Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Камаз 6х6

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Камаз 6х6

    Виждал съм камаз с двигател и кутия на европа, не беше оригинално, а правена. Караха го камиона около 2 години и го хвърлиха. Слабичък идва двигателя и не върви. Оригиналния двигател го изхвърлиха защото беше много издухан и не искаха да му правят ремонт.

    Коментар


    • Навремето когато работих в сервиз в Чепеларе монтирахме двигател на Камаз от Щаер 320 коня шестак (става въпрос за обикновен Камаз 6х4) беше голяма игра напасване вдигане на кабина лостова система от Даф 95 но този Камаз вървеше като луд само че жабките на джантите не издържаха. Мисълта ми е че няма нищо невъзможно желание да имаш.

      Коментар


      • Първоначално публикуван от dimich87 Преглед на мнение
        От: Камаз 6х6

        Виждал съм камаз с двигател и кутия на европа, не беше оригинално, а правена. Караха го камиона около 2 години и го хвърлиха. Слабичък идва двигателя и не върви. Оригиналния двигател го изхвърлиха защото беше много издухан и не искаха да му правят ремонт.
        Мотора на Европата не е слаб 11960куб.см 280к.с. и 1150Nm въртящ момент срещу10600куб.см 212к.с. и 680Nm за Камаз.Просто несъответсвие на оборотите на двигателя и предавателното число на диферинциалите.
        Камаз-овия мотор работи от 1800 до 2300-2400 об/мин най-добре и икономично а LIAZ-а 1400-1600 до макс 1800 об/мин.От което LIAZ не може да догони обороти да развърти бавните диферинциали на Камаз-а.
        0887284106-Митко
        http://www.youtube.com/watch?v=6Fdg05yHhKk&NR=1
        http://www.youtube.com/watch?v=wnMy5yek-ks&feature=more_related

        Коментар


        • Разликата в предавателните числа, може да се отстрания доста лесно.
          Нужна е само правилната разпределителна кутия, която да съответства на близките нютони на донора мотор.
          Например една Щаерова раздатъчна ще свърши идеална работа с който и да било мотор над 900 нютона.

          Коментар


          • Основен ремонт на камазов двигател се прави лесно и евтино . При всички положения е по лесен от колкото да насаждаш друг .
            Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

            Коментар


            • Но за сметка на това го правиш всяка година...Мерцедесов мотор е истината, шестак или осмак от каска и забравяш.
              harley davidson-fan

              Коментар


              • vasilogn
                vasilogn коментира
                Редактиране на коментар
                Майтап няма, всеки сезон е добре да се сменят поне лагерите на коляяновия вал. Другото изкарва 2-3 сезона.

              • sek.1
                sek.1 коментира
                Редактиране на коментар
                Десет години аз го карах . Замина на 120 и нещо хиляди километра . Ако не беше изгнила една риза щеше да си отиде с неотварян мотор .

            • Ето го руското злощастие в завършен вид и турбиниран

              Коментар


              • sek.1
                sek.1 коментира
                Редактиране на коментар
                Как се държи ? Предполагам няма равен в гората .

              • petkov_bb
                petkov_bb коментира
                Редактиране на коментар
                Карах "оригинален",без преработка освен на каросерията. Подвоз и транспорт на дървен материал. Ако терена не е силно пресечен няма проблеми. А липсата на блокажи ме е оставяло в "калта" и после с Ц то.
                При нашето "товарене" не му стигаше душицата и в гората и по асфалта (Пр.с ремаркето от с. Кости до В.Търново- при тръгване в 2ч. пристигах в 8.30-9ч.-мъка,мъка...).

              • sek.1
                sek.1 коментира
                Редактиране на коментар
                Нашия го карах само по асвалт . Товарил съм до 10 тона . Навремето карах седлови влекач Камаз с 18 000 литра ГДРейска цистерна .

            • аз мога да отговоря вместо него.няма равен наистина.без да сьм го виждал камиона.

              Коментар


              • Ами тегли си доста добре като за Камаз, след доработките по мотора , по асфалт си се справя доста добре и не "лази" като щатен.
                В пресечено като е на бавни, тогава идва истинската сила - с 14кубика трупи пърпори смело по доста сериозни баири и е кеф да го караш.
                До сега не съм имал проблем с " излизане" от където и ба дило, а гумите с които е обут направо правят чудеса.
                В кален бари соло Ман където не може да изелзе горкия ( имам и ТГА), Камазчето с 8кубика си пърпори смело, смело и покорява, като руснак жаден за водка запътил се към барчето.
                Тарата с цялото това дето носи на него му е 11 800кг.

