Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Да обсъдим автобусите

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Да обсъдим автобусите

    Първоначално публикуван от davc Преглед на мнение
    Значи, за реализация на стратегическата цел, са се възползвали от случай (налична сделка за друго място), който ще гарантира избиването на инвестицията отведнъж и в самото начало.
    Косово и Албания не са стратегически цели на тази компания. Нито въобще региона. Дори и логистично не им е най-изгодно.
    Просто уж по-простите македонци, са ухажвали фирмата достатъчно усърдно. Лично техните политици са им осигурили всички необходими облекчения, а лично собствениците и ръководители на фирмата не пропускат да ги похвалят за приветливото отношение. Така се прави, ще го направят и за втори, трети...репутация, инвестиции...всичко е свързано.
    А у нас имаше и завод, и традиции...сега и много безработни, и много други предимства... Но нямаше кой да отиде и да предложи поне същите неща като македонските политици. Вероятно са имали по-важна работа, да обясняват как парите не стигат, вместо да отидат и да ги търсят под формата на чуждестранни инвестиции. Дори и печалбата да е само за репутацията, пак не бива да се пропускат възможности с лека ръка- ясно е че косвено пак се печелят пари.
    В крайна сметка за да се повиши стандарта трябва от някъде да дойдат приходи, а за това трябва да се продават стоки или услуги, така че да влязат пари отвън в страната.

    Ползата от производство на цели автомобили, пред производството само на отделни компоненти е именно за репутацията. В различните браншове също е по-известно къде се произвеждат целите готови продукти, а не техните компоненти. Знае се, че в Ловеч се произвеждат коли, подробност е, че всичко се внася от Китай. Но е слабо популярен факта, че примерно в Трудовец се правят седалки за Grammer от близо 20 години. В Ботевград се правят електронни компоненти, температурни датчици и пр. В Мусачево- кожени седалки. В Русе цилиндрови глави за европейски марки, плюс части по окачването. Пак там и автомобилни ключалки. Ямбол - кабелни снопове. Търговище - автомобилни стъкла, за няколко европейски марки. Голяма част от продуктите са за първоначално вграждане и с необходимото качество за целта. Но целите продукти носят повече дивиденти за имиджа, пред по-широк кръг евентуални инвеститори. Не е задължително да правим цели автомобили, но определено би било добре.
    Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

    Коментар


    • От: Да обсъдим автобусите

      Добре де, аз още в началото писах, че това е обосновано предположение и нямам контакти с г-н Филип Ван Хол (но състоятелността си му остава). И цялата история е още по-показателна колко никакво нищо е останало за 50 години от въпросните завод, традиции и прочее. Защото това там дето лично политици ходили да правят теманета е несериозно, пък ако е реално е жалко. Просто ще излезе, че те (Македония) наистина и на рационална база са по-целесъобразен партньор.
      Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!

      Коментар


      • От: Да обсъдим автобусите

        Не знам що си мислете че макетата са по-зле от нас.

        Очевидно не са:
        Но има и държави извън Европейското икономическо пространство, които са икономически по-свободни от България - Албания, Македония.

        http://www.dnevnik.bg/sviat/2016/02/...heska_svoboda/
        И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

        Коментар


        • От: Да обсъдим автобусите

          Е щом политиците им е под достойнството или извън задълженията да привличат дългосрочни инвестиции, поне да направят така, че инвеститорите сами да ни изберат. Като не могат или не знаят как, да правят барем като македонските си колеги. Ако и това не искат, да търсят вълшебна пръчка за да ни вдигнат стандарта. Но понеже такава няма, може би трябва най-обикновена тояга за тях и да идват следващите.
          Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

          Коментар


          • От: Да обсъдим автобусите

            Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
            ...Търговище - автомобилни стъкла, за няколко европейски марки. Голяма част от продуктите са за първоначално вграждане и с необходимото качество за целта. Но целите продукти носят повече дивиденти за имиджа, пред по-широк кръг евентуални инвеститори. Не е задължително да правим цели автомобили, но определено би било добре.
            Заводът в Търговище е изцяло турски с турски мениджмънт и т.н. Само бачкаторите са български граждани с мюсюлманско вероизповедание (това е правило при наемането на работна ръка).
            В разградската "Дружба" също вече си стъпват на краката - в момента работят на три смени по 8 часа. Проблемът е в липсата на кадри - кадърните стругари и шлосери отдавна работят "навън" поради политическата конюнктура в региона.

            Иначе на входа на автогарата в Разград стои този Чавдар ЛС51:

            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:p1160521_107.jpg
Прегледи:1
Размер:93.8 КБ
ID:5700374

            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:034576677-big.jpg
Прегледи:1
Размер:97.4 КБ
ID:5700373

            P.S. Снимките не са мои.
            Последно редактирано от Павлин Андреев; 01-02-16, 11:36.
            "Смъртта е по-лека от перо, Дългът е тежък като планина" - Мейджи, император на Япония

            2007' Jeep Cherokee KJ 2,8 CRD

            Коментар


            • От: Да обсъдим автобусите

              Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
              Е щом политиците им е под достойнството или извън задълженията да привличат дългосрочни инвестиции, поне да направят така, че инвеститорите сами да ни изберат.
              Ти би ли се застрелял в главата? Е, и нашите политици не биха. Основният капитал който те притежават са бедните и зависими хорица в страната.

