Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Джип на метан - плюсове и минуси, особености...

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    До: Джип на метан - плюсове и минуси, особености...

    Аз пък карам Нива на метан. Който е запознат с нивовския багажник, знае, че само една бутилка му липсва, а при мен са две (и една под багажника). Място почти не остава. За мен е приемливо.

    Разходът - парично е точно 1/4 от бензиновия. Динамиката е приемлива.

    Други предимства - не чакаш да загрее, палиш и тръгваш, като на дизел. Тегли малко като дизел - максимумът се е преместил в по-ниски обороти. Трета прилика с дизела - доста по-лежерно реагира на настъпване на педала. Горивото е абсолютно винаги едно и също, няма вариации в качеството в зависимост от източника.

    Според теорията трябва да се износва двг по-малко, но за това няма натрупана статистика.

    АГУ е CNG (аржентинска), втора година от поставянето, без никакви поводи за обслужване.

    Коментар


    • #47
      До: Джип на метан - плюсове и минуси, особености...

      Здравейте,

      Аз съм горд собственик на Land Rover Discovery 3.9 V8i. Поради огромния разход на бензин около 24 литра на 100 км (градско) се интересувам възможно ли е да се монтира метанова уредба и около колко лева ще ми струва това екологични удоволствие. Няма спор че карането на бензин в градски условия е невъзможно около 50 лв. на 100 км . Но с колко ще ми намалее този разход на метан. Чух фигори от сорта на 15 лв на 100 км. Това възможно ли е ? Ако някой има информация по въпроса моля отговорете или пишете на miroslav.mavrov@gmail.com

      Коментар


      • #48
        До: Джип на метан - плюсове и минуси, особености...

        за износването на двигателя, мога да споделя... Карам втора година 124 купе 2000 с бутилка 100литра. Разходът ми градско е 210 км с една бутолка, а извънградско до 330 км. Скоро отваряхме предния капак да сменяме верига - за пръв път виждам толкова чист двигател. Бъркаш в дъното на картера - няма грам чернилка.. Ама грам... Все едно е мит... Целият двигател е така... чист, жълтеникав от бистрото масло. Маслото каквото го слагам на цвят - такова почти го източват..... Твърдо за метана - като цена, дори и 2 лева да стане - пак ще е ОК.... Верно малко по мудна става колата... Но за стръмни баири и за екстремни изпреварвания си има в резервоара малко бензинец 100 октана винаги....

        Коментар


        • #49
          До: Джип на метан - плюсове и минуси, особености...

          Първоначално публикуван от горби Преглед на мнение
          за износването на двигателя, мога да споделя... Карам втора година 124 купе 2000 с бутилка 100литра. Разходът ми градско е 210 км с една бутолка, а извънградско до 330 км. Скоро отваряхме предния капак да сменяме верига - за пръв път виждам толкова чист двигател. Бъркаш в дъното на картера - няма грам чернилка.. Ама грам... Все едно е мит... Целият двигател е така... чист, жълтеникав от бистрото масло. Маслото каквото го слагам на цвят - такова почти го източват..... Твърдо за метана - като цена, дори и 2 лева да стане - пак ще е ОК.... Верно малко по мудна става колата... Но за стръмни баири и за екстремни изпреварвания си има в резервоара малко бензинец 100 октана винаги....
          На този 3.9 V8i, мощност и на метан въобще няма да му липсва
          LZ1PER

          Коментар


          • #50
            До: Re: Джип на метан - плусове и минуси, особености...

            kuzdov дай някакви координати за връзка. Живо се интересувам от поставянето на метан и искам да се посъветвам с някого. Благодаря и весели празници. skype: fitipaldy83 email:vanully@yahoo.com
            P.S. Нещо не мога да разбера как се праща ЛС.

            Коментар


            • #51
              До: Джип на метан - плюсове и минуси, особености...

              Още нямаш право да пращаш ЛС. Като понасъбереш малко публикации и понатрупаш рейтинг ще можеш. Така че бъди по-активен участник и това ще стане бързо.
              Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

              Коментар


              • #52
                До: Re: Джип на метан - плусове и минуси, особености...

