Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Автомобилни газови системи

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    Каква е тая диафрагма?
    http://ftp.domainbg.com/ymk/1/11.jpg

    Коментар


    • #32
      ...

      Проблема може да се реши и със щуцери, вместо плочка.
      Има много различни мнения по въпроса, обаче ако са добре сложени са си перфектна алтернатива.

      Даже съм виждал мотор над 3 литре (не помня точно колко беше), който си бачкаше безпроблемно само с маркуч за газта вкаран във въздушния филтър! Няма плочки, няма щуцери... Имам и една шкода японка, на която така съм и направил газта...
      ZJ'96 5.2

      Коментар


      • #33
        Имах едни регулируеми. Оптически, многолистови.
        Хм. То хубаво маркуча във филтъра, ами не замръзва ли в студа? И изобщо, кво става с потока? Как се регулира?

        Коментар


        • #34
          Точно същото и аз съм намислил да правя, ще пусна газта през два щуцера преди въздушния филтър и ще махна удушвача.
          http://ftp.domainbg.com/ymk/1/11.jpg

          Коментар


          • #35
            ...

            Първоначално публикуван от Стефан
            Имах едни регулируеми. Оптически, многолистови.
            Хм. То хубаво маркуча във филтъра, ами не замръзва ли в студа? И изобщо, кво става с потока? Как се регулира?
            Регулира се по абсолютно същия начин както ако си с плочка. Стига да не много близо до дроселите си има достатъчно време сместа да стане съвсем хомогенна и си работи перфектно.

            Що се касае до замръзването - няма абсолютно никаква причина да замръзва. Пропан-бутана изпарява ендотермично и затова замръзва изпарителя, по-точно разширителната камера, където дефакто се извършв изпаряването. Веднъж изпарена газта където и да я ръгнеш - няма проблем ...
            ZJ'96 5.2

            Коментар


            • #36
              ...

              Първоначално публикуван от Yordan Kolev
              Точно същото и аз съм намислил да правя, ще пусна газта през два щуцера преди въздушния филтър и ще махна удушвача.
              Не става преди филтъра, трябва да е след него, за да хванеш подналягането. Не знам с какъв мотор беше, но ако е БМВ най-хубаво става във вътрешността на самата кутия на филтъра.

              ПС: Един щуцер е достатъчен.
              ZJ'96 5.2

              Коментар


              • #37
                А има ли някакво значение за точното местоположение на отвора за щуцера в кутията, имам предвид дали да е по напред, дали по назад и дали има смисъл да правя щуцера да влиза наколко см. навътре в кутията?
                http://ftp.domainbg.com/ymk/1/11.jpg

                Коментар


                • #38
                  Ето една снимка с разположението на детайлите.

                  http://ftp.domainbg.com/ymk/1/11.jpg

                  Коментар


                  • #39
                    Не си губи времето с този опит.Сложи плочка до дросела.Сподели какъв е изпаритела.За този двигател трябва доста мощен испарител.

                    Коментар


                    • #40
                      Ааа!!!

                      Е те за т'ва ставаше въпрос ...... как няма да мре над 3000, като си го хванал за гърлото и го душиш ..!

                      Сложи по-голям диаметър ......

                      Ако не иска да пали ...... мисли .... защо ..... най-вероятно бедна смес ...тогава изпарителя ...ОК .... кой казва кога и колко газ да пуска ...???
                      Кольо "Дупетата вървят и с мастика... "

                      Ясен Супер Модератор: "Абе при мене как не увисва?" "хм, представих си Багера по бельо."

                      Коментар


                      • #41
                        Преди време доста се бях зачел по отношение на газовите системи, та ще се опитам да помогна, с каквото помня. При газовите системи основен елемент в тяхната икономичност и качество на работа е смесообразуването. Да, то може да стане и с два маркуча и някак ще върви но няма да е това което се търси защото:

                        Смесообразуването ЗАДЪЛЖИТЕЛНО следва да става в този участък на въздухопровода, където скоростта на потока е най-голяма и респективно промените на налягането максимални.

