Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Газопроводи

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Първоначално публикуван от zmiori Преглед на мнение
    Уйче я ся си прочети цитата.
    в него пише газа за България а после разправяш за транзит. Нерде Ямбол нерде Стамбул.
    Това са две различни тръби.
    Икономията идва от това че до сега плащахме на Украйна и Румъния такси за пренос сега само на Турция. И това е за наща си консумация.
    Прави разлика межди собствената консумация /една тръба/ и транзита /по друга тръба/.
    Май че съвсем не сте в час по темата. Досега газа в БЪЛГАРИЯ постъпваше по ЕДНА тръба и входната точка беше свързана с Румъния, тя пък с Украйна. НЯМА две тръби влизащи в България, едната за вътрешна консумация а другата специално за транзита, входа е в ЕДНА точка а вътре в страната всичко е част от общата газопреносна мрежа. Вътре в България газа се разделяше по газопреносната ни мрежа, ЧАСТ от него за вътрешна консумация, друга част транзит за Сърбия, Македония, Гърция и Турция. Именно за този ТРАНЗИТ към другите държави получавахме танзитни такси. Като основната част беше за Турция, съответно и най-големите такси.

    Сега се променя входната точка да е свързана с Турция. Поради това отпада ИЗЦЯЛО транзита към Турция, съответно и таксите. Руснаците ни дължат компенсации но нашите тихомълком се отказват от тях понеже доброволно променят входната точка. Нещо повече, ВЕЧЕ строим специален газопровод за руските нужди. Нашите консумация е само 3 млрд куб.м. годишно а газопровода е за 17 млрд куб.м. Очевидно е, че той не е за нас, ако е само за нас можеше спокойно да минем с входната точка и след това вече по вътрешната мрежа. Прокарва се, за да може газа от "Турски поток" да стигне и до Унгария, Австрия евентуално и Италия. Навсякъде по западните медии го наричат "продължение на Турски поток", само нашите се мъчат да го скрият зад името "Балкански поток". За чия нужда е си личи и от това, че Путин се накара на Борисов че този газопровод се строял бавно. Мислите ли, че Путин е толкова загрижен за нашата вътрешна консумация? Или по-вярното е, че този "Балкански" поток е за неговите нужди.

    Равносметката е ясна, вместо гарантирани поне 140млн лв годишно ще получаваме 76 млн. лв. Евентуално, защото с продължавашият транзит през Украйна не е е гарантирано, че този газопровод построен за да я заобиколи ще се пълни. Дотук загуба поне 640 млн лв за 10 години според договора. 140млн лв годишно според статията а според Илиян Василев който е енергиен експерт загубите от транзитните такси са дори 2 млрд лева за 10 години. И допълнително се набутваме с 3 млрд лева за да го построим този газопровод предназначен за руски нужди.

    За геополитическите вреди да не говоря. Защото променяйки входната точка към Турция лишаваме от съответните транзитни такси не само нас но и Украйна и Румъния. Мислите ли, че те ще ни заобичат за това? Същевременно и ясно се позиционираме като страна готова с лекота да се подложи на Русия. Мислите ли, че Полша, Чехия и другите срани които искат транзита да остане през Украйна ще одобрят това, че когато пък НИЕ имаме нужда от тяхната помощ няма да се сетят за поведението ни?
    Последно редактирано от Фред; 31-12-19, 06:29.

    Коментар


    • Първоначално публикуван от Фред Преглед на мнение
      ...
      За геополитическите вреди да не говоря. Защото променяйки входната точка към Турция лишаваме от съответните транзитни такси не само нас но и Украйна и Румъния. Мислите ли, че те ще ни заобичат за това? ...
      Ако Турция си задоволява нуждите от руски газ през "Турски поток", ние какво ще транзитираме и в какво е нашата вина, че на турците им е отпаднала необходимостта от транзит през нас (т.е. и през Украина и Румъния)?!?

      Ние не сме неутрални!

