Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Да обсъдим автобусите

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    До: Да обсъдим автобусите

    Рециклиран не рециклиран годината на първа регистрация в талона е една.
    Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

    Коментар


    • #32
      До: Да обсъдим автобусите

      Първоначално публикуван от sek.1 Преглед на мнение
      Рециклиран не рециклиран годината на първа регистрация в талона е една.
      Така е, но при качествен ремонт с качествени части ще изкара поне още половината километри, които ги е навъртял досега. Преди две години в МЕИ-то правехме по поръчка на община Варна двигател на Икарус да работи с природен газ (метан). Използвахме прекъсвач-токоразпределител от шест цилиндрово БМВ сложен на мястото на ГНП. След това мина тестове на стенд, при които екологичните показатели бяха по-добри от тези на Мерцедесите, които дойдоха от Турция.

      Коментар


      • #33
        До: Да обсъдим автобусите

        Първоначално публикуван от Sasho85 Преглед на мнение
        Така е, но при качествен ремонт с качествени части ще изкара поне още половината километри, които ги е навъртял досега. Преди две години в МЕИ-то правехме по поръчка на община Варна двигател на Икарус да работи с природен газ (метан). Използвахме прекъсвач-токоразпределител от шест цилиндрово БМВ сложен на мястото на ГНП. След това мина тестове на стенд, при които екологичните показатели бяха по-добри от тези на Мерцедесите, които дойдоха от Турция.
        Е то няма как да не получиш на изхода лоши показатели при горенето на метан и пропан-бутан но това вече по същество не е дизелов двигател. От доста време не съм влизал в катедра ДВГ да погледна къкво правят . То автобуса може и перфектно да е рециклиран и в завода производител (виждал съм такава Сетра 315 HD) но като законодателно те заковат с някъкви години няма мърдане.
        Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

        Коментар


        • #34
          До: КАМАЗ - ДАКАР 2005 автобуси

          Отностно автобусите Чавдар 11М4 е копие на Сетра С150!Унгарско производство РАБА МАН с 6 цилиндров редови мотор конструиран по лиценз на немския МАН /без турбо/ 215 конски сили.Само дето купетата се правеха в Ботевград.Много здрав и надежден двигател!
          Отностно камионите знам,че Камаз е правен по модел Мерцедес Актрос,но както виждате пак няма нищо общо! За Роман съм чувал,също че е правен по някой модел на МАН.
          А що се отнася до Камаза на руския състезателен отбор някъде бях чел,че е с двигател ЯМЗ 18,5 литров 8-цилиндров V-образен 32-клапанов дизел с ТУРБО.Мощността е 830 конски сили при 2500 об/мин и 2700Нм при 1600об/мин с раздатка от Щайер с блокировка на междуосевия диференциал.И с това чудовище ако не извадя къщтата,с кое друго...

          Коментар


          • #35
            До: КАМАЗ - ДАКАР 2005 автобуси

            Първоначално публикуван от pilota7222 Преглед на мнение

            Отностно камионите знам,че Камаз е правен по модел Мерцедес Актрос,
            Актроса е много по нов от камаза което не пречи двигателя поне в общи линий да е копиран от някой от по старите осмаци на Мерцедес.
            Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

            Коментар


            • #36
              До: Да обсъдим автобусите

              По въпроса за Маратоните-имам известен опит с тях.
              Работих от 93г.-до97 в Груп.Като започнах автобусите бяха но по 30-40 000 км.Оборотомерът беше до 2500 оборота.На 6та предавка стрелката на тахографа опираше в колчето,той беше до 145 километра.На 7ма можеше да се съди за скоростта само по оборотите.На 1700 оборота опира в колчето.На всеки 100 оборота качваше около 10 километра.Изключвателя беше на 2200.Разбира се на някои беше премахнат.На 2500 беше малко над 200 километра.Поддържаше ги по равно без да загрява.Спирачен път.........около километър.Имаха само въздушни спирачки и то барабани-отпред и отзад.
              За 4 години катастрофираха десетина автабуса-все ударени отпред.
              А,имаше и един ударен отзад...........от друг автобус на Груп.Гонили се хората на магистрала Тракия.