                Коментар


                • Първоначално публикуван от Rocco Преглед на мнение
                  Ами тегли си доста добре като за Камаз, след доработките по мотора , по асфалт си се справя доста добре и не "лази" като щатен.
                  В пресечено като е на бавни, тогава идва истинската сила - с 14кубика трупи пърпори смело по доста сериозни баири и е кеф да го караш.
                  До сега не съм имал проблем с " излизане" от където и ба дило, а гумите с които е обут направо правят чудеса.
                  В кален бари соло Ман където не може да изелзе горкия ( имам и ТГА), Камазчето с 8кубика си пърпори смело, смело и покорява, като руснак жаден за водка запътил се към барчето.
                  Тарата с цялото това дето носи на него му е 11 800кг.
                  Много добре,
                  Редно е да си оправдава вложените- време труд и пари ентусиазъм..... а и собствената техника се кара и поддържа по различен начин от фирмената, но Вие това го знаете.
                  А гумите с тази шарка са много комплексни.
                  Преди повече от 15-20г. единична бройка за КАЗа ми беше на цена 650лв. (шарката беше подобна на ЗИЛ 131, но гумата е по голяма и широка- с по 4 "пънчета " в посока - ползвах от БТР) . и се топеше като "пролетен сняг" на асфалт. А фирмения Камаз карах с комбинираните (ромбоидна шарка) гуми и бързо замазваше в кал.
                  На сух ,здрав ,но стръмен терен съм имал случай да ми изгасне двигателя при падане до 1300об.-"прехълцва" и кове изведнъж. (недостиг на въртящ момент + неправилна преценка на терена,товара и избраната предавка) . На моменти ми липсва "екшъна"от миналото.....................

                  Коментар


                  • Това ми е от любимите https://www.youtube.com/watch?v=4bpXcr56ERE&app=desktop
                    Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

                    Коментар


                    • petkov_bb
                      petkov_bb коментира
                      Редактиране на коментар
                      А ,бе да се гледа отстрани сеира е весело,а когато е на тяхно място човек -изглежда по друг начин!
                      Спомням си как КАЗа затъна на поляна край с. Велчево докато захождах към гатера с над 10 кубика тополи .Наредих камъни в коловоза и при опита за излизане на заден се разцепи раздатката -мъка,мъка.....
                      Последно редактирано от petkov_bb; 25-01-20, 17:05.

                  • Цепенето на раздатъчната, аз съм го решил, като съм направил захват като на МАН 6х6 с голям, масивен и здрав тампон, нови по-дебели греди, уши и захвати и съм склоннен да кажа, че стана много по-здраво и надеждно от руското недоразомение.
                    Блятката е ползвал 8 тампона по 1,5 см - същите като за кабината на Зил 131 ( това как ще държи тоя напън, не ми е ясно). Затова масово тия камион, размажат тампоните, раздатъчната взема да подскача нагоре надолу. Като най- често "спадне" с няколко см надолу от към скоростите и от големия напън на карданите изкърти всичко вътре.

                    Коментар


                    • Първоначално публикуван от Rocco Преглед на мнение
                      Цепенето на раздатъчната, аз съм го решил, като съм направил захват като на МАН .
                      Здравия "захват" съм съгласен ,че намалява вероятността...............
                      -При КАЗа има и конструктивна грешка (и шофьорското претоварване) в изпълнението на раздатката (при заден ход и ударен тласък, наклонените зъби на паразитната зъбчатка я изхвърлят назад и кърти капачката...........),след това присаждах още две раздатки и накрая "присадих" от Урал и всички проблеми отпаданаха (отделно с демултипликатора станаха 16 предни и 4 задни,а планетарният диференциал разпределяше перфектно въртящият момент под товар и почти не се налагаше включването на блокажа зa разлика от ИФА L60).
                      А КАМАЗовата, ако беше с планетарен междуосев диференциал мисля ,че щеше да е по добре.
                      А в този клип се вижда как руснак окопава КАЗ.https://www.youtube.com/watch?v=fFX5piF-0AI
                      И блокажи не могат да го спасят на подобен терен.