      Коментар


      • Първоначално публикуван от Фред Преглед на мнение

        Май че съвсем не сте в час по темата. Досега газа в БЪЛГАРИЯ постъпваше по ЕДНА тръба и входната точка беше свързана с Румъния, тя пък с Украйна. НЯМА две тръби влизащи в България, едната за вътрешна консумация а другата специално за транзита, входа е в ЕДНА точка а вътре в страната всичко е част от общата газопреносна мрежа. Вътре в България газа се разделяше по газопреносната ни мрежа, ЧАСТ от него за вътрешна консумация, друга част транзит за Сърбия, Македония, Гърция и Турция. Именно за този ТРАНЗИТ към другите държави получавахме танзитни такси. Като основната част беше за Турция, съответно и най-големите такси.

        Сега се променя входната точка да е свързана с Турция. Поради това отпада ИЗЦЯЛО транзита към Турция, съответно и таксите. Руснаците ни дължат компенсации но нашите тихомълком се отказват от тях понеже доброволно променят входната точка. Нещо повече, ВЕЧЕ строим специален газопровод за руските нужди. Нашите консумация е само 3 млрд куб.м. годишно а газопровода е за 17 млрд куб.м. Очевидно е, че той не е за нас, ако е само за нас можеше спокойно да минем с входната точка и след това вече по вътрешната мрежа. Прокарва се, за да може газа от "Турски поток" да стигне и до Унгария, Австрия евентуално и Италия. Навсякъде по западните медии го наричат "продължение на Турски поток", само нашите се мъчат да го скрият зад името "Балкански поток". За чия нужда е си личи и от това, че Путин се накара на Борисов че този газопровод се строял бавно. Мислите ли, че Путин е толкова загрижен за нашата вътрешна консумация? Или по-вярното е, че този "Балкански" поток е за неговите нужди.

        Равносметката е ясна, вместо гарантирани поне 140млн лв годишно ще получаваме 76 млн. лв. Евентуално, защото с продължавашият транзит през Украйна не е е гарантирано, че този газопровод построен за да я заобиколи ще се пълни. Дотук загуба поне 640 млн лв за 10 години според договора. 140млн лв годишно според статията а според Илиян Василев който е енергиен експерт загубите от транзитните такси са дори 2 млрд лева за 10 години. И допълнително се набутваме с 3 млрд лева за да го построим този газопровод предназначен за руски нужди.

        За геополитическите вреди да не говоря. Защото променяйки входната точка към Турция лишаваме от съответните транзитни такси не само нас но и Украйна и Румъния. Мислите ли, че те ще ни заобичат за това? Същевременно и ясно се позиционираме като страна готова с лекота да се подложи на Русия. Мислите ли, че Полша, Чехия и другите срани които искат транзита да остане през Украйна ще одобрят това, че когато пък НИЕ имаме нужда от тяхната помощ няма да се сетят за поведението ни?
        Изобщо не съм в час, нищо че си храня детето с регулирането на газ.
        няма да споря с вас явно сте мноо в час. Една молба отвори линка и погледни картата.
        https://www.bulgartransgaz.bg/bg/pag...k-map-103.html
        Това е националния ни оператор, явно трябва да се допитват до вас как и къде им влизат тръбите. И защо аджаба в Кардам има две компресорни станции големи тъпаци.


        ​​​​​
        Ако можеш да помогнеш на един човек , направи го и веднага го хвърли в морето.
        freelander 1,8 2001g.

        Коментар


        • disko04
          disko04 коментира
          Редактиране на коментар
          "Уйче", не ви знам какво регулирате, но така сте го изрегулирали че газа е скъпо удоволствие за българина, все тая колко тръби са ви в главата.

        • zmiori
          zmiori коментира
          Редактиране на коментар
          Диско04 евтиноу доволствие може да ти направи булката под юргана.

        • disko04
          disko04 коментира
          Редактиране на коментар
          Аз взех мерки да намаля консумацията на газ и по малко да храня такива регулатори като вас, навсичко отгоре и нагли!

      • Чудя се , дали санкциите срещу фирмите строители на ,,Севрен поток " няма да доведат до финансови неустойки на фирмите изпълнителки в полза на Русия и дали това не е поредната договорка на играчите на газовия пазар , за да има полза , за всички тях ?

