Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Джип на метан - плюсове и минуси, особености...

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #76
    До: Джип на метан - плюсове и минуси, особености...

    Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
    Зависи кое точно от вариантите искаш. Вариант 1 от тези които написах се прави тривиално и без електроники (освен евентуално реле за ППХ - 5лв)
    Добре напиши за този вариянт но не с пропан-бутан, а с метан.
    Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

    "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

    Коментар


    • #77
      До: Джип на метан - плюсове и минуси, особености...

      Първоначално публикуван от ised21 Преглед на мнение
      Абе колега що все разправяте кой какво казал ти щото караш на пропан и ........ горели клапаните ами 1. Зависи кой и как ти го поставя 2.Автомбилите ни са между 10-15 години и за това като се прецака нещо по двигатела значи трябва да е от метана .Едно време така разправяха и за пропана че износването на двигателя било голямо че и сега етака само че за метана че сега се сещам за една поговорка за лисицата дето немогла да стигне едно грозде че било високо и казвала на другите че било кисело щото метанова уредба струва 1200 лв. а пропанова 400 - 500 лв. че затова няко който не е карал на метан много е компетентен с пследствиятя от метана . Ние сега нямя да откриваме топлата вода в Италия карат с метан можеби над 15 год.
      Не ми харесва тона с който ми говориш
      Това го казвам от може би най-кадърният масйтор в Плевен относно двигателите,човека много отбира от нещата,и след разговор се отказах от метана,не мисля че има за какво да ме лъже,познава ме се с него!
      Не всички двигатели са пригодени за метан,не казвам всички!
      Наистина двигателите са стари и на безброй много километри който само колите си ги знаят!Метал се руши именно от разликата в температурата!затова дизела кара повече!

      Поздрави

      Коментар


      • #78
        До: Джип на метан - плюсове и минуси, особености...

        Първоначално публикуван от kograman Преглед на мнение
        Не ми харесва тона с който ми говориш
        Това го казвам от може би най-кадърният масйтор в Плевен относно двигателите,човека много отбира от нещата,и след разговор се отказах от метана,не мисля че има за какво да ме лъже,познава ме се с него!
        Не всички двигатели са пригодени за метан,не казвам всички!
        Наистина двигателите са стари и на безброй много километри който само колите си ги знаят!Метал се руши именно от разликата в температурата!затова дизела кара повече!

        Поздрави
        Ами колега незнам какво лошо съм казъл ама специялно много ме дразнят философите [не визиръм теб нищо лично] които само плямпат кой какво казъл че оня кво направил и така .............. а за рушенето на метала с тоя калпавия бензин се прецаква апък какво да говорим повече а и друго ако навъртиш 60 - 80 000 км. на метан че после дай 500 - 600 лв. за ремонт пък идва момент когато джипката се смена
        [SIGPIC][/SIGPIC]

        Коментар


        • #79
          До: Джип на метан - плюсове и минуси, особености...

          Всъщност, аз до вчера не знаех нищо по въпроса, но си представям такава уредба, нещо като копчето " Нитро " в " Бързи и яростни " )))
          Кой не му се е случвало в някой ВЪРЛ баир, тръгнал с неподходяща предавка, газта на MAX , а мотора глъхне. Ни да превключиш, ни да изкопаш дупка под педала му с педал.
          Е тогава да му пуснеш едно метанче, не за постоянно, а за extreme !!!
          Не ми пука за лака , а за пропуснатите приключения ))

          Коментар


          • #80
            До: Джип на метан - плюсове и минуси, особености...

            Да бензина е калпав,но зависи и откъде зареждаш.
            Алтернатиените горива се разработват от доста време,НО все пак живеем в БГ страната на л****та и тук всико е възможно,къде калпава майстор,къде калпаво "бракувано" обурудване,вече нищо не ме учудва,но да не забравяме че двигателя е проектиран да работи с едно основно гориво,а това което ние правим е съвсем друго,за някой правилно,за някой не....

            Поздрави

            Коментар


            • #81
              До: Джип на метан - плюсове и минуси, особености...

