукойл.
        За Руския петрол си прав. Рафинерията в Бургас отдавна не работи само с руски петрол обаче.

        Коментар


        • #64
          От: Със какви горива караме колите си?

          Защо дизела е по скъп от бензина ?
          Amway,BMW F 650 GS,OPEL Omega 2.6 ,Wartburg 311(1000) 63г.

          Коментар


          • #65
            От: Със какви горива караме колите си?

            Първоначално публикуван от iszs Преглед на мнение
            Проблем няма за мен ,проблема е ако купиш автомобил втора-трета употреба (ТА КАК ДА НЕ Е ПРОБЛЕМ масово хората си сменят маслото НА 30000 км.на 200 000 вече е на доизживяване тоя двигател ,а аз да го купя и да му правя основен ремонт)За това Нов автомобил първите две смени на 5000 ,докато се разработи после ако е с хубаво масло макс смяна на 15 000
            Повечето автомобили на около третата си година, са на около половина от цената си в ново състояние.
            Купувайки такъв (на около половин цена), вероятно са ти останали средства за нова моторетка от магазина за оригинални моторетки или за няколко втора употреба. Това за средностатистически автомобил, от средна ръка производител.
            Ако все пак моторетката не е тоталка, и не загине непосредствено след прехвърляне на МПС и минаване през КАТ, си напред с някакви пари.
            Много е вероятно по-прецизна сметка да покаже че за пробег от 300 000 - 400 000км. при честа смяна на масло си инвестирал пари за почти още един двигател във вид на масла и филтри...
            Не чета коментари и не отговарям на такива.

            И коментаторите...

            Коментар


            • #66
              От: Със какви горива караме колите си?

              Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
              Главната - в чужбина подметките странно олекват.

              Карциногените на български език са канцерогени. Количеството им в изгорелите газове не е пряко свързано със състава на горивото, освен в граничните режими когато яко си опънал смукача и около тебе мирише на бензиностанция. Такива коли са останали малко. Проблемите с тези вещества са свързани с режимите на горене, които са конструктивна особеност на конкретния двигател и изпускателната му уредба (наличието или отсъствието на разни устройства по нея). Изобщо са проблем само при дизелите и при ония екзотики с директно впръскване.

              Това за калоричността на бензина с 20% нагоре и надолу са глупости. Колебанията в калоричността на чисто въглеводородни смеси са доста по-скромни, а по-голям принос имат кислородосъдържащите вещества. Те са скъпи и ги слагат в значимо количество главно защото трябва да се постигне регулаторно съответствие (биоетанол %). Цикличните съединения са общо взето желана съставка защото имат принос в октановото число и даже са малко по-калорични - ама и те са скъпи и често специално ги вадят бензиновите фракции (не знам как е в бургаската рафинерия ама там много изненади спрямо световната практика няма).

              Сяра в съвременните горива най-общо казано няма, а и изобщо тя беше интрига в дизеловото гориво.

              Кривите на кипене на горивата са едно от най-лесните за изследване неща - трябват само тенджера, везна и термометър. Не е да не се прави. Проблемите в тях са главно от примесване на дизел в бензина - не е да няма условия и се случва понякога. Ама не е и чак такава трагедия. И това най-често става след рафинерията.

              Газхроматограф с масспектрометър (това е един прибор!) има във впечатляващо много лаборатории в България. Дали имат регулаторните органи не знам ама на бензина няма и какво толкова да му измерват там. То доскоро нямаше въобще държавна лаборатория за тези неща по горивата ама май направиха.
              Газхроматограф с масспектрометър (това е един прибор!)
              Грешка си . Хроматографа служи за разделяне на веществата, като ги познаваш може да намериш и процентния състав. Съвсем отделен уред си е
              Масспектрометър - има пред него хроматограф, който да раздели веществата , аз да могат да се анализира с масспетрометъра.

              При преработката на фракциите най-евтино е получаване на толуол и бензол, супер са за горивото вдигат октановото и повишават рандемана. Да обаче са канцерогенни и както и да горят излизат в атмосферата отделно трупат нагар.
              Подробности.

              Факт че в ЕС регенерацията се включва много по рядко отколкото тука.

              Коментар


              • #67
                От: Със какви горива караме колите си?

                Първоначално публикуван от biol Преглед на мнение
                ...
                Факт че в ЕС регенерацията се включва много по рядко отколкото тука.
                И за това си има обяснение в тежестта на подметката ама ще трябва да говорим за преходни режими и тн

                Да - цикличните са нежелани в нафтата.

                За гас-мас приборите ще се направя че не съм работил с такива.

                Коментар


                • #68
                  От: Със какви горива караме колите си?

