Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Защо съвременните автомобили са пълен shet - не е случайно

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Защо съвременните автомобили са пълен shet - не е случайно

    Първоначално публикуван от ak101 Преглед на мнение
    Хората си карат стабилно и работа на 100 км. от дома не е нещо странно.


    Нали не мислиш, че им доставя страшен кеф?

    Коментар


    • От: Защо съвременните автомобили са пълен shet - не е случайно

      Малко суха информация да изсипа от ръководството за ремонти за моята кола (бензин). При нормални условия смяна на масло на 15к, или година. Смяна на свещи (иридиеви) 105000К км. или 84 месеца. Обикновенни свещи на 45К км. При тежки условия на ползване, като една от точките е пътуване на кратки разстояния (Моето каране до работа и обратно), интервалите падат значително. Маслото се сменя на 7500к км. или 6 месеца. Иридиевите свещи 30000к км. или 24 месеца, обикновенните 10000к км. или 8 месеца. Та мисълта ми е, че от каране до каране има разлика, при дизел и бензин също има разлика.

      Коментар


      • От: Защо съвременните автомобили са пълен shet - не е случайно

        Доскоро великите немски производители даваха само две години гаранция на новите си автомобили,нищо че са върховно качествени,и изкарвали по 25.Обаче,появиха се амбициозни корейски и други играчи на пазара,и започнаха да дават по 5,по 7.Сега,какво точно включват гаранционните условия,опитват ли се да те цакат с дребния шрифт-не знам.Ако трябва човек да се запознае в подробности,предполагам няма да му стигнат по два часа за дилър,а и да си влачи адвокат,да превежда.Има,или няма заместваш автомобил,и други подробности,може би също са от значение за избора.Логиката е,че или и той си знае лошото качество на "шит"-а,и за това те цака с гаранционни условия,или е тИрикат.Цената на задължителното техническо обслужване,и за смяната на масло и филтри, може би също е интересна.Колко часа е нормално да трае,за какви пари?Скубане ли е на клиента,или-не?Когато си купиш кола,даже и с пари кеш,докато е в гаранция,ти си им в ръчичките-каквото кажат,това е...Иначе,няма гаранция...

        Коментар


        • От: Защо съвременните автомобили са пълен shet - не е случайно

          Обслужване е много разтегливо понятие. На мен ми отнема 30мин да си сменя маслото и 1 час, за да сменя масло, всички филтри и почистване на EGR. Едното го правя на 15к, другото на 30к. Накладки - 30-60мин, зависи колко се почесвам. Още на времето, когато си купих авенсиса и навъртях 90 000км за 2 години при гаранция 100к или 3 год, което настъпи по-рано, спрях да си обслужвам колата в оторизирания сервиз, защото беше ясно, че щом е вървяла 90к ще върви и 100к. С рав4-ката съм ходил 3 пъти, т.е. до 45к км, при положение, че гаранцията е 5 години или 150к км. Така или иначе изтече вече заради годините, не съм сгрешил, че съм се отказал от нея. Който върти по 15к на година може и да си спазва гаранцията, защото ще влиза веднъж годишно в сервиза. При 3-4 обслужвания годишно, сметката излиза малко крива.
          Toyota Avensis 1ad-ftv 2007
          Toyota Rav4 2ad-ftv 2014 awd

          Коментар


          • От: Защо съвременните автомобили са пълен shet - не е случайно

            Първоначално публикуван от TigerHunter Преглед на мнение
            Аз не разбирам, защо българите все се правим на най-умните и при предписаните от производителя км, искаме да го сменяваме на 1/3 по-къс интервал.
            Вероятно, защото условията на експлоатация и маслата са по различни!
            Ако измервахме на моточасовете и студените стартове (коментирано в други теми) , ако зареждаме качествени масла (а не -дай ми едно по евтино масло) и филтри- какъв е проблема да се спазват предписанията. Проблема е в "ако" то.
            (Ежедневната кола в семейството минава 6-8км за деня и спирания през километър-на колко хл. да сменям маслото?)

            Коментар


            • От: Защо съвременните автомобили са пълен shet - не е случайно

              Редно е всяка една кола да има и моточасовник, а не само километраж. При каране само извънградско, със средна скорост 60-70км/ч, сменям масло на около 200-250 часа. Който кара само градско, го сменя на 500. След това пак чуденки защо едната кола е на 400 000км и е в добро състояние, а другата на 200 000 и не става за нищо.
              Toyota Avensis 1ad-ftv 2007
              Toyota Rav4 2ad-ftv 2014 awd

              Коментар


              • От: Защо съвременните автомобили са пълен shet - не е случайно

                Първоначално публикуван от TigerHunter Преглед на мнение
                Аз не разбирам, защо българите все се правим на най-умните и при предписаните от производителя км, искаме да го сменяваме на 1/3 по-къс интервал.
                Дайте да го сменяме на 1000км за по-сигурно. Ебаси споровете....
                Кои българи имаш предвид : доктора? , строителния работник ? , чернокракия берач на гъби?, мениджъра на хай левъл? ..или инженера по ДВГ ?