              Първоначално публикуван от Nik Nikolov Преглед на мнение
              Всъщност, аз до вчера не знаех нищо по въпроса, но си представям такава уредба, нещо като копчето " Нитро " в " Бързи и яростни " )))
              Кой не му се е случвало в някой ВЪРЛ баир, тръгнал с неподходяща предавка, газта на MAX , а мотора глъхне. Ни да превключиш, ни да изкопаш дупка под педала му с педал.
              Е тогава да му пуснеш едно метанче, не за постоянно, а за extreme !!!
              Да и джипа вдига предница, като моторетка

              Според мен нещо, което да подобрява изгарянето на нафтата /моя човек каза че дизелака спирал да пуши с добавка метан/ и да върви по-добре.
              Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

              "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

              Коментар


              • #82
                До: Джип на метан - плюсове и минуси, особености...

                В едни други теми беше разисквано за газодизел. Значи дали е метан или пропан схемата е проста.
                Аз миналото лято тествах мойта джипка 2,5тд с дизел и пропан. С един специалист по всичко - много грамотен технически мъж го направихме по описанията във форума.
                Човека замина за Англия и не успяхме да довършим системата. Иначе щеше да я направи перфектно и после да обърнем на метан.
                Ето процеса на разработка -ден и половина заради превалявания от дъжд:
                1. Обикновена туристическа бутилка с пропан. Маркуча от изпаренията на маслото от двигателя го свалихме и сложихме друг с трипътник по средата, в който вкарахме пропана.
                2. При работещ на празни обороти двигател пускахме газ и с дебитомер установихме какво количество газ се изразходва. Тук техническите знания ми убягват и не знам как да ви кажа колко беше газта.
                3. Установихме, че при 850 оборота празен ход при подаване на пропан оборотите се вдигат до 1700.
                4. Монтирахме магнет вентил, който допълнително разпробихме и бутонче за отварянето му в такова положение, че като подам газ и оборотите се увеличат на около 1500 да отвори газта тогава има едно рязко моменто ускорение и вдига оборотите до 2500-2700.
                5. При подаване на още малко газ той почва принудително да смуче още газ и на магистралата се държи повече от чудесно.

                Ето обаче проблемите поради които демонтирах системата:
                1. Когато жена ми маневрира и подава газ се отваря магнет вентила двигателя почва да трака заплашително - тя няма уменията да контролира оборотите добре.
                2. На дълъг път (400км) ми замръзва магнет вентила в някакво полуотворено положение. Двигателя остава в обороти около 1300 на празен ход и системета не подава достатъчно пропан - просто спомага за по-пълно изгаряне и малко вдига мощността.
                3. Биодизел и пропан двигателя загрява повече.

                Значи специалиста, искаше да монтираме истинска стара газова уредба (от някогашното му жигули) за тест като разкачим помпата - дизела да служи за запалване и празен ход. Щеше да прави разни електронни приспособления които да контролират нещата. Беше убеден че може да сведе разхода в съотношение дизел/пропан - 40/60.
                Според човека дали е пропан дали е метан няма значение в системата за изпълнение. В различните случаи с електрониката щеше да променя дебита подаван газ.

                И за други които ще кажат че това звучи като сериала "Една жена ми каза" - бях свидетел на всяко действие все пак правихме моята кола.
                Не е луд, който яде баницата.... Кучето си лае, кервана си върви... ДОКОГА?
                Форд Фокус 1,4 1999 г., Крайслер Гранд Вояджър, Corvette C5
                ИСКАМ БЪЛГАРИЯ ЧИСТА

                Коментар


                • #83
                  До: Джип на метан - плюсове и минуси, особености...

                  Първоначално публикуван от s_s1 Преглед на мнение
                  Добре напиши за този вариянт но не с пропан-бутан, а с метан.
                  Всъщност написах всички което знам. Аз самият не съм го правил, но с данните дотук и обща грамотност бих се захванал да го направя с предсказуем резултат.

                  Ако някой иска да го прави, бих помагал всякак и мога да обещая, че ще стане. Дизелова машина нямам и не ме интересуват в личен план, но алтернативните технологии ме интересуват всякак.

                  Коментар


                  • #84
                    До: Джип на метан - плюсове и минуси, особености...