              Първоначално публикуван от Павлин Андреев Преглед на мнение
              ...Проблемът е в липсата на кадри - кадърните стругари и шлосери отдавна работят "навън" поради политическата конюнктура в региона.
              Има и по-добро обяснение: "кадърни" в мерките на днешно време е много по-висока летва от "кадърни" през 80-те години.

              Коментар


              • От: Да обсъдим автобусите

                Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                Има и по-добро обяснение: "кадърни" в мерките на днешно време е много по-висока летва от "кадърни" през 80-те години.
                Това е невярно съждение и зависи какво разбираш под кадърен.
                Старите майстори познаваха материала и машините, като всичко се извършваше почти изцяло с последователности от ръчни операции.
                Сега - компютъризирани фрези и стругове - искат се познания по управлението на такива машини, а не точно познания по металообработване и металознание.
                "Смъртта е по-лека от перо, Дългът е тежък като планина" - Мейджи, император на Япония

                2007' Jeep Cherokee KJ 2,8 CRD

                Коментар


                • От: Да обсъдим автобусите

                  Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
                  Е щом политиците им е под достойнството или извън задълженията да привличат дългосрочни инвестиции, поне да направят така, че инвеститорите сами да ни изберат. Като не могат или не знаят как, да правят барем като македонските си колеги. Ако и това не искат, да търсят вълшебна пръчка за да ни вдигнат стандарта. Но понеже такава няма, може би трябва най-обикновена тояга за тях и да идват следващите.
                  Е има малка разлика в това да се провежда политика за привлчане на инвеститори и това конкретен политик на държавно равнище да прави лично теманета на корпоративен бос, пък колкото и при това политикът да е представитал на "мижава" държава, и колкото и босът да е представител на транснационална структура. Не става въпрос просто за субективна себичност, а за функции по дефиниция. Да ходи лично да навива шефа на Ван Хол, би било резонно от страна на браншов, или междубраншов лидер.
                  Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!

                  Коментар


                  • От: Да обсъдим автобусите

                    Първоначално публикуван от Павлин Андреев Преглед на мнение
                    а не точно познания по металообработване и металознание.
                    Aбе трябват си и тези познания, ама ги няма.

                    Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                    Има и по-добро обяснение: "кадърни" в мерките на днешно време е много по-висока летва от "кадърни" през 80-те години.
                    Това "през осемдесетте" е разтегливо понятие и обикновено се визира края на осемдесетте, примерно малко по-различно е да се разглежда период от средата на седемдесетте до средата на осемдесетте, пак горе-долу влиза в понятието "през осемдесетте", ама все още има известна разлика от края на осемдесетте и началото на деветдесетте. Разлика в качеството на кадрите.
                    А за проблема с липсата на кадри мисля няма какво да се обяснява на теб или когото и да било друг.
                    Всеки трети е шести

                    Коментар


                    • От: Да обсъдим автобусите

                      Първоначално публикуван от davc Преглед на мнение
                      Е има малка разлика в това да се провежда политика за привлчане на инвеститори и това конкретен политик на държавно равнище да прави лично теманета на корпоративен бос, пък колкото и при това политикът да е представитал на "мижава" държава, и колкото и босът да е представител на транснационална структура. Не става въпрос просто за субективна себичност, а за функции по дефиниция. Да ходи лично да навива шефа на Ван Хол, би било резонно от страна на браншов, или междубраншов лидер.
                      Хич ми не е, чия работа е да станат нещата и кой точно циркаджия ще ги свърши.
                      Обсъждат като национален проблем, ремонт на два самолетни двигателя за изтребители. А инвестиции за много повече пари, отиват в нашите съседи, без те да са с нещо по-добри, а просто по-инициативни.
                      Ако е за атомна централа за милиарди, им влиза в работата, а за някакви си дребни сделки по 20-30млн, плюс ежегодно към половината от това като заплати, данъци и такси, не било тяхна работа.
                      За мен са важни резултатите. А когато се пропускат възможности, защото на никой не му било работа, се чудя какво изобщо им е работа на всичките политици.
                      Не можем да им търсим сметка за престъпни действия, та какво остава за престъпното им бездействие.
                      Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                      Коментар


                      • От: Да обсъдим автобусите

                        Самолетите са собственост на държавата.
                        Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!

                        Коментар


                        • От: Да обсъдим автобусите

                          Първоначално публикуван от davc Преглед на мнение
                          Самолетите са собственост на държавата.
                          А държавата е собственост на народа си, следователно трябва да работи в негов интерес.
                          Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                          Коментар


                          • От: Да обсъдим автобусите

                            Колкото и както може. Администрацията ни е кофти - спор няма - но си има и обективни предпоставки.
                            Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!

                            Коментар


                            • От: Да обсъдим автобусите

                              Ей спамери оставете ни техническата тема
                              Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

                              Коментар


                              • От: Да обсъдим автобусите

                                Първоначално публикуван от sek.1 Преглед на мнение
                                Ей спамери оставете ни техническата тема
                                Откога дъртофелските спомени за младините са техническа тема?

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X