Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Вместимост на АГУ бутилки

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #61
    До: Вместимост на АГУ бутилки

    Първоначално публикуван от Vlado_Ts Преглед на мнение
    Приятелю , бедна ти е фантазията на какви шевове сме попадали през годините ! Нагледал съм се на боклуци.Как ти звучи например 100% непровар по цялата дължина и на двете дъна ? Или пукнатини в мястото на кръстосване на правия шев с тези на дъната ? Аз пък съм се изумявал , че нито една такава бутилка не съм чул да е гръмнала . Ама е факт .
    Обикновено дъната се стиковат към мантела с припокриване. Тогава съединението е ъглово, провар не е нужен. Виж, ако е с по-голяма дебелина се прави челно стиковане, и там провата е задължителен. Иначе шева се цепи точно по средата. Въпрос на време, и на брой цикли "надуване-изпускане"

    Първоначално публикуван от Ivan_J Преглед на мнение
    Да става въпрос за метан - разбирам, но пропан-бутан има на всеки 20 км, за какво ти е да правиш такива магии?
    Магиите са именно заради разлините газстанции. Почти винаги когато излизам на по-дълго пътуване засичам разхода на газ. А както знаем, това се прави с напълване на резервоара догоре, кара се колкото трябва, пак се пълни резервоара и се смята изгореното гориво. При газта имайки предвид, че става въпрос за налягане, а не за ниво, нещата стоят малко по-иначе, и вярното засичане е докато помпата на колонката не може да вкара повече газ, т.е налягането в бутилката е достигнало налягането на помпата. А то се вижда на манометъра на колонката. И като се върна от пътуването, зареждам пак от същата газстанция, и пак докато помпата спре. Е, тя не спира де, но бутилката не поема повече. Иначе няма смисъл да насилваме бутилката.

    Първоначално публикуван от lud ribar Преглед на мнение
    И във двата случая траква сачмата и колонката спира ,и не пуска повече гаэ.
    Не е точно така. Въпрос на рамена и сили действащи върху им. Ако рамото с което поплавъка действа върху клапана(съчмата) е достатъчно голямо, помпата доста ще се озори да преодолее силата на натискане на съчмата към леглото. И обратното-ако рамото на поплавъка е малко, може да преодолееш тази сила, и да вкарваш газ въпреки всичките клапани съчми и поплавъци. Тогава пълненето спира когато се изравнят наляганията на помпата и това в бутилката. Но в бутилката винаги има и газова фаза, и колкото е по-голямо налягането, толкова е по-малък обемът и. Но си я има.
    Последно редактирано от Кольо; 26-04-09, 22:57.
    Има ли желание-има и начин!

    Коментар


    • #62
      До: Вместимост на АГУ бутилки

      Първоначално публикуван от Кольо Преглед на мнение
      ... При газта имайки предвид, че става въпрос за налягане, а не за ниво, нещата стоят малко по-иначе, и вярното засичане е докато помпата на колонката не може да вкара повече газ, т.е налягането в бутилката е достигнало налягането на помпата...
      Бъркаш, Кольо. Газта си има съвсем определено ниво - границата между течност и газ, и това над течността можеш да не го броиш за количество. Единственото, което може да попречи на точното определяне на момента на изключване, е различен наклон на колата. Но ще сбърка максимум с литър, айде два.

      Всички бензиностанции имат наклон на настилката, само че някои са напред, а други (по-малката бройка) са назад.

      Коментар


      • #63
        До: Вместимост на АГУ бутилки

        Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
        Бъркаш, Кольо. Газта си има съвсем определено ниво - границата между течност и газ, и това над течността можеш да не го броиш за количество. Единственото, което може да попречи на точното определяне на момента на изключване, е различен наклон на колата. Но ще сбърка максимум с литър, айде два.