                Първоначално публикуван от quadra Преглед на мнение
                Това за бутилките аз го казах защото го виждам с очите си всеки божи ден. Комшията кара такси и е с 4 бутилки от машина за наливна бира - всичките са карбонови и само е сменил винтилите с такива за автомобилни бутилки. Който не вярва да дойде да види. А отворковците да си купуват на десеторна цена като толкова разбират.
                А от къде мога да намера такива бутилки,това наистина е много интересно,това и на мен ми е настоящта работа и немога да преценя,метан или пропан-бутан,дали колега можеш да ми дадеш съвет,двигателя ми е 3300 бензин,благодаря ти предварително

                Коментар


                • #53
                  До: Джип на метан - плюсове и минуси, особености...

                  Аз и преди казвах, ако не си таксиметров шофьор карай на газ. Метана е за големи пикапи.
                  Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

                  Коментар


                  • #54
                    До: Джип на метан - плюсове и минуси, особености...

                    3 въпроса към МЕТАН ЗНАЕЩИТЕ:
                    Гранд 4.7V8 1999 г. Каква и от къде метанова система да сложа и мога ли да сложа бутилка на място на рез. гума. че иначе и тази кола ми идва малка, като тръгна зимата на далече. В града има метан станция и по-малък преход около 100 км. ме устройва /толкова правя на ден/.

                    Волво S80 2.5 TD 2000 г. Може ли да се метанизира, то ми е личен автомобил возя само задника си и бутилките не ме притесняват.

                    Един мой приятел ми наду главата, че негов приятел имал Ауди А3 1.9TDI и като сложил метан от 0 до 100 км. развивал за 8 секунди а 400 метра за 14.5 сек. Тоест мощността ставала 130% а при "правилна" регулировка -170%. Максималните обороти на двг. обаче оставали същите, но ги развивал на 5 ск. независимо от наклона. Сега щял да ходи на дино стенд, за да види наистина резултатите със и без Метан.
                    Говорих с шофьор на автобус метано-дизел, той също потвърди, че там където е качвал на дизел на 3та ск. с малко пътници, сега го изкачва на 5та ск. пълен., много добре вървял, но икономията като караш с газ до тенекията била много малка и си превишавал лимитите за горивата.
                    Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

                    "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

                    Коментар


                    • #55
                      До: Джип на метан - плюсове и минуси, особености...

                      Много интересно е това за дизеловия мотор на метан,някой друг чувал ли е за нещо подобно?Ако е така да слагаме метан на печките и да ходим на Божурище?
                      TЛК 80-4.2ТД
                      ТЛК 73-2.4ТД
                      ...................

                      Коментар


                      • #56
                        До: Джип на метан - плюсове и минуси, особености...

                        Първоначално публикуван от s_s1 Преглед на мнение

                        Един мой приятел ми наду главата, че негов приятел имал Ауди А3 1.9TDI и като сложил метан от 0 до 100 км. развивал за 8 секунди а 400 метра за 14.5 сек..
                        Специално, за завършилите българска филология )))
                        AUDI Turbo Diesel Injection, може би може да вдигне 100 километра за първите 400 метра и ..... май ще е дотам. Не съм чувал дизели да се правят на газ.
                        На въпроса, метана засега е евтин, когато се повиши търсенето и се приключи зарибяването, ще стане скъп като пропан бутана, тоест с някаква безумно малка, изгода, която почти обезмисля сложните и опасни машинарии в багажника. Доколкото знам, цената на уредбата е солена а обемът и теглото сериозни.
                        Нали не си мислиш, че някой ще прави подаръци от рода на безплатен обяд. Просто зарибяват.
                        Последно редактирано от Nik Nikolov; 14-02-08, 11:43.
                        Не ми пука за лака , а за пропуснатите приключения ))

                        Коментар


                        • #57
                          До: Джип на метан - плюсове и минуси, особености...

