Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Джип на метан - плюсове и минуси, особености...

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Джип на метан - плюсове и минуси, особености...

    Първоначално публикуван от s_s1 Преглед на мнение
    А колко струва 1 км. на метан с такъв джип и колко на пропан - бутан?
    Във Варна на цена 1,85лв мисля,за 17лв минавам 100км за метан.На пропан-бутан ми гори около 16-18/100 което прави 20-22,5лв/100км за градско.
    Помогни си сам,за да могат и другите да ти помогнат.
    АСК Ален Мак

    Коментар


    • От: Джип на метан - плюсове и минуси, особености...

      всичко бях чувал, ама да си вземе някой джипче на метан за да обикаля Европа Преживяването ще е горе-долу като да тръгнеш с електромобил...
      помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

      Коментар


      • От: Джип на метан - плюсове и минуси, особености...

        Юпи, колегата jordansto от Стара Загора има точно тази комбинация-4 рънър на метан. Пиши му едно лично, сигурен съм,ч е ще отговори на всичките ти въпроси. Човекът е читав.
        Казваше, че на метан кара само по асфалта, а влезе ли в гората-на бензин. Според него мотора може да е 3 литра, но е слаб. Не знам колко, то си е субективно.
        Има ли желание-има и начин!

        Коментар


        • От: Джип на метан - плюсове и минуси, особености...

          Първоначално публикуван от upi Преглед на мнение
          Понеже ми се наложи в спешен порядък да си купувам 4рънър, та явно ще ми се наложи и да подновя тая тема. нямах време да се ровя, но ако някой каже актуална информация за цени на метановите уредби и препотъчан сервиз, няма да се сърдя. Интересно ми е също и има ли някой впечатления от 3000 /6 бензинов двигател и поведението му на метан. Всички лоши неща за тоя двигател при работата му на бензин, вече ги чух. Ясно ми е, че това е лошото дете на тойота, слабата брънка в реда, черната овца в стадото, най-несполучливия двигател, "направо хвърляй" и т.н. Интересно ми е как понася метана и кое му е по-малко проблемно - метан или пропан/бутан.
          Имам всякакви двигатели на метан - от 1.6 до 4.4 . Все БМВта , но то си е кубатура.
          Както са ти казали - по-трудно ще ти е заради честото зареждане.
          Метанова уредба струва около 880 лева за шестак. Инжекцион естествено.Това без бутилката.
          Ако търсиш бутилка - около 600 лева за една голяма 12-13 кг (което е по-добрия вариант) или за 3-4 по-малки.
          Монтажа не е труден и майсторите взимат около 500 лева. Аз си ги монтирам сам дори на осмаците.
          Отнема около ден-два.
          За пропан-бутана е близко положението, но цената е с бутилка по-избор Т.е по-евтино.
          По-лесно се монтира и там пробега с едно зареждане си е добър - с 60 л бутилка минаваш около 250-300 км.
          Каквато и уредба да взимаш искай с МАП ( с 5 извода на МАПа). Така ще може да правиш автоматични настройки.
          В каквато и посока да имаш въпроси мога да помогна. И с цена на уредбата, и с монтажа и с настройките.
          Успех !

          Коментар


          • От: Джип на метан - плюсове и минуси, особености...

            Първоначално публикуван от lubashki777 Преглед на мнение
            Колега има такава Тойота с този мотор и каза,че трябват много бутилки за метан,защото иначе стига едва за 120-130км. и си е жива мъка да търсиш постоянно метанстанции да дозареждаш.Като напълниш багажника с бутилки пък оставаш без него и няма място за нищо,да не говорим за клякането на джипа поради теглото на бомбичките....
            А-ха,ти си чул че някой бил казал! И колко е теглото на бомбичките,дето е много по трудно да гръмнат,от тия пропан-бутановите? Защото милион и кусур вече,ама нещо още не съм разбрал какво им е тежкото на тия бутилки!
            Иво (таксито) Андреев
            0988 91 80 50
            Каджива Елефант 750 Лъки Експлорър 89-та

            Коментар


            • От: Джип на метан - плюсове и минуси, особености...