        Всички бензиностанции имат наклон на настилката, само че някои са напред, а други (по-малката бройка) са назад.
        Да, де, в бутилката газта е течна, но нали над нея има въздух, който е там от момента на затварянето. И като започнеш да пълниш бутилката този въздух се компресира, и намалява обема си, и това продължава докато налягането на въздуха в бутилката достигне до налягането на помпата. До този момент въздуха се е свил до някакъв обем достатъчно малък за да има място за течната газ. И колкото налягането на помпата е по-голямо, толкова повече ще се сгъсти въздухът, и този обем ще е зает с течна газ.
        Има ли желание-има и начин!

        Коментар


        • #64
          До: Вместимост на АГУ бутилки

          Абе малко по-сложно е. Въздух там няма след второто-третото зареждане, освен ако някой не кръщава газта. Та като пълниш, въпрос на много малко усилия е да напълниш съвсем до горе.

          Коментар


          • #65
            До: Вместимост на АГУ бутилки

            Първоначално публикуван от Кольо Преглед на мнение
            ...Обикновено дъната се стиковат към мантела с припокриване. Тогава съединението е ъглово, провар не е нужен. Виж, ако е с по-голяма дебелина се прави челно стиковане, и там провата е задължителен. Иначе шева се цепи точно по средата. Въпрос на време, и на брой цикли "надуване-изпускане"
            Казвам аз на моите колеги , като правят курсове за заварчици да преподават и предвидената теория , а не само да взимат парите , ама... А на Пешо Петров ше му обръсна брадата като го видя .
            Та малко помощ по якостта на заварените съединения : Челните шевовете между дъното и мантела , както и правия на самия мантел действат на опън . Ако съединението е с припокриване , тогава шева ще действа на срязване . Напреженията в подобен шев са около 3 пъти по-високи в сравнение с челния. Затова са и толкова по-слаби. Следователно , независимо от дебелината на стената , за предпочитане е челно съединение.
            Не знам къде си гледал с припокриване , но да не би да те бърка подложната шина , която се залага технологично ?.
            И за пропан-бутана : по принцип газа е в парообразно състояние и при около 16 атм. и ако се не лъжа температура 20 градуса преминава в течно. Ако липсва поплавък , бутилката може да се напълни до 99.99% с втечнен газ. С други думи , теоретично ако обема на бутилката ти е 40 л. , то тя практически може да поеме максимум 40. Не повече. Онзи атмосферен въздух , както ти каза Ясен , отдавна си го издухал през ауспуха. Измамата на газстанциите идва от човъркане по брояча.
            И още нещо : Ако се движиш от т.А до т.Б и се върнеш по същия път , разхода на отиване практически никога не е равен на този на връщане . Най- малкото като пътуваш от Шумен за Варна не се знае от къде ше духа вятъра
            Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

            Коментар


            • #66
              До: Вместимост на АГУ бутилки

              Хайде да спорим. Добронамерено! Значи, ако натоварването на челно заварено съединение е статично, т.е. надува се веднъж, и си стои така дълго време шева си е натоварен на опън. За това няма спор. То, челният шев в съдовете под налягане винаги е натоварен на опън, но на това той си държи, няма проблем. Проблема идва от цикличността на натоварванията-тогава ако не постигнат провар при заваряването шева си остава само отвън, и е натоварен на огъване освен на опън. И при всяко надуване бутилката се "разширява" макар и с някакви си десети от милиметъра, а при изпускане на налягането се свива. При тези движения шева без провар се натоварва и на огъване-както се къса тел без клещи-с много на брой движения назад-напред. И в един момент идва скъсването. Точно по средата на шева. Ремонтирал съм достатъчно гаранционни бойлери с пукнат надлъжен шев, и пукнатината е точно там където няма провар. И странно защо никога няма дефект по кръговите шевове, които уж били 3 пъти по-натоварени от челният надлъжен.
              Съединения с препокриване между дъно и мантел има във всеки един бойлер с дебелина на ламарината над 5-6 мм. Оттам нагоре е челно. Но такива дебелини се използват за бойлери над 3 тона. И такива съм заварявал. И 5 тонни, от 8мм ламарина. Със скосяване на краищата, и междина 2 мм. Но това е друг разговор.
              Газовите бутилки за автомобили се правят може би от 2-2.5 мм ламарина. При тази дебелина най-вероятно е дъното и мантела да са препокрити, това е нормална практика в българските фирми. Малко са заварчиците които могат да заварят челно с провар 2 мм ламарина. И искаме голяма заплата А и машината работи без заплата, а за нея по-добрия вариант е съединение с припокриване. Ама си зависи и от оператора де... При нас имаме един образ който е способен да среже и 3 слоя ламарина, и да се изкара невинен. Ама пак се отклоних...