              Коментар


              • #37
                До: Да обсъдим автобусите

                Ахъъъъъ старата "Чавдар"-ка с РТ мотор била чиреп? На линия 5а Гео Милев-БЧК-Лозен пътуваш дни и години няма опасност да се удариш а и има нафтица за продав. Ако не пропадне" риза" или не духне гарнитура по баира

                Коментар


                • #38
                  До: Да обсъдим автобусите

                  Обсъждаме автобусите,а няма снимки.
                  Това е Чавдар 420.
                  Прикачени файлове
                  0осем9осем7шест0осем7едно
                  Миро

                  Коментар


                  • #39
                    От: Да обсъдим автобусите

                    Да си продължим дискусията от другата тема . Понеже не съм карал от новите съчленени автобуси защо всички отидоха на концепцията двигателя в ремаркето ? За мен лично особено зимата на хлъзгаво тя е по неудачна . Икаруса си е баш за нашите хубави софийски улици поне аз не съм видял някой да омлати картер на Икарус и да изтече маслото . С новия двигател Раба Д 10 си вървят перфектно . С новите само където шофьора не слиза да го пренесе на повдигнатите пешеходни пътеки . Особено на тая на басеин Дяна . Новата преди светофара на ГЗ миналата седмица взе първата жертва изтърбушен картер . Не вярвам и новите бели манове да са по добре в това отношение .
                    Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

                    Коментар


                    • #40
                      От: Да обсъдим автобусите

                      От тук http://www.offroad-bulgaria.com/show...09#post2893509


                      Разликата между Мерцедес О305G и Икарус 280...

                      Има доста разлики, като трябва да се спомене, че и едното и другото имат плюсове и минуси.
                      Икаруса търпи на лош път, няма и какво да се потроши отдолу. Шенкелите на предния мост не са му силна страна, а и не ги ремонтираха коректно. Има шенкели и на моста на ремаркето, виждал съм счупени в движение. Голям проблем са му гумите - лятото в жегите се нагряват и от спирачките и си гърмят редовно. На автоматиците не чак толкова често, защото имат ретардер(при Voith е вграден). Лекуваха тоя проблем със смяна на главините на двигателните мостове, с такива от Чавдар 141(Чавдар-Ман). Така се ползваха други джанти, ( че на икаруса са от три парчета) за гуми без вътрешни, които по-добре понасяха температурите. Редукторите на мостовете също често протичат. Случва се и да се чупят диференциали, и късат полуоски. Кардана също пада понякога. Къса се и съединител на ръчкарката. Това всичко обаче, е както за сметка на възрастта, така и поради доста якия мотор. Раба D10 има недостатъци по периферията, но като мощност и икономичност е доста добре. Може да се каже, че последните Икаруси в София, вероятно бяха с едни от най-добрите динамични възможности от всички останали дори и по-нови автобуси, макар и да не им личеше. Това освен на двигателя, се дължеше и на късото главно предаване(някои получаваха и по-дълго...при ремонт каквото се намери). Механично двигателя е здрав, турбодизел, евро 1... Но всичко около него се задвижва с ремъци...по два на всеки агрегат, включително компресора, хидравликата на волана... Май бяха общо 8-9... Перката на вентилатора се включва и изключва автоматично, но има възможност и за ръчно... На автоматиците беше с електромагнит, а на ръчкарките на въздух с ел.клапан. При включване се чува леко присвирване на ремъците ако е в обороти. Като цяло мотора няма проблеми по охлаждането, освен че доста трудно се обезвъздушава системата. Предното парно за обдухване на стъклото и отопление на кабината, е един огромен кютук, но не обдухва достатъчно силно стъклата когато автобуса не се движи. За сметка на това, при движение духа добре и при изключен вентилатор. В тази връзка, генератора му е слаб и при повече консуматори и ниски обороти не зарежда. Освен това не е и много надежден, за което помага и разположението му, често се случва да тече масло върху него от компресора или тръбите към него. Компресора и той не е стока, кога хвърли ремъци, кога гарнитури или клапани. Балансьора и той кога не затвори, кога не отвори... Проблеми с отваряне затваряне на вратите, както пневматични така и механични. Хидравликата на волана различно тежка, според бройката, понякога тече масло от нея даже вътре в кабината. Щангите са здрави, но съм виждал и скъсани шарнири в движение(мой приятел го изпита лично). Спирачките също не са му силна страна. В това число и ръчната е глупаво измислена - подава въздух към ремаркето като се задейства, както при камион с ремарке. Щангите на ремаркетата трябва да се центроват за да върви ремаркето направо, но въпреки това при повечето ремаркетата вървят накриво, в зависимост на къде е бил последния завой.
                      Задвижването и разположението на мотора, малко сцепление на задвижващия мост, когато е празен, което на хлъзгав път е лошо. И за спиране с мотора не помага особено. Освен това Икаруса е висок и с висок център на тежестта. Видимостта е малко по-лоша отдясно, заради височината, освен това и за пътниците е по-трудно качването и слизането.
                      Като казах пътниците... Отоплението за пътниците на теория с две сухи нафтови печки, на практика...тази в ремаркето е махната, там въобще няма отопление. Тази в предната част, топли най-много шофьорската кабина, (където може да се кара по потник и при минус 20 градуса), и няколко метра зад кабината. Затова пък печката е с добър разход на гориво и съответно избягват да я пускат, ако не е задължително.
                      Това всичко обаче приключи последното лято.
                      Най-старите бройки Икаруси, бяха с около десет години по-млади от най-новите Мерцедес О305G. И при двата модела, най-сериозния им проблем беше еднакъв - започнаха да късат шаситата заради възрастта и корозията.
                      За другия автобус ще пиша пак, че дълго стана.
                      Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                      Коментар


