Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Джип на метан - плюсове и минуси, особености...

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #61
    До: Джип на метан - плюсове и минуси, особености...

    Добре де,някой ако има инфо за метановите инсталации на дизеловите мотори да пише,доста е заинтригуващо...
    TЛК 80-4.2ТД
    ТЛК 73-2.4ТД
    ...................

    Коментар


    • #62
      До: Джип на метан - плюсове и минуси, особености...

      Дизелите се метанизират на същата цена като бензиновите мотори(5% разлика в цената). Горят дизел и метан заедно в пропорция 25/75 до 35/65. Нафтата е за да маже помпата и да запалва сместа. Палят на нафта, после почва да смесва. Има електронен ограни4ител, който спира метана около крити4ните за двигателя обороти ина4е двигателя развърта докато издържи. Автобусите в София и Пловдив са масово на метан и са много по екологични от "чистите дизели".
      I get High by going Down

      Коментар


      • #63
        До: Джип на метан - плюсове и минуси, особености...

        Първоначално публикуван от Nik Nikolov Преглед на мнение
        ...Може би навремето, съм виждал едни Икаруси 280, на които пишеше газ дизел, сега си спомням, ама те се държаха като парни локомотиви, димяха и не вървяха...
        Сега повече от половината живи Икаруси са на метан, също и много други автобуси. Познава се по надстройката на покрива, която съдържа бутилки.

        "смесената" схема (с малко нафта + метан) май я поизоставиха. Сега им имплантират бобини, свещи и дроселова клапа. Нафтата изчезва, возят само на метан.

        Коментар


        • #64
          До: Джип на метан - плюсове и минуси, особености...

          Първоначално публикуван от veilside Преглед на мнение
          Добре де,някой ако има инфо за метановите инсталации на дизеловите мотори да пише,доста е заинтригуващо...
          Има три основни начина -

          (1) просто се примесва малко метан в засмуквания въздух, всичко по дизела си остава. Най-просто, вдига малко мощност, намалява доста емисии, дава и някаква икономия. Двигателят гори примерно 30% метан и 70% нафта.

          (2) модифицира се дизеловата система - да пуска минимално нафта, в някои режими само за да запалва метана. На ПХ само нафта, в работните режими - смес, на високите - главно метан. Резултати - по-добри от горното, ама сложно и скъпо.

          (3) изхвърля се всичко дизелово, инсталира се дроселова клапа, навиват се запалителни свещи и се пилват буталата, за да се намали степента на сгъстяване. Метанът се подава с инжектори в колекторите или с обикновен смесител ("плочка") преди дросела. Резултати - най-добри, но отпада възможността да се използва нафта. (бонус - повишава се моралът на шофьорите)

          Коментар


          • #65
            До: Джип на метан - плюсове и минуси, особености...

            Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
            Има три основни начина -

            (1) просто се примесва малко метан в засмуквания въздух, всичко по дизела си остава. Най-просто, вдига малко мощност, намалява доста емисии, дава и някаква икономия. Двигателят гори примерно 30% метан и 70% нафта.
            Този вариант, определено представлява интерес. От къде се купуват подобни уредби, или се правят , дай някакво инфо ако имаш.
            Не ми пука за лака , а за пропуснатите приключения ))

            Коментар


            • #66
              До: Джип на метан - плюсове и минуси, особености...

              Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
              Има три основни начина -

              (1) просто се примесва малко метан в засмуквания въздух, всичко по дизела си остава. Най-просто, вдига малко мощност, намалява доста емисии, дава и някаква икономия. Двигателят гори примерно 30% метан и 70% нафта.

              (2) модифицира се дизеловата система - да пуска минимално нафта, в някои режими само за да запалва метана. На ПХ само нафта, в работните режими - смес, на високите - главно метан. Резултати - по-добри от горното, ама сложно и скъпо.