                      Коментар


                      • cecoa1
                        cecoa1 коментира
                        Редактиране на коментар
                        А Камазовата не е ли баш с планетарен диф? https://starimpex.ru/kamaz/kamaz-4310-razdatka.html

                      • petkov_bb
                        petkov_bb коментира
                        Редактиране на коментар
                        Тази има,но Камаза който карах на времето включваше предния мост на принципа на ЗИЛ 131.
                        Изглежда са ги унифицирали през годинитеhttps://starimpex.ru/ural/razdatka-na-ural.html
                        Сега гледам, че имат блокировки и на диференциалите ,а при мен нямаше.
                        На КАЗа имах (мостовете бяха от Супер МАЗ) блокажи и на двата моста -включване с отделни ЦК ключета (а съм виждал КАЗ със блокаж само на задният).
                        Когато си триоската е с 4 блокажа и възможност за разделно включване си е голямо улеснение. Първата работа когато карах на Ифата (L60) беше да заменя фабричния ключ с 3 ЦК ключета ...........
                        Последно редактирано от petkov_bb; 25-01-20, 21:59.

                      • cecoa1
                        cecoa1 коментира
                        Редактиране на коментар
                        Предвид, че КамАЗ все пак е разработен основно от ЗиЛ(завода), а и нещо смътно си спомням, вероятно някъде прочетено, че в началото е имало тестове с раздатка от ЗиЛ без диференциал, но мисля, че после серийните са си били винаги с диференциал. Не съм срещал и по ръководства информация за нещо друго. Та затова си мисля, че може да си се подвел от изключващият се преден мост, което е типично за раздатка без диф, но при КамАЗ е така(изключва моста и блокира дифа). Аз например, не знаех, че има и раздатка със същите функции и на Урал, тоя който съм карал не му се изключваше въобще предния мост. Ама тия информации в тоя хубав сайт, ме накараха да се замисля, дали пък случайно не съм прочел табелките някога, или просто е бил по-стар модел(бензинов 375), макар че уж беше някъде края на 80-те, доколкото помня... Но за КамАЗ-а мисля че се бъркаш.

                    • Вкарваш ме в "размисъл"...
                      Прекалено много години минаха от "горският" период. Раздатъчната кутията на Камаза не съм разглобявал,но КАЗ,Урал и Ифа раздатки съм отварял .
                      Помня ,че Камаза имаше хлабини в предния диференциал и при включване на сух терен тресеше цялата предница . Ако това и включването ме е подвело.......... няма как вече да проверя.

                      Коментар


                      • cecoa1
                        cecoa1 коментира
                        Редактиране на коментар
                        То и мене ме позамислиха, щото не помня Урала да му се изключваше моста, ама както казваш, може да са ги унифицирали нещо с КамАЗ-а по някое време... То не можеш да им хванеш спатиите... Доколкото помня пък дизела на КамАЗ-а, първо е направен за Урал...

                        А луфта в камозовите диференциали го помня добре, макар че аз карах самосвал(правен от седлови влекач) - беше толкова голям, че първа и задна можех да ги включвам без съединител при тръгване от място, с малко по-рязко движение на лоста, малко усет да пипнеш газта, та хем да не изгасне, хем да не подскача, като обере луфта... Не питай откъде знам, не беше от хубаво...я нещо по привода на съединителя ще сдаде, я нещо по самия съединител(два пъти палци, веднъж счупени, друг път им изпаднали осите..). А баш на зор, за довършване на обекти - "карай днеска, утре ще го правим". Благодарение на луфтовете, не се налагаше да го гася за всяко тръгване без съединител, и така си изкарвах по половин до цял работен ден каране без съединител...

                    • 4310 си е баш "фул-тайм" от първите и не мисля, че е имало пълноприводен Камаз, които да не е фул-тайм.
                      Раздатъчната кутия не е от най-добрите, но с малко доработки става да върши работа.
                      При мен луфт по мостове, кардани, кутий и прочие за сега няма. За напред може и да му изпадне предния мост от луфт, но сега е в топ състояние.
                      Че е пародия спрямо други пълноприводни инженерни творения е факт, който не успорвам( Не харесвам русанаци и техните жалки творения).
                      Обаче тоя смешен камион, доста добре се справя с пресечени терени, гадни баири и тежки кални ситуации.

                      Коментар

                      Активност за темата

                      Свий

                      В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                      Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                      Зареждам...
                      X