                Първоначално публикуван от petkov_bb Преглед на мнение
                ...Вероятно, защото условията на експлоатация и маслата са по различни!
                Ако измервахме на моточасовете и студените стартове (коментирано в други теми) , ....(Ежедневната кола в семейството минава 6-8км за деня и спирания през километър-на колко хл. да сменям маслото?)...
                Абсолютно вярно е . В смисъл и студените стартове и лошите масла и скъсения пробег са все фактори скъсяващи животът на "машината" . Ама колко българи ги знаят тези неща , че да си щадят (именно поради тези причини ) автомобилите и ги гледат като писано яйце?
                Последно редактирано от Vlado_Ts; 14-05-19, 09:16.
                Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

                Коментар


                • От: Защо съвременните автомобили са пълен shet - не е случайно

                  Първоначално публикуван от iovkito Преглед на мнение
                  Редно е всяка една кола да има и моточасовник, а не само километраж. При каране само извънградско, със средна скорост 60-70км/ч, сменям масло на около 200-250 часа. Който кара само градско, го сменя на 500. След това пак чуденки защо едната кола е на 400 000км и е в добро състояние, а другата на 200 000 и не става за нищо.
                  Те за това на някои машини им сменят маслото на определено количество изгорено гориво.

                  Това с тия 30 000 километра не ми се и коментира даже
                  TOYOTA SEQUOIA ‘11
                  W140 S420 '99

                  Коментар


                  • От: Защо съвременните автомобили са пълен shet - не е случайно

                    Първоначално публикуван от bokomo Преглед на мнение
                    Много народ върти по 200 км. на ден, вкл. таксита, куриери, доставчици, разни търговци, тъй модерната дума мърчандайзъри и т.н. Ама тая много наточена и натоварена Е-класа не ми се вписва в оръдие на тези категории труд. А и 200 км/ден са 50 хил. на година...
                    Ами аз например, ако трябваше да прекарвам толкова време в колата и да върша някаква работа като сляза, щях да избера такава кола, не някоя баничарка без климатик и с ръчни стъкла. Явно не е била на доставчика на строителни или подобни материали

                    Коментар


                    • От: Защо съвременните автомобили са пълен shet - не е случайно

                      Някои производители имат различен интервал за смяна на масло за различни пазари. На моята кола за Германия е 30000 интервала, за България, Близкия изток и мисля, че и Щатите интервала е 15000.


                      Коментар


                      • От: Защо съвременните автомобили са пълен shet - не е случайно

                        Които следят темата ,нещата започват леко полека да просветват (защо съвременните коли са shet-не случайно)Така първо съвременните коли на по пет години нов внос са вече на по минимум 200 000,а видиш ли на 9-10 години нова новеничка е на 220 000-250 000х.км.(а реално е чукнала половин милион )и това са мечтаните и най достъпни коли в БГ (и то не всички могат да си ги позволят изобщо ) Другия момент е как се поддържат ! На 30 000 смяна масло при положение че видиш ли науката е много напреднала ,хората си го казват масло с удължен живот за леки коли е МАКС 20 000 -24 месеца ,ама нали така казва производителя , той може да ти каже и смяна на 50 000 за още по по най на 20 000 това масло е пълно със всичко друго но не и да предпазва двигателя (там е колкото да не блокира мотора)какво се случва през другите 10 000 може човек сам да си представи. Нали печелят главно от ремонти (новият автомобил е с много малка надценка ,печалбата идва от ремонтите и поддръжката ) Въпроса защо е така ! Така е защото на вън е друго отношението към автомобила ,там е средство за предвижване и хич не им дреме ,след 5 години отива за продан и се взима нова .На 30 000 обслужване гаранция пет години или 250 000 ! Сега да видим какво става в БГ взимаме новия изхвърлен автомобил и се започва , купих си нова кола (кръщава се задължително ,КАТ едва ли не ни жени ,а па и гражданка я прави общината(правим и гражданска отговорност,но това е друга тема ) ,ако може и пълно авто каско за 5 бона минимум . И в един момент какво се случва новата кола на половин милион се сблъсква с кофти гориво ,кофти масло (але па да се сменя на 30 000 )и тази кола буквално започва да се разпада и после що са SHIT
                        Amway,BMW F 650 GS,OPEL Omega 2.6 ,Wartburg 311(1000) 63г.