              Първоначално публикуван от Тедо /LJ73/ Преглед на мнение
              всичко бях чувал, ама да си вземе някой джипче на метан за да обикаля Европа Преживяването ще е горе-долу като да тръгнеш с електромобил...
              И това на базата на колко километра минати с метанова кола? Щото мойта на метан прави 2000 об повече отколкото на бензин! Сещаш ли се колко ти прозира теорията!
              Иво (таксито) Андреев
              0988 91 80 50
              Каджива Елефант 750 Лъки Експлорър 89-та

              Коментар


              • От: Джип на метан - плюсове и минуси, особености...

                Първоначално публикуван от suzuki team Преглед на мнение
                А-ха,ти си чул че някой бил казал! И колко е теглото на бомбичките,дето е много по трудно да гръмнат,от тия пропан-бутановите? Защото милион и кусур вече,ама нещо още не съм разбрал какво им е тежкото на тия бутилки!
                Колега,човека от когото съм го чул,всъщност е приятел с който сме си близки.Караме от време на време по планините и освен чутото имам и собствени наблюдения.
                Не знам с какво возило си минал там милион и кусур километра,но нали се сещаш ,че различните возила,горят и различно количество метан.Така...въпросната Тойота с 6-цилиндров мотор е доста лакома и с една голяма бутилка/примерно 10-12кг./ не става!!!
                Не става в смисъл,че се получава ефекта ,който споменах.Джипа минава 120-140км. и трябва да се зарежда,а целта е да не се обременява човек с това да трепери къде ще му свърши метана и дали ще има наблизо метанстанция!
                Този проблем се решава с повече бутилки,с които да си носиш повече метан.Това обаче е свързано с заемане на по-голямо пространство в багажното отделение и съответно повече килограми на задния мост/като не си разбрал какво им е тежкото кажи с колко килограма бутилки човека ще може да мине примерно 500км. от зареждане до зареждане.Говорим без финансови изстъпления за кевларени бутилки,които ще струват колкото Тойотата.За сравнение на хората ,които не карат на метан...една бутилка стоманена,но олекотена 5кг. е 28кг.,а 7.5кг. е около 37-38кг....повтарям това е за олекотени бутилки/
                Въпроса за това дали гърмят ,няма да го обсъждам,защото и аз съм на това мнение,че пропан/бутанова бутилка е в пъти по-рискова за гърмене.Под "бомбички" имах предвид формата на метановата бутилка/широко прието е да им се казват бомбички именно по тази причина /
                Ами това е...дано сега ти стане ясно какво съм написал и да си направиш една елементарна калкулация на килограмите в багажното/да не говорим за обем заета от бутилките площ/,за да може въпросния лаком шестак да изкарва по едни 500км. пробег без проблем!
                П.П.Да не забравя...и аз карам на метан мойто си возило...
                Поздрави!
                NISSAN FOREVER
                -----------------------------------------------------------------------------
                Или трябва да намерим път,или да си направим......няма назад!!!

                Коментар


                • От: Джип на метан - плюсове и минуси, особености...

                  Първоначално публикуван от suzuki team Преглед на мнение
                  И това на базата на колко километра минати с метанова кола? Щото мойта на метан прави 2000 об повече отколкото на бензин! Сещаш ли се колко ти прозира теорията!
                  Само дето не мога да се отворя това какво общо има с мнението на Тедо, който намеква за късия пробег и сравнително малкия брой метанстанции! От какъв зор ги намеси оборотите - не знам..?!!

                  Коментар


                  • От: Джип на метан - плюсове и минуси, особености...