        Коментар


        • Първоначално публикуван от zmiori Преглед на мнение

          Изобщо не съм в час, нищо че си храня детето с регулирането на газ.
          няма да споря с вас явно сте мноо в час. Една молба отвори линка и погледни картата.
          https://www.bulgartransgaz.bg/bg/pag...k-map-103.html
          Това е националния ни оператор, ...​​​​​
          Не че нещо, ама човек в час трябва да е наясно, че цитираната карта е стара Не ли?
          Хем съм лаик,пък виждам че е не в час въпросната карта

          пп
          и което пишеш не противоречи на написаното от Фред

          ппп
          Украйна е заявила интерес да транзитира газ през нас, та не е ясно колко печелим/губим. Предпочитам 70млн. да останат в българите, от колкото 140млн. в бюджета, та все е нещо.
          байо, кажи ти моите и аз твоите кривици, па да се поправим и все (за)едно да вървим, ако ще бъдем хора.
          Един луд: на много простите хора всичко им се вижда сложно…
          Суперспам - спама на суперите

          Коментар


          • Първоначално публикуван от zmiori Преглед на мнение

            Изобщо не съм в час, нищо че си храня детето с регулирането на газ.
            няма да споря с вас явно сте мноо в час. Една молба отвори линка и погледни картата.
            https://www.bulgartransgaz.bg/bg/pag...k-map-103.html
            Това е националния ни оператор, явно трябва да се допитват до вас как и къде им влизат тръбите. И защо аджаба в Кардам има две компресорни станции големи тъпаци.


            ​​​​​
            Наличието на две компресорни станции не променя факта, че входната точка е ЕДНА и те са разположени на нея. Все едно бензиностанция с повече колони, едната бензин другата дизел, две бензиностанции ли стават? Както и че доброволно, без съдебно дело или споразумение за транзитните такси променяме входната точка от Кардам на Стралджа. Която пак ще е ЕДНА. Две са, защото необходимото налягане и обем за транзита и за вътрешната мрежа са различни. Но и двете са част от мрежата на Булгартрансгаз който е единственият национален оператор.

            Няма начин да си вземаме газа от "Турски поток" /нашият и за транзита към другите страни/ доброволно връзвайки се турската мрежа а същевременно да я пълним с газ. Правилният начин беше първо споразумение за таксите които ни дължат руснаците и чак СЛЕД ТОВА, /ако откажат да пускат газ през Кардам за транзита/ да се връзваме към Стралджа и строим "Балкански поток". Но таксите да си платят, имаме договор. Този "Балкански поток" е необходим на руснаците, не на нас. Ние имаме консумация само 3 млрд а той е за 17 млрд.

            Европа не се огъна на руското изнудване и спечели. Ако руснаците все пак бяха спрели подаването на газ към нас такива глоби ги чакаха, че милиарди щяха да хвърчат. Още повече, че транзита през Украйна остана и абсолютно с нищо нямаше да могат да го оправдаят.

            Коментар


            • Първоначално публикуван от gy6ter Преглед на мнение
              Чудя се , дали санкциите срещу фирмите строители на ,,Севрен поток " няма да доведат до финансови неустойки на фирмите изпълнителки в полза на Русия и дали това не е поредната договорка на играчите на газовия пазар , за да има полза , за всички тях ?
              Не е ясно. По принцип санкциите не са само срещу фирмите за "Северен поток" но включват и тези за "Турски поток". Понеже вече е направен няма как със задна дата да се задействат но определено блокират разширяването му.Ттака и ще си остане с 2 тръби вместо 4 както беше идеята. Не случайно ББ /а и Путин/ така на пожар форсираха построяването на "Балкански поток". Едни мижави интерконектори толкова години ги влачат а тук каквъв труд кипи само.

              Така че зависи как ще се гледа на "Балкански поток", като на продължение на "Турски поток" /както масово го наричат всички/ или като нещо самостоятелно? Понеже при посещението на ББ в Америка този въпрос беше удобно заобиколен изглежда ББ е успял да убеди Тръмп, че ще може през него да транзитира и американски втечнен газ. Пък и тези изтребители не случайно се реши да са американски.