                      • #41
                        От: Да обсъдим автобусите

                        Виждал съм на автогара Плевен Чавдар 11М4 с мадарков двигател, някой знае ли нещо повече?
                        За всеки ден прекаран в риболов господ дава по два
                        0878 79 20 61 Борис

                        Коментар


                        • #42
                          От: Да обсъдим автобусите

                          Оригинално го има и с такъв мотор, както и с Камаз 740, както показания на снимките по-горе. Но е най-разпространен с Raba-MAN, като стария на Икарусите, само че вертикално разположен.
                          Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                          Коментар


                          • #43
                            От: Да обсъдим автобусите

                            И така да драсна няколко реда продължение по въпроса за MB O305G.

                            Малко предистория.

                            През 60те години, немската промишленост се поокопитва след войната, предстои по-масово производство на автобуси, и Обединение на превозвачите взима решение, с цел да се спестят ресурси, да се ползват максимално унифицирани типови автобуси(за градски и регионални). Така всички производители произвеждат практически едни и същи автобуси с много малки разлики. Това продължава до началото на 90-те и появата на първите нископодови автобуси. Има две моделни поколения на типовите автобуси.

                            Въпросния Мерцедес е от първото поколение на типовите автобуси.
                            Изключително здрав модел, това е първото за което се сещам. Но за да съм коректен ще почна с недостатъците.
                            Кой знае защо, за да се смени маслото, трябва да се свали и капака на картера.
                            Иначе дълговечното окачване, има малко калпаво захващане на реактивните щанги. Към тях пък има едни гумени втулки...заради които по някое време автобуса почва да върви малко странично и да оставя повече от две следи в снега, при движение направо. Това при следващите модели е измислено по друг начин и е почти вечно.
                            Калпаво е сложен въздушния филтър, и от сравнително неподходящо място засмуква въздуха. Освен това е и сравнително малък и бързо се замърсява, поне при експлоатация в България. Това оказва доста голямо въздействие върху работата на мотора, затова в сухо време се налага да се продухва със сгъстен въздух на два-три дни и по-често.
                            Има модели с турбо, такива обаче при нас нямаше.
                            Шасито им търпи подсилване на определени места...

                            Плюсовете спрямо Икаруса. Пътно поведение на хлъзгав път - цялото тегло на ремаркето, действа върху двигателния мост, дори да е празен автобуса. (двигател, скорости, мост, акумулатори, резервоар...и останалото като ламарина и шаси). Разликата е повече, отколкото между Жигула и Запорожец. Като ергономия на работното място, една идея напред е мерцедеса, но не съществено. Същественото е по-добрата видимост и липсата на мъртва точка отдясно, нисък е, а се вижда по-добре през вратите заради целите стъкла. Също така има други удобства, като спирачка за спирките с която не се налага да държиш на спирачка на всеки светофар или спирка, при някои е обединена с лоста на ръчната спирачка и е изнесена на таблото, при други е електрическа. Най-важното е четиристепенния автомат мерцедесово производство, който блокира хидротрансформатора още на първа предавка от около 10км/ч.
                            Самото управление на кутията е хидромеханично и подлежи на реглаж от външни щанги свързани със ГНП и педала за газ. Освен това е и доста здрава кутията, както и мостове диференциали и пр. Лошото е, че няма ретардер, но двигателя все пак има някакво спирачно действие.
                            При Икаруса автомата е насаждан в нови времена и е с ретардер и компютър, но пък с три предавки. Стария автомат е бил подобен на мерцедесовия, но не много надежден, а и не е имало части и специалисти за него.
                            Спирачките на Мерцедеса са много добри. Гумите са безкамерни. Парното му е по-добро, ползва се отопление с охл.течност на мотора има и печка за подгряване на антифриза има и циркулационна помпа. Някои модели за южни страни, нямат отопление в салона. Но пък мерцедеса няма кабина за водача.
                            Като динамика, в зависимост от регулиривките на скорости и мотор, може да се постигне сравнително добро вървене, но далече не чак колкото на Икаруса. Въпреки, че икарусовите мотори(след смяната им)даже са малко ограничени, за да не потрошат всичко останало. Но пък и Икаруса е малко по къс и лек. Мерцедесът пък вози по-хубаво.
                            Мерцедесите у нас са на няколко милиона километра(40годишни, по около 60хиляди на година минимум). С няколко основни ремонта, дори има и с рязани блокове и скъсявани бутала...
                            Много неща по тях не са оригинални, а са пригаждани от икарус или шкода. Имат и някои хубави оригинални решения. Вентилатора е с виско, имат дехидратори, компресор и периферията на мотора са надеждни... Имат устройство за изхвърляне на конденза при отваряне на една от вратите. Вероятно има и други неща които на прима виста не се сещам... За сега толкова.