              Относно пропан-бутана-на Форда който стана донор за бъгито бутилката беше беларуска. С едно жълто-кафяво пластмасово легенче на устройството за зареждане и отнемане на газта. Беше зима, температурата някакъв минус, не знам колко точно. Човъркам нещо по зареждащата част, и във въпросното легенче се събра малко газ. Течна. При атмосферно налягане. И минусова температура. И аз като последният глупак реших да потопя някакъв по-топъл предмет в течността да видя какво ще стане. Въпросният топъл предмет видях в един от пръстите си. Все пак е с температура поне 33-35 градуса. Добре, че избрах кутрето. Бутнах го в течната газ, и естествено тя завря, пръста ми замръзна, и после една седмица го чувствах изтръпнал. Това за налягания и температури.
              Как да си засичам разхода на газ си знам, и никога не съм се лъгал. И си зареждам от газстанцията от която разхода ми в пари е най-малък.
              Има ли желание-има и начин!

              Коментар


              • #67
                До: Вместимост на АГУ бутилки

                Първоначално публикуван от Кольо Преглед на мнение
                ..........
                Съединения с препокриване между дъно и мантел има във всеки един бойлер с дебелина на ламарината над 5-6 мм. Оттам нагоре е челно. Но такива дебелини се използват за бойлери над 3 тона. И такива съм заварявал. И 5 тонни, от 8мм ламарина. Със скосяване на краищата, и междина 2 мм. Но това е друг разговор.
                За последно ( за да не спамиме ) , след това ще трябва да се местим в подраздел "Проблеми при заваряване" или най-добре на бутилка вино :
                Вероятно за припокриването имаш превид ДО 5-6 мм.
                Не знам при вас как е , но ела във мойта фирма да видиш заварчиците ми как заваряват бойлери от неръждавейка с дебелина 1.5 мм. изключително с челни шевове . Защото съм им забранил припокриването .
                Защо не се пукат дъната ? Ами пукат се и те - виждал съм .
                Относно непровара : Нещата са малко по-сложни . От една страна той отслабва сечението на шева , но това не е достатъчно , за да се скъса . По-опасни са напреженията , които непровара инициира при динамично наторване . Затова в доста заварени съединения ( в зависимост от условията на натоварване ) провара е недопустим .
                А понеже съм се занимавал и с контрол по заваряване ( включително и на АЕЦ ) , затова съм се нагледал на какво ли не като неграмотно заваряване ... но за това като седнем на маса
                За газовите бутилки ЗНАМ как се правят шевовете - бил съм във Виченца във фабриката на Ловато . Челни са . И се заваряват на полуавтомат . Но качеството не е перфектно въпреки това. Само че не съм чул някъде да е гръмнала бутилка . Просто са преоразмерени.
                Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

                Коментар


                • #68
                  До: Вместимост на АГУ бутилки

                  Да за заварките няма какво да се спори повече.Само да вметна че като погледна в холандската бутика ,вътре шева изглежда по подобен начин както и отвън,за непровар не може и да се говори.
                  Но за влиянието на налягането при пълнене....
                  Когато системата с поплавъка работи коректно, бутилката се пълни по ниво.Налягането би влияло на сгъстяване на изпарената част от газта,но на втечнената влиянието в свиване на обема би било пренебрежимо малко.Или не е така?
                  При зареждане от различни места се налива и различно качество газ,така че не е много сигурно от къде точно идва по-големия пробег.