              По принцип няма нищо лошо в това газопроводите да са много, така се избягва опасността някой по трасето да се изкуши да "врътне кранчето". Въпросът е да си гледаме националният интерес, а в случаят той е транзитните такси в размер на 2 милиарда лева. И че можехме по-добре да продадем геостратегическото положение на страната, не да вадим от джоба 3 милиарда лева за чужди нужди. Да вземат пример нашите от Ердоган, само заради съгласието за "Турски поток" и изнуди Путин за доста добро намаление на цената на газа.

              В цялата история всъщност най-интересното е как ще се развие идеята на ЕС да се наблюдават не само трасетата но и източниците на входа. Защото ако на входната точка имаш един единствен източник на газ и той е монопол за съответната страна трасето по което ще достигне този газ не е от толкова голямо значение, "кранчето" продължава да го има.

              Коментар


              • Първоначално публикуван от Чавдар (V93) Преглед на мнение

                Ако Турция си задоволява нуждите от руски газ през "Турски поток", ние какво ще транзитираме и в какво е нашата вина, че на турците им е отпаднала необходимостта от транзит през нас (т.е. и през Украина и Румъния)?!?
                На нея дори само "Син поток" и стига. Преориентирала се е на втечнен газ, дадох данните.

                Ние не можем да диктуваме на Путин откъде да минава газа му за Турция, ако реши ще го прекара през "Турски поток" и нищо не можем да направим. Но таксите за спреният транзит според клаузата Take or Pay в размер на 2 милиарда лева имаме право да си ги вземем. Точно според клаузата в договора, не поради намалените транзитни такси по трасето което нашите представят като своя заслуга. Те са нещо допълнително. Също и да ни компенсира допълнителните разходи за строежа на нова входна точка в Стралджа вместо Кардам.

                Дотук поне 2 млрд лева, плюс 3 млрд за "Борисов поток" станаха 5 млилиарда лв. Не ни ли струва твърде скъпо българосъветската дружба? Нека поне веднъж и руснаците платят според клаузата Take or Pay, на времето точно с нея ни изнудиха да се откажем от силно печелившият договор на Бакърджиев и ни заробиха с най-скъпият газ в ЕС по договора на Румен Овчаров.

                Коментар


                • Всъщност отдавна е време ЕС да заеме единна позиция, че газа се купува на границана на Русия, а от там нататък всяка страна сама решава по кое трасе за го транзитира. И цената е единна за целият ЕС, като едър потребител ще получим големи отстъпки. Дребосъците като нас само ще спечелят от това. Такава политика се проваля от Германия която играе заедно с Путин срещу останалите страни в ЕС. Как това се отразява на единството и отношенията вътре в него сами можете да се сетите.

                  Коментар


                  • Първоначално публикуван от Фред Преглед на мнение

                    Наличието на две компресорни станции не променя факта, че входната точка е ЕДНА и те са разположени на нея. Все едно бензиностанция с повече колони, едната бензин другата дизел, две бензиностанции ли стават? Както и че доброволно, без съдебно дело или споразумение за транзитните такси променяме входната точка от Кардам на Стралджа. Която пак ще е ЕДНА. Две са, защото необходимото налягане и обем за транзита и за вътрешната мрежа са различни. Но и двете са част от мрежата на Булгартрансгаз който е единственият национален оператор.

                    Няма начин да си вземаме газа от "Турски поток" /нашият и за транзита към другите страни/ доброволно връзвайки се турската мрежа а същевременно да я пълним с газ. Правилният начин беше първо споразумение за таксите които ни дължат руснаците и чак СЛЕД ТОВА, /ако откажат да пускат газ през Кардам за транзита/ да се връзваме към Стралджа и строим "Балкански поток". Но таксите да си платят, имаме договор. Този "Балкански поток" е необходим на руснаците, не на нас. Ние имаме консумация само 3 млрд а той е за 17 млрд.