                  Първоначално публикуван от Filo Преглед на мнение
                  За Руския петрол си прав. Рафинерията в Бургас отдавна не работи само с руски петрол обаче.
                  Да, от 3-4 години насам карат и от Луната.
                  Риболовът е болест,която не се лекува,а само се задълбочава.

                  Коментар


                  • #69
                    От: Със какви горива караме колите си?

                    Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение

                    ...
                    Главната - в чужбина подметките странно олекват.
                    В чужбина я олекнат, я не. С по-висока средна скорост в Италия разхода ми пада. В Германия също, но там имам много по-малко набюдения. В Гърция, в много редките случаи, когато съм сипвал, наблюденията ми са, че е същото като тук, при по-ниска средна скорост.

                    Според мен има разлика в качеството на горивата.

                    Коментар


                    • #70
                      От: Със какви горива караме колите си?

                      Аз на моята и докарвам почти разхода по книжка, ама само ако заредя от скъпият бензин. С евтиният разхода се качва с литър до два. Отделно като гледам fuel trims, при евтиният бензин ми дава около -5% до -7%, със скъпият от -0.5% до -1.5% . Отделно с евтиният на дълъг път ми записва грешка p0420 , та оставам с впечатление че има една част от него която не изгаря напълно и от там и грешката и разхода.

                      Коментар


                      • #71
                        От: Със какви горива караме колите си?

                        Първоначално публикуван от ittso Преглед на мнение
                        Повечето автомобили на около третата си година, са на около половина от цената си в ново състояние.
                        Купувайки такъв (на около половин цена), вероятно са ти останали средства за нова моторетка от магазина за оригинални моторетки или за няколко втора употреба. Това за средностатистически автомобил, от средна ръка производител.
                        Ако все пак моторетката не е тоталка, и не загине непосредствено след прехвърляне на МПС и минаване през КАТ, си напред с някакви пари.
                        Много е вероятно по-прецизна сметка да покаже че за пробег от 300 000 - 400 000км. при честа смяна на масло си инвестирал пари за почти още един двигател във вид на масла и филтри...
                        Ами не, не е вярно поне за масовите автомобили в БГ татковина. Примери с Фолксваген и тойота колкото искаш. За да не давам конкретни примери моля да се осведомите за цени на закупуване и за търсени и достигнати продажни цени.
                        Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

                        "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

                        Коментар


                        • #72
                          От: Със какви горива караме колите си?

                          Някой ползва ли тези масла от нашия форум партньори,AMSOIL 5W-50 Signature
                          Май обърках темата ,сега видях ,че темата е само за горива
                          Последно редактирано от iszs; 14-05-19, 16:27.
                          Amway,BMW F 650 GS,OPEL Omega 2.6 ,Wartburg 311(1000) 63г.

                          Коментар


                          • #73
                            От: Със какви горива караме колите си?

                            Аз за 45 години по пътищата и над 1 000 000км. проблем с горивата не съм имал.
                            С едно изключение, ама то беше извън мамковината ни.

                            Коментар


                            • #74
                              От: Със какви горива караме колите си?

                              Първоначално публикуван от s_s1 Преглед на мнение
                              Ами не, не е вярно поне за масовите автомобили в БГ татковина. Примери с Фолксваген и тойота колкото искаш. За да не давам конкретни примери моля да се осведомите за цени на закупуване и за търсени и достигнати продажни цени.
                              Да. Най-добре да не даваме примери, защото и аз няма да дам такива. Приеми на доверие, че съм купувал повече от един път подобни автомобили (върнати от лизинг), и имам представа каква е била цената им в ново състояние и какво съм платил.
                              Съществената разлика е, че не съм ги купувал от тук. По тоя повод е възможно да има и регионални вариации на цените. Което пък не е толкова интересно, тъй като никой не е задължен да купува само от местния пазар.
                              Не чета коментари и не отговарям на такива.

                              И коментаторите...

                              Коментар


                              • #75
                                От: Със какви горива караме колите си?

                                Първоначално публикуван от iszs Преглед на мнение
                                Проблем няма за мен ,проблема е ако купиш автомобил втора-трета употреба (ТА КАК ДА НЕ Е ПРОБЛЕМ масово хората си сменят маслото НА 30000 км.на 200 000 вече е на доизживяване тоя двигател ,а аз да го купя и да му правя основен ремонт)За това Нов автомобил първите две смени на 5000 ,докато се разработи после ако е с хубаво масло макс смяна на 15 000
                                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG-47bb879b8a655958f2e810962dfcfff5-V.jpg
Прегледи:1
Размер:191.9 КБ
ID:5814044

                                За да не останеш изненадан защо при закупуването на нов автомобил е необходимо да си носиш тубичка с масло...
                                В миналото ще остане, каквито сме били...

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X