                  Коментар


                  • #69
                    До: Вместимост на АГУ бутилки

                    В една газова бутилка налягането е горе-долу постоянно, независимо пълна или празна. Промените са малки и бавно. И са свързани само с промени на температурата и качеството на горивото, но не и с напълване и изпразване. Физика било това.

                    Въпреки това, в методиката по тестване на бутилки, която съм чел, е обхванат точно този случай - специално се изрязват от тестовата бутилка околен и напречен шевове и се огъват няколко пъти до прав ъгъл в противоположни посоки. С това се имитират именно цикловото натоварване - разбира се, в утежнен вид. После се гледат на микроскоп и рентген, колко пукнатинки са завъдили.

                    И да, преоразмерени са. Работното им налягане е прието за 16 бара максимум (това е зимна газ, нагрята до 50 градуса или нещо такова), затова са сложили изпитателно 32 бара (което го минават всички бутилки, с измерване на деформацията) и изпитване на разрушаване 48 бара, което го минават някакъв тестов % от бутилките.

                    На лятите бутилки преоразмеряването по налягане е значително по-малко, просто защото нямат такъв източник на скрити проблеми, каквито са заварките.

                    Коментар


                    • #70
                      До: Вместимост на АГУ бутилки

                      Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                      В една газова бутилка налягането е горе-долу постоянно, независимо пълна или празна...
                      Нещо не мога да вдяна. Колко ще е разликата в показанията на манометър включен към най-високата част на бутилката при обем запълнен 5%, и на такава пълна до момента в който помпата спира да пълни газ? Бутилката е без поплавък. И откъде идва налягането нужно за да работи цялата система? А то не е малко, съдейки по "Фищенето" с което излига газта при отворен клапан.
                      Според мен има съществена разлика в налягането при пълна и празна бутилка. В това е и същността на ограничаването на нивото на пулнене на бутилката.
                      Но не съм сигурен 100%, очаквам да ме оборите, разбира се с аргументи
                      Има ли желание-има и начин!

                      Коментар


                      • #71
                        До: Вместимост на АГУ бутилки

                        Ето ти аргументите:

                        Когато имаш течност (каквато и да е) със свободна повърхност в някакъв съд, нейните пари отгоре имат налягане, което зависи само от вида на течността и температурата. Не и от количеството течност/газ, докато ги има и двете. Това налягане се нарича "налягане на наситените пари", "парен натиск" и разни други названия, и го има в таблици за различните течности и температури. Кеф ти за пропан, за бутан, за вода, за течен азот - всичко, което си докарал до комбинацията течност/газ в един съд.

                        Течността за това свое парно налягане се грижи много старателно. Ако свиеш обема (примерно смачкаш бутилката или натъпчеш още течност), част от парите ще кондензират, за да доведат налягането до уставното. Ако разпънеш смачканата бутилка, или източиш течната част, налягането веднага ще се възстанови с изпаряване на част от течността. Същите фокуси течността прави, ако я нагряваш и охлаждаш - изпарява или кондензира толкова, че да докара налягането до таблицата.

                        Джокер - температурата, при която парното налягане на дадена течност стане равно на атмосферното (1 бар) се нарича "температура на кипене" за тази течност. При такава температура, мехурче от пара, възникнало в течността, има сила да се разширява срещу външното налягане (атмосферата).

                        Кога този фокус не работи - в два случая:

                        1. когато течността свърши - тогава няма кой да се изпари, за да оправи налягането при разширяване. За този случай (само газ) има закон на Клапейрон-Менделеев за определяне на налягането (pv=nRT). Резултатът е, че при разширяване, налягането бързо спада.

                        2. когато парата свърши - тогава няма кой да кондензира, за да оправи налягането при свиване. В този случай, течността си мени налягането и обема по свой закон, различен за всяка течност. Общото е, че малко изменение в температурата и обема води до голям скок в налягането.

                        ---

                        Откъде идва налягането, за да работи цялата система - това е парното налягане на течността. Затова има и лятна и зимна газ - на чистия бутан температурата на кипене е около 0 градуса. Под 0 градуса чист бутан просто ще откаже да излезе от бутилката - атмосферното налягане ще е по-високо от това вътре. Бутанът, обаче, е по-евтин, затова рафинериите го пробутват повече лятно време.