                            За новите манове и повдигнатите пътеки, не е толкова страшно. Достатъчно са високи, разни пластмаси има по-ниско. Самия мотор и скорости са сложени малко под ъгъл - задния им край се повдига, а предния е по-ниско. Така се насочват по-добре към диференциала, който при тези нископодовите е ниско долу от ляво(по посока на движението), и кардана работи при по-малък ъгъл.
                            Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                            Коментар


                            • #44
                              От: Да обсъдим автобусите

                              Първоначално публикуван от gabocvet Преглед на мнение
                              Виждал съм на автогара Плевен Чавдар 11М4 с мадарков двигател, някой знае ли нещо повече?
                              То не е точно с първите мотори на РТ мадара като на Чавдар 11 М 3 и Г 5 а с наклонения но без турбината . На времето единя ни беше такъв . Понеже и той беше взет от гаража на ЦК товара от климатика му идваше в повече и редовно късаше биели и не вървеше . Не знам каква му беше скоростната кутия но скоростите му бяха на обратно .Изкара около половин година така и му качиха мотор и кутия Раба още работеше завода в Ботевград . Имаше чавдарки 11 М 4 с европовия мотор с турбината и скоростната кутия с бързи и бавни които въряха страшно . Такъв ме подминаваше редовно на витиня като пътен знак първия път помислих че това е оригинална Сетра . В Чавдар Ботевград работеха като нас в БЕТА за външни клиенти слагаха мотори и кутии по желание на клиента . Разработката с камазовия мотор беше поръчка за руснаците и понеже в един момент в началото на демокрацията компоновката от Раба стана с дойче марки и почна да излиза скъпо та от завода почнаха да търсят по евтино решение .
                              Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
                              От тук http://www.offroad-bulgaria.com/show...09#post2893509


                              Разликата между Мерцедес О305G и Икарус 280...

                              Има доста разлики, като трябва да се спомене, че и едното и другото имат плюсове и минуси.
                              Икаруса търпи на лош път, няма и какво да се потроши отдолу. Шенкелите на предния мост не са му силна страна, а и не ги ремонтираха коректно.
                              Проблема с шенкелите е само и единствено български породен от вродената алчност на някои общински чиновници . Шенкела като част е изковка . Няма смисъл да обяснявам и тук предимствата в здравина на детайлите направени по този метод . По някое време някой решава че им е скъпо да си купуват шенкели от унгарците и започва едно леене из цяла България . До нас горе стигна обработката на шенкела и корпуса но който се държат спирачките . С триста зора от 5-6 отливки излизаше една годна от незнайна за мен стомана и с неясни механични качества . Аз лично такъв детайл не бих качил на каруца камо ли на автобус от градския транспорт . Още се търкалят горе разни дефектни отливки днес ще ги снимам .
                              Последно редактирано от sek.1; 11-01-16, 06:01.
                              Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

                              Коментар


                              • #45
                                От: Да обсъдим автобусите

                                Радвам се,че откривам такава тема! Абонат!

                                Един бърз въпрос : В най-ранните ми детски години помня,че в гр.Кърджали се движеха основно Икаруси в градския транспорт.
                                Имам много смътен спомен,че съм се возил на Икарус с автоматична скоростна кутия ( някъде в периода 95-96 ). След години съм питал и мои приятели, запалени като мен - но те не знаеха.
                                Знам,че в София е имало такива Икаруси, но дали са се "изнасяли" и за провинцията?
                                First Man, then Machine!
                                Lada Niva
                                Honda XR 400

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X