Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Казус с климатик?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #91
    Първоначално публикуван от s_s1 Преглед на мнение
    Интересно ми е защо липсваше фреона като ми продадоха машината.
    Чувал съм, че го източвали, защото е скъп и го продават. Предимно за Италия това.
    Ford Maverick II 2.3 XLT
    Ford Mondeo MK5

    Коментар


    • #92
      Първоначално публикуван от Asen Kushlev Преглед на мнение
      Чувал съм, че го източвали, защото е скъп и го продават. Предимно за Италия това.
      Значи тия са по-големи мангали и от нас.
      Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

      Коментар


      • #93
        Като се замисля, повечето от колите нов внос от Италия които съм гледал са били без грам фреон. Та дали са италиянците или нашите джамбази, вероятно го точат.
        Който търси , намира !
        Човекът е човек, когато е на път !

        Коментар


        • #94
          Първоначално публикуван от s_s1 Преглед на мнение
          Като си купих кемпера системата нямаше изобщо газ. Заредиха ми я по спецификация и работеше до първите горещини. Но в града при темп навън над 34С изключва за около 20-30 сек и пак включва. Отидох при същия майстор за рекламация. Източи системата, и отново я зареди. Гледа и в някакви други таблици по модела дали е заредил правилното количество. Кемпера като се движи с над 40 км.ч. не изключва. При по-малка скорост пак си изключва. След много мислене източи 70 грама и при темп 35 С вече не изключва. Но охлажда малко по-бавно и не товари толкова двигателя. Това беше юли 2017 г. И до сега си работи по същия начин.

          П.П. Очаквах, че системата изпуска от някъде и ще трябва всяка пролет да дозареждам. Но и до сега работи по същия начин.
          Интересно ми е защо липсваше фреона като ми продадоха машината.
          Ако са сменяли някой радиатор и са разкачали връзките.

          Коментар


          • #95
            Точно италианските джамбази го точели, по-мангали от нашите. Иначе не всички са така, Паджерото ми имаше фреон, но беше прецакан съединителя на компресора.
            Ford Maverick II 2.3 XLT
            Ford Mondeo MK5

            Коментар


            • s_s1
              s_s1 коментира
              Редактиране на коментар
              грешка

          • #96
            Първоначално публикуван от Asen Kushlev Преглед на мнение
            Чувал съм, че го източвали, защото е скъп и го продават. Предимно за Италия това.
            На МПС, което собственик дядо на 60 и много години продава за 45 000 ойро и ще го закара да му точат фреона, че да изкара лев...

            Първоначално публикуван от u_bo Преглед на мнение

            Ако са сменяли някой радиатор и са разкачали връзките.
            Автомобила беше на 40 и няколко хиляди км. без следи от каквито и да са удари и интервенции.

            А Евридейката ми дойде от търг от първи собственик в Италия с изправен климатик и само 1 път сменяно масло докато е била в гаранция.
            Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

            "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

            Коментар


            • s_s1
              s_s1 коментира
              Редактиране на коментар
              Към Асен: И аз си мислех, че ще дозареждам и всяка пролет като ми дотрябва охлаждане си мисля, че няма да духне студено, но си работи.

            • Asen Kushlev
              Asen Kushlev коментира
              Редактиране на коментар
              Ако не си го взел директно от дедото, може и някой да е изкарал лев. Шофьорите по автовозите прибират и те каквото докопат - CD-та, крикове, резервни гуми...И аз не вярвах, че джамбазин ще свали съединител заради лагер и ще върне стария феродов и притискателен, но го видях с очите си.

            • s_s1
              s_s1 коментира
              Редактиране на коментар
              Да, от дядото, но пратих човек работещ на близо да погледне кемпера и да му даде 300 ойро капаро.