                        Коментар


                        • От: Защо съвременните автомобили са пълен shet - не е случайно

                          Първоначално публикуван от A.pantev Преглед на мнение
                          Някои производители имат различен интервал за смяна на масло за различни пазари. На моята кола за Германия е 30000 интервала, за България, Близкия изток и мисля, че и Щатите интервала е 15000.
                          И в БГ е на 30 000 (нали сме европейци )
                          Amway,BMW F 650 GS,OPEL Omega 2.6 ,Wartburg 311(1000) 63г.

                          Коментар


                          • От: Защо съвременните автомобили са пълен shet - не е случайно

                            Първоначално публикуван от iszs Преглед на мнение
                            ,хората си го казват масло с удължен живот за леки коли е МАКС 20 000 -24 месеца ,
                            Хората си го казват ама не км а мили, т.е. 32186 км



                            Land Rover Discovery II, V8 4.0
                            VW Golf VI variant
                            Гагич: "...Никой сериозен оффроудър не е сложен заводски на въздух, само СУВ за пред нощния чалга-клуб, пред кафето и за друсни-полянка..."

                            Коментар


                            • От: Защо съвременните автомобили са пълен shet - не е случайно

                              Първоначално публикуван от Vlado_Ts Преглед на мнение
                              Кои българи имаш предвид : доктора? , строителния работник ? , чернокракия берач на гъби?, мениджъра на хай левъл? ..или инженера по ДВГ ?
                              Всички без последния са сигурни, че знаят много по-добре от него


                              Първоначално публикуван от Vlado_Ts Преглед на мнение
                              Абсолютно вярно е . В смисъл и студените стартове и лошите масла и скъсения пробег са все фактори скъсяващи животът на "машината" . Ама колко българи ги знаят тези неща , че да си щадят (именно поради тези причини ) автомобилите и ги гледат като писано яйце?
                              Тези неща не само българите не ги знаят, а повечето хора изобщо. Затова колите имат нарочни алгоритми и датчици за следене на доста параметри, които го правят много по-добре и от най-сериозния автоманиак.

                              Първоначално публикуван от iovkito Преглед на мнение
                              Редно е всяка една кола да има и моточасовник, а не само километраж. При каране само извънградско, със средна скорост 60-70км/ч, сменям масло на около 200-250 часа. Който кара само градско, го сменя на 500. След това пак чуденки защо едната кола е на 400 000км и е в добро състояние, а другата на 200 000 и не става за нищо.
                              И действително новите коли имат. От поне 15 години. Не само моточасовник, ами датчик за качеството на маслото, памет за следене на брой студени стартове, средна работна температура, среден разход, режим на каране и още сигурно доста неща. Които повечето, които не работят това, никога няма да се сетят.

                              Ако седнем да помислим около 15 минути, и викнем един инженер и един химик, ще измислим толкова критерии и зависимости, че интервала за смяна на масло ще стане точна наука. И най-вероятно вече отдавна е. Щото не сме се сетили само ние тука, а и са викнали повече инженери и повече химици.

                              Обаче всички, които нямат идея, ще дадат абсолютно категорични мнения как трябва да бъде.

                              Темата първоначално беше за друго.

                              Колегата, който започна темата, безспорно има реален опит и реални примери за решения, които действително водят до реално намаляване на ресурс, ремонтопригодност и т.н. И даваше именно такива примери.
                              Последно редактирано от nissan_gr; 14-05-19, 11:47.

                              Коментар


                              • От: Защо съвременните автомобили са пълен shet - не е случайно

                                Първоначално публикуван от Jimi Преглед на мнение
                                Кратко и точно. Старите автомобили известни със своята надежност изискват време. Е какво им е надежното тогава?
                                Имах предвид свободно време да я ползвам по предназначение, а не да я правя. По въпросния автомобил има единствено ламарини за възстановяване, а дори и в тоя си вид ще те закара на край света, с някакво масло (квото имало в местния магазин), сменяно на някакви километри (когато си намерил магазин) и някакво гориво дето изобщо може да гори на дизел. Ето това им е надеждното. Ходова част - появил се луфт в някой кормилен накрайник - 2 гаечни ключа, достягаш го и продължаваш. Това последното го няма почти никой автомобил въобще, независимо нов или стар.

                                Новото автомобилно творение ще ти писне че иска сервиз при първото калпаво гориво което заредиш, даже може и да откаже да те вози повече докато не отиде до сервиз, а само от различен от предписания вискозитет на маслото може да стане тоталка за трицифрено число километри.

                                Та, въпросния автомобил не съм го отнесъл само защото:
                                1. Няма къде да го държа (на открито на двора не е оферта, дори ако имах двор).
                                2. Нямам време да го ползвам по предназначение, а той за друго често е проблематичен или просто непрактичен в градска среда.
                                Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                Тук са 2 потребители онлайн. 0 потребители и 2 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X