                    Европа не се огъна на руското изнудване и спечели. Ако руснаците все пак бяха спрели подаването на газ към нас такива глоби ги чакаха, че милиарди щяха да хвърчат. Още повече, че транзита през Украйна остана и абсолютно с нищо нямаше да могат да го оправдаят.
                    Ти му говориш то ти приказва.
                    входната точка не е една а са две като едната е от две тръби. /Транзита/

                    С балалайки не споря. Щастлива нова година.
                    Ако можеш да помогнеш на един човек , направи го и веднага го хвърли в морето.
                    freelander 1,8 2001g.

                    Коментар


                    • Тоест по еди кой си газопровод, дето на картата е нарисуван естествено като една линия, вървят две тръби? Това ли е твърдението?
                      Всеки трети е шести

                      Коментар


                      • Собствената ни консумация е по една тръба и формира газов пръстен.
                        Транзита на места върви по две паралелни тръби. И входа е същия в КС се обединява. Но това сие съвсем отделен газопровод. Двата нямат връзка по между си. Доколкото знам скоро може да ги "смиришат" и да се оформи коридор/поток север-юг. Ама за сега е само проект.
                        Започва да се отвързваме от Русия.
                        Ако можеш да помогнеш на един човек , направи го и веднага го хвърли в морето.
                        freelander 1,8 2001g.

                        Коментар


                        • Първоначално публикуван от zmiori Преглед на мнение
                          Изобщо не съм в час, нищо че си храня детето с регулирането на газ.
                          ​​​​​
                          По-лошо, значи сте в конфликт на интереси. Отдавна е известно, че това води до липса на обективност /в добрият случай/, и дори до съзнателни манипулации в лошият.

                          Националният интерес изисква да си вземем 2 млрд лева според договора, независимо че транзита за Турция се прекратява. Вашият ЛИЧЕН интерес иска да си запазите работните места независимо че по най-скромни оценки това ще ни струва поне 5 милиарда лева. За целта вкарахте в главата на ББ идеята за газовото "хъбче" и "Балкански поток", два проекта с крайно съмнителна икономическа ефективност за държавата. Но си запазвате работните места а и фирмите изпълнители добре ще спечелят, към това комисионни и т.н.

                          Какви игрички играете с подставени фирми на Газпром за да се заобиколи изискването на ЕС за 50% капацитет за друг доставчик се вижда от приложеният линк.

                          https://www.mediapool.bg/nerezervira...ews299738.html

                          Мислите ли, че в ЕС са такива глупаци да не виждат това? Когато поискат могат да проведат разследване и да докажат, че тези "швейцарци" всъщност са руснаци. Те нямат собствени месторождения, прекупвачи са. И не случайно намекнах за перспективите в ЕС да се наблюдават не само доставчиците, там лесно се заобикаля с подставени фирми. Но и това ЧИЙ е газа.Тогава какво става с икономическата ефективност при 50% запълнен газопровод? Защото друг стабилен ИЗТОЧНИК на газ за този "Балкански поток" не се очертава, само руски газ е до него.

                          Дори при този фиктивен "швейцарски" доставчик сметките за икономическата ефективност пак не излизаха, наложи се след 2 неуспешни опита да се нагласят показатели за да се скърпи нещо проформа. И това е дадено в линка. И в това нашите отново се подложиха на руснаците, те не одобриха исканата транзитна такса та се наложи да я намалят. Поне докарахте ли я до украинската? Защото аз съм чувал от колеги цени двойно по-ниски от украинските.

                          Коментар


                          • Първоначално публикуван от zmiori Преглед на мнение
                            Ти му говориш то ти приказва.
                            входната точка не е една а са две като едната е от две тръби. /Транзита/
                            Прекрасно, казвайте къде са и ще гледаме по картата разстоянието помежду им.