          • #97
            В тази връзка се чудя, дали да не направя някаква профилактична смяна на фреона на Мерцедес 1996г. Откакто е кола не е пипано нищо по климатика и той си работи добре.
            "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

            Коментар


            • kameno karp
              kameno karp коментира
              Редактиране на коментар
              Според много писАния в интернет и почти всички специалисти, фреона се губел през маркучите на климатика и си трябвало редовно дозареждане. ZX-а ми, дето е набор 93 има климатик като фризер, и никога по него нищо не е пипано. Та докато работи, не бих позволил да се пипа каквото и да е по тоя климатик.

            • sparkybg
              sparkybg коментира
              Редактиране на коментар
              Когато се губи, фреон се губи най-вече през компресора, ако всичко по системата е наред. И то най-вече през осовото му уплътнение. А за това няма значение толкова коя година е, а колко е ползван и при какви условия.

              А как знаеш че по ZX-а ти нищо не е пипано? Купил си го нов от магазина ли?

            • kameno karp
              kameno karp коментира
              Редактиране на коментар
              От както е при мен де. Имам го от 18 - 19 години.

          • #98
            Здравейте,

            Използвам темата да получа съвети, относно проблем с климатика на Nissan Terrano 2, 2.7TDI, 2000г.

            Това което забелязвам е, че компресора се включва, тръбите и радиатора се нагряват, но температурата в купето е едва доловимо по-ниска от околната.
            Това което ме притеснява е, че със стартиране на климатика, вентилатора му не стартира и не се върти изобщо. Пробвах го с ръчно подаване на 12V, тогава сработва и е ок, но при пуснат климатик го няма.

            Въпросът ми преди да посетя сервиз за пълнене, да ме насочите как да теставам вентилатора и най-вече кой и от къде командва неговата работа.

            Помагайте и за сервиз за авто климатици за Варна, записах час за сервиза в Каменар, но ме предупредиха, че за толкова стар автомобил няма да се занимават по системата, само пълнене и кой от къде е.

            Поздрави
            Toyota RAV4 III 2.2 D-4D 136 Hp
            Nissan Terrano II R20 2.7 TDi 125 Hp

            Коментар


            • #99
              Вентилаторът се включва чак когато вдигне достатъчно налягане. Първо го напълни и после мисли друго.
              Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

              Коментар


              • ge2e
                ge2e коментира
                Редактиране на коментар
                Мерси!
                Ще го напълня и ще пиша за резултата. Видях в твой пост 750гр. фреон и 50гр. масло за този ДВГ, нали?

              • sparkybg
                sparkybg коментира
                Редактиране на коментар
                Имаш синя лепенка някъде, или на капака, или на друго видно място. На нея си пише.

            • Ако смяташ че проблема се дължи на липса на обдухване,докато работи климатика,поливай кондензатора (радиатора отпред) с маркуч вода и виж променя ли се температурата с набит термометър на средните духалки и вентилатор на средна степен.
              Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
              Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
              Анатолий Пейчинов o8875о9815
              https://dvrbg.com/

              Коментар


              • ge2e
                ge2e коментира
                Редактиране на коментар
                Ща напълня и ще тествам! Ще пробвам и метода с маркуча за разлики в показанията на термометъра, мерси!

              • sparkybg
                sparkybg коментира
                Редактиране на коментар
                Част от теранотата след 2000г са без вентилатор заводски. И климатикът си работи. При същите (конкретно 3 литровия мотор и повечето бензинки май) при поставяне на вентилатор, той работи постоянно и тръгва веднага след пукане на климатика. Спира само когатоп караш с над определена скорост, защото от над 60-ина километра в час от вентилатора няма сми. Вече и датчикът за налягане на филтър-дехидратора е само с 2 жици, вместо с три. Тозио конкретно датчик ти пъска вентилатора. Не помня дали гледаше налягане или температура - май по-скоро температура. И вентилатора тръгваше едва след като има смисъл от него - в общия случай при сегашните температури няколко (малко, 1-2) минути след пускане.

                На въпросните заводски без вентилатор, конкретно трилитровия дизел (за да говоря от личен опит), пък излизат с вентилатор ако са автоматици или за определени региони, например Израел.

