До: Хеликоптер с коаксиални витла, как прави кръгом на място?
Едва ли е останала много селскостопанска авиация годна за летене след 20г. преход
.
Аз обаче нямах предвид само схемата със съосни витла, която ползват Камов. Освен нея има още 2 схеми с 2 хоризонтални ротора:
1. Тандем - при нея роторите са в 2та противоположни края на хеликоптера, като най-популярния модел по тази схема е Чинук, но има и руски, Як-24 например.
2. Преплитащи се витла - роторите са монтирани в предната част близо един до друг като осите им са под ъгъл, така че витлата се преплитат. Много рядка схема, както по-горе писах макар да е открита още през 30те на миналия век, днес се ползва само от Каман в техния К-Макс. Друг сериен модел не открих в нета, може и да има разбира се.
Ползват ги основно за авиокранове, защото били изключително стабилни, но щом не са широко разпространени, явно са много скъпи за други приложения.
Първоначално публикуван от T-1000
Преглед на мнение
Аз обаче нямах предвид само схемата със съосни витла, която ползват Камов. Освен нея има още 2 схеми с 2 хоризонтални ротора:
1. Тандем - при нея роторите са в 2та противоположни края на хеликоптера, като най-популярния модел по тази схема е Чинук, но има и руски, Як-24 например.
2. Преплитащи се витла - роторите са монтирани в предната част близо един до друг като осите им са под ъгъл, така че витлата се преплитат. Много рядка схема, както по-горе писах макар да е открита още през 30те на миналия век, днес се ползва само от Каман в техния К-Макс. Друг сериен модел не открих в нета, може и да има разбира се.
Ползват ги основно за авиокранове, защото били изключително стабилни, но щом не са широко разпространени, явно са много скъпи за други приложения.
.
Коментар