Този въпрос май е за авиационен форум, но малко ме е срам да го задавам там, да не ми се смеят.
При хеликоптер с класически дизайн се променят оборотите (или ъгъла на атака на лопатите) на задния ротор и машината почва да се върти на място.
Как обаче става при дизайн с коаксиални витла? На мен ми идват само 2 идеи: промяна на оборотите или ъгъла на атака (collective pitch) само на единия ротор и от там чрез променената тяга да се получи разлика във въртящия момент на 2те витла, което да доведе до завъртане на машината в съответната посока.
Като теория звучи добре, но такова решение няма ли да доведе до вибрации или претоварвания, които да разрушат машината или да намалят летателния ресурс до степен на неефективност?
Дано някой тук да е латял на Камов и да сподели тайната.
При хеликоптер с класически дизайн се променят оборотите (или ъгъла на атака на лопатите) на задния ротор и машината почва да се върти на място.
Как обаче става при дизайн с коаксиални витла? На мен ми идват само 2 идеи: промяна на оборотите или ъгъла на атака (collective pitch) само на единия ротор и от там чрез променената тяга да се получи разлика във въртящия момент на 2те витла, което да доведе до завъртане на машината в съответната посока.
Като теория звучи добре, но такова решение няма ли да доведе до вибрации или претоварвания, които да разрушат машината или да намалят летателния ресурс до степен на неефективност?
Дано някой тук да е латял на Камов и да сподели тайната.
Коментар