                    Първоначално публикуван от musovir Преглед на мнение
                    Според човека дали е пропан дали е метан няма значение в системата за изпълнение. В различните случаи с електрониката щеше да променя дебита подаван газ.
                    За пропан бутан не трябва ли да има изпарител ? Доколкото разбирам от опита с туристическата бутилка по-горе също не е имало такъв и проблеми не е имало. Какъв обем беше бутилката и какъв беше харча на пропан горе-долу ?

                    Коментар


                    • #85
                      До: Джип на метан - плюсове и минуси, особености...

                      Първоначално публикуван от solenoid Преглед на мнение
                      За пропан бутан не трябва ли да има изпарител ? Доколкото разбирам от опита с туристическата бутилка по-горе също не е имало такъв и проблеми не е имало. Какъв обем беше бутилката и какъв беше харча на пропан горе-долу ?
                      Имало е проблеми - бутилката е служила за изпарител и е замръзвала.

                      Коментар


                      • #86
                        До: Джип на метан - плюсове и минуси, особености...

                        Първоначално публикуван от solenoid Преглед на мнение
                        За пропан бутан не трябва ли да има изпарител ? Доколкото разбирам от опита с туристическата бутилка по-горе също не е имало такъв и проблеми не е имало. Какъв обем беше бутилката и какъв беше харча на пропан горе-долу ?
                        Средния разход за 850 км от които около 100 градско беше 9 нафта на 4 пропан. Според мен разхода на пропан и нафта е завишен, защото замръзна мегнет вентила. На биодизел средното при горе долу същите условия ми е 10,5 л, а на нафта 11,5. Ама то е защото ми е голям номера на обувката на магистралата.

                        Да добавя: Забравих горе в описанието да спомена че на дълъг път туристическата бутилка не стига и бях с кухненската с редуцир вентил. Може би затова ми е замръзнал магнет вентила.
                        Последно редактирано от musovir; 16-02-08, 09:06.
                        Не е луд, който яде баницата.... Кучето си лае, кервана си върви... ДОКОГА?
                        Форд Фокус 1,4 1999 г., Крайслер Гранд Вояджър, Corvette C5
                        ИСКАМ БЪЛГАРИЯ ЧИСТА

                        Коментар


                        • #87
                          До: Джип на метан - плюсове и минуси, особености...

                          Първоначално публикуван от s_s1 Преглед на мнение
                          Нямало готови електроники, които да ограничават кол-вото гориво което подава ГНП. Щял да се разруши двг. ако само към нафтата се добавя паралелно и метан.
                          Има такива електроники. Произвежда ги един момък от София. Оборудвал е всички автобуси със устройството. Той прави аванс процесори за метан, газ и други такива. Много е наясно. Той самия има Рено на метан. Във форума на Рено пише често, но не си спомням псевдонима му. Мога да опитам да го изровя.
                          I get High by going Down

                          Коментар


                          • #88
                            До: Джип на метан - плюсове и минуси, особености...

                            Първоначално публикуван от skitnik Преглед на мнение
                            Има такива електроники. Произвежда ги един момък от София. Оборудвал е всички автобуси със устройството. Той прави аванс процесори за метан, газ и други такива. Много е наясно. Той самия има Рено на метан. Във форума на Рено пише често, но не си спомням псевдонима му. Мога да опитам да го изровя.
                            Тоя пич го познавам (и лично), но не знаех че прави и други неща освен аванс-процесори ?? Ако някой се интересува, да пише на лични за телефона му, че не знам дали е удачно да го напиша тук.

                            Коментар


                            • #89
                              До: Джип на метан - плюсове и минуси, особености...

                              Интересува ме много, за да си поговоря с него и после ще напиша инфото тук.
                              Ако искаш напиши ми "лично", но не мисля, че е проблем ако го напишеш тук, стига човека чиито номер си написал да не се разсърди.
                              Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

                              "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

                              Коментар


                              • #90
                                До: Джип на метан - плюсове и минуси, особености...

                                Казва се Румен Роев 0887405626. Човекът с метановите електроники.
                                I get High by going Down

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X