Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Газопроводи

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • те и за големите скорошни репорти/анализи от университет
    байо, кажи ти моите и аз твоите кривици, па да се поправим и все (за)едно да вървим, ако ще бъдем хора.
    Един луд: на много простите хора всичко им се вижда сложно…
    Суперспам - спама на суперите

    Коментар


    • gy6ter
      gy6ter коментира
      Редактиране на коментар
      Туй 500 мегаватово ли е ?

  • За отопление и обикновена свещ е с почти 100% ефективност. Обсъжданото в темата е много добро... високотехнологично котле за отопление, когато ти трябва отопление. Когато ти трябва ток, а не отопление, нещата стоят по-иначе, обаче. 60-те процента се случват в централи в които след газовата турбина има и парна такава,дето събира част от "остатъците" от газовата. Тук няма технологичен скок, камо ли революция. Някой изнамерил начин на човешка спрямо текущите условия цена, да направи високотемпературна турбина, и толкоз. Намерил начин да направи системата и достатъчно "пъргава", което за сегашните тенденции към използване на слънчева и вятърна енергия си е ценност. Но в мащаби колкото половин реактор на Козлодуй.

    Подвеждащото в цялата работа е че се твърдеше че това е приложимо за микрогенератори, а то не е. Самите производители на тия нещица си пишат черно на бяло е че такава система сваля енергийните разходи с 20-30%, което само по себе си е добро нещо, но не решава никакви фундаментални проблеми, а е само оптимизация в посока малко по-малко пилеене. Кажи-речи равносилно е на смяната на дъртите абонатни станции с модерни такива.

    Нямаме достатъчно смислен като ефективност и цена метод за складиране на големи количества енергия, и в това ни е генералния проблем. Това за което си говорим в последните 20-тина мнения е просто "доизлъскване" на технологии, на което ценово сега му е дошло времето.
    Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

    Коментар


    • Това от което имаме най-голяма нужда е електричеството. И още повече ще ни е нужно защото все повече автомобили имат нужда от заряд. А като имаш 1 квч. ел енергия изпомпваш 3-5 квч топлина от околната среда. А и като се охлаждаш и използваш топлина, а не ел. енергия КПД е много, много ниско.
      При това КПД на тези генератори по-добре да си караме автомобилите на газ, вместо с газта да правим ел. енергия, да я съхраняваме в акумулатори и да се движим с електрички.
      Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

      "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

      Коментар


      • Революцията е в цената на газа и материали с които са подобрили турбините.

        На прага сме на промени, след като вече проектират фърчило, което да е с ел.двигатели, а тока за тях да е от турбо генератор.

        За Микро и нано генерациите:
        ако в България от всички газови котлета започнеш да добиваш дори само 5-10% ток от мощността им, то АЕЦБелене ще стане очеизвадно напълно излишен. Но при газ 70лв./мвтч това е икономически безсмислено,
        виж при газ 20лв./мвтч е убийствено(дори за Козлодуй) конкурентно.

        Относно акумулаторите, в САЩ е започната програма, всеки щат да има поне гигаватчасов акумулатор, после и 10 гиватчасов и така, атома ще им остане само за бомбите.
        байо, кажи ти моите и аз твоите кривици, па да се поправим и все (за)едно да вървим, ако ще бъдем хора.
        Един луд: на много простите хора всичко им се вижда сложно…
        Суперспам - спама на суперите

        Коментар


        • s_s1
          s_s1 коментира
          Редактиране на коментар
          Докато за производството на 1 квч не започнеш да отделяш не повече от 4 000, максимум 5 000 БТУ това производство няма да бъде ефективно и ще си караме СТАРИТЕ автомобили на газ.
          А у наше село докато прекарат газта, и докато задължат 4-5 домакинства да закупуват топлинната енергия, която само един генератор я произвежда .... не очаквам това скоро да се случи.
          Нооо блаженни са верующите...

        • Самодържец
          Самодържец коментира
          Редактиране на коментар
          Ама много силно се съмнявам в дългосрочна перспектива атома да им остане само за бомбите. А тая, газовата алтернатива дето толко си се хванал за нея, хората са я сметнали вече, че е в средносрочен план. Говоря за хората дето чертаят перспективи за няколко поколения напред.
          А относно газифицирането и аз съм много за, да се газифицират домакинствата в страната посвеместно по градове, села и паланки, че сме изостанали изключително в това отношение. Което би довело по-голямо потребление и съответно възможност да се търси по-ниска цена за количество и дългосрочни договори.

