Първоначално публикуван от Yordan Kolev
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Автомобилни газови системи
Свий
X
-
Споко, майтапя се бе. Нямам нищо против.Първоначално публикуван от macДа бе, заспамихме темата .А е добра. Хайде да помолим някай модератор да изтрие глупостите от моя въпрос до тук. Няма да се повтаря повечеПървоначално публикуван от Yordan KolevОтваряйте тема "алкохол бомби и руснаци" и бегайте там

Коментар
-
Моето скромно мнение е, че с монтаж на АГУ се занимават много некомпетентни хора, което води до някои грешни представи за това гориво. Лично за мен, въпреки че нямам АГУ на моя автомобил, пропан-бутановата смес е гориво, което има повече предимства отколкото недостатъци и превъзхожда бензина (ако се абстрахираме от фактора съхранение).
Не можем да очакваме, високо качество на дозиране при употреба на най-масовите ежекторни с-ми (плочка, щуцери и т.н.), защото не може да се постигне оптимална смес на всички режими. Иначе, предимствата всички ги знаете – по-висока детонационна устойчивст, по-добро смесообразуване, липса на горивна пелена в пълнителните колектори респ. по-голям ресурс на цилиндро-буталната група, широк диапазон на възпламеняемост на газо-въздушната смес и т.н.
Не е вярно твърдението, че двигателя се ”скапва” на газ. Скапва се бензиновата горивна уредба, а проблеми в самия двигател най-често са резултат от неправилни настройки. Реално при използване газо-въздушна смес с оптимален състав загубата на мощност е 2-5%, което е трудно доловимо. Ако премахнем фабричното подгряване на пълнителните колектори (ако го има), разликата става дори по-малка. Спецификата на горене на тази смес изисква известно увеличаване на ъгъла на изпреварване на запалването. Не може разчитайки на широкия диапазон на възпламеняемост, да навием регулиращите винтове (широко разпространено при таксиметровите автомобили, с цел икономия) така че двигателя да глъхне над 3 или 4 хил. оборота, а после да се чудим откъде идват проблемите по двигателя. При такова драстично обедняване на сместа ефекта (освен известната икономия, разбира се) е прегряване на изпускателните клапани и определени зони на цилиндровата глава и целия изпускателен тракт.
За мен по-добър е варианта на т.нар. газови инжекциони, които дозират доста по-добре, а може и да се използва обратната връзка от кислородния възприемател (ламбда сондата). За най-добър вариант считам уредба при която пропан-бутанът се впръсква в течна фаза (липсва изпарител, има само редуктор) пред пълнителните клапани като при бензиновите уредби с разпределено впръскване. За съжаление цената на такава система е доста висока, но този тип смесообразуване развързва ръцете за значително форсиране на двигателите със принудително пълнене или по-висока степен на сгъстяване, без поява на детонационно горене, поради значителното охлаждане на гориво-въздушната смес при непосредственото изпарение пред и в самия цилиндър. Не знам, обаче как са решили проблема с обледеняването на впръсквачите...
Сега се сещам още нещо, понеже Йордан Колев спомена за използване на парната фаза от бутилката. Преди време съм виждал уредба (руска или белоруска, не си спомням), която има положение на ключа при което двигателя се захранва с изпарена газ от върха на бутилката. Ползата е, че при ниска температура, палиш в това положение, а след малко време (като позагрее изпарителя) вече можеш да превключиш на нормално снабдяване с течна фаза. По този начин се избягва преохлаждане на редуктор-изпарителя. Колко време може да се кара на парна фаза, не знам (предполагам, че зависи и от количеството в бутилката), но при всички положения, ако забравите да превключите, налягането спада и трябва да се спира и да се изчаква, за да се възстанови нормалното налягане в бутилката.
Коментар
-
Правил съм този опит. Зависи и от размера на бутилката и от останалото количество вътре. Колкото обема и на едното и на другото са по-големи, толкова повече време може да се кара, защото до спадането на температурата им до критичната точка има повече време. Даже през лятото и без сериозни натоварвания/консумация може да се кара постоянно, но багажника става хладилникКолко време може да се кара на парна фаза, не знам (предполагам, че зависи и от количеството в бутилката)
Коментар
-
Бутилката на Гранда замръзваше зимата и почваше да придърпва, лятото разбира се нямаше такъв проблем. Но пак се усещаше че при дълго каране с висока скорост, респективно по-висок разход бутилката ставаше леденостудена
Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.
Коментар
-
Сега попадам на тази тема и ще опитам да помогна.Обяснявам принципа на работа на цялата система.Пропан-бутана се съхранява в течно състояние в бутилката при 16 атмосфери.По тръбичка най-често 6мм. се свързва с изпарителя по-точно в камерата на високото налягане, където се редуцира от 16 на по малко от 1 атмосфери с помоща на дебела двойна гумена мембрана, която е под натиск от едната страна течната газ , а от другата от голяма пружина.Цялата камера задно с тръбичката която свързва камерата на високото с камерата на ниското налягане е в близост до циркулиращата топла вода от двигателя.Там става самото изпаряване.Течната газ си увеличава обема мисля, че беше 17 пъти и се охлажда до -40 градуса. От там вече под формата на газ влиза контролирано от голяма мека мембрана в камерата за ниско налягане а от там съвсем свододно даже засмуквана от двигателя през гумени маркучи към регулиращите вентили и плочката.
Изпарителя е редуктор който според засмукването на двигателя пуска газ.
Като се увеличи подналягането както правят газаджийте като запушат входа на филтъра или сложат по малка плочка двигателя смуче по силно от изпарителя, но на високи обороти двигателя смуче на макс газ колкото е ограничен вентила и колкото въздух може да мине през плочката.
Затова най- важно е да не се слагат пречки на въздуха а да се подбере изпарител за този двигател. Прекалено големия пуска много газ на ниски обороти и дави , а слабия има прекрасни ниски, но само това.Моя съвет е купете си изпарител с голяма водна риза и карайте с по-силен антифриз.
Могат да се променят пружините на изпарителя и отворите но всичко е въпрос на проба.
Дали е пълна или полу празна бутилката е без значение.Пада мощноста единствено когато свърши течната газ и се движите на буквално изпарения и то защото вече няма налягане.
Вече нямам време да пиша може по-късно
Коментар
-
Ето един саит с полезна информация !
http://www.memtextom.dir.bg/aguinfo.htmР.П.(RFF) 0898677590
Пътна помощ
ДЕНОНОЩНО
Коментар
-
Добре де ма за мойта кола кой може да каже кой изпарител е най-подходящ, щото на мен ми се струва че при всяко ходене при газаджии само се чудят как да ме изклатят и да ми вземат парите. А не е нормално 1.3 мотор да гори 20 и кусур газ?VITARA, SAMURAI
FIAT PANDA 4x4 CABRIO
RENAULT ESPACE QUADRA
...и едно сивикче за града...
Коментар
-
Единствения начин е с проби. Купуваш си като мен няколко до като улучиш правилния модел. Важното е да знаеш, че като ти кажат, че този изпарител е за 2000 кубика всъщност значи е за 1000. Сега съм с изпарител за над 5000 кубика и разхода падна с 4 литра и най накрая почна да върви прилично.
Коментар
-
Йори братче, имам нов паркетник, шъ трябва да го "газификацнем" и него
Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 9,310 в 20:45 на Вчера.
Коментар