Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Хеликоптер с коаксиални витла, как прави кръгом на място?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #61
    От: Хеликоптер с коаксиални витла, как прави кръгом на място?

    Разбира се, тези задвижвания са сходни. При автожира обаче, авторотиращия от хоризонталния двигателен поток ротор създава подемна сила, с вектор надолу. За ветроходен съд, вектор надолу не върши работа - трябва максималната компонента да е хоризонтална. Ако ротор монтиран на мачта, подобно на хелокоптера, е с променлива стъпка, може да да създаде вектор с достатъчна хоризонтална компонента, но вертикалната компонента , плюс загубите в механизма за променлива стъпка на ротора, са причина за много ниско КПД, сложно управление и голяма тежест на върха на мачтата.
    Турбо платното на Кусто, прави точно аеродинамична оптимизация на този принцип - турбината отгоре е вертикално лагерувана, и изпраща вертикален въздушен поток надолу в цилиндъра, оттам, чрез въздуховодите, потока се насочва изцяло в хоризонтален вектор, при това лесно управляем, чрез въртене на цилиндъра. Освен това аеродинамичния профил на колоната, създава и допълнителен хоризонтален вектор.

    Мисълта ми горе беше, че засега това е най-добрият познат вариант на роторно задвижване на ветроходен плавателен съд.
    Прикачени файлове
    Show must go on!
    LZ1VES

    Коментар


    • #62
      От: Хеликоптер с коаксиални витла, как прави кръгом на място?

      Първоначално публикуван от Паджеровод Преглед на мнение
      О, аз те разбирам - същият принцип е този на аутожира в авиацията. Но при лодки/кораби точно жироскопичният ефект на това витло ще е проблем. Те се клатят много от вълните спрямо оста на въртенето му.
      Първоначално публикуван от Веско Преглед на мнение
      Разбира се, тези задвижвания са сходни. При автожира обаче, авторотиращия от хоризонталния двигателен поток ротор създава подемна сила, с вектор надолу. За ветроходен съд, вектор надолу не върши работа - трябва максималната компонента да е хоризонтална. Ако ротор монтиран на мачта, подобно на хелокоптера, е с променлива стъпка, може да да създаде вектор с достатъчна хоризонтална компонента, но вертикалната компонента , плюс загубите в механизма за променлива стъпка на ротора, са причина за много ниско КПД, сложно управление и голяма тежест на върха на мачтата.
      Турбо платното на Кусто, прави точно аеродинамична оптимизация на този принцип - турбината отгоре е вертикално лагерувана, и изпраща вертикален въздушен поток надолу в цилиндъра, оттам, чрез въздуховодите, потока се насочва изцяло в хоризонтален вектор, при това лесно управляем, чрез въртене на цилиндъра. Освен това аеродинамичния профил на колоната, създава и допълнителен хоризонтален вектор.

      Мисълта ми горе беше, че засега това е най-добрият познат вариант на роторно задвижване на ветроходен плавателен съд.
      Слаб в обяснението съм явно. Витлото е разположено вертикално. Върти се свободно на ос и по никакъв начин не е свързано с какъвто и да е друг движител. Оста му е под прав ъгъл спрямо мачтата и самото витло изпълнява ролята на платно. Гледал съм го по тв-то, по някое Дискавъри явно. Ако на някой му се рови нека го открие. То си беше цяла поредица за корабите преди години. Интересното при случая който разглеждам аз е че витлото, поне от това което успях да видя, е с фиксиран ъгъл на атака. Доста е интересно.
      Верно е това че баламите нямат свършване, няма нужда от кука, захапват влакното и стискат здраво. Стария.
      Селска фурна аспух нема. Пак същият.
      В+ LZ1HAN нула три осмици 9014две тройки

      Коментар


      • #63
        От: Хеликоптер с коаксиални витла, как прави кръгом на място?

        Наистина Sparky, развитието в материалознанието, аналитичните методи и уроците от миналото допринасят неимоверно за една по-сигурна авиация. Реалноста за съжеление е друга. За всчики ЛА с неконвенционална механика и електроника е валидно условието 1 час в небето 3 на земята. При Ка въпроса е политически. При Оспрей военните могат да си го позволят. А приципите в авиацията не се менят.
        Най-сериозен е напредъка в математическите модели и анализи. Напълно разбираемо с бума на компютрите последните десетилетия. Това доведе до някъкъв напредък в аеродинамиката и моделиране физически свойства на материали и агрегати. За съжеление не сме на прага на откритие нито на Tie Fighter Advanced(на Вйдър кораба например) нито на вълшебства. Всичко е съпроводено с неимоверни усилия, неасни резултати и адски много пари.
        Добрата новина е, че както казваш зависимостта на развитие на техологиите от времето не е права. Всяка нова технология ще донесе след време 2, те 4 напр. и така нататък.

        Относно управлението руснаците са единствените, които не се интересуваха то да е интиутивно. Важното е да е просто и най-вече евтино.

        Коментар


        • #64
          От: Хеликоптер с коаксиални витла, как прави кръгом на място?

          Много даже се интересуват от интуитивното управление. Те първи направиха "Рита", и нашлемните прицели, те сложиха завъртащи се конзоли за ракетите на крилата, те направиха свръхманеврените КА, и после изтребители. Така пилотът може да се бие във въздуха като борец, или като котка,, или нещо друго рефлекторно, а не да зубри многоходови схеми, които траят минути и километри височина. Просто го правят не на всяка цена, а само когато ще донесе принципно преимущество. За останалото е по-лесно и ефективно да се обучи човекът, а не машината да се доведе до технически и финансов абсурд.

          Коментар


          • #65
            От: Хеликоптер с коаксиални витла, как прави кръгом на място?

            По дефиниция интиутивно е логично действие, което човек смята за правилно съобразно усещането си. В случая ставаше въпрос как като се натисне педала на Ка на дясно завива надясно. За повечето от нас, логично е като завътим волана на дясно песе-то да завие на дясно. Вярвам, че колегата това имаше в предвид.
            Ка са не по-малко маневрени от кой и да е хеликоптер с конвенционална схема и от такъв с неконвенционална, като Камакс или Чинук. За изтребители и разработки и пр. военна техника съм съгласен.За интерфейси човек-машина чуха едва наскоро. За това, че хората са хора разбраха преди 2-3 десетилетия. Но нека неразмиваме темата. Разисквахме как в същност работи съосната схема на Камов. Като споменах К-Mакс, може би ще е интересно да се види една от най-малко популярните роторни конфигурации на тази интересна машина:

            Коментар

            Активност за темата

            Свий

            В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

            Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

            Зареждам...
            X