        • gy6ter
          gy6ter коментира
          Редактиране на коментар
          И ,ако отпаднат концесионерите от ,,хранителната верига " .

      • Газта стане ли 33лв./мвтч на вратата ти, народа сам ще се газифицира

        LG Chem преди 3 дни са обявили цена за батерии 100$/квтч (не на дребно, да не хукнете да търсите)
        байо, кажи ти моите и аз твоите кривици, па да се поправим и все (за)едно да вървим, ако ще бъдем хора.
        Един луд: на много простите хора всичко им се вижда сложно…
        Суперспам - спама на суперите

        Коментар


        • Газ не ща да видя в къщи. Ползвам я само в колите си. Познайте защо...
          HONDA CR-V I, 2000г., B20Z1

          Коментар


          • Самодържец
            Самодържец коментира
            Редактиране на коментар
            Не мога да позная

        • Аз, както и целия квартал наоколо, съм с газово котле от 4 години и съм безкрайно доволен. Плащам каквото консумирам, у нас постоянно е 21 градуса. Най-скъпо до сега съм плащал 130 евро за газ и вода за мезонет 94 кв. м. За привържениците на климатиците ще кажа, че тук те са изключителна рядкост, поради климата. Масово хората ползват газ, с изключение на новите къщи, които са с термопомпи.
          П.С. 90% от къщите в наши квартал са дървени, включително нашата, която е на 4 етажа.
          Със съдържащи ламелен или сферичен графит над 2,14% не разговарям.

          Коментар


          • Не знам къде ги четеш тия нелепици, ама хвърчило на ток от турбогенератор е вселенска глупост.
            Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

            Коментар


            • Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
              Не знам къде ги четеш тия нелепици, ама хвърчило на ток от турбогенератор е вселенска глупост.
              Honeywell ,ама си го намери сам.

              пп
              вече има изцяло електрически самолет за 9 човека и за 1000км. Съвсем логично е да свалиш част от батериите и да ръчнеш турбоген, ще е по-сигурен и ще му удължиш радиуса.
              Последно редактирано от DBRS; 08-03-20, 23:52.
              байо, кажи ти моите и аз твоите кривици, па да се поправим и все (за)едно да вървим, ако ще бъдем хора.
              Един луд: на много простите хора всичко им се вижда сложно…
              Суперспам - спама на суперите

              Коментар


              • Има то, пак в нечии мокри сънища.

                Айде като ми говориш за логика, да бъдеш така добър да ми обясниш къде е логиката в това да заместваме турбореактивен двигател (например) със система от турбогенератори и електродвигатели, дето хем тежат повече от него, хем са с по-ниска ефективност.

                Погугли, пък може и да се сетиш как по дефиниция всяко претакване на енергия от една форма в друга води до допълнителни загуби.
                Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                Коментар


                • Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                  Има то, пак в нечии мокри сънища....

                  те го те Жираф - иди им обяснявай на тях.
                  Явно не ползват всички учебници от миналия век


                  пп
                  химичните магистри мисля държим повече термодинамични изпити, та сопри се малко и почети новини - множество неща дето сме ги учили за невъзможни, в момента се случват - точно както цитирания Жираф

                  ппп
                  забележи, че при новата обявена цена, батерията за единичен 1000км. полет е 90х.$, а тя ще има поне 2000 цикъла...2млн. км. полет с "гориво" за 100х.$ !
                  Последно редактирано от DBRS; 09-03-20, 10:14.
                  байо, кажи ти моите и аз твоите кривици, па да се поправим и все (за)едно да вървим, ако ще бъдем хора.
                  Един луд: на много простите хора всичко им се вижда сложно…
                  Суперспам - спама на суперите

                  Коментар


                  • Първоначално публикуван от DBRS Преглед на мнение


                    те го те Жираф - иди им обяснявай на тях.
                    Явно не ползват всички учебници от миналия век


                    пп
                    химичните магистри мисля държим повече термодинамични изпити, та сопри се малко и почети новини - множество неща дето сме ги учили за невъзможни, в момента се случват - точно както цитирания Жираф
                    И какво има? Това не се е отлепвало от земята още. Има само шарени клипчета, правени на компютър.

                    В декември месец имахше хвалба от едни други, дето летели 15 минути на ток.

                    3 тона и половина батерии и 1 тон полезен товар. Кърти!