              (3) изхвърля се всичко дизелово, инсталира се дроселова клапа, навиват се запалителни свещи и се пилват буталата, за да се намали степента на сгъстяване. Метанът се подава с инжектори в колекторите или с обикновен смесител ("плочка") преди дросела. Резултати - най-добри, но отпада възможността да се използва нафта. (бонус - повишава се моралът на шофьорите)
              И на мен ми харесва за лекия автомобил първия или втория вариант.
              Третия не ми харесва т.к. на дизел си върви много добре леката кола, но просто си мисля дали може още, като слезна от бензиновия джип всички други коли не ме задоволяват като динамика.
              А за джипа от къде мога да видя размери на бутилки и капацитет, за да си направя сметката.
              Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

              "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

              Коментар


              • #67
                До: Джип на метан - плюсове и минуси, особености...

                Първоначално публикуван от s_s1 Преглед на мнение
                И на мен ми харесва за лекия автомобил първия или втория вариант.
                Третия не ми харесва т.к. на дизел си върви много добре леката кола, но просто си мисля дали може още, като слезна от бензиновия джип всички други коли не ме задоволяват като динамика.
                А за джипа от къде мога да видя размери на бутилки и капацитет, за да си направя сметката.

                тук
                ________________________________________________
                Subaru OUTBACK 2,5
                Hyundai TUCSON 2.0

                Коментар


                • #68
                  До: Джип на метан - плюсове и минуси, особености...

                  Първоначално публикуван от Nik Nikolov Преглед на мнение
                  Този вариант, определено представлява интерес. От къде се купуват подобни уредби, или се правят , дай някакво инфо ако имаш.
                  Това са същите уредби, които се използват и за бензин. И се монтират по същия начин.

                  А тука из форума някой беше правил подобно тнтм, разтърси се. На пропан-бутан, но идеята е същата.

                  Коментар


                  • #69
                    До: Джип на метан - плюсове и минуси, особености...

                    Не за всички двигатели става метана,гори клапаните,пример ситроен ксантия,бензиновият двигател 1,6-1,8.Проверете в интернет и по чуждестраните форуми за вашите двигатели дали могат да работят на това гориво,иначе идеята е добра,но ако ,минавате 10 000-15 000 на година като мен не си струва инвестицията,но ако са повече давате смело
                    На един познат от София,негови приятели купуват чисто ново ауди,не знам модела,бензинов,и се кара 5 години служебна кола,1 000 000 километра,и се отваря двигателя,каран е 95% на пропан бутан,двигателя чист на сълза,няма нагари,нищо,блести,затова е под съмнение дали износва двигателя пропан бутана


                    Поздрави

                    Коментар


                    • #70
                      До: Джип на метан - плюсове и минуси, особености...

                      Абе колега що все разправяте кой какво казал ти щото караш на пропан и ........ горели клапаните ами 1. Зависи кой и как ти го поставя 2.Автомбилите ни са между 10-15 години и за това като се прецака нещо по двигатела значи трябва да е от метана .Едно време така разправяха и за пропана че износването на двигателя било голямо че и сега етака само че за метана че сега се сещам за една поговорка за лисицата дето немогла да стигне едно грозде че било високо и казвала на другите че било кисело щото метанова уредба струва 1200 лв. а пропанова 400 - 500 лв. че затова няко който не е карал на метан много е компетентен с пследствиятя от метана . Ние сега нямя да откриваме топлата вода в Италия карат с метан можеби над 15 год.
                      [SIGPIC][/SIGPIC]

                      Коментар


                      • #71
                        До: Джип на метан - плюсове и минуси, особености...

                        Първоначално публикуван от ised21 Преглед на мнение
                        Абе колега що все разправяте кой какво казал ти щото караш на пропан и ........ горели клапаните ами 1. Зависи кой и как ти го поставя 2.Автомбилите ни са между 10-15 години и за това като се прецака нещо по двигатела значи трябва да е от метана .Едно време така разправяха и за пропана че износването на двигателя било голямо че и сега етака само че за метана че сега се сещам за една поговорка за лисицата дето немогла да стигне едно грозде че било високо и казвала на другите че било кисело щото метанова уредба струва 1200 лв. а пропанова 400 - 500 лв. че затова няко който не е карал на метан много е компетентен с пследствиятя от метана . Ние сега нямя да откриваме топлата вода в Италия карат с метан можеби над 15 год.
                        Много нервно бе, колега...

