Първоначално публикуван от s_s1
Преглед на мнение
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Казус с климатик?
Свий
X
-
Първоначално публикуван от Asen Kushlev Преглед на мнениеЧувал съм, че го източвали, защото е скъп и го продават. Предимно за Италия това.Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!
Коментар
-
Първоначално публикуван от s_s1 Преглед на мнениеКато си купих кемпера системата нямаше изобщо газ. Заредиха ми я по спецификация и работеше до първите горещини. Но в града при темп навън над 34С изключва за около 20-30 сек и пак включва. Отидох при същия майстор за рекламация. Източи системата, и отново я зареди. Гледа и в някакви други таблици по модела дали е заредил правилното количество. Кемпера като се движи с над 40 км.ч. не изключва. При по-малка скорост пак си изключва. След много мислене източи 70 грама и при темп 35 С вече не изключва. Но охлажда малко по-бавно и не товари толкова двигателя. Това беше юли 2017 г. И до сега си работи по същия начин.
П.П. Очаквах, че системата изпуска от някъде и ще трябва всяка пролет да дозареждам. Но и до сега работи по същия начин.
Интересно ми е защо липсваше фреона като ми продадоха машината.
Коментар
-
Първоначално публикуван от Asen Kushlev Преглед на мнениеЧувал съм, че го източвали, защото е скъп и го продават. Предимно за Италия това.
Първоначално публикуван от u_bo Преглед на мнение
Ако са сменяли някой радиатор и са разкачали връзките.
А Евридейката ми дойде от търг от първи собственик в Италия с изправен климатик и само 1 път сменяно масло докато е била в гаранция.Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!
"Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."
Коментар
-
В тази връзка се чудя, дали да не направя някаква профилактична смяна на фреона на Мерцедес 1996г. Откакто е кола не е пипано нищо по климатика и той си работи добре."Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."
Коментар
-
Според много писАния в интернет и почти всички специалисти, фреона се губел през маркучите на климатика и си трябвало редовно дозареждане. ZX-а ми, дето е набор 93 има климатик като фризер, и никога по него нищо не е пипано. Та докато работи, не бих позволил да се пипа каквото и да е по тоя климатик.
-
Когато се губи, фреон се губи най-вече през компресора, ако всичко по системата е наред. И то най-вече през осовото му уплътнение. А за това няма значение толкова коя година е, а колко е ползван и при какви условия.
А как знаеш че по ZX-а ти нищо не е пипано? Купил си го нов от магазина ли?
-
От както е при мен де. Имам го от 18 - 19 години.
-
-
Здравейте,
Използвам темата да получа съвети, относно проблем с климатика на Nissan Terrano 2, 2.7TDI, 2000г.
Това което забелязвам е, че компресора се включва, тръбите и радиатора се нагряват, но температурата в купето е едва доловимо по-ниска от околната.
Това което ме притеснява е, че със стартиране на климатика, вентилатора му не стартира и не се върти изобщо. Пробвах го с ръчно подаване на 12V, тогава сработва и е ок, но при пуснат климатик го няма.
Въпросът ми преди да посетя сервиз за пълнене, да ме насочите как да теставам вентилатора и най-вече кой и от къде командва неговата работа.
Помагайте и за сервиз за авто климатици за Варна, записах час за сервиза в Каменар, но ме предупредиха, че за толкова стар автомобил няма да се занимават по системата, само пълнене и кой от къде е.
Поздрави
Toyota RAV4 III 2.2 D-4D 136 Hp
Nissan Terrano II R20 2.7 TDi 125 Hp
Коментар
-
Ако смяташ че проблема се дължи на липса на обдухване,докато работи климатика,поливай кондензатора (радиатора отпред) с маркуч вода и виж променя ли се температурата с набит термометър на средните духалки и вентилатор на средна степен.Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
Анатолий Пейчинов o8875о9815
https://dvrbg.com/
- 2 likes
Коментар
-
Част от теранотата след 2000г са без вентилатор заводски. И климатикът си работи. При същите (конкретно 3 литровия мотор и повечето бензинки май) при поставяне на вентилатор, той работи постоянно и тръгва веднага след пукане на климатика. Спира само когатоп караш с над определена скорост, защото от над 60-ина километра в час от вентилатора няма сми. Вече и датчикът за налягане на филтър-дехидратора е само с 2 жици, вместо с три. Тозио конкретно датчик ти пъска вентилатора. Не помня дали гледаше налягане или температура - май по-скоро температура. И вентилатора тръгваше едва след като има смисъл от него - в общия случай при сегашните температури няколко (малко, 1-2) минути след пускане.
На въпросните заводски без вентилатор, конкретно трилитровия дизел (за да говоря от личен опит), пък излизат с вентилатор ако са автоматици или за определени региони, например Израел.
Или накратко, дори вентилатора изобщо да не включва, вътре трябва да духа доволно студено. Да, с вентилатор духа по-студено, но при липсата му положението далеч не е "едва едва". Покрай радиаторите винаги има естествен поток от конвекция и поне малък поток от перката на мотора, доколкото виското винаги я върти поне леко.
-
Привет,
Имам заводски вентилатор за климатика (прилагам снимки). И да, при мен филтър-дехидратора е само с 2 жици. Не знам как командва вентилатора, но към момента не го стартира след включване му.Последно редактирано от ge2e; 15-08-24, 23:18.
-
Иди го напълни. Ако пак не включва, или жици, или бушон, или реле, или вентилатор. Тръгваш с мерене от буксата на вентиолатора и стигаш до... кутиятя с релетата/бушоните. На капака и пише кое реле е за климатика и понеже са няколко еднакви, може да се разменят. За бушона смятам няма нужда да споменавам. Не помня само дали е отделен за вентилатора, или е един за целия климатик.Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!
- 2 likes
Коментар
-
Не става въпрос, че ще му стане нещо на компресора, а че има активно охлаждане от основния вентилатор, който хич не е за подценяване.
-
Коментарите ми бяха по повод опасенията че без вентилатор можел да гръмне компресора, което просто не е вярно. Компресор гърми от запушвания след него и преди датчикът за налягане, който в случая е на филтър-дехидратора, и то при положение че и датчикът за налягане не го изключи, вътрешния байпас (ако има такъв) не сработи и аварийния клапан на самия компресор не изхвърли фреона заради свръхналягане. Прав си и за виското - винаги има някакъв поток, а дори се случва и климатикът да задейства виското.
Особеното при това возило с тази комплектация (2.7TDI, с 4-те фара) е че при всяко по-рязко натискане на газта (например като тръгваш на светофар) изключва компресора за няколко секунди и човек може да се заблуди че нещо не е в ред, а то си е съвсем нормално и нарочно.
-
- 1 like
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар