Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Offroad кемпер

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #91
    От: Offroad кемпер

    Общо взето шперплата запазва обемното тегло на дървесината от която е направен.
    Да приемем стойности близки до максималните на най-често срещаните на пазара, за фазер 900кг/м3 и шперплат 700кг/м3.
    За фазер 3мм, един квадратен метър ще тежи 2,7кг.
    За шперплат 4мм, един квадратен метър ще тежи 2,8кг.
    За шперплат 5мм, един квадратен метър ще тежи 3,5кг.

    Коментар


    • #92
      От: Offroad кемпер

      Случайно попаднах на темата и се зачетох за изолцията. Имах същото чудене при иолация на части от къщата и след доста щателно проучване се спрях на каменна вата на Роклуул май беше.

      Конкретно по твойта тема - най-доброто нещо за изолация е полиуретанова пияна. Тя се пръска с специална машина, която "смесва" веществата и практически съхне мигновенно. Резултата е потресаващ спрямо остналите изолационни материали - 10 см Неопор на BASF се равнява на 3 см полиуретанова пияна. Проблема е, че малко фирми я предлагат за момента и не знам доколко ще ти се чака за някой да го направи качествено - допреди година и половина бяха само няколко фирми, които предлагаха услугата и то основно за плоски покриви. Хубавото при теб е, че имаш много наблъскани една до друга метални греди и има за какво да се "захване" пияната. Предимство е, че по този начин можеш да спестиш много обем и да постигнеш оптимален коефицент на топлопроводимост. Отделно ще имаш и повече място за външно покритие, респ. вътрешното пространство ще е по-голямо.

      Но все пак, ако се спреш на Неопор няма да сбъркаш - неговият коефицент е един от най добрите. По спомени беше 0.26 докато на полиуретановата пияна е 0.12 ! Това разбира се при дебелина 10 см за Неопора и 3 см за пияната.
      Ако няма къде да отидеш, ела на себе си!

      Коментар


      • #93
        От: Offroad кемпер

        Твърдо се спрях на Неопор като изолация. Чакам отговор от една фирма за Varicor-a и ако не ме устрои - фазер или шперплат. Мнението на колегата artefekt подкрепено от lodkar изглежда интересно и сигурно ще се приложи.
        Дори да не отговарям на всяко мение, ги чета всички и ги обмислям. В тази връзка искам да благодаря на всички изказали мнение в темата!
        Седя и си мисля... по едно време усещам, че само седя...

        Коментар


        • #94
          От: Offroad кемпер

          Шперплатът е по-добър материал от фазера, по какъвто и параметър да ги сравниш (за по-лек и по-здрав, няма смисъл да се обсъжда). Единствено - е доста по-скъп. При него съществува и възможността за най-горен слой фурнир, от благородна дървесина.
          За изолацията - твое си е решението, но пак ти препоръчам вата, а не пенополимер. За каквито и точно да става въпрос (и ватата, и полимера).
          Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!

          Коментар


          • #95
            От: Offroad кемпер

            Първоначално публикуван от davc Преглед на мнение
            За изолацията - твое си е решението, но пак ти препоръчам вата, а не пенополимер. За каквито и точно да става въпрос (и ватата, и полимера).
            Не става бе колега. Ватата се "степва" /сляга/ освен че при на мокряне не съхне лесно. При това сляга в сгради без да има вибрации. А при наличие на вибрации на 2-рия месец ще се е събрала около крепежите.
            0888932647

            Никога не се страхувай да правиш това, което не умееш. Помни, че Ноевият ковчег е направен от любители. Професионалистите са построили "Титаник".

            Коментар


            • #96
              От: Offroad кемпер

              Мокри се толкова, колкото и "стиропора" - ако не по-малко. Съхне, обаче, несравнимо по-добре (ако въобще приемем, че пенополимерите съхнат). Степва се и се свлича, когато е положена "майсторски", но то работата, ако не се свърши както трябва, всякакъв материал бива компрометиран.
              Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!

              Коментар


              • #97
                От: Offroad кемпер

                Малко белетристика която по-късно може да бъде изтрита.
                Понеже и аз като всеки редови нашенец се съмнявам, преди да реша каква ще е изолацията сътворих проба на тема " влагоемкост на полимер". Сътворих кутия, лепена и с капак който в последствие също беше залепен. И това след като кутийката беше напълнена с вода. Полагането на изолацията започна след около 3 /три/ месеца. Загуби при отваряне на кутията нямаше, или не можеха да се установят с просто око. В процеса на работа един от "майсторите" правейки си нова маламашка, пластмасова, реши да направи отвори за дръжката с нагорещен пирон. Опита се да стъкми огънче от полимерни изрезки и вестник. Е, не успя. В момента в който вестникът изгаряше огън няма. Говоря конкректно за продукт на BASF. Тук не включвам например нашият си "стиропор" самоковско производство защото нямат нищо общо като технология. Всеки материал си има параметри и от моят опит досега, поне тези на водещите фирми в областа, са изложени коректно.
                Верно е това че баламите нямат свършване, няма нужда от кука, захапват влакното и стискат здраво. Стария.
                Селска фурна аспух нема. Пак същият.
                В+ LZ1HAN нула три осмици 9014две тройки

                Коментар


                • #98
                  От: Offroad кемпер

                  Първоначално публикуван от Жоро Нешев Преглед на мнение
                  Не става бе колега. Ватата се "степва" /сляга/ освен че при на мокряне не съхне лесно. При това сляга в сгради без да има вибрации. А при наличие на вибрации на 2-рия месец ще се е събрала около крепежите.
                  Ако ватата е каквато трябва няма да се слегне,аз също бих го направил с вата,но ROCKWOOL и 40-50кг плътност освен че е по тежка всичко друго е в плюс.Защо се лъжете че стиропора не поема влага-поема и то много.В никакъв случай стъкленна вата или жълтата както и се казва още.

                  Коментар


                  • #99
                    От: Offroad кемпер

                    Аз бих използвал XPS (фибран и подобни), а не EPS (стиропор, неопор и др.) И двата типа материали са пенополистирол, но единя е със затворена структура на мехурчетата и НЕ поема влага, а другия е с отворена (дишаща) структура и поема. За залепване и снаждане на изолационните панели би било подходящо да се използва полиуретанова пяна, която ще уплътни всички пролуки, но разглобяването ще е кошмар... Полиуретанова пяна (слаборазщиряваща за лепене на пенополистирол) може да се използва и за здраво залепяне и уплътняване на завършващото покритие (шперплат или друго).
                    Technical Rescue Direct - life lies in courage
                    http://www.offroad-bulgaria.com/show...60#post3258660

                    Коментар


                    • От: Offroad кемпер

                      Аз знам,че кемпер и каравана с вата няма! Защо ли?
                      Моя е зимно изпълнение,и е с изолация,подобна на фибрана!
                      088пет722пет99
                      http://www.hydropompi.com/

                      Коментар


                      • От: Offroad кемпер

                        Първоначално публикуван от REGULATOR Преглед на мнение
                        Аз знам,че кемпер и каравана с вата няма! Защо ли?
                        Моя е зимно изпълнение,и е с изолация,подобна на фибрана!
                        Много тежи.

                        Коментар


                        • От: Offroad кемпер

                          Първоначално публикуван от REGULATOR Преглед на мнение
                          Аз знам,че кемпер и каравана с вата няма! Защо ли?
                          Моя е зимно изпълнение,и е с изолация,подобна на фибрана!
                          Според заданията - и решенията.
                          Кемперите и караваните, които имаш предвид, са предназначени предимно за съвсем "цивилизована" експлоатация, извън тежки натоварвания, извън екстремни ситуации, извън опасни условия (примерно: По-малкото, дори с малко, тегло, е основен фактор в случая). Този кемпер, се прави за офроуд експлоатация, а автомобилът, който служи за база е нито повече, нито помалко - военен.
                          И оригинално е с вата... "Защо ли?"
                          Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!

                          Коментар


                          • От: Offroad кемпер

                            Защото преди 50години нямаше много фибран.
                            "...колко ли скучен ми би бил живота без мотоциклета и без прекрасното, истинско усещане за Пътя..." - Бат Димо - R.I.P.

                            Коментар


                            • От: Offroad кемпер

                              Грешка, опитай пак! - по това време се е ползвал вече и ХРS, да не говорим за ЕРS, също така и уретанови (понародному - твърд дунапрен) материали.
                              Точно и конкретно за марката "Фибран", не съм сигурен, но то и няма значение.
                              Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!

                              Коментар


                              • От: Offroad кемпер

                                Първоначално публикуван от Джамбазов Преглед на мнение
                                Защото преди 50години нямаше много фибран.
                                Митко,не е причината това.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X