                        Да не забравяме, че изпратителя всъщност дозира количеството газ в зависимост от диферента на налагането, който мери между околната атмосфера (затова има една малка дупчица) и това в смукателния колектор. Е ако само са сложени два маркуча тази разлика е много малка и не е достатъчна за качествено управление на сместа т.е. целия диапазон на двигателя няма да е покрит и или на ниските ще харчи много или на високите ще е "задушен"...
                        Този проблем с дозирането "майсторите" решават много лесно като създадат изкуствено такова препятствие, което да стеснява отвора и така да се осигурява необходимата скорост на потока и съответното налягане. Така си пускате уредбата и хайде чао - готови сме. Но не би. Така пък се "удушава" двигателя... Нали се сещате, че ако той можеше да работи с толкова малка бленда със сигурност нямаше да му правят по-голям диаметър на отвора. Само че кой ти обръща внимание на такива подробности...

                        При карбураторните двигатели най-добрия и качествен начин за смесообразуване без никакви странични ефекти е като се пробие карбуратора в на-тясната си част (точно където е и смесообразуването за бензин) и там се завари щуцер със съответен диаметър. Това е процедура която още не съм видял някой да направи тук. При двигателя на Йори конкретно не съм сигурен къде е точното място. Трябва доста да се поразгледа и помисли в зависимост от формата и разположението на всмукателния колектор. На прима виста съм сигурен че евентуално разполагане на щуцер точно до/преди всмукателния клапан ще е перфектно. (предполагам че на това място или близо до него е и бензиновата дюза ако е пълна инжекция.) Не съм сигурен как би се държала системата в този случай с шест дюзи и толкова маркуча (ще трябва да се направи разпределител). Разбира се на теория най-добре и точно ще е смесообразуването като се сложат шест изпарителя за всеки цилиндър по отделно но това е само теоретично разсъждение...

                        Във всеки случай системата не трябва да остава с "плочка" както е в момента, защото това лишава двигателя от най-важния му мощностен диапазон...
                        VPetrov.photography

                        Коментар


                        • #42
                          Венци, а ти виждал ли си на Йори плочката? Защото няма нищо общо със плочките които продават по магазините.

                          Те това ако не е карбуратор с дифузьор здраве му кажи.
                          Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

                          Коментар


                          • #43
                            [quote="Венцислав Петров"] На прима виста съм сигурен че евентуално разполагане на щуцер точно до/преди всмукателния клапан ще е перфектно. (предполагам че на това място или близо до него е и бензиновата дюза ако е пълна инжекция.) Не съм сигурен как би се държала системата в този случай с шест дюзи и толкова маркуча (ще трябва да се направи разпределител). Разбира се на теория най-добре и точно ще е смесообразуването като се сложат шест изпарителя за всеки цилиндър по отделно но това е само теоретично разсъждение...
                            Това не е груб вариант на газовия инжекцион?
                            Гори ама въри к'о мързи ви да наливате ли?

                            Коментар


                            • #44
                              Точно това е, само че не е лишен от основния недостатък на обикновенните системи - подава газ през цялото време, а инжекциона само в момента на всмукване, при което се избягват киханията.
                              Междудругото Йори ако се обади на хората на disem може да се уреди с такова нещо на съвсем приемлима цена, че има и свободно място за дюзите (напомням че е "ампутирал" бензиновите дюзи и сега там има заглушки)
                              Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

                              Коментар


                              • #45
                                Ако ще говорим за Йори, аз още не съм наясно за кво става дума. Там май не стига дебита на газ от резервоара. Те иначе правиха нещо, на което може би казвате плочка. Според картинките, това беше съвсем законна струйна помпа. Класическият метод за смесване на флуиди. Не знам доколко сместа се хомогенизира на такава дължина на карбуратора, но едва ли в други конструкции е по-голяма.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X