                          Първоначално публикуван от Nik Nikolov Преглед на мнение
                          Нали не си мислиш, че някой ще прави подаръци от рода на безплатен обяд. Просто зарибяват.
                          По тази логика пропана трябва да е на цената на безнина. Защото е доста разпространен вече. Каквото и да се случва с горивата в близките 10 години на метан ще е най-изгодно. Пък докато решат да му вдигнат цената хората сложили си такива уредби отдавна ще са ги избили. Балдъзата има Алфа на метан от 4 години ами изплатила си си я е и си джитка насам натам на нея багажник не и трябва и й е все тая - давам я като пример.
                          Освен това очаквам пропана да поевтинее понеже вече доста газифицират жилища и предприятия с метан, потреблението на пропана ще намалее и ако искат да са конкуренти трябва да свалят цената. Макар тази логика да звучи едва ли не фантастично в БГ икономиката.
                          Не е луд, който яде баницата.... Кучето си лае, кервана си върви... ДОКОГА?
                          Форд Фокус 1,4 1999 г., Крайслер Гранд Вояджър, Corvette C5
                          ИСКАМ БЪЛГАРИЯ ЧИСТА

                          Коментар


                          • #58
                            До: Джип на метан - плюсове и минуси, особености...

                            Първоначално публикуван от s_s1 Преглед на мнение
                            3 въпроса към МЕТАН ЗНАЕЩИТЕ:
                            Гранд 4.7V8 1999 г. Каква и от къде метанова система да сложа и мога ли да сложа бутилка на място на рез. гума. че иначе и тази кола ми идва малка, като тръгна зимата на далече. В града има метан станция и по-малък преход около 100 км. ме устройва /толкова правя на ден/.

                            Волво S80 2.5 TD 2000 г. Може ли да се метанизира, то ми е личен автомобил возя само задника си и бутилките не ме притесняват.

                            Един мой приятел ми наду главата, че негов приятел имал Ауди А3 1.9TDI и като сложил метан от 0 до 100 км. развивал за 8 секунди а 400 метра за 14.5 сек. Тоест мощността ставала 130% а при "правилна" регулировка -170%. Максималните обороти на двг. обаче оставали същите, но ги развивал на 5 ск. независимо от наклона. Сега щял да ходи на дино стенд, за да види наистина резултатите със и без Метан.
                            Говорих с шофьор на автобус метано-дизел, той също потвърди, че там където е качвал на дизел на 3та ск. с малко пътници, сега го изкачва на 5та ск. пълен., много добре вървял, но икономията като караш с газ до тенекията била много малка и си превишавал лимитите за горивата.
                            Дизеловите двигатели се метанизират безобразно скъпо. Обикновено се прави с камиони, за леки коли не е много оправдано. И да, повишава се мощността приблизително толкова. С достатъчно амбиция може да се направи по-мощен от бензин със същия обем.

                            Метанови бутилки във форма на резервна гума няма, всичките са цилиндрични. Има малки, които могат да се напъхат по две на мястото на гумата, но не осигуряват значим пробег (под 100км за лека кола), затова се комбинират с други бутилки.

                            Коментар


                            • #59
                              До: Джип на метан - плюсове и минуси, особености...

                              Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                              Дизеловите двигатели се метанизират безобразно скъпо.
                              Oops , явно се изказах неподготвен ! Явно, има някакъв начин, щом колегата Ясен го знае. Пък и съм чувал само суперлативи, за способностите му като химик.
                              Може би навремето, съм виждал едни Икаруси 280, на които пишеше газ дизел, сега си спомням, ама те се държаха като парни локомотиви, димяха и не вървяха.
                              Съжалявам за грешката, така е всеки път когато реша да се направя на много компетентен )))
                              Не ми пука за лака , а за пропуснатите приключения ))

                              Коментар


                              • #60
                                До: Джип на метан - плюсове и минуси, особености...

                                Ами в близките няколко години алтернативата ще е Метана аз от 6 месеца карам на метан и мога да кажа уредбата почти съм я избил . Фронтерката 2.0 на бензин ми лапаше минимум 20 левчета на 100 км. а на метан 7лв. на 100 км. е малко е по тромава ама едното за сметка на другото а кой както иска да смята фактие са че по евтино от метана за сега няма а докато му вдигнат цената метановите уредби да сме ги избили 1000 пъти
                                [SIGPIC][/SIGPIC]

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X