                        иначе на темата: пропан-бутанът и особено метанът, действително променят топлинния режим на двигателя. Това си е термодинамика, а тя не прощава и на най-смелите. Двигателите, които действително страдат от това са много малко. Поради естеството на проблема, страдат главно в ръцете на шофьори-душмани.

                        Много по-голям проблем са некадърните газаджии. Една зле настроена хранителна уредба е способна да съсипе двигателя независимо от вида на горивото. Ето тук вече се различават лесни и трудни за настройване двигатели.

                        пс. имам две коли на метан. И двете бяха възможно най-лесното за метанизиране (карбураторни лади), но това не попречи на газаджиите да си оставят и ръцете, и краката.

                        Коментар


                        • #72
                          До: Джип на метан - плюсове и минуси, особености...

                          Първоначално публикуван от IvanIvanovi Преглед на мнение
                          Говорих много с тези хора и ми казаха, че за дизел+метан ако е лека кола не е невъзможно, но излизало ужасно скъпо и когато попитах все-пак колко ми отговориха според вас 6 000 лв. малко ли са?
                          Нямало готови електроники, които да ограничават кол-вото гориво което подава ГНП. Щял да се разруши двг. ако само към нафтата се добавя паралелно и метан.

                          Кой друг сервиз да питам?
                          Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

                          "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

                          Коментар


                          • #73
                            До: Джип на метан - плюсове и минуси, особености...

                            Първоначално публикуван от s_s1 Преглед на мнение
                            Говорих много с тези хора и ми казаха, че за дизел+метан ако е лека кола не е невъзможно, но излизало ужасно скъпо и когато попитах все-пак колко ми отговориха според вас 6 000 лв. малко ли са?
                            Нямало готови електроники, които да ограничават кол-вото гориво което подава ГНП. Щял да се разруши двг. ако само към нафтата се добавя паралелно и метан.

                            Кой друг сервиз да питам?
                            Зависи кое точно от вариантите искаш. Вариант 1 от тези които написах се прави тривиално и без електроники (освен евентуално реле за ППХ - 5лв)

                            Коментар


                            • #74
                              До: Джип на метан - плюсове и минуси, особености...

                              Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                              Зависи кое точно от вариантите искаш. Вариант 1 от тези които написах се прави тривиално и без електроники (освен евентуално реле за ППХ - 5лв)
                              Вариант 1 ни интересува всички. Останалите очевидно са за камиони и автобуси. Даже и икономията не е толкоз важна. Да стане по - пъргав дизел.
                              Не ми пука за лака , а за пропуснатите приключения ))

                              Коментар


                              • #75
                                До: Джип на метан - плюсове и минуси, особености...

                                Първоначално публикуван от s_s1 Преглед на мнение
                                Говорих много с тези хора и ми казаха, че за дизел+метан ако е лека кола не е невъзможно, но излизало ужасно скъпо и когато попитах все-пак колко ми отговориха според вас 6 000 лв. малко ли са?
                                Нямало готови електроники, които да ограничават кол-вото гориво което подава ГНП. Щял да се разруши двг. ако само към нафтата се добавя паралелно и метан.

                                Кой друг сервиз да питам?
                                нямам идея, все пак Любо Ганев е най-големия в България мисля.....в гугъла излиза някаква врачанска фирма, но едва ли ще предложат нещо по- евтино.....



                                а не мога да разбера за какво ви е метан на дизелова лека кола..... доказано е че е доста скъпо......... ако искате икономии, карайте ги на олио, ако искате динамика......... сменяйте за бензин....а после има избор, кеф ти газ, кеф ти метан...
                                ________________________________________________
                                Subaru OUTBACK 2,5
                                Hyundai TUCSON 2.0

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X