                            След като сте толкова в час отговорете на следните въпроси:
                            1. Запазваме ли транзита за Турция с входна очка Кардам както е според досега действащият договор?
                            2. Ако не го запазваме имаме ли сключено споразумение за полагащите ни се 2 милиарда лв според клаузата Тake or Pay?
                            3. Ако нямаме такова споразумение доброволното отказване от входната точка при Кардам и връзването към "Турски поток" увеличава или намялява шансовете да ги получим тези 2 милиарда лева?
                            4. Тази промяна на входната точка за транзита към други държави да е от Турция вместо от Румъния наложила ли е допълнителни разходи за строеж на нови съоръжения, колко са? Ще бъдем ли компенсирани за тях след като не е по наше желание и според действащият договор а според едностранен натиск от руснаците?
                            5. Какво става със съоръженията настроени за транзит от Румъния към Турция, могат ли да бъдат използвани, КОЛКО и как? Ще се наложат ли допълнителни разходи за това, ще бъдем ли компенсирани за тях, също и за някои станали ненужни?

                            Кратко и ясно моля, Теменужка Петрова беше доста жалка в опитите си да се измъкне от отговорите на тези въпроси в едно ТВ интервю. Аз ги знам, искам колегите да ги чуят от вас. Или да им стане ясно, че криете истината.

                            Коментар


                            • Първоначално публикуван от Фред Преглед на мнение

                              По-лошо, значи сте в конфликт на интереси. Отдавна е известно, че това води до липса на обективност /в добрият случай/, и дори до съзнателни манипулации в лошият.

                              Националният интерес изисква да си вземем 2 млрд лева според договора, независимо че транзита за Турция се прекратява. Вашият ЛИЧЕН интерес иска да си запазите работните места независимо че по най-скромни оценки това ще ни струва поне 5 милиарда лева. За целта вкарахте в главата на ББ идеята за газовото "хъбче" и "Балкански поток", два проекта с крайно съмнителна икономическа ефективност за държавата. Но си запазвате работните места а и фирмите изпълнители добре ще спечелят, към това комисионни и т.н.

                              Какви игрички играете с подставени фирми на Газпром за да се заобиколи изискването на ЕС за 50% капацитет за друг доставчик се вижда от приложеният линк.

                              https://www.mediapool.bg/nerezervira...ews299738.html

                              Мислите ли, че в ЕС са такива глупаци да не виждат това? Когато поискат могат да проведат разследване и да докажат, че тези "швейцарци" всъщност са руснаци. Те нямат собствени месторождения, прекупвачи са. И не случайно намекнах за перспективите в ЕС да се наблюдават не само доставчиците, там лесно се заобикаля с подставени фирми. Но и това ЧИЙ е газа.Тогава какво става с икономическата ефективност при 50% запълнен газопровод? Защото друг стабилен ИЗТОЧНИК на газ за този "Балкански поток" не се очертава, само руски газ е до него.

                              Дори при този фиктивен "швейцарски" доставчик сметките за икономическата ефективност пак не излизаха, наложи се след 2 неуспешни опита да се нагласят показатели за да се скърпи нещо проформа. И това е дадено в линка. И в това нашите отново се подложиха на руснаците, те не одобриха исканата транзитна такса та се наложи да я намалят. Поне докарахте ли я до украинската? Защото аз съм чувал от колеги цени двойно по-ниски от украинските.
                              Интересно в какъв конфликт на интереси е момчето дет ти налива гориво във резервоара и той регулира потоци. Но това не означава че не знае през кой кран се налива горивото в резервоара на бензиностанцията.

                              отделно нашия газов пазар е разделен на търговец/и и доставчик. Игрите се играят от търговците.
                              Все едно куриера да ти каже от де да си купиш дадена стока която той ще ти достави до вас.
                              Е аз работя при "куриера" за това знам с какъв "транспорт" разполагам. Но не знам игрите на търговеца.
                              Питай него.
                              Ако можеш да помогнеш на един човек , направи го и веднага го хвърли в морето.
                              freelander 1,8 2001g.

                              Коментар


                              • disko04
                                disko04 коментира
                                Редактиране на коментар
                                Но това че си обикновен бензинджия и куриер не ти попречи с "уйче" да ритнеш вратата.

                            Активност за темата

                            Свий

                            В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                            Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                            Зареждам...
                            X