                    Първоначално публикуван от lubashki777 Преглед на мнение
                    Колега,човека от когото съм го чул,всъщност е приятел с който сме си близки.Караме от време на време по планините и освен чутото имам и собствени наблюдения.
                    Не знам с какво возило си минал там милион и кусур километра,но нали се сещаш ,че различните возила,горят и различно количество метан.Така...въпросната Тойота с 6-цилиндров мотор е доста лакома и с една голяма бутилка/примерно 10-12кг./ не става!!!
                    Не става в смисъл,че се получава ефекта ,който споменах.Джипа минава 120-140км. и трябва да се зарежда,а целта е да не се обременява човек с това да трепери къде ще му свърши метана и дали ще има наблизо метанстанция!
                    Този проблем се решава с повече бутилки,с които да си носиш повече метан.Това обаче е свързано с заемане на по-голямо пространство в багажното отделение и съответно повече килограми на задния мост/като не си разбрал какво им е тежкото кажи с колко килограма бутилки човека ще може да мине примерно 500км. от зареждане до зареждане.Говорим без финансови изстъпления за кевларени бутилки,които ще струват колкото Тойотата.За сравнение на хората ,които не карат на метан...една бутилка стоманена,но олекотена 5кг. е 28кг.,а 7.5кг. е около 37-38кг....повтарям това е за олекотени бутилки/
                    Въпроса за това дали гърмят ,няма да го обсъждам,защото и аз съм на това мнение,че пропан/бутанова бутилка е в пъти по-рискова за гърмене.Под "бомбички" имах предвид формата на метановата бутилка/широко прието е да им се казват бомбички именно по тази причина /
                    Ами това е...дано сега ти стане ясно какво съм написал и да си направиш една елементарна калкулация на килограмите в багажното/да не говорим за обем заета от бутилките площ/,за да може въпросния лаком шестак да изкарва по едни 500км. пробег без проблем!
                    П.П.Да не забравя...и аз карам на метан мойто си возило...
                    Поздрави!
                    Подкрепям мнението, пробега на един джип с метан е доста по малък от този на лек автомобил, на практика харчи около два пъти повече, при мен с 10-11 кг. градско е 100км. извън градско 150км.(Фронтера 2.4) с леката кола пробега беше по 2, та на джипката проблема се решава с две уредби метан , пропан
                    ОФА ДБ 2.4 92 ML 270 CDI ETZ 250

                    Коментар


                    • От: Джип на метан - плюсове и минуси, особености...

                      Въпроса който ме вълнува напоследък е има ли смисъл да карам на метан при тези цени 1.85-1.95лв. за килограм. Аз съм с 2 уредби метан и пропан бутан и при тези цени цената на километър пробег е почти еднаква като пари на двете горива , в което няма никаква логика. За съжалиние май купуваме най-скъпия метан в Европа. За една година от 1.19 стана 1.85лв. ДА НИ Е ЧЕСТИТА НОВАТА ЦЕНА. Така както е тръгнало мисля да свалям метановите бутилки поне да не тежат.
                      Николай Георгиев 0+
                      тел.0887357722

                      Коментар


                      • От: Джип на метан - плюсове и минуси, особености...

                        Първоначално публикуван от Nikolai Georgiev (turbo d) Преглед на мнение
                        Въпроса който ме вълнува напоследък е има ли смисъл да карам на метан при тези цени 1.85-1.95лв. за килограм. Аз съм с 2 уредби метан и пропан бутан и при тези цени цената на километър пробег е почти еднаква като пари на двете горива , в което няма никаква логика. За съжалиние май купуваме най-скъпия метан в Европа. За една година от 1.19 стана 1.85лв. ДА НИ Е ЧЕСТИТА НОВАТА ЦЕНА. Така както е тръгнало мисля да свалям метановите бутилки поне да не тежат.
                        Не махай бутилките , най вероятно цената на пропана ще скочи есента или зимата
                        ОФА ДБ 2.4 92 ML 270 CDI ETZ 250

                        Коментар


                        • От: Джип на метан - плюсове и минуси, особености...

                          Бутилките се отвинтват за половин час, а наесен цената на метана ще се повиши по абсолютно същите причини.

                          Коментар


                          • От: Джип на метан - плюсове и минуси, особености...

                            Аз да попитам , в тези калкулации, които сте посочили за лв./100 км. , на метан , смятате ли и бензина ?
                            Колкото по-проходима ти е колата ..... от толкова по-голяма дупка ще те ВАДЯТ
                            За добри дела .....БЪДЕТЕ ГОТОВИ !!!!

                            A1+

                            Коментар


                            • От: Джип на метан - плюсове и минуси, особености...

                              Че тои бензина е за палене не е за каране ХИХИХИ.....
                              Николай Георгиев 0+
                              тел.0887357722

                              Коментар


                              • От: Джип на метан - плюсове и минуси, особености...

                                Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                                Бутилките се отвинтват за половин час, а наесен цената на метана ще се повиши по абсолютно същите причини.
                                Ако ги сваля на есен мога да ги монтирам обратно , все пак при сегашните цени на метан е по евтино с около 15%, при мен поне така излиза.
                                Николай Георгиев 0+
                                тел.0887357722

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X