                    Това със слагането на реактивен двигател, който вместо директно да бута самолета върти генератор (допълнителни загуби + тегло), който върти електромотори (още тегло), го е измислил някой титан на мисълта направо.
                    Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                    Коментар


                    • Човек, не моа повече срещу - Те такоА жувотно нЕма- това неотлепеното го имаш на авиоизложение...
                      и не е само то, има канадски, ролсройски, еърбъски...

                      И кърти некърти, в учебниците де си запомнил се води НЕВЪЗМОЖНО.
                      А е било невъзможно, защото материалите от които е направено не са съществували Изостанал си от новостите(което за мен е изненада)
                      Последно редактирано от DBRS; 09-03-20, 11:26.
                      байо, кажи ти моите и аз твоите кривици, па да се поправим и все (за)едно да вървим, ако ще бъдем хора.
                      Един луд: на много простите хора всичко им се вижда сложно…
                      Суперспам - спама на суперите

                      Коментар


                      • https://www.kaldata.com/it-%d0%bd%d0...cjubSyQxIDJ5xs
                        Със съдържащи ламелен или сферичен графит над 2,14% не разговарям.

                        Коментар


                        • Първоначално публикуван от DBRS Преглед на мнение
                          Човек, не моа повече срещу - Те такоА жувотно нЕма- това неотлепеното го имаш на авиоизложение...
                          и не е само то, има канадски, ролсройски, еърбъски...

                          И кърти некърти, в учебниците де си запомнил се води НЕВЪЗМОЖНО.
                          А е било невъзможно, защото материалите от които е направено не са съществували Изостанал си от новостите(което за мен е изненада)
                          Първо, материалите от които е направено въпросното (или се твърди че е), ги има от поне 10 години.

                          Второ, няма данни даже за "first flight", камо ли за нещо повече, ибо, нещото не е хвърчало НИКОГА!!!. Не се знае дали се е отлепвало от пистата дори. За сертификации и прочие неща изобщо не говорим. На сайта на производителя има само клипчета, правени на компютър и на някакъв лъскав чичко, дето се хвали. НИЩО ПОВЕЧЕ!

                          Та, какво викаш има? Мога ли утре да хвръкна с него, или е лъскава концепция с прикачени към брошурата обещания?

                          Това че е на изложение няма НИКАКВО отношение към горното.

                          Ако някога се случи (в обещанията пише кога, ако се изпълнят) - ОК, но към момента НЯМА НИЩО, ОСВЕН КОНЦЕПЦИЯ И МАКЕТ НА АВИОИЗЛОЖЕНИЕ.

                          Никъде не съм твърдял че батерен самолет е невъзможен. Твърдя само че при наличните технологии най-вече заради батериите, възможните такива са крайно непрактични и скъпи.

                          Ако твърдиш че тякъв жираф има, ще трябва да ми го покажеш в действие. До сега показа брошура с обещания.

                          Другото, дето продължавам да твърдя е, че турбогенератор, въртящ електромотори върху самолет е вселенска глупост, и ако някой прави такива неща, целта му не е пазарна, а тестване на концепция и рафиниране на технологии от след генератора нататък, с надеждата батерийните технологии да мръднат в посока поне 2 пъти по-читави батерии от сегашните. Има потенциал това да се случи, но още не се е случило.

                          И да, леят се пари във всичко електрическо, предимно доброзорно (защото ако не лееш, итре няма да те има). Пробив може и да се случи, но още не се е случил. Като се случи, ще се чуе достатъчно гръмогласно, та и аз, изостаналия, да го чуя.
                          Последно редактирано от sparkybg; 09-03-20, 11:59.
                          Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                          Коментар


                          • sparkybg
                            sparkybg коментира
                            Редактиране на коментар
                            Мда, втория кръг е парен котел и парна турбина с още един генератор, третия рекуперация на мегавати. Всичките с отдавна известен теоретичен максимум на ефективност.

                            А онова горното като закара 150 човека на 1000км само на ток, надуй фанфарите да му ръкопляскаме. Аз ще съм му най-лютия фен.

                          • DBRS
                            DBRS коментира
                            Редактиране на коментар
                            Е дочети поне нещо до край де 150-те човека са с цел за 300км. а не 1000

                          • sparkybg
                            sparkybg коментира
                            Редактиране на коментар
                            Tюх! Ръкопляскането пак няма да се състои.

                        Активност за темата

                        Свий

                        В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                        Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                        Зареждам...
                        X