                        ---

                        Откъде идва ограничението 80%:

                        При промяна на температурата, освен, че се мени парното налягане на течността, се мени и обемът, който течността заема. При нагряване, течността се разширява и постепенно заема частта, отделена за пара. Е, в един момент мястото свършва и отиваме в горния случай 2. Ако температурата продължи да расте, налягането изведнъж скочи до опасни стойности. Затова, се ограничаваме до 80%. Така, ако напълниш зимата до 80% при -20 градуса, даже и да оставиш колата цяла година на слънце (примерно 65 градуса лятото), течността няма да заеме цялата бутилка.

                        Ей затова, препълването е по-страшно през зимата. Особено, ако бутилката е в купето, което се отоплява. Винаги може да се случи повреда, заради която да продължиш да пътуваш с бензин, или пък такава повреда или обстоятелства, че колата да остане на място до идване на по-топло време.

                        Коментар


                        • #72
                          До: Вместимост на АГУ бутилки

                          Долу-горе разбрах какво искаш да кажеш.
                          Но въпреки всичките аргументи, и споменаването на мастити физици, все пак си мисля, че ако имам манометър на бутилката ще покаже различно налягане при запълване на 5% от обема и в сравнение 95%.
                          Може и да греша, но имам една такава логика...
                          И никога не съм оставял колите си насред пътя. На газ, на бензин, на нафта, винаги съм намирал начин да се прибера. При това само веднъж са ме теглили
                          Все пак благодаря за лекцията
                          Има ли желание-има и начин!

                          Коментар


                          • #73
                            До: Вместимост на АГУ бутилки

                            Първоначално публикуван от Кольо Преглед на мнение
                            ... все пак си мисля, че ако имам манометър на бутилката ще покаже различно налягане при запълване на 5% от обема и в сравнение 95%.
                            Може и да греша, но имам една такава логика...
                            Можем да проверим. Манометър до 20 бара не струва много. Но аз съм сигурен.

                            Коментар


                            • #74
                              До: Вместимост на АГУ бутилки

                              Първоначално публикуван от Кольо Преглед на мнение
                              Не е точно така. Въпрос на рамена и сили действащи върху им. Ако рамото с което поплавъка действа върху клапана(съчмата) е достатъчно голямо, помпата доста ще се озори да преодолее силата на натискане на съчмата към леглото. И обратното-ако рамото на поплавъка е малко, може да преодолееш тази сила, и да вкарваш газ въпреки всичките клапани съчми и поплавъци. Тогава пълненето спира когато се изравнят наляганията на помпата и това в бутилката.
                              Тука смятям че не си прав.Аргумента ми е следния:Рамото на поплавъка не действа директно върху клапана,който прекратява зареждането.При достигане на зададеното ниво рамото на поплавъка освобождова самият клапан,който затваря под действието на налягянето на помпата .Казано с други думи,клапана се движи по посока на постъпване на течността,а не срещу нея и рамото на поплавъка само определя момента на затварянето,без да участва пряко във самото затваряне.Което идва да каже че при изправен поплавков механизъм,пълненето се прекратява единствено от нивото на течността и няма общо с налягането в съда.

                              Поздрави

                              Коментар


                              • #75
                                До: Вместимост на АГУ бутилки

                                Първоначално публикуван от coclino Преглед на мнение
                                Тука смятям че не си прав.Аргумента ми е следния:Рамото на поплавъка не действа директно върху клапана,който прекратява зареждането.При достигане на зададеното ниво рамото на поплавъка освобождова самият клапан,който затваря под действието на налягянето на помпата .Казано с други думи,клапана се движи по посока на постъпване на течността,а не срещу нея и рамото на поплавъка само определя момента на затварянето,без да участва пряко във самото затваряне.Което идва да каже че при изправен поплавков механизъм,пълненето се прекратява единствено от нивото на течността и няма общо с налягането в съда.

                                Поздрави
                                Има много варианти тази защита.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X