                Или накратко, дори вентилатора изобщо да не включва, вътре трябва да духа доволно студено. Да, с вентилатор духа по-студено, но при липсата му положението далеч не е "едва едва". Покрай радиаторите винаги има естествен поток от конвекция и поне малък поток от перката на мотора, доколкото виското винаги я върти поне леко.

              • ge2e
                ge2e коментира
                Редактиране на коментар
                Привет,
                Имам заводски вентилатор за климатика (прилагам снимки). И да, при мен филтър-дехидратора е само с 2 жици. Не знам как командва вентилатора, но към момента не го стартира след включване му.
                Последно редактирано от ge2e; 15-08-24, 23:18.

            • Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_3734.jpeg
Прегледи:249
Размер:432.2 КБ
ID:6971300 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_3742.jpeg
Прегледи:247
Размер:467.2 КБ
ID:6971301 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_3740.jpeg
Прегледи:240
Размер:418.1 КБ
ID:6971302 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_3736.jpeg
Прегледи:245
Размер:544.7 КБ
ID:6971303 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_3739.jpeg
Прегледи:253
Размер:478.6 КБ
ID:6971304
              Toyota RAV4 III 2.2 D-4D 136 Hp
              Nissan Terrano II R20 2.7 TDi 125 Hp

              Коментар


              • Иди го напълни. Ако пак не включва, или жици, или бушон, или реле, или вентилатор. Тръгваш с мерене от буксата на вентиолатора и стигаш до... кутиятя с релетата/бушоните. На капака и пише кое реле е за климатика и понеже са няколко еднакви, може да се разменят. За бушона смятам няма нужда да споменавам. Не помня само дали е отделен за вентилатора, или е един за целия климатик.
                Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                Коментар


                • sparkybg
                  sparkybg коментира
                  Редактиране на коментар
                  Дори да е съвсем без никакъв, пак няма да думне компресор. В краен случай ще изключи по налягане и толкоз. В още по-краен или ще започне да връща, или ще избие защитния клапан.

                  Те тия климатици не ги проектират съвсем кръгли тъпаци.

                • Двигателист
                  Двигателист коментира
                  Редактиране на коментар
                  Не става въпрос, че ще му стане нещо на компресора, а че има активно охлаждане от основния вентилатор, който хич не е за подценяване.

                • sparkybg
                  sparkybg коментира
                  Редактиране на коментар
                  Коментарите ми бяха по повод опасенията че без вентилатор можел да гръмне компресора, което просто не е вярно. Компресор гърми от запушвания след него и преди датчикът за налягане, който в случая е на филтър-дехидратора, и то при положение че и датчикът за налягане не го изключи, вътрешния байпас (ако има такъв) не сработи и аварийния клапан на самия компресор не изхвърли фреона заради свръхналягане. Прав си и за виското - винаги има някакъв поток, а дори се случва и климатикът да задейства виското.

                  Особеното при това возило с тази комплектация (2.7TDI, с 4-те фара) е че при всяко по-рязко натискане на газта (например като тръгваш на светофар) изключва компресора за няколко секунди и човек може да се заблуди че нещо не е в ред, а то си е съвсем нормално и нарочно.

              • Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_3751.jpeg
Прегледи:133
Размер:302.8 КБ
ID:6971536
                Toyota RAV4 III 2.2 D-4D 136 Hp
                Nissan Terrano II R20 2.7 TDi 125 Hp

                Коментар


                • ge2e
                  ge2e коментира
                  Редактиране на коментар
                  Смених и двете релета с нови оригинални на Нисан, подобрили са ги и вече завършват на 981, цена 45лв на брой. Проблема е решен, вентилатора на климатика стартира веднага след натискане на бутона, няма греене на релетата, в купето духа хладно 🤪🙃🏖️
                  Благодаря на всички за коментарите. Поздрави 🙌🍻

              Активност за темата

              Свий

